Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikkuminski: hyvin ajateltu.

Gatusa : sun mies on vähän niinku mun mies. Se provosoituu mun stressistä ja heittäytyy hankalaksi, varmaan testaa kuinka kauan menee että pimahdan. Se aina kiusoitteleekin että kun niin herkästi otan nokkiini ja stressaan. Jos se luule että se saa mun luonnetta vahvistettua mutta ei ku seuraus on päinvastainen.... Onko se 1 dinaari paljon?

Pikkukakkosen posti: vauvan tekoa en itse jättäisi kesken koska niitä ei välttämättä saa järkättyä uusiks. Töitä riittää vaikka sit toiselta alalta. Ja eihän se oo pitkä kärvistely huonossa rahatilanteessa kun on äitiys lomalla. Ja meet töihin ja sit ku tiedät että saatko vakipaikan, jos oot jo plussannu ni sanot vasta sitten ku on se vakipaikka varma ;) elä tässä ja nyt! Et tiedä huomisesta mitään!

Mä taas luin näitä ja unohdin et munhan piti kiiville vastata :D joo mäkin olen kattonu kaikki toisenlaiset äidit ja erilaiset äidit ja muut :) kai sekin jotenki liittyy siihen vauvakuumeeseen et haluaa niitä pikkasia nähä ja tietää sit miten se vauva arki toimii ja se antaa taas jotenki intoo fiilistellä ja odottaa omaa aikaansa :)

Mä vähän valitan nyt:
Oon nyt niin vihanen itelleni ja ahdistunut... Oon yrittäny olla polttamatta, mutta taas tänään lipsuin ja poltin muutaman. Kerran viikossa näitä heikkoja päiviä tulee kun oon sortunut polttamaan pari :( hitto! ! Mitäköhän kaikkea pahaa onkaan saanut jo aiheutettu, nyt siis rv 5+5. :'(

Jenny voi ei.. Vauvalle et ole vielä mitään peruuttamatonta pahaa tehnyt joten lopeta vain niin säästytte jatkossa <3

Ja juu vauvakuumeen vuoksi minäkin näitä seurailen.. Jännä :) mä luulin että tää erilaiset perheet olisi sisältänyt pallomahoja ja ultrassa ravaamisia mutta hiukan erilainen. Ei se mitään. Ihan mielenkiintoinen kuitenkin.

Timbelle suuresti voimia! <3

Itse olen ostanut jo kolmet äitiyshousut kun halvalla sain :D

En tiedä pitikö vielä jotakin kirjoittaa enkä välttämättä ihan kaikkea nähnyt lukea. . Maailma on tällä hetkellä aika sumea. Sain tänään töissä roskan silmääni ja jouduin sen takia käymään päivystyksessä. Haava silmän pinnassa enkä saa olla pölyssä huomenna ja koska sitä ei voi raksalla välttää niin maanantaina vasta töihin jos silmä sallii... mies vie onneksi lapset huomenna hoitoon niin saan potea rauhassa. En tosiaan näe kunnolla ja silmät väsyy herkästi ioten tulee välillä torkuttua että silmä saa levätä

Kiivilintu, toivottavasti oot oikeessa. Täytyy jatkossa olla vaan tosi vahva ja kestää vaikka kuin tekis mieli tupakkaa... Yritän lohduttaa itteeni, että onneksi on ollut vaan pari tupakkaa yhtenä päivänä per viikko, jospa en olisi vielä aiheuttanut mitään hirveetä kehityshäiriöö... Itku sentään kun oon niiiin pettynyt itteeni :/

Kuten arvelinkin niin ei teille näkyny mitään:grin
mariska joo samoilla mennään kp25/28 ja testin tein eilen, joten tod.näk.ei näykkään. :)
Ny ollu aikamoiset alavatsakivut:oops::eek:, liekkö kuitenkin täti Ferrarilla saapuu..o_O
Nyt maltan kyl ainakin maanantaihin ilman testejä..:confused:..ehkä.:grin Mariska plussaa niin tuun perässä:smiley-bounce016

Täällä alkaa olla nää puukko tuikkaukset olla jokapäiväistä ja venytys krampit että tuskinpa tulee muu ku menkat...

Oliko teillä jotka nyt plussanneet niin niitä tuikkauksia ja kramppeja ennen ku testin teitte?

Jenny rauhoitut vaan <3 tupakan lopettaminen on vaikeaa ja varsinkin alussa ei tule ajatelleeksi haittoja kun raskaudesta ei ole vielä isoja ulkoisia muutoksia kuten kasvanut vatsa jne. Tsemppiä kyllä sä pystyt siihen <3

Oon samaa mieltä kiivin kans! Mitä enemmän stressaa sitä ni sen vaikeampi on lopettaa... Huono omatunto sulla jo on siitä se hyvä merkki että kyllähän sä lopetat ja näytät itsellesi närhen munat! t. itsensä petturi minä joka ei osaa pitää päätään lopettamis asiassa!!! Vähentänyt olen jonkun verran...sellasen huvikseen polttelun vaikka ei niin tekis Mielikään.

Jenny, auttaisko sua varhaisultra? Se jossa näkee alkion sydämen sykkeen. Siihen ekaan seulontaultraan on niin pitkä aika, ja ainakin minusta alkuraskaudessa vauva tuntui jotenkin epätodelliselta. Tai siis kun ei se miltään tuntunut, pahoinvointia lukuunottamatta. Kun ei tunne liikettä eikä maha vielä näy. Lopetin tupakoinnin kyllä plussaan ja aluksi ei tehnyt mielikään kun oli niin iloinen plussasta. Mutta jonkun ajan kuluttua tuli sellainen mitäs nyt -olo. Että huhuu, onko siellä ketään. Alkuhuuman laannuttua aloin kaivata tupakkaa, mutta silloin lueskelin sikiön kehitysvaiheista ja katselin kuvia kohdussa olevista vauvoista, kuvittelin sitä omaa. Olisi ollut helppo repsahtaa juuri silloin alussa, kun kaikki oli niin epäkonkreettista. Hienosti sä olet vetänyt tupakoinnin ihan minimiin, nyt on helppo jättää ne viimeisetkin. Kannattaa keksiä joku korviketoiminto mistä tulee hyvä olo, venyttelytauko, teetauko tms. tupakoinnin sijaan.

Timbelle lämpöisiä haleja ja jaksamista tuleviin päiviin :Heartred

Johanna, mä nään tossa alemmassa kuvassa ihan selvän viivan :)

Orm Onnekas,oon varannut ajan siihen varhaisultraan juurikin siks että tästä tulee jotenkin todellista... Mulla on se nikotiinisuihke joka kyllä toimii, pidän vaan jatkossa pääni ja muistan sen suihkeen kun tulee se tupakkapiina. Parempi sekin kun tupakointi. Kyllä mä tähän pystyn, täytyy vaan uskoo siihen!
Kiitos teille ihanat tsempeistä<3

mä kerkesin vetää röökiä 8v ennen kun plussasin esikosta. sit loppu röökin poltto ku seinään ku se plussa oli siinä testissä ja mä poltin sikana (aski päivässä). et uskon kyllä että lopettaminen onnistuu. tsemppiä siihen.

ja noista krampeista...mulla ei kuopuksesta ollu mitää muuta oiretta ku menkkasärky selässä ja krampit masussa. ja olin kyllä kuoleman väsyny mutta se voi olla liitoksissa vuodenaikaankin :wink

Mä oon myös kaikilla kerroilla lopettanut tupakoinnin plussaan, ekat viikothan juurikin leijuin niin siinä "oon raskaana, mä oon raskaana" -ajatuksessa, etten edes koko tupakkaa muistanut (tosin mulla tupakkaan ei ookkaan muuta "suhdetta" kuin "saan olla hetken ihan rauhassa", saatan siis muutenkin olla joskus jonkun päivän kokonaan polttamattakin, jos on oikein hyvä fiilis eikä mulle oo koskaan tullut mitään vierotusoireitakaan) ja siinä vaiheessa, kun ois voinut tupakka tulla mieleen, oon jo oksentanut niin kaaressa, että ajatuskin yhtään minkään laittamisesta suuhun on ollut kammottava.

Niin tosta pahoinvoinnista vielä, mulla se oli siis sitä luokkaa, että jo hampaiden harjaus pisti oksentamaan, omena oli ekassa raskaudessa ainoa, mikä pysyi sisällä...niitä en vieläkään oikein pysty syömään, niin tarpeekseni sain niistä sen 20+ viikon aikana :D Kakkosta odottaessa sisällä ei pahimmassa vaiheessa pysynyt edes se tai vesi, olin tiputuksessa ja sain lääkityksen (joka sentään vähensi oksentelua, mutta pahaa oloa ei). Mä siis oksensin jo aamulla ennen syömistäkin, yökkäsin vaikka ihan tyhjääkin, jos mitään ei enää vatsassa ollut. Naamaan, kaulaan ja silmiin tuli "mustelmia" siitä ja vatsa- ja selkälihakset oli ihan krampissa. Ja oli siis ihan sama mitä söin tai olinko syömättä, olo oli aina karmea. Esikoisen aikana opiskelin vielä ja ainoa keino selvitä aamulla kouluun oli se, että söin ekan kerran vasta lounaan koulussa, pystyin nimittäin aamulla mahanesteetkin oksennettuani ajamaan sen 40km kouluun, vaikka yökkäilinkin, kun mitään ei enää ollut ylös tulossa.... Koulussa opettajat kehuivat, että "sä oot kyllä uskomattoman pirteä ja hyvinvoiva odottaja", olo oli itsellä kyllä kaikkea muuta :D Hiukan ne yllättyi, kun kerroin, etten ole syönyt mitään pitkälti yli 12 tuntiin, jotta pystyn edes joten kuten istumaan tunneilla...lounastauko oli onneks pitkä, siinä ehti kaapata sen pienen annoksen lautaselle, syödä nopeesti siitä sen minkä pystyi ja poistumaan äkkiä ruokalasta (kun kaikki ympärilläkin oleva ruoka ja ruokailun äänet saa oksentamaan) ja sitten jotenkin "meditoimaan" sen vähän ruuan pysymään sisällä ("hengitä syvään ja rauhallisesti - mulla ei ole paha olo, mulla EI ole paha olo"). Joskus se onnistui, joskus ei... Mutta selvittiin hengissä -minä ja ihanat lapset- se on pääasia <3

Takaisin