Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta ihanat naiset! :)

Kriikki jatkoi aaltoa hienosti!!! Kukas seuraavaksi ;) nyt kaikki hyppää samaan aaltoon <3 tsemppiä tuhannesti kaikille!!! <3

Täällä digi tehty ja pakko se on uskoa :D raskaana olen ! <3 aivan ihanaaa!
Ei se vuoto aina tarkoita pahaa :) tässätapauksessa se tarkoitti sitä että kaveri mylläs itsensä kunnolla kiinni :) toivottavasti <3

hoplan eli kp1/31-33 ja 3 menkat pillerien jälkeen siis. mutta eipähän siinä, ihan hyvillä mielin uuteen kiertoon:) onnittelut muuten kaikille plussanneille tasapuolisesti, en oo tainnu muistaa viimesimpiä onnitellakaan :)

Lomareissulta palattu :) ootte ihan hirveesti kirjoittanut viikossa :D.

Onnea plussanneille nyt vedätte meidät kaikki mukananne plussanneisiin :).

Tervetuloa myös uusille :).

Oma tilanne on se että toinen inssi on luultavasti huomenna :). Oon vähän kauhun sekaisin tuntein kun se sattui viimeksi niin paljon mut häntä pystyyn ja menoksi :). Tässä kierrossa clomeista tuli vähän öisin kuumia aaltoja :D tai sit ne johtu vaan kreikan auringosta mut muita oireita en huomannut :). Nyt plussataan kaikki!

Mamialla huippu hyviä uutisia <3 Toivottavasti pikkuinen vaan säikytteli!

Pahoittelut menkoista ja tuleva kierto on varmasti sitten se meidän kierto!

Mä olen myös mitannut lämpöjä ja ovistestejä olen tehnyt. Jotenkin vaan en oikein saanut tuosta lämpöjutusta hirveesti selkoa. Kyllähän ne lämmöt nousi heti oviksen jälkeen ja viime kierrossa ne laski päivää ennen menkkoja. Nyt en oo mittaillut kun jotenkin se stressaa mua ja tutkailen joka hetki mitä mikäkin mittaus tarkoittaa.

ON: Kp 28/31 ja dpo 10. Alkaisi jo tosissaan uusi kierto. Mitään raskausoireita ei ole. Tissit ihan tosi tosi vähän arat ja mahaa hieman juilinut. Mut muuten täysin normi olo. Viimeksihän mä jo aavistelin plussaa kun olo oli todella turvonnut :D Ehkäpä tuo turvotus sit kertoo mulle tärpistä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille, toivottavasti vierailu jää lyhyeksi!

Mullakin on tänää kilpparilabra-aika, mullahan tää vajaatoiminta on todettu jo heti syntymän jälkeen, onneks niitä oltiin just sillon 80-luvun alussa alettu kaikilta vauvoilta napaverinäytteestä? seuraan niin lääkitys alettiin heti. Pitkään oli arvot vakiona mut viime vuosina on jouduttu useampaankin kertaan lisäileen annosta. Mut nyt siis katotaan et vauvaa varten on arvot kohdillaan. Ja sitäkö kun plussaa niin pitää heti ottaa yhteys neuvolaan kun on vajaatoiminta? Toi on munkin hyvä tietää!

Ihanaa et täällä löytyy muitakin 30+ odotuksen odottajia :wink Herranen aika kun mä jo säikähdin et kaikki muut on 10 vuotta nuorempia, huh! Vaikka eihän se ikä oo kun vaan numero :wink

Mä eilenkin testasin vaan haamulainen ovistestiin, ei taida ihan tää eka kierto olla ihan 30 vaikka en oo mistään stressannu kesänkin jälkeen on stressitasot romahtanu, yleensä se tarkottaa tasaista kiertoo, mut jos mun kierto on joku 33 niin mulla on vuodessa jo yks mahis vähemmän raskautua kun 28 kiertolaisilla, kun mä muistan sen jo nuoruudesta ennen pillereitä kun se oli niiiiiiin turhauttavaa odotella aina niitä menkkoja kun kierto 35-36 on mulle vielä ihan normaali, sais olla kyllä lähempänä 30 kun jos pitkissä kierroissa ei välttämättä ees ovuloi :sad001 Nyyh!

Mira 16/30-36 ja ovisplussaa ootellessa....

Onnea Mamia plussan vahvistumisesta!

Joo itsekin olen 31-vuotias ja onhan tässä tovi mennyt kuumeillessa kunnes mies lähti mukaan.

Kilppariarvot kandee tosiaan heti käydä tsekkaamassa kun on plussannut. Mulla niitä seurataan kuuden viikon välein. Koko ajan verikokeissa :) Muistaakseni tsh:n pitää olla alle 2 raskauden aikana. Toivottavasti en muista nyt väärin.

Nyt tämmönen ihan tyhmä kysymys et mihin astiaan te ootte ottanu pissanäytteen noita halpistestejä varten, jossakin oli pikkukaupoista valmiina mut ei kai sitä kovin pitkään viiti käyttää? Mulla kun noita liuskatestejä on....

Kiva naranja, me ollaan samanikäset! Mullakin piiiiiiiiiitkän pitkä vauvakuumeilu takana jo ihan teinivuosista ja loppukesästä sain luvan mieheltä alotella vauvaprojektia.

Semmoinen kysymys et mulla on koivunsiedätyshoito menossa niin pitää kyllä heti tänää soitella teratologiseen tietopalveluun ja kysyä neuvoo. Vasta nyt tajusin, enhän mä sitä oo lääkkeenä ees aatellu :oops: Herranen aika, vielä ois vaja 1,5 vuotta jäljellä siedätystä mut eihän tässä tiiä et raskautuuko sitä ees kuinka nopeeta...

Hyvää joskin harmajaa huomenta, ainakin täällä meillä päin on :D vaikka yhä on täti vierailulla, niin juyeltiin miehen kanssa eilettäin siitä, kuinka molemmilla on sellainen kutina, että ensi kierrossa tärppää! Asiaa toki voi edesauttaa se, että pillereiden lopettamisen jälkeen mulla on kasvanut seksihalut suunnilleen kymmenkertaiseksi eli pupuilua on luvassa aina kun täti ei oo käymässä :D

Mira ei se siedätyshoito oo este,sehän on vaa koivusta uutettua liuosta!
Kriikille onnee plussasta ja Mamialle voittopokaali käteen.eiks ollu ihanaa plussata vaikka ensin toivo menikin :)

Pepe,mie kans sairastuin jo 15-16v vauvakuumeeseen ja yritin tosissani suostutella noin 18 veenä pitkäaikasta poikakaverii vauvanteko puuhiin.haaveiltii ruskeesilmäisestä pojasta Tommysta.mutta se suhde loppui ihan täysin idioottiin asiaan ja sit päätin saada vaik yksin muksun ja onnistuihan se laastarisuhteesta sit.19v täytin ku plussasin.jätkä jäi messiin kuudeksi vuodeksi kunnes huomasi ettei ollu halunnutkaa lapsia.No semmonen kuumeilustoori.Luulin ettei vauvakuume lopu koskaan,meistä ollu parissa lehdessäkin juttuu (suurperhe aiheinen) mutta kyllä nyt vois sanoo et vauvaKUUME loppunut tilalla vaan masennus ettei saa päättää tätä sarjaa kuten itse suunnitellut.
Ikä...esikko siis 22v ;) Nykyinen mies on reippaan 5v nuorempi ja epäilen että meidän suhde loppuu miehen vauvankaipuuseen jota mie en sit kai voi antaa.Onhan meil 1 yhteinen

Tähtöselle tännekkin sanon paljon positiivista tsemppii huomiselle ja koita tänään jo treenaa et rentoutat alakertaa niin ei satu sit silleesti :)

Uusia tuloo ku sieniä sateella en peräs pysy :)

Mira: mulla on ollut testiastiana kertakäyttömukeja (kun oli kaappiin kertynyt). Toki oon myös kermaviilipurkkia ym muovipurkkia käyttänyt pestynä ja hyvin on toiminut :)

Tuosta ovisplussasta et voihan olla et sulla pieni stressi alitajuntaisesti siitä et milloin plussa tulee :D Sekin voi ehkä vaikuttaa. Ainakin mulla kun ajatukset pyöri vaan sen mahdollisen ovisplussan ympärillä :) Toivottavasti se plussa sieltä kuitenkin tulee!

Negaa aina vaan, nyt ois dpo 14-15, mitään oloja ei oo mihinkään suuntaan. Hitto jos tää kierto venyyy turhaan :(

Onnittelut Kriikille! Tarrasukkia matkaan!

Mamia: Ihanaa, että vuoto olikin vain kiinni tarraamista! Jospa pieni olisi nyt sitten erityisen hyvin kiinni, että pysyy koko 9 kk.

Iästä. Minä olen myös jo 32 v ja mies 29 v. Esikoista toivotaan. Välillä kyllä tuntuu siltä, että olisi pitänyt aiemmin aloittaa (nyt yk 10). Mutta jospa se tästä. Meillä ei muutenkaan mitään suurperhehaaveita ole, joten jos sen yhden nyt saisi. Tai kaksi.

Joku tuolla moooonta sivua sitten kyseli Femibion-vitamiinien käyttäjiä. Unohdin silloin varmaan vastata. Mulla siis käytössä tuo. Mies oli se joka lähti minulle raskausvitamiineja alunperin ostamaan ja sille oli kans tuota suositeltu. Jossakin vaiheessa huomasin ettei siinä tuota D-vitamiinia ole mukana, joten aloin niitä sitten popsia lisänä. Sikäli ei ole mitenkään ongelmallista kun mies niitä syö myös, joten purkki on olemassa jokatapauksessa.

on: Kp 21/26-33, dpo 7. Nyt on sitten omakohtaisesti koettu miltä sellainen repäisykipu tuntuu. Nousin äsken istumasta niin oikealta puolelta kohdun seudulta repäisi sen verran kivuliaasti että piti istua uudelleen. Nyt sitten jatkuu vaimeana tuikkimisena. Oviksen epäilen olleen vasemmalla kun siellä on tuikkinut aiemmin tässä kierrossa, joten nyt haaveilen kovasti että nämä olisi niitä kuuluisia kiinnittymiskipuja. Muita oloja ei ole suuntaan eikä toiseen.

Mulla on kans ollu niitä pieniä mukana tulleita astioita useassa käytössä tai sit raejuustopurkkia jne. pestynä :) Mä kyllä vaan huuhtaisen ja laitan takas kaappiin saman muovikipon.

Marikki mites suhun suhtauduttiin silloin kun olit "niin nuori" ? Meillä äiti saanut 19 vuotiaana mut ja nyt molemmat kuumeillaan pientä :) jännittää mikä anopin reaktio kun meille tulee vauva. Kunhan nyt tärppää ensin :D mutta kun aina kaikki mihin mä liityn niin on huono ajatus...

Pahoittelut mimi negasta, onko oloja mihinkään suuntaan? Toivottavasti kierto ei ainenkaan pitene hirveesti!! Mutta tuplaviivoja toivon sulle :)

Mulla ikää 36 ja mies on jo päälle 40v. Joten meidän molempien hedelmällisyys syöksyy hurjaa kyytiä roskista kohti kuukausi kuukaudelta. o_O Esikoisen sain 34-vuotiaana, enkä olisi ollut vielä alle kolmekymppisenä valmis äidiksi. Nyt tuntui sekä parisuhde, että aika oikealta! Mutta ihan oikeasti, uskon kyllä, että aikanaan meillekin se toinen plussa vielä tulee. Kuukautiset on säännölliset (25-28), todennäköisesti ovuloin ja elämäntavat on melko terveelliset. Luteaalivaihe on lyhyt, mutta olen päättänyt, että se on silti normaali. :p

Tähtönen: tsemppiä inssiin! Toivottavasti nyt pikkuinen tarttuu kiinni!

Kiinnittymisvuodosta: Mä olen hämmentynyt! Moni ammattilainen nimenomaan puhuu kiinnittymisvuodosta silloin, kun pientä verenvuotoa tulee noin kuukautisten alkamisen aikaan. Kuten Mamialla. Mutta kaikkialla on kuitenkin puhe siitä kiinnittymisvuodosta, joka on välillä dpo 5-10! Häh? Mä en nyt tajua, kiinnittyykö se alkio kunnolla vasta silloin 4+0 aikoihin, sitä ennen vain kevyesti painautuu kohdunseinämään tms? Mun edellisessä raskaudessa tuli niukkaa verenvuotoa, mutta vasta 7+ ja 8+ viikoilla, joten todennäköisesti se tuli vain kuivista limakalvoista tai jotain muuta normaalia.

Luomupimukaan ei anna tyhjentävää vastausta: http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/mika-voi-olla-syyna-oudoille-niukoille.html

Ihanaa, soitin nyt sinne teratogeeniseen tietopalveluun, hyvin menny siedätys ei oo este rakkaudelle, lähinnä jos saa anafylaksisen reaktion niin se on se riski, kun on hengenvaarallinen tila. ei tarvi keskeyttää hoitoo ja alottaa uusiks jossakin hamassa tulevaisuudessa. Eilinen siedätyshoitaja kun oli sitä mieltä, mut ennemminkin luotan alan suureen asiantuntijaan. Kävin tänää siellä labrassa kilpparikokeissa. Vielä uudestaan kysymys et pitääkö jos on kilpparin vajaatoiminta ottaa yhteys neuvolaan jo suunnitteluvaiheessa vai riittääkö et arvot on esim. terveyskeskuksessa katottu et on ok? Ens viikolla on vasta soittoaika noista arvoista.

Takaisin