Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas vielä näin ihmettelevälle, että mitä kummaa tarkoittaa tuo "täti tulee paikalle"? Tai jotain sen suuntaista.. Kiitos myös tarrasukista ja vauvaliimasta - mitä ikinä sekään tarkoittaa.. :p

Todellakin kaikille kiitos onnitteluista ja tuesta. Heti huomenna rimpautankin neuvolaan. :signs001

Pisama, me ollaan saman ikaiset ja samassa veneessa (ensimmaista yrittamassa). Onneksi on toinenkin kappana taalla. ;-) Monesko yk sulla on menossa? Mulla on 4. nytten.

Kriikki, onnea!

Tervetuloa taas uusille :greet025

Onnea Kriikki!Täti tarkottaa menkkoja :) Eli kun täti tulee niin kuukautiset alkaa.Tarrasukat ja vauvaliimat taas toivotuksia että pieni pysyy matkassa mukana.

Pisama
et oo ainoo mummo!Miä 34v ja esikoista odotellaan..:rolleyes: Mies on sentään vuoden nuorempi :grin

Tellervo en ole laskenut yrityskertoja, mutta kyllä niitä jo on kertynyt. Viime vuoden lokakuussa lopetin pillerit. Siitä nyt meni jokunen kuukausi että keho tasaantui ja rupesi ymmärtämään ovulaatiot yms. Kunnon yrittämisen voisin sanoa alkaneen alku vuonna. Eräs tuttava lopetti ehkäisyn samoihin aikoihin, ja nehän pärähti raskaaksi heti ekasta yhdynnästä ilman ehkäisyä. :mad:

KYLLÄ SE MEIDÄNKIN AIKA VIELÄ KOITTAA. Jookos kookos :)

Kylla ehdottomasti! Pitaa ajatella positiivisesti. :-) Mulla ei ole ikina aiemmin ollu edes vauvakuumetta, nyt vasta tuli kun elamantilanne rauhottu. Onneksi en enempaa odotellu. Kylla se tan ikasena viela onnistuu.

Mullakin oli pillereiden lopettamisen jalkeen pari kk, joita en laske yrittamiseksi, tosin lahinna sen takia kun mies oli sairaalassa suurimman osan ajasta, niin sankypuuhat oli melkeen nollissa. Tosi kivuttomasti kylla kavi, kierto tasaantu saman tein. (Naama vaan tuli nappyja tayteen.) En ole koskaan tikuttanu ovista, ehka pitais, jotta tietais varmasti. Mutta joka kk mulla on siihen aikaan toispuoleisia kipuja ja turvotusta. Vanhempana kuulemma helpommin tuntee ne kropan vaihtelut. Tosin omakohtaista kokemusta ei ole, kun soin pillereita niin kauan ja olin autuaan tietamaton kaikista kivuista. :-) Olen miettiny, etta odotan kaks yk:aa viela, ja jos ei tarppaa niin tutkimuksiin.

Haluisin viela kysya kokemuksia niilta, jotka on mitanneet aamulampoja. Tiedan ettei se ole kovin tieteellista, mutta musta on hauska seurata omaa kroppaa, kun kerran tahan rumbaan aloin. :-) Kuinka nopeesti teidan lampo nousee oviksen jalkeen? Nouseeko kertaheitolla vai pikku hiljaa?

Onnea kriikki! Toivottavasti me muut seuraillaan nopeasti perässä! :)
on: täällä kp15, ovista en ole vielä tuntenyt. Ja laskurin mukaan huomenna!. joten saasnährä kuin tässä kierrossa käy.:grin:eek:

Satsa : Kiitos sanakirja-avusta :) ollaankin samaa ikäluokkaa ja molemmat pitääkin nuoremmista miehistä ;) tsemppiä teidän yrityksille, kyllä se sieltä plussaa tulee.

Tellervo, minä rupesin mittaamaan kehon lämpötilaa kaksi kuukautta ennen plussaa. Tai aloin tuossa vaiheessa merkkaamaan niitä fertily friend ohjelmaan, joka teki mulle hienoja kaavioita. Mittasin joka aamu suht koht samaan aikaan ja suusta. Ovisplussan jälkeisenä päivänä lämpötila nousi reilusti verrattuna muihin päiviin. Sen näkee todella selkeästi siitä kaaviosta. Lämpötilan nousut oli ekassa kuussa 35.5C - 36.3C, tärppikierrossa 36.2C - 36.8C. Ja mun alhaiset lämpötilat johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No mutta hienoa Satsa! Ja sitten niitä tarrasukkia vaan :wink
Niin aatelin itsekin täällä olla ja roikkua, tuntuu olevan mukavaa porukkaa.. Ja tosiaan aiemmin oon käynyt lueskelemassa jo juttuja. Onko näissä viikoissa nyt niin että 4+5 tarkoittaa viidettä viikkoa (ja kohta alkaa kuudes)?

Tässä myös kuva mun kaaviosta hihii
ImageUploadedByVau Foorumi1410204733.704342.jpg

Juu viides viikko on. Itelki meni hetki tajuta nuo laskukaavat :) sitten kun 4+6 niin viides viikko on täynnä.

Onnea Kriikki... :Heartred

Freyja.Toivon niin et saisit sen plussan ja täti jättäs teiät pitkäks aikaa..

Vargynja.Hui kun sä ootkin jo pitkällä. Sulla on tänään se päivä eli 38+5 kun meiän pikkunen synty... Oikein ihanaa loppu odotusta sulle.. :)

Joku kyseli minkä ikäsiä ollaan mä oon 30 ja mies 37. Yhdessä ollaan oltu 13 vuotta ja naimisissa 3 vuotta.
Sit joku kyseli et miten on tärpännyt niin esikoinen tärppäs 4 yrityksestä ja toista ollaan nyt vuos yritetty.Tosin esikoista kun yritettiin niin tota sänky puuhaa oli enemmän mitä nyt on ollu..:wink

Larissa.Pidän peukut ylhäällä et sun nega muuttuu vie plussaks... :thumleft

on. Jännä juttu miten mulla on nyt näin masentunu olo tästä kierrosta..On vaan niin totaallisen varma olo et täti saapuu tänne viikon päästä..Oloja on vaikka muille jakaa ja siks ehkä tuntuukin siltä et täti tulee..Väsyttää,viluttaa,nälättää,närästää,ahdistaa,turvottaa,jomottaa,ärsyttää.....tota vois jatkaa ikuisuuksiin..Varsinkin on ollu dpo.3-4 lähtien kovia menkka jomotuksia...Kovimmat jomot oli oviksen lisäks siis dpo.3-4,7 ja täänkin ollu aikamoisia... Tällästä täällä..

Yritän taas piakkoin päästä käymään täällä vaikka oon ihan tarkotuksella nyt pitäny taukoo kun oon yrittäny hetkeks unohtaa koko yrittämisen..

Plussa tuulia toivon teille kovasti ja onhan täällä nyt kyllä ihanaa niitä tullutkin..Muistakaa pitää se yllä.. :)

Naranja, oliko sillon kun plussasit kilppari arvot kunnossa vai oliko jotain heittoa? Monennellako kerralla tärppäsi? Joutuko annostusta muuttaan?
Siksi mielenkiinto ja hirveesti kysymyksiä, kun itselläkin kilpirauhasen vajaatoiminta ja yritetään koko ajan saada arvot kohilleen. :)

Silloin kun päätettiin aloittaa yrittäminen menin gynelle ja mun kilpparilääkitystä nostettiin. Saattoipa auttaa kun heti ekalla kerralla tärppäsi.. Sitten raskautumisen jälkeen vasta katsottiin arvot. Esim tsh oli laskenu 1. Ennen nostoa se on ollu mulla 2.5-3.5. Tosin olin lopettanu pillerit jo vuosi sitten, mutta ei varsinaisesti yritetty ennen tätä ns. virallista ekaa yrityskertaa.

Hyvä kuulla, että itselläkin toivoa sitten raskautua vaikka onkin tämä vajavuus, kuhan sais ne arvot kohilleen. :) Kyllähän minä oon lekureitten ja hoitajien kanssa puhunu, että ei se lapsettomuutta johtaa, voi vaikeuttaa ja ohjattiin, että heti kun tiedän olevani raskaana, yhteys neuvolaan.

Oliko sulla mitenkä tarkkaa seurantaa raskauden ajan arvot yms?
Kiva kuulla ihmistä kellä tämä sama on, ettei pelkästään kirjasta oppineita lääkäreitä kuunnella. :)

Takaisin