Olen taustalta seurannut tätä ketjua nyt kuukauden verran, mutta jos sitä uskaltaisi mukaan... Mitään oviksia en kyllä aio alkaa tikuttelemaan, mutta katsotaan vain montako kiertoa menee, kun olen samalla tavalla tikuttamisessa mukana, sen verran kova vauvakuume. :D
Lyhyesti voisin kai kertoa jotain yrityksestämme. E-pillerit jätettiin pois kesäkuun alussa ja ensimmäisestä kierrosta tärppäsikin sitten heti ja heinäkuun puolivälissä tein positiivisen raskaustestin. Olin silloin henkisesti valmistautunut pidempään yritykseen, mutta positiivinen testi oli ihana yllätys ja vauvan tuloon valmistautuminen imaisi heti mukaansa täydellä teholla. Mulla oli alkuraskauden aikana tuhruvuotoa, josta olin tietysti hirveän huolissani, mutta neuvolasta rauhoiteltiin useampaan kertaan olemaan huolehtimatta, sillä vuodot alkaraskaudessa ovat yleisiä ja useimmiten harmittomia. Uskoin vakuutteluihin ja jatkoin haaveilua maaliskuun vauvasta. Varhaisultrassa ei käyty ja nt-ultrassa tulikin sitten vastaan järkytys, kun 13+0 sijaan kohdusta löytyi 7. raskausviikolle kehittynyt pikkuinen ilman sykettä.
Keskeytynyttä keskenmenoa hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä, joka ei onnistunut, vaan edelleen viime viikolla raskaustesti oli positiivinen ja vuoto alkoi uudestaan. Naistentautien polilla ultrasivat ja kohdussa näkyi edelleen materiaalia kesken menneestä raskaudesta. Nyt tyhjennysvuoto näyttäisi (kop, kop) vihdoin loppuneen. Tuntuu suurelta helpotukselta, että vuoto vihdoin loppuu ja elämässä on ikään kuin mahdollisuus mennä uuden kierron myötä eteenpäin ja uusi raskaus on mahdollinen. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt viime viikon polikeikan jälkeen. Ensi viikolla viimeistään pitäisi tulla nega.
En koskaan voinut uskoa, kuinka mielettömän rakas pienestä tulee niin valtavan nopeasti. Keskenmeno on herättänyt monenlaisia tunteita ja nyt 5 viikkoa sitä työstettyäni koen kuitenkin olevani valmis uuteen raskauteen. Jossain vaiheessa tuntui jopa pakkomielteiseltä, että vain uuden raskauden myötä oma elämä voi jatkua. Nyt olen kuitenkin rauhallisemmilla mielin ja uusi raskaus alkaa, kun on alkaakseen. Jos kun toivottavasti saan raskauden vielä uudelleen kokea (ja silloin mieluusti ihan loppuun saakka).
Kun edellinen keskenmennyt raskaus alkoi niin nopeasti, olen nyt saanut tehdä itseni kanssa kyllä töitä, kun tuntuu, ettei nyt sitä samaa malttia meinaakaan löytyä, mitä vielä kesäkuussa oli. Miehen kanssa ollaan paljon puhuttu ja hän myös sanoo olevansa valmis yrittämään uutta raskautta heti. Silti jotta en stressaisi häntä jatkuvilla vauvajutuilla, liityin nyt tähän keskusteluun höpöttelemään niitä. :D
Mitään hajua kierron pituudesta ei ole. Söin pillereitä melkein 10 vuotta putkeen ja silloin nuorena kierto oli vielä epäsäännöllinen. Pillereiden kanssa tietysti oli se 28 päivää. Kesäkuussa kierto oletettavasti ainakin ollut se n. 28 pv. Nuorena joka toinen kierto oli n. 28 päivää, joka toinen sitten jotain 40-50 väliltä. Silloin pitkät kierrot tuntuivat huipulta, mutta nyt en kyllä enää arvostaisi. Mitään testipäivää ei siis mulle kannata vielä merkata. Testailen joskus kuukauden kuluttua, jos menkkoja ei kuulu. Siis sillä oletuksella, että kohtu nyt tosiaan on tyhjä.
Päivän positiivinen: kkm:n tyhjennysvuoto näyttäisi ehkä vihdoin loppuneen! (Kyl riittikin jo tämä 5 vk vuotamista!)