Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea työhaastatteluun Larissa!

Vielä kerran pahoittelut Sabetille.

Pahoittelut tädeistä.

Nyt ei tainnutkaan kukaan plussailla?

ON: Kp3 ja ei mitään ihmeellistä. Varasin yksityiselle ajan gynen rutiinitarkastukseen ensi viikolle. Täytyy vissiin se papa ottaa, kun edellisestä on jo muutama vuosi.

Huomenta. pahoittelut negasta :( mutta onneksi on edelleen mahdollista ennen kuin täti tulee :)
Larissa ei sen tädin sinne pitänyt tulla , tyhmä punaviitta! !!! mut hei sä saat sen paikan :) pidän peukkuja !

onko soma missä ?

napaa; kp30-27/31 ei tätiä ainakaan vielä näy eikä oikein ole oireita siihen suuntaan mutta eiköhän se sieltä pamahda joku aamu kylään :)

Moi kaikki!
Erityisesti pahoittelut ja halit Sabetille, niisk! :Heartbigred
Negoista ja tädeistä kans pahoittelut.. kohta tänne on jo pakko tulla iso plussa-aalto :smiley-bounce016 ku nyt on ollu päinvastaisia juttuja jo kiintiö täyteen!

Haha kiitos myös puhelinvinkeistä, mullakin alkaa olla vaihto edessä ja taidan kallistua tommoseen Samsungiin ku täälläkin siitä suosituksia löytyy!

ON: Tiesittekö, että imetys voi aiheuttaa vihellisiä plussia raskaustestiin? Kyllä vaan.. En kestäny jännitystä vaan painelin gynelle, kun luulin että mulla oli ovulaatio (oli kaikki vanhat ja kasa uusia oireita ja tikussa plussa), kierto ei siis ollu käynnistyny vielä ja imetän päivisin. Joten aattelin et on pakko tulla raskaaks tai eka täti. Oireet on jatkuneet ja sain hämärästi raskaustestiin useammankin ihan selvän plussan mistä ei seuraavana päivänä ollu tietoakaan.. ja tätiä ei vaan kuulunu. En ollu raskaana, ei ollu edes kierto käynnistyny :sad001. Gyne sano ettei se mulla varmaan käynnistykään ennen ku esikko on kokonaan vierotettu.. eli Raskaaksi 2015 ryhmään... ja sekä (vieläkin jatkuvat) raskausoireet ja ne väärät plussat johtuu poikkeuksellisen korkeasta LH tasosta ku elimistö yrittää käynnistää kiertoa mutta imetys estää...Plääh.

Mimi joo emmäkään saa mut käyn aina kurkkaa tuolt tilatuista et onks tullu uutta :D

Naisvoimaa saatu työpaikalle lisää puolen yön aikaan :) nyt pikkuista tutkitaan ja hutkitaan lastenklinikalla, odotettavissa kyl olikin et sydämessä olis jotain :( nyt kaikki peukut pystyyn ja toiveet ylös et pikkunen siellä pärjäis ja pääsis meitä ilahduttaan mahdollisimman pian <3

Tajusin just kun lueskelin vanhoja viestejä että mulla on ollut ovislimoja kp7-10 mutta myös n. kp16. Eli mulla nyt dpo 9 tai dpo15 :D tai sitten lääkäri oli oikeassa enkä oo ovuloinut tässä kierrossa.

Tai sitten kroppa sekasin kun en syönyt teroja. Nyt kaduttaa...

Anskunen: kiitos kysymästä, ihan hyvin on sujunut tähän mennessä :) Aika vähillä oireilla oon selvinnyt ja muutenkin voinut ihan suht hyvin. Nyt on kova flunssa päällä ja se on vienyt kyllä kaikki mehut.

Silv: Nyt on meneillään 21+1 eli vähän yli puolenvälin mennään :)

Pahoittelut negasta pepe :( Mutta vielä se ehtii plussaksi muuttua!

Aeria, mielenkiintoinen tieto! En ole ikinä tuollaista kuullutkaan, mutta hyvä tietää :eek:

Haastattelussa käyty ja hyvin meni. :) Iltapäivällä saa kuulla, että alkaako työt jo maanantaina vai menikö paikka sivu suun :D Jos sen työn saan niin se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että olen teiltä saanut roppakaupalla onnen toivotuksia ;)

-------------
yk 5
Tjottaillen 7/2014 -->

Napailen vielä vähän. Normaalin mukaan olis tänään täti kylässä iltapäivällä. Mutta nyt ei oo ollu mitään siihen viittaavaa ainakaan vielä. Toki nyt ei oikein voi normaaliin edes verrata km takia.
Edelleen ihmetyttää se kipukohtaus kun oli, sen jälkeen meillä ei oo edes touhuiltu, taidettiin molemmat vähän pelästyä.
Toi vatsa on kans jännä, kun aamusin on ihan sekasin ja iltasin turha kuvitella et mitään sais ulos :o mitää sellasta "oikeeta oiretta" ei nyt oo ollu viikkoon ainakaan. Aivastelut, lämmön nousut, närästykset ja ton vatsan voi selittää silti niin monella tavalla ettei niistä saisi oikein mitään kuvitella. Tuun oleen niin syvällä suossa kirves kainalossa jos mun positiivisuuspläjäys ei oo sitä mitä pitäis. Parin päivän sisään sen nyt sit näkee :) tänään ajattelin hakee viel jonkun herkemmän testin ni saa sit pe-la testailla jos on vielä aihetta (KUN on! xD)

Lekurissa käyty, samaa kystahelvettiä oletettavasti kun ennenkin. Ultralla ei katsottu joten tökkimiseltä säästytty. En mä tiedä onko tässä mitään järkeä yrittää tulla raskaaksi vaikka on edellisen synnytyksen jäljiltä vieläkin olo kun lihamyllyn läpi menneeltä ja hormonit näköjään kuitenkin yhä sekasin. Lisäksi oon valvonut nyt suunnilleen 32 tuntia putkeen. Nyt ois hyvä mahdollisuus nähdä viivoja tikussa kun tikussa. Paitsi että yhtä negatiivista noidenkin raskaustesti näytti kun on kotitestitkin näyttäneet. Se kiva jouluplussakin johtais vääjäämättä siihen että pitäis synnyttää, joka on alkanut tuntua taas niin vastenmieliseltä ajatukselta.

Onko kellään muulla ristiriitaisia ajatuksia? Ehkä mä en edes ansaitse tulla raskaaksi.

Aeria onpa jännä! Täällä myös imetetään, ja nyt kp 33/?. Mikä ei sinällään olis poikkeuksellista mut olevinaan ovisoireet oli ajallaan ja sen jälkeen on venynyt ja nyt sama kuin viime kierrossa, ovislimoja tunkee ihan loppukierrosta ja edelliset menkat oli olemattomat. Eli epäilen kyl kans että en välttämättä ovuloi, oireet tulee mut tuskin munista irtoaa. On seki reiluu et toiset paukahtaa paksuks saman tien imetyksestä huolimatta ja toisilla tarttee tosiaan lopettaa tyystin ennen kuin raskautuu. Siihen mä en oo valmis vielä ainakaan vuoteen ellei ipana itse vieroita itseään, että ei auta ku toivoa kuuluvansa ite siihen ensimmäiseen porukkaan kuitenkin. Pöh. Persiistä varsinki jos mun hormonitoiminta on ny oikeesti tälläinen et vaik koko ajan imettää ja loppuajan pumppaa ei maitoa nouse tarpeeks mut se pienikin määrä estää ovulaation...

pepe ja mimi noissa ilmoituksissa on jotain häikkää välillä. Kannattaa ottaa pois seuratuista ketjuista ja lisätä uudelleen ja katsoa että tulee ne ilmot siinä asetuksessa :) Jos ei silti tule ni sit ei auta tosiaan kuin tarkistaa seuratuista ketjuista erikseen aina. Vikaa tutkitaan kyllä mutta vielä ei ole tiedossa miksi toisilla toimii moitteettomasti ja toisilla ei (ja joillakin osassa ketjuista toimii mutta toisissa ei).

Mulla on, jos sitä synnytystä miettii. Kaikilla kavereilla (ja televisiossa..) tuntuu olevan tarve kertoa ne kaiken pahimmat synnytystarinat eikä ollenkaan sitä toista ääripäätä.. Ja kun omatkin kokemukset tosta sairaalasta mihkä mennä pitäs, on aika perseestä niin pelottaa ajatuskin mennä sinne tekeen uutta elämää maailmaan..

Mutta en silti ajattele ettenkö olis ansainnu raskautta ja lasta. Ajattelen et ne on ehkä niitä yleisiä pelkoja ja ajatuksia mitä lähes jokaisella tulee.

Mä haluaisin heti synnyttämään uudestaan :Heartbigred Mulla oli aivan ihana synnytys. Toki itsekin tulee puhuttua helposti niistä asioista, jotka meni pieleen, kun niitä on usein tarve purkaa. Mun tapauksessa koen saaneeni ponnistusvaiheessa turhaa "pelottelua" ja otin lopulta siihen astiseen luomusynnytykseeni synteettistä oksitosiinia tippaan kun alkoivat puhua epparista ja imukupista. Lisäksi meinasivat kärrätä leikkuriin kun ei se istukka tullutkaan vartissa ulos. Seuraavaan synnytykseen (jos sellaiseen pääsen) haluan mukaani doulan. Lapsella ei ollu kuitenkaan mitään hätää niin koen että olisin tarvinnu enempi kannustusta siihen että tässä nyt kestää, sä jaksat kyllä, hyvin tää menee ja lapsi voi hyvin. Kun nimenomaan se pelkohan hidastaa synnytystä. Miehelleki olin jutellut että en halua kipulääkettä jne. mutta siinä vaiheessa ku oksitosiinia tarjottiin muistin kyl että sitäkään ei kannattais ottaa mutta en enää että minkä takia ja olo alkoi olla että kaivakaa se ulos vaikka lapiolla :p

Mutta siis niistä hyvistä puolista. Avautumisvaiheessa oltiin suurin osa ajasta miehen kanssa kahdestaan, ja sain asua suihkussa aika vapaasti kun ei muita ollut huoneessa kuin hetken kääntymässä. Ammeeseen pääsin kun oli avautuminen jo hyvällä mallilla ja muutenkin tosi ammattitaitoisesti hoidettiin synnytys. Ehdittiin jutella mitä synnytykseltä toivoin ja jälkikäteen tuli ponnistusvaiheen hoitanut kätilö vielä osastolle juttelemaan että miten meni. Siitä huolimatta että puudutuksia ja ilokaasua ehdoteltiin pariin otteeseen ja lopulta saivat siihen tippaan suostumaan sain sentään kipulääkkeettömän synnytyksen eikä oksitosiini estänyt synnytyksen jälkeistä onnen ja ilon tunnetta. Kivut katosi kuin seinään ja sain sen pienen verisen nyytin ihan pikkuisen pyyhkäistynä rinnalle ja ensi-imetyskin tapahtui lapsen tahtiin. Pesut ja punnitsemiset myöhemmin ja silloinkin vaan isi sai pyyhkäistä pahimmat sillä aikaa ku ite pääsin suihkuun (ja sitä tosiaan tarvitsi).

Noi huonot asiat oli kuitenkin aika pientä, ihana vauveli tuli ja mulla oli synnytyksen jälkeenkin tosi hyvä olo vaikka synnytys oli tosi pitkä enkä saanut sen aikana nukuttua. Kätilö oli tosi ihana ja vaikka osastollakin oli välillä hoitajien kanssa vaikeeta niin se tarvii muistaa että jokainen heistä kuitenkin haluaa lapselle parasta. Osalla heistä on sit vaan eri käsitys siitä mitä se on äidin kanssa... Vähän vaikeeta kun he tietty ulkopuolisesti ajattelevat sitä ns. lapsen etua mutta sit kun äiti on herkässä mielentilassa ja väsynyt niin helposti pahoittaa mielensä vaikka tarkoitetaan vain hyvää. Sitä samaa ärsyttävää tuputusta ja neuvoa saa muutenki joka paikasta ja siinä sit kestää aikansa et oppii itseään oikeasti siinä kuuntelemaan :)

elmiina: mua harmittaa kanssa hieman se, että mulle tuputettiin niitä kipulääkkeitä vaikka olisin mielestäni pärjännyt ilmankin. Kai sitä maailmaan ääntä mahtuu jos se huutaminen helpottaa oloa! Sitä paitsi mulla ne kohdunkaulan- ja pudendaalipuudutukset ei auttanut lainkaan avautumisen kipuihin vaan olivat hyödyllisiä vasta ponnistusvaiheessa. Pnnistustarve tulikin sitten tuossa 6 cm kohdalla ja alkoikin jäätävä kipu, joka ei tullut vain supistuksen yhteydessä vaan ihan jatkuvana. Spinaalia tarjottiin useaan otteeseen, mutta siitä kieltäydyin aina. Kammosin sitä kanyyliä ja piikkiä selkärankaan... Mitä jos jokin olis mennyt vikaan. Kaiken kaikkiaan synnytys itsessään oli helppo ja alkuvaiheen supistukset 6 cm asti sattui vähemmän kuin menkkakivut. Ponnistusvaihe 14 min, joten sekin meni melkein huokaisemalla ja ilman epparia ja repeämiä. Voisin lähteä uudestaan vaikka heti!

omg mua jo niin pelottaa toi synnytys vaikka ei ole edes vielä raskaana. mun mies jo pelotteli kaikella mahdollisella :D jotenkin epämukavaa kun se on jo nähnyt ja kokenut 2 lapsen syntymän ja mulle se ois eka. jotenki vaikea selittää sitä tunnetta mut kuitenkin.

Elmiina ja Lume, mun synnytys oli ihan onnistunut ja aivan mahtava, mitään en siitä oikeastaan muuttaisi. Ponnistusvaihe oli tosi lyhyt, kätilöäkin ihmetytti että tulipas se sujuvasti (tosin olin synnyttänyt tavallaan jo monta päivää kun välillä tuli latenssivaiheita). Halusin ja sain epiduraalin. Saatiin olla suurin osa ajasta miehen kanssa ihan kaksistaan ja rauhassa. Oksitosiinia sain siksi että avautumisvaihe oli muuten kohdillaan mutta avautuminen oli jumahtanut vaikka avautumista olikin takana jo päiviä. Supistukset olivat siis voimakkaita mutteivät saaneet aikaiseksi yhtään mitään. Avautumisvaiheen kivut olivat vain pari tuntia sellaista "en kestä enää" -tasoa kun epiduraalia odoteltiin. Epiduraali vei kivut ihan täysin, katselin vaan käyriltä että onpas melkomoisia supistuksia, onko toi tosiaan mun käyrä :grin Synnytys jäi jännittävänä ja leppoisana kokemuksena mieleen, kätilöt oli mukavia ja kaikki ihan kohdallaan. Anestesialääkärikin vaikutti enemmän stand up -koomikolta kun lääkäriltä eli oli mukava heppu ja hoiti pistämisen hyvin eikä sen laittaminen edes sattunut.

Se mitä pelkään on kaikki mitä tapahtuu synnytyksen jälkeen. Jälkihoito oli mallia olematonta ja hoito-ohjeita sai googlailla itse. Kohtutulehduksia oli kolme. Sain laskeuman ja siitä syystä inhoan seksiä. Jos toipuminen olisi mennyt nappiin niin ei varmasti pelottaisi alatiesynnytyksessä yhtään mikään. Tiedän että useimmat toipuvat alatiesynnytyksestä hyvin ja että siitä toivutaan nopeammin ja paremmin kuin sektiosta. Ja omasta kokemuksesta tiedän sen että synnytys voi olla lähes kivuton jos niin haluaa.

Takaisin