Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä poltan vaan, koska saan siitä muka hyvän syyn olla hetken rauhassa :D Yhtä hyvin voisin vaan mennä pihalle 10 minuutiksi, mut kun oon sytyttänyt savukkeen, en oo kenenkään käytettävissä (ellei joku uhkaa kuolla) siihen pieneen hetkeen. Ihan hullua...
 
Lume en mäkään nyt tiedä siittä terveelisyydestä..lihava en oo päin vastoin tervetuleita olisi vaikka se 10 lisäkiloa niin olisin hyvä.. Mutta kun ei vaan tuu niin ei. Ja voin kertoo että syön kyllä aika epäterveellisesti.. Jotenkin on jäänyt oman hyvän miettimien sitä vaan ajattelee että kunhan ukolla ja likalla on kaikki hyvin niin kyllä mä pärjään..:D
Ja ainoo mitä mä vedän on noi geleet :)
 
Soma. Se tasapainottaa hormonitoimintaa ja sitämyöten kiertoa. Mulla on ennen sen käyttöä liian aikainen ovis (kp8) ja sen myötä tosi lyhyt kierto. Sen käytön aloituksen jälkeen kierto tasoittui 26:een ja oviskin tulee lähes aina kp 12.
 
Iltaa :)

En taaskaan muista mitä piti kommentoida kenellekin, kuin te aina muistatte kuka puhui mistäkin asiasta? Täytyy varmaan kehitellä joku muistilappu-systeemi kun ei mulla ainakaan nimimerkit pysy päässä vaikka kuin yrittää :P

Freyjalla ainaki on komeet viivat testissä! Ja kiva että pääset neuvolaan noin nopsaa, ja toivottavasti siihen ultraankin!

Bartender kyseli muita endometrioosi diagnoosin saaneita, täällä löytyisi yksi. Sun teksti oli kuin mun kirjoittama, meillä myös reilu 1,5v ihme jota ei lääkärin mukaan pitänyt ilman hoitoja tulla :) meillä tosin siihen plussaan meni useampi vuosi. Itsekin vasta olen ultrassa käynyt (keskenmenon jälkeen kävin tarkistuttamassa tilanteen). Onneksi endoa ei näkynyt, ei kyllä ole ollut onneksi kipujakaan.

Iästä joku kyseli niin mä oon 28v ja toinen toiveissa. Ja vitamiineista kans oli puhetta niin oon nyt syönyt monivitamiineja varmaan viimeiset 4kk, foolihappoa vähän vähemmän aikaa. Mies ei syö d-vitamiinia kummempaa ja senki unohtaa ainaki joka toinen päivä :D Dpo 2 menossa nyt, ei oireita. Ellei järkkyä vv:n määrää lasketa oireeksi :) viimeksi kun plussasin niin ei kyl ollu sillonkaan mitään oireita, ei siis YHTÄÄN mitään. Tein testin vain huvikseen ennen ku menkat oli edes myöhässä. Olihan siinä ihmetystä kerrakseen ku pärähtiki plussa. Esikoisesta sentään oli tissit niin kipeenä et aloin ihmetteleen, en siis ensin edes tajunnu et oon raskaana kun eihän sen pitänyt olla mahdollista. Nyt en kyllä testaa kun aikasintaan sillon ku pitäis menkkojen alkaa (27.10). Tulipa taas kilometri sepustus, kiitos ja anteeksi :D

Kaikille toivotan plussatuulia!

Miii kp18/28 dpo2
 
Hei mä oon ollu täältä 12h pois ja tekstiä oli tullu taas 4 sivua! :D Larissalle pahoittelut tädistä.
Puhaltelen paljon plussatuulia, olis hyvä että tää palsta saatais tyhjäks ennen ensvuotta :)
Uusille tervetuloa!

Siis mua väsyttää ihan törkeesti. Voisin vaan nukkua! :D
Päivän positiivinen: Uusi ihana talvitakki tuli postissa :)
 
Ei tässä pysy perässä millään, mutta pakko silti välillä äännähtää tai pikemminkin naputella edes jotain. Ei tämä ryhmä musta eroon pääse. Varmaan roikun täällä taustailemassa kunnes palaan tositarkoituksella jonnekin raskaaksi 2016 -ryhmään. Jostain syystä nyt pienen synnyttyä on mieleen varmentunut että vielä toinen olisi ihana saada. Mutta vielä ei ole sen aika, en nyt sentään alle vuoden ikäerolla lapsosia halua. :D Sanokaa sitten jos tällaisen jo lapsen saaneen mukana roikkuminen häiritsee niin pidän näppini erossa näppäimistöltä. Tarkoitus ei ole aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä vaan olla täällä tsemppaamassa.

Ihanan paljon tullut plussia. Onnea ja tarrasukkia kaikille! <3 Freyja ainakin vanhoista kuumeilukavereista plussannut. Laitan kädet kyynärpäitä myöden ristiin että sinne tuli viimein pysyvä onni. Olet saanut yrittää jo liian kauan.

Myös keskenmenoja on tullut taas ihan liikaa. Valtaisat pahoittelut ja paljon voimia sen kokeneille. Toivottavasti pian tulee uusi, pysyvä plussa.

Pahoittelut myös menkat tai negoja saaneille. Onnea uuteen kiertoon, kyllä teilläkin vielä onnistaa.

Joku oli naimisiinkin mennyt. Onnea ja tuotteliasta kuherruskuukautta. ;)

Lucky, sun mies on varsinainen sika. :( Mulle tulee sun puolesta paha mieli siitä kuinka hän kohtelee sinua. Muutkin on sanoneet tätä varmaan jo ihan tarpeeksi, mutta mieti oikeasti tarkkaan oletko onnellinen hänen kanssaan vai olisiko kenties parempi yksin. Älä ainakaan anna hänen tuhota itsetuntoasi. Tsemppiä, toivon todella että hän ottaisi opiksi.

Taisi jossain vaiheessa olla puhetta asumisesta. Me asutaan Turussa kerrostalokaksiossa. Haaveissa on jossain vaiheessa vaihtaa rivitalokolmioon. Vielä kuitenkin mahdutaan täällä mukavasti asumaan eikä vielä ole varaakaan (säästetään omaan). Yrityksen kestostakin taisi olla puhetta. Me alotettiin loka-marraskuussa 2012 ja plussa ilmestyi testiin lopulta tämän vuoden tammikuussa. Toivo oli siinä kohtaa jo heitetty ja ajatuksena oli vain hakeutua tutkimuksiin kun täti kurvaa paikalle, mutta se nimenomainen täti ei sitten ikinä tullutkaan.

Positiivisuuskampanja on kiva ajatus. :> Täällä kaiken väsymyksen keskellä on positiivista seurata kuinka poika tuntuu kehittyvän ja oppivan kokoajan.
 
iltaa arvon leidit :) ilmoitanpahan minäkin oman "kilometrilukemani", eli mittari näyttää vielä seuraavat kuusi kuukautta 29v, kunnes hypähtää taas uudelle kymmenelle...huoh.. Vastahan tässä oltiin tukka takussa ja elämä edessä!!! Eikä mistään mittään tiietty :-D
...nooh, mut eihän kolmekymppinenkään oikeasti vielä ole ikä eikä mikään!
Jyväskylässä asustellaan, mie, aviomies ja 2 yhteistä lasta (2v6kk ja 1v).
 
Joku kyseli ikää. Mitä 19 pian 20! Mies 21 ja yritystä 1v 2kk. Lähete lapsettomuushoitoihin saatu. Ja Jyväskylän kupeesta.

Hirveä hinku olis tehdä jo testi aamulla.. Mutta kun menkat ei ees vielä myöhässä ja terojakin vielä silti tekis mieli. Huomenna dpo11. Saattais näkyä jo jotain?

Hirveesti kirjottelette. En muista nyt mitä piti kommentoida.

Päivän positiivisuus huono/lämpöinen olo loppui ja illan sain siivottua! Ja tortillat
 
Bartender: Mulla on diagnosoitu vaikea endometrioosi 7 vuotta sitten. Endometrioosi ei itsellä vaikuttanut lapsen saantiin vaikka 5 vuotta sitten oli uhkana kohdun poisto endopesäkkeiden takia. Viimesin laparoskopialeikkaus oli 2011 jonka jälkeen ruokavalion ja elämäntapa muutoksilla ei ole isoja kipuja ollut. Jouluna 2013 tulin raskaaksi, mutta sain keskeytyneen keskenmenon tammikuussa, siitä 4kk raskauduin uudestaan ja nyt tammikuun alussa olisi laskettu :)
 
Vauvahaaveissa: tervetuloa
Tirpukka: onnea piina viikolle, eiköhän se ovis ollu siitä hymynaamasta... :) joten onnea onnea onnea!

Gatusa: rentouttava, rauhallinen tee hetki kuulostaa erittäin ihanalle!!! Kalaa aamiaiseks, ei ensimmäisenä itselle tulis mieleen alkaa heti silmät aukastua alkaa grillaamaan :D hyvää se varmasti oli :D

Bartender: tervetuloa! Pikaista plussausta!

Starling: tervetuloa! Toivottavasti ensikerralla pien pysyy kyydissä loppuun asti!

Jennuli: keltarauhas hormooni

Lume: mä olin 100% varma että oon raskaana. Tiedä sitten miten käy jos ja kun clomit aloitan.

Aurinkoinen: täällä 27 ja mies 30 toista olis kuume tehdä

Anskunen: lämppärit on kyllä hyviä. Meillä ukko teki kerran vuohenjuusto, kinkku, tomaatti lämppäreitä ja ne oli ihania!

Ajna: missä vaiheessa loppuu ettei enää laske omaa ikää :)

Azalea: siitä mä olen onnellinen etten ole naimisissa jos mies vaikka yhtäkkiä kieltäytyykin lapsenteosta. Mikään kun ei ole varmaan meidän parisuhteessa.

Azalea: mulla tuon tupakoinnin kans sama juttu. Mun ja pojan rituaali oli että hali ja pusu. Sit sain mennä ikkunan taa istuskelemaan ja rauhottuu jos meinaa kierroksia nostattaa. Mutta kunnioitan mieheni päätöstä että enää ei polttele kumpikaan kotona kun poika on kotona. Mieskin lupasi olla alkoa käyttämästä. Mitäpä en tekis ettei mies oo hiprakassa. Mutta joudun alkuun nyt ainaki poistuu kotoo esim. Lenkille jos niin paljon tekee mieli etten kestä. Harvenee ainakin kerrat ja monta muutakin positiivista puolta. Ei tartte pojan katsella sitä sivusta, eikä mun tartte potea huonoa omatuntoa ja jos raskautuminenkin paranis. Siinä on vaan se huono puoli että syön suruun ja ahdistukseen niin saattaa käydä hassusti mun laihdutus yritykselle. Tai siis oikeastaan piti ajatella positiivisesti että pää asia että saisin lopetettua, viis kiloista oon voittaja kuitenkin jos pystyn lopettaa!

Vargynja: on vaan ihana että käyt täällä! Sika mikä sika, mutta asiat saatu puhuttua edellisten jäljiltä. En tiedä olenko liian kiltti. Pelkäänkö jotain vai eikö vaan ole tarkoitettu erilleen meitä. No mutta on mulla varmaan itsenikin kanssa ongelmia... vihan hallinta on mun heikko kohta. Kiihdyn 0-100:n sekunnissa enkä osaa hallita sitä olo tilaa, ahdistun kun en kykene siihen... ukko saa vähän lisää tuulta purjeisiin kun ei ymmärrä tilannettani. Juontaa juurensa varhaislapsuudesta. Tiedostan asian itsessäni, tiedostan millon kilahtaa, mutta en vaan voi sille aina mitään. En osaa pitää suutani kiinni. Osaan mennä ulos mutta sekin on väärin kun siitäkin saan palautetta jälkeen päin. Päiväpäivältä paremmin menee, mutta jatkuvasti (päivittäin) saan töitä tehdä itseni kanssa ja se taas lisää stressiä kun yritän tutustua itseeni. Oikeastaan 2010 tunnistin tämän ettei ole vain luonne vaan ihan "sairaus" kun poikaa odotin. No ehkä vielä joku kaunispäivä kun olen työni tehnyt itseni kanssa ja oppinut löytämään keinon jolla saan purkaa patoutumat ni helpottaa. Yks on nyt tuo kuntosali harrastus. Äärimmäisen hyvä ja rento olo tulee!

Päivän positiiviset: parturi aamulla ja se teki mulle nätin letin. Sain siitä iloa ja tunsin itseni vähän nätimmäksi letti päässä kuin tukka silmillä. :D nukuin 15 min-30min kauneus unet. Ajantaju hävisi kokonaan. En muistakaan millon olisin nukkunut päikkäreitä viimeksi :) yötyössä ja ei tartte yrittää nukkua valvoen päässä pyörivien ajatusten kanssa. Aamulla taatusti nukuttaa etten ees kerkeä ajattelemaan. Siivosin kaikki kesä hepeneet varastoon. Siinäpä niitä tälle yötä! Joten kauniita unia niille jotka aikoo nukkua! Mä aion tänä yönä saada ystäväni vauvan sukat valmiiksi!!!
 
Olen lahempana 30v ku 40v ;) eli 33v, tai 22+ reippaat verot :P


Savolaiset: miten kaukana olette Vesannolta, Rautalammilta tai Konnevedelta? Aiti asuu pienessa kylan pahasessa konneveden ja vesannon valilla :D

Pahottelut kp 1 ja negoista

ONNEA plussista!!!

Oma: ei uutta, kp 14 vissiinki ja ovis taitaa olla piahkoin kasilla tunteiden mukaan.
 
:D Darkmimosa mä asun Vesannolla. Mulla tuli heti konneveden ja vesannon väliltä yks kylä pahanen mieleen :D Ethän tarkoita horonkylää
 
Mulla on sama syy kuin Azalealla mennä parvekkeelle: rauhassa se pieni hetki (ellei joku meinaa teloa itseään!) :D pitäis lopettaa taas, nyt alkaa ensimmäistä kertaa olemaan sellainen tilanne etten ole varma voinko lopettaa muuten vain.. Plussatessa ei ole tupakki enää syttynyt mutta olen pystynyt olemaan ilman pitkiä aikoja ilman mitään ongelmaa :D

Vargynja, mä olin hetken pois täältä enkä ole vauvauutisia kuullutkaan vielä eli kauheasti onnea ja kysympä vielä miten on vauva-arki sujunut? <3
 
soma täällä yks pohjois-karjalalainen :wink täällä kp 7/31-33 ja edelleen pientä tuhrua :angry2 ja vuosimallia -86 ja mies 31v. eipä ole mitään vitamiineja tällä hetkellä käytössä, nuo raskaus vitskutki on unohtunu kaappiin:oops: niin ja neljännet menkat on siis menossa pillerien pois jätön jälkeen mitä söin sen 3kk, ja tupaikoija kans:rolleyes:
 
Huomenta ihanaiset!

Heti alkuun päivän positiivinen: nyt on perjantai ja mulla on kerrankin koko viikonloppu vapaa! :grin

Joku kyseli eläntavoista, vitskuista yms. Mulla on käytössä omega3, D-vitamiini, B-vitamiinit (joissa myös foolihappo) sekä nyt toi gelee royale. Greippimehua juon myös :grin Joku pelkäsi, että sen kanssa menee hampaat pilalle, siihen vinkki että voi juoda pillin kanssa :wink

Kuten nuuhkukin, niin mie olen aina ollu vähän laihanpuoleinen. Nyt sentään normaalipainon puolella, mutta sais tota painoa enemmänkin vielä olla. Mutta olen ihan tyytyväinen :) Tykkään syödä terveellisesti (ja usein :grin), liikuntaa tulee myös kun on aktiivinen koira ja salilla käyn pari kertaa viikossa. Painoa olisi tarkoitus saada lisää lihaksen muodossa :) Herkkuja syön kyllä myös, kerran viikossa pidetään "herkkupäivä" miehen kanssa :grin Polttamista en ole ikinä aloittanut. Alkoa menee vähän ja siitäkin vähästä olen vielä vähentänyt kun tjottailu alkoi. Mies ei myöskään polta eikä juo, mutta mitään vitamiineja sille on myös turha tyrkyttää :grin

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Huh, olipas täällä taas viestiä HYVÄ! :)

Mä en ees pääsis kunnallisella mihinkään, näin siis Tampereella. Varmasti tosta esikoisesta olisinkin päässy ellei käry olis käyny tasan vuosi pillereiden lopettamisesta. Yleinen kanta on täällä "Koska sulla on jo yksi ja se on syntynyt normaali ajassa, et tarvitse kunnallisen puolen palveluita" KIITOS!
Tosin raskausaikanakin mulla oli krooninen virtsatien tulehdus syyskuusta-tammikuuhun, ja en ikinä päässy neuvola lääkärille, istuin päivystyksessä niiiin usein ku taas omalääkäri ei voinu auttaa ku kuuluin neuvolapiiriin. Eli kyllä me nyt sitten maksetaan hunajaa ja käydään tossa yksityisellä(toivottavasti tärppäis nyt tästä oviksesta ;))

Mäkin oon röökaaja, aloitin uudestaan fiksuna likkana kun imetys tyssäs 3kk jälkeen. Se olis aluks sitä kuuluisaa juon saunakaljan ja poltan yhden tupakan ja siitä se ajatus sitten lähtikin ;( Nyt otan itteeni niskasta kiinni ja vähennän PALJON niin on sitten helpompi jättää kokonaan pois KUN se ihana plussa siihen raskaustestiin tulee :)

Onnea kaikille plussanneille tuhannesti! <3

Ja kaikille muille plussatuulia <3
 
Bartender: onpas siellä tiukat kriteerit kunnalliseen. Mä oon vuodesta 2007 käyny valittaa alavatsa kipuja niitä puukon tuikkauksia ja epäsäännöllisen kierto, mitään diagnoosia en vaivalleni saanut.. .. aina ehkäisy pillerit saanut jotka ei oo käyny ja sit oon merkkiä vaihtanut jne. Lopulta lääkäri älys kysyä että kun muuta vaihtoehtoa ei oo että onko raskaus toiveita... no totta kai... keltarauhas hormoonia läksin mielessäni hakee mutta en suoraan edes kysynyt ja se itse ehdotti. .. muistutti vielä ehkäisystä jos se lapsi ei olekkaan tervetullut tai tilanne muuttuu. No ei mitään sellasia löpinöitä. .. Niinhän se tarras poika terolutin ekasta kierrosta... säännöllisen epäsäännöllisellä puuhastelulla mutta tarras kuitenki... nyt ei oo tarrannu ekasta eikä 11 kierrosta ja jo ennen sitäkään ei tapahtunut muutaku menkkoja menkkojen perään tai sit ei ollenkaan ees niitä menkkoja. Täällä on kyllä tosi hyvä neuvola ja neuvola lääkäri. Voi laittaa vaikka teksti viestin ja kysyä jotai asiaa jos askarruttaa. :) olen nyt siis lähetteellä äitiys ja perhesuunnittelu polilla kun gynen lääkäriltä loppu oikeudet kesken kun ei saanu reseptiä kirjoittaa. Joten tässä ollaan onneksi tämä Polin lääkäri toisinaan on se lääkäri jonka vastaanotolla olen kunnan neuvolassa käynyt. On huippu hyvä ja kokenut iäkkäämpi mies lääkäri. Hieman outo vaan.
 
Takaisin
Top