Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aurinkoista huomenta naiset! Onnea jälleen vahvistuneille viivoille ja uusille plussille! Ja tädin kohdanneille onnea uuteen kiertoon! :)

Olen tylsä ja omanapailen pikaisesti:
Olen ihan pihalla näiden ovistikutuksien kanssa!!! Arrgghh!
ELI tiistaina aloitin tikutuksen, ei tullut hymynaamaa.
Keskviikkona aamulla tuli hymynaama.
Tänään torstaina ei enää tullutkaan hymyä vaan tyhjä ympyrä!?!?
Eikös toi gb:n digi lupaa ilmoittaa kaksi hedelmällisintä päivää..?
Vai onko Se eilisestä hymynaamasta 48 tuntia eteenpäin? Mutta jos on niin miksi digin viivatkin (siinähän näkyy siis myös viivat) ovat tänään jo olemattoman vaaleita!?
Vai onko mun ovis "alkanut" jo kuitenkin ekana testipäivänä esim. Iltapäivällä ja jatkui eiliseen...Näinköhän tuo yksi tallettelukerta eilen aamulla riitti...? Kun dementoitunut päänuppini ei muista mtn alkuviikon puuhasteluista, oliko niitä vai ei...
anteeksi leidit pitkä napailu...pännii vaan niin kovasti etten taaskaan osannut oikein ajottaa tuota puuhastelutoimintaa....

Se uusin malli cb digistä näyttää 2 pv,siinä on kaksi näyttöikkunaakin,on erinäköinenkin.Se vaaleanpuna nappulainen digi näyttää hymynaamaa tai tyhjää rengasta,eikä sitä hymynaamaa tarviikkaan nähä ku kerran,ohjeissa itseasiassa sanotaan että kun hymynaama tulee,lopeta testailu.
Keskiviikon talletuksen "kantaa" oviksen yli,eli pitäis piisata ne miljoonat tiskissä.
 
tervetuloa bartender joukkoon :) ei kannata liikaa uskoa lääkäreitä nois lausunnoissa aina meille sanottii et ukon takia ainoastaa icsi hoidoilla olis mahollisuuksia saada lapsi mut niin tässä vaa ollaa rv 31+0 tänään ilman sen kummempia hoitoja, ukko alko vetää foolihappoa ja laatu parani ilmeisesti alhamdulillah. ja mein plussa tuli itseasiassa samassa kierrossa muistaakseni ku tuo lohduton lausunto.
en muista onko täällä muita joilla endo mut yks jonka tiedän täältä sai hiljattain lapsen just ennen rankempien hoitojen alotusta plussas ja nyt on ihana pikkunen hällä. endo vaikeuttaa huomattavast kuten pcos mut ei kuitenkaa tee mahottomaks luomuplussaa :) mulla kiisteltii nuorempana et onko mulla pcos vai ei siis useampi lääkäri ultras mua ja 2 sano että ois ja 2 sano ei, täällä missä asun nykyään mun ent gyne katto ja totes että mulla kaikki toimii just niin ku pitääki ja kaikki testit tehtii eikä löytyn mitää, ukko meni testeihi ja löyty vastaus.
 
Huomenta!

Freyjalla on ihanat viivat testeissä.

Moi Karoliinanen. Mä olen vähän enempikin iäkäs kuin sä, mummokerholainen kerrassaan :p Pitkä on tosiaan sun kierto.

ellaffy: aika monellahan on just tota raskaana ollessa, että unet on ihan mahdottomia. Mä pidän sitä hyvänä merkkinä raskaudesta.

tirpukka: toisilla se lh-huippu on niin lyhyt, että testi ei kauaan positiivista näytä. Mä sanoisin, että teidän plussapäivän talletuksen on osuneet hyvinkin kohdilleen, koska laskennallisesti sulla olisi tänään dpo 0.
Kaikkialla sanotaan, että viivojen pitäisi olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva mutta mä tiedän monia, jotka ovuloi ihan varmuudella eikä koskaan saa niin tummia viivoja. Kun tarpeeksi kauan on testannut niin oppii varmasti tulkitsemaan niitä viivoja, mikä omalla kohdalla on se ovisplussa :grin

Päivän positiivinen on se, että ulkona on ihana auringonpaiste ja +15 astetta. Toinen positiivinen on se, että mulla alkaa viikonloppu tämän päivän jälkeen :)
 
Zorro. Niin käyn tuolla klinikalla joo silleen löyhästi.Nyt kävin folliultrassa ja ruinaamassa nuo lääkkeet,kun itsellä on tunne *mikäli siis näillä maallisilla avuilla oikeasti mitään tekee* että siinä kiinnittymisessä on häikkää,koska olen saanut niin monesti hailakkaa viivaa r-testiin ja sitten kumminkin menkat tulee rytinällä ja on kalvoo ja klimppii ja kaikkee.Että semmosii yrityksiähän ne kovasti olleet.Oonkohan mä nyt 3krt saanu pregnylin tässä kohtaa,vain se 1 piikki siis.Meissä kun ei ole vikaa,se vaan on tää....ikä.Munikset ei oo enää niin elinvoimaisia.
Öh vastasinkohan nyt siihen mitä kysyit...
 
No jopas piti ihan ihmetellä kun Larissan punaviivat ilmestyi väärään paikkaan. Uuteen nousuun sit vain! Päästään perustamaan vielä se heinäkuisten tuskailuketju ;)

Pahoittelut uudesta kierrosta myös pikkkukakkosen postille ja muille, jotka tän nyt joutuivat kohtaamaan.

Tervetuloa uusille! Karoliinasen kierto tuntuu pitkältä, joten kai sinullakin jotain lisäapuja olisi mahdollisuus kokeilla, vai oletko vielä ajatellut edes asiaa?

Mulla on kp6 ja ei muuta kun reipastuu vaan vuoto :/ normaalisti olisi jo poispäin lähdössä, mut nyt näyttää ihan muulta. Hyvä vaan, et tulee niille tyhjennysvuodon siteillekin käyttöä, kun silloin vuoto oli paljon niukempaa. Kunhan vain loppuisi ennen ovista :D

Muurahainen, nyt koitan jännätä ilman apuvälineitä sittenkin seuraavan kierron tjottaillen. Heinävauvainspis kun on pienempi kuin muukuuvauvainspis.

Freyan tavoin iloitsen tuosta omasta perheestä, eilen juuri mietin kuinka onnellinen olen kotona ollessani.
 
Freyja Onnea ihanaa! :Heartred

Larissa En nyt tiedä onnitellako menkkojen johdosta, mutta pääasia, että jokin ratkaisu saatiin asiaan! Onnea uuteen kiertoon! :)

Uudet kuumeilijat toivotan lämpimästi tervetulleeksi! Meillä yritys aloitettu tämän vuoden maaliskuussa ja korvaamatonta tukea olen saanut tämän foorumin kautta. On mukavaa päästä vaihtamaan ajatuksia ihmisten kanssa, jotka elävät samanlaista elämänvaihetta. Yhdessä sitten pohdiskellaan, tuetaan ja tsempataan. Ja toki vaihdellaan kuulumisia myös muuten. Erityisesti mieheni on ollut varsin tyytyväinen, kun hänen ei ole tarvinnut enää päivästä toiseen kuunnella ovulaatiojuttujani tai miettiä yhdessä kanssani limani koostumuksia laughing7
 
Grangerin sanoista tuli mieleen että mäkin hokasin että jos nyt,niin la ois taas heinäkuussa.
Mulla 2 heinäkuussa syntynyttä (tasan 10v ikäeroo) ja tänä vuonna heinäkuussa kun ois syntynyt muksu,niin ois taas ollut 10v ikäero :)
Mut aivan sama missä kuussa,kunhan on lopulta sylissäni,täällä maassa :)
 
Muokattu viimeksi:
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)
Moni kyselikin pitkän kiertoni lääkitsemisestä: Teroluteja lääkäri suositteli aloitettaviksi. Olen pillereiden lopettamisen jälkeen odotellut kierron tasoittumusta. Pillereitä söin viisi vuotta ja myös ennen niiltä kierto oli lähellä 35 päivää, mutta ei ihan näin pitkä. Nyt pillereiden jälkeen kierrot koko ajan lyhentynyt ennen tätä superkiertoa. Juuri yritin lääkäriin soitella, jotta saataisiin lääkitystä alkamaan. Mitään syytä pitkälle kierrolle ei ole löytynyt - ei ultrassa näkyvää endoa ja keltarauhashormonit ainakin nuorempana tutkittaessa oli kunnossa. Nyt ei tiedä mikä tilanne hormonien suhteen. Eli projekti meneillään, ja tuntuu että mietinnässä on ollut kaikki keinot mitä netistä löytyy ;) KAUHEA vauvakuume ja biologisen kellon tikitys!!
 
Ajna. Mä luulen, että mulla osittain on samaa vikaa eli munikset ei ole enään priimalaatuisia. Sitä se on kun vanhenee. Tosin mulla on kyllä siihen päälle myös kelta- ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta niillä mennään :)
 
Tulipa vielä mieleen, että onko teidän miehet alkaaneet yrityksen aikana ottamaan jotain vitamiineja tai muita kikka kolmosia käyttöön?
 
Mimmu, mä syötän mun miehelle gelee royalea :) tai siis ihan itse syö mutta mun "käskystä" :D foolihappoakin oon miettinyt, söin sitä itse mutta hukkasin purkin ja en oo muistanut ostaa uutta :) sitä varmaan syö siis kohta myös.
 
Meillä mies on syönyt sinkkiä jo jonkun aikaa (yli 3kk ennen plussaa) ja samaten on syönyt geleetä. Aloitti sen tässä plussakierrossa muistaakseni.. Ja tietysti ihan perusvitamiineja. :)
 
Tervetuloa kaikki uudet :) toivottavasti käyntinne ei ole pitkä!

Pahoittelut tädin kohdanneille ja plussatuulia <3

Freyjalla ihanat viivat taas <3 ja ihanan nopeasti pääset neuvolaan!

Gatusa aika menee niin nopeasti vasta sä plussasit!!

Täällä mies syö foolihappoa! Itsellä veto ihan pois, ja vielä 3 tuntia töitä.. Nenä ei vuoda enään mutta lämpöinen olo.

Tänään kp21 ja dpo10, 3 Teroa jäljellä..
 
Meillä kanssa miehellä vain päivittäiset monivitamiinit käytössä, jotka siis jo ennen kuin vauvasta alettiin edes puhumaan. Mitä tuo gelee on?
 
Kiitos kaikille tervetuloa toivotuksista :)
Toivotaan tosiaan, että mun vierailu jäisi tällä puolella lyhyeksi... :) toiveissa olisi että heinävauva, ja otan ovistikut käyttöön kunhan ensi viikolla saisi sen negan ensin raskaustestiin! Hassua toivoa näin päin...
Yritän nyt olla miettimättä raskautumista mahdollisimman vähän, ja suunnata ajatukset sisustamiseen ja uuden auton ostoon. Viimeksi tärppäsi kierrosta, missä en uhrannut ajatustakaan raskautumiselle, vaan mielessä pyöri muut asiat :)
Täällä otettu kanssa nyt nuo geeleet käyttöön ja greippimehu, jos niillä nyt tärppäisi mahdollisimman pian.
Mut voi lisätä tohon listaan taustailemaan koska tosiaan niitä ensimmäisiä menkkoja ei ole vielä kohdunulkoisen jälkeen tullut, niin ei kierron päivistä ole mitään tietoa.
Eli siis nyt alkaa yk1 kohdunulkoisen jälkeen.
 
Bartender tervetuloa! Ovis on testiplussasta 12-48(-36) tunnin kuluessa, eli jos lääkäri on lupaillut kolmen päivän päästä ja ovistesti lupailee reilun kahden vuorokauden sisään niin eipä siinä paljon heittoa ole... :) Joka tapauksessa nyt on paras aika talletella, eilen ja tänään! :)
 
Olen taustalta seurannut tätä ketjua nyt kuukauden verran, mutta jos sitä uskaltaisi mukaan... Mitään oviksia en kyllä aio alkaa tikuttelemaan, mutta katsotaan vain montako kiertoa menee, kun olen samalla tavalla tikuttamisessa mukana, sen verran kova vauvakuume. :D

Lyhyesti voisin kai kertoa jotain yrityksestämme. E-pillerit jätettiin pois kesäkuun alussa ja ensimmäisestä kierrosta tärppäsikin sitten heti ja heinäkuun puolivälissä tein positiivisen raskaustestin. Olin silloin henkisesti valmistautunut pidempään yritykseen, mutta positiivinen testi oli ihana yllätys ja vauvan tuloon valmistautuminen imaisi heti mukaansa täydellä teholla. Mulla oli alkuraskauden aikana tuhruvuotoa, josta olin tietysti hirveän huolissani, mutta neuvolasta rauhoiteltiin useampaan kertaan olemaan huolehtimatta, sillä vuodot alkaraskaudessa ovat yleisiä ja useimmiten harmittomia. Uskoin vakuutteluihin ja jatkoin haaveilua maaliskuun vauvasta. Varhaisultrassa ei käyty ja nt-ultrassa tulikin sitten vastaan järkytys, kun 13+0 sijaan kohdusta löytyi 7. raskausviikolle kehittynyt pikkuinen ilman sykettä.

Keskeytynyttä keskenmenoa hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä, joka ei onnistunut, vaan edelleen viime viikolla raskaustesti oli positiivinen ja vuoto alkoi uudestaan. Naistentautien polilla ultrasivat ja kohdussa näkyi edelleen materiaalia kesken menneestä raskaudesta. Nyt tyhjennysvuoto näyttäisi (kop, kop) vihdoin loppuneen. Tuntuu suurelta helpotukselta, että vuoto vihdoin loppuu ja elämässä on ikään kuin mahdollisuus mennä uuden kierron myötä eteenpäin ja uusi raskaus on mahdollinen. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt viime viikon polikeikan jälkeen. Ensi viikolla viimeistään pitäisi tulla nega.

En koskaan voinut uskoa, kuinka mielettömän rakas pienestä tulee niin valtavan nopeasti. Keskenmeno on herättänyt monenlaisia tunteita ja nyt 5 viikkoa sitä työstettyäni koen kuitenkin olevani valmis uuteen raskauteen. Jossain vaiheessa tuntui jopa pakkomielteiseltä, että vain uuden raskauden myötä oma elämä voi jatkua. Nyt olen kuitenkin rauhallisemmilla mielin ja uusi raskaus alkaa, kun on alkaakseen. Jos kun toivottavasti saan raskauden vielä uudelleen kokea (ja silloin mieluusti ihan loppuun saakka).

Kun edellinen keskenmennyt raskaus alkoi niin nopeasti, olen nyt saanut tehdä itseni kanssa kyllä töitä, kun tuntuu, ettei nyt sitä samaa malttia meinaakaan löytyä, mitä vielä kesäkuussa oli. Miehen kanssa ollaan paljon puhuttu ja hän myös sanoo olevansa valmis yrittämään uutta raskautta heti. Silti jotta en stressaisi häntä jatkuvilla vauvajutuilla, liityin nyt tähän keskusteluun höpöttelemään niitä. :D

Mitään hajua kierron pituudesta ei ole. Söin pillereitä melkein 10 vuotta putkeen ja silloin nuorena kierto oli vielä epäsäännöllinen. Pillereiden kanssa tietysti oli se 28 päivää. Kesäkuussa kierto oletettavasti ainakin ollut se n. 28 pv. Nuorena joka toinen kierto oli n. 28 päivää, joka toinen sitten jotain 40-50 väliltä. Silloin pitkät kierrot tuntuivat huipulta, mutta nyt en kyllä enää arvostaisi. Mitään testipäivää ei siis mulle kannata vielä merkata. Testailen joskus kuukauden kuluttua, jos menkkoja ei kuulu. Siis sillä oletuksella, että kohtu nyt tosiaan on tyhjä.

Päivän positiivinen: kkm:n tyhjennysvuoto näyttäisi ehkä vihdoin loppuneen! (Kyl riittikin jo tämä 5 vk vuotamista!)
 
Takaisin
Top