Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä pieni tilannepäivitys. Tuhruttelu alkoi tänään aamupäivällä ja muutama tunti sen jälkeen alko krampit, eli menkathan ne sieltä yrittävät alkaa. En jotenki ollu edes kamalan yllättyny, kun huomasin vuodon alkaneen. Harmittaa kyllä, mutta ei tähän kiertoon enää superodotuksia ja jännityksiä oltu ladattukaan, vaikka asiaa paljon välillä miettikin. Toiveita oli kyllä, mutta ehtiihän tuota vielä, niin alussa tässä ollaan.

Sain ystävältä kassillisen äitiysvaatteita kaappiin odottamaan. Sovitin äsken kaikkia ilman suurempia tunteita. Kyllähän niihin paitoihin sitä masua kuvitteli ja innolla sitä odotankin, mutta tulee kun on tullakseen -ajatus on ottanut nyt vallan. Aluksi loin kyllä itselleni paineita tuohon ekaan kiertoon km:n jälkeen, koska olihan sitä jotenkin viallinen ja vaillinainen olo kun ei lasta pystynyt kantamaan. Onneksi sain järkeistettyä asian ennen vuodon alkamista, ettei tipahtanut kovinkaan kovaa ja korkealta ja nyt toivottavasti voi palata siihen normaaliin elämään ja antaa vauvan ilmoittaa tulostaan, kun on sen aika.

Kuinka monella teistä on muuten äitiys- tai vauvavaatteita odottamassa? Monella olikin toki jo lapsia, niin silloin ehkä onkin jo kaapeissa joitakin vaatteita.

Onnea plussanneille ja pahoittelut tädin/km saaneille.

Oon ollut vähän taka-alalla tässä. Pohdiskellaan miehen kanssa et jatketaaanko yrittämistä vai ei, haastattelu meno hyvin ja pääsi 4vkon rekrykoulutukseen ja jos se menee hyvin niin saan vakityön. Kuitenki tällähetkellä rahallinen puoli on jotain sanoin kuvaamattoman huonoa, kodin remontti kesken eikä oo varaa jatkaa sitä jne. Pohditaan siis vielä, että onko tää nyt oikeasti järkevää vai ei.

Pikkukakkonen kp9(?)/28-30 ja yk 3

Voi kiivilintu miten riemastutti toi sun tsemppiviesti! Yhdyn samaan tuuletukseen täällä taustalla :smiley-bounce012

Timbelle paljon voimia suru-uutisen keskelle. Käärin sut lämpimiin ajatuksiin, toivottavasti saat ympärillesi paljon rakkautta ja tukea läheisiltäsi :Heartred

Gatusa, raastavalta tilanteelta kuulostaa. Jaksamista ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Jännityksellä seuraan miten sun tilanne etenee...

Jeilei, voi että, on se aina jotenki tyhjä fiilis kun vuoto alkaa. Voimia sinulle :Heartred Toivottavasti seuraavasta kierrosta tärppää, jos nyt tosiaan on menkat iskemässä päälle. Me ei jatkettu yrittämistä keskenmenon jälkeen (raskautuminen kun tapahtui varmoilla päivillä - no se niistä varmoista), miehelle se oli niin kova paikka, vaikka itse olisin halunnut heti seuraavasta kierrosta alkaa yrittämään. Nyt on yk2 menossa ja joo, onhan sitä äitiysvaatteita tullut katsottua. Mitään en tosin ole tilannut. Vauvanvaatteita ehdin silloin kyllä hankkimaan, ne ovat nyt kellarissa odottamassa. Jos vaikka saisi kaivaa ne vielä tämän vuoden puolella esiin...

Mulla ei oo koskaan ollut mitään äitiysvaatteita :D Laihduin pahoinvointien takia niin paljon kummallakin kerralla, että omat vaatteet muotoutui samalla äitiysvaatteiksi :D Parit korkeampivyötäröiset housut ostin jostain urheiluvaateosastolta, niillä menin kodin ulkopuolella ja kotona tyylikkästi niissä liian isoiksi jääneissä verkkareissa :D Vauvanvaatteista hiukan harmittaa, että aika paljon myin pojan vanhoja jo pois...mutta saapa noilta facekirpuilta niitäkin sitten taas helposti lisää :) Me aateltiin, että kolmannella kerralla (jos se kolmas kerta meille suodaan) ei selvitetä vauvan sukupuolta etukäteen vaan annetaan tulla yllätyksenä synnärillä :) Molemmille sopivia vaatteita on kuitenkin jo valmiina. Ajattelin myös pitää sen raskauden salassa muilta ainakin sen 12 viikkoa, aiemmin on lörpötelty melkeinpä heti plussan jälkeen :D

kiitos lucky ja darkmimosa tsempistä. täällä iski hormonimyrsky tai sit vaa paineet purkautu ku aloin parkuu ja äksyilemää siitä että ukko ja muut aattelee itteää vaa mut ei minua yhtää, hiukset piti leikkuuttaa vaikka oliki lyhyet jne ja mä en saa ees sairaalaa varten vettä. alkaa tuntua että tässä ei saa kaikkea valmiiks ennen ku vauva syntyy ja minä oon jo siinä pisteessä että oisin valmis synnyttää vaikka heti kunha sairaalaa pääsis, seki on kysymysmerkki millo sinne pääsee.
Missä ihmeessä sä olet? Ei vettä? Oikeesti?

Timbe :sad001 onnea kumminkin uuteen yritykseen.

Johanna mäkään en nää kuvassa mitään, mut jos se johtuu kuvasta se ei oo niin tarkka.

Gatusa toivottavasti pääset sairaalaan synnyttämään ja toivottavasti sun mies tajuu ettei aina pidä olla liian ylpee ottamaan apua vastaan. Tärkeintä että kaikki menee hyvin kotona tai sairaalassa :)

Oliks se nyt niin et dikulla ja pepellä joku uus lääke letro? Joka oli vähän kun clomit? No toivottavasti tuottaa tulosta! :)

Oon aina kyllä lukemassa täällä, mut niin surkee vastaamaan. Puhelimella kun oon suurimaks osaks niin aina välillä löytyykin viestejä mitä en oo lukenu hah :grin

Täällä menossa niin tylsä vaihe (4/29) kun ovikseenki melkeen 2viikkoo :cool: mä oon jo miettiny luovuttamista tän yrityksen suhteen vaikka en mikään testaaja ja niinkää oireita etsi (tai siis näin ainakin oli ennen kun tänne tulin :grin) joka kerta vaa niin hirvee suru. Mulla on kumminki niin ihana mies ettei se anna luovuttaa vielä, taitaa toinenkin haluta vauvan :love017:hug003

Kuinka monella teistä on muuten äitiys- tai vauvavaatteita odottamassa? Monella olikin toki jo lapsia, niin silloin ehkä onkin jo kaapeissa joitakin vaatteita.

Mä oon säästänyt KAIKKI ehjät vauvanvaatteet. Niitä on ihan hirvee määrä joten kyllähän sen puoleen ois jo kätevä että se kuopus ilmestyis. Ei tarttis kokonaista huonetta pyhittää pieneksi jääneiden vauvanvaatteiden säilömiseen. Äitiysvaatteista ja imetysvaatteista säilytin vain ne mitkä havaitsin mieleisiksi. Eihän niistä etenkään imetysvaatteista etukäteen tienny miten käytännöllisiä ovat ja minkä kokonen itse sattuu olemaan. Äitiysvaatteita mulla ei edes ollut paljoa, enskerralla aion ostaa paljon enemmän. Tuntuu sit vähän vähemmän valaalta ja vähän enemmän ihmiseltä kun on nätisti puettu. Myös imetysvaiheeseen kannattaa hankkia paljon vaatteita (ne menee helposti maitoisiksi ja haisee yrjölle sitten) ja mahdollisimman omantyylisiä, koska imetyshän voi kestää vielä pidempään kun raskausaika.

siis onha meillä hanavesi mutta mä haluun sairaalaan 0,5L pulloi lähdevettä ku mä en ala sairaalassa juomaa mistää hanasta iha paikan hygieniatason takia. sellai olikoha siinä 6-8 pulloa maksaa vissii reilun dinaarin tai pari dinaaria muistaakseni, ootan että ukko sais aikaseks tuoda. no huomen kuulemma sentää pääsen tarkastukseen inshaAllah ku hän on saamassa vähä rahaa inshaAllah.

Kiitos titem. Plussaa toivotaan myös sinne, niin saisit niitä pieniä vaatteitakin alkaa vielä silittelemään :) Minulla myös muutama vaatekappale odottamassa. Ja on kyllä ihan ymmärrettävää, että yrittämistä ei ihan heti jatkakaan. Täällä mies oli hyvin yllättynyt minun haluista jatkaa heti yrittämistä, niin kova romahdus keskenmenosta aiheutui. Ja oli se toki miehellekin raskasta, kun juuri oli tottunut ajatukseen vauvasta ja sitä jo odotti. Me puhuttiin paljon ja huomattiin, että mieskin on vauvaan ehkä valmiimpi mitä osasi aluksi ajatellakaan ja siksi ehkäisyä ei olla otettu enää käyttöön.

Azalea, no voihan siinä noinkin tietenki käydä ja ainakin säästyit vaateostoksilta :D Mutta ikävää varmasti noin kova pahoinvointi. Itsellä kun ei ehtinyt olla muuta kuin yleistä kuvotusta ja ensimmäisen ja ainoan kerran oksensin juuri km-aamuna. Toivotaan, että seuraava raskaus menisi sitten sullakin vähän paremmissa oloissa :) Itse ajattelin myös hankkia sitten vaatteet pääosin kirppiksiltä ja saan niitä paljon varmasti kavereiltakin. Me tosin aiotaan selvittää sukupuoli, mikäli se nyt on selvitettävissä sitten.

Orm, ihan samaa ajattelen itsekin noiden äitiysvaatteiden hankkimisesta. Kyllä minä haluaisin raskaanakin tuntea oloni paitsi mukavaksi myös nätiksi, edes vähäsen. Ja kavereilta onkin tullut neuvoja jo noista imetysvaatteistakin, että niitä tosiaan kannattaa olla ja on kerrottu minkälaiset on toimivia yms. :D Hyvähän se on varautua, mutta aika hämmentävä tämä informaatiotulva, joka tulee, kun kertoo lapsen olevan tervetullut.

Ai mikä ilta turvotus :eek: tuli vedettyä iltapalaa eilisenki edestä ;) ainakaan ei tuu nälkä yöllä :D

Liitteet

• 1416505534024.jpg
    1416505534024.jpg
    32.7 KB · Katsottu: 161
Ja mulla joitain äippävaatteita säästössä ekasta raskaudesta... tosin koko on nyt paaaaaljon pienempi ku jo pelkästään lähtöpaino -15kg... Ja vintissä pestynä, viikattuna ja koon mukaan lajiteltuna kaikki pojan vaatteet... Tytölle ei kyllä ookkaan mitään ;):rolleyes:

Näillä mentiin ja tässä vielä melkein 3 viikkoa synnytykseen :eek:

Nii ja toi jumppapallo oli loppuun asti kun poika ei laskeutunut ollenkaan eikä edes sektiolla olisi halunnut maailmaan... kahden kätilön voimin vedettiin ulos 25h synnytysyrityksen jälkeen :O

Liitteet

• 1416506578567.jpg
    1416506578567.jpg
    85.9 KB · Katsottu: 206
Muokattu viimeksi:
Takaisin