Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks suomessa se ensisynnyttjien ikä oo jotain 26-28? Mä olin lapsen syntyessä 23 mut tuntui että olis vieläki nuorempi , nyt sitä on tavallaan vanhentunut aika paljon viimeisten kuukausien aikana :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Suffeli sormet ja varpaat ristiin toivotaan parasta.

Itse olen jo ehtinyt aloittaa pirujen maalailun seinille, entä jos onkin joku vika ilmaantunut esikoisen jälkeen tms. Mutta nyt lyön jäitä hattuun ja lopetan moiset. Eihän tässä ole ehditty kun vasta aloittaa.


-Elli-
Elämääni mä tahdon sen, pienen iltatähden suloisen.
 
Suffelille varovaiset onnittelut :) Pidetään peukkuja että kaikki olisi kunnossa ja pieni pysyisi matkassa mukana loppuun asti!

Elli: Kyllä Mullakin on monesti tullut tunne et onkohan mulla kaikki kunnossa kun ei vielä yhtään loppuun asti kestävää raskautta ole ollut. Jotenkin sitä alkaa miettimään keskenmenojen jälkeen että miksi. Mutta pakko se on vain jaksaa toivoa :) Ehkä tämä kierto toisi vihdoin toivotun tuloksen joka pysyisi sinne huhtikuulle asti masussa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Freyja86, eikös ensisynnyttäjien keski-ikä oo just 28 :) itse samaa miettinyt viimeisen vuoden, että liian vanha tähän touhuun ja juuri täytin 33. Mutta ehkä se johtuu just siitä että tuntuu "kaikkien" tekevän lapset 20-vuotiaina ja tulevan raskaaksi vilkaisemalla. Ja näinhän asia ei tietenkään ole! Mun kaksi edellistä poikaystävää vaihtoivat 10 vuotta nuorempaan ja toinen juuri sai lapsen ja toiselle tulee pian.. Ja minä kuumeilen täällä, no hyvä näin!

Mäkin oon ajatellut että haluaisin ehdottomasti enemmän kuin yhden lapsen, mielellään 3, mutta kun nyt saisi edes ensimmäisen. Ja ikinä ennen kuin tapasin nykyisen mieheni, en ole edes ajatellut lapsia haluavani. Nyt vain heti tuntui, että tämän miehen kanssa mä haluan lisääntyä <3

Noh, kp13/34? että antaa ajan kulua.

Suffeli mielettömästi onnea plussasta! Plussa-aalto käyntiin kaikille :D
 
Suffelille onnea matkaan!

Kamalan vähän on plussauutisia tupsahdellut, todella harmillista :sad001
Minä käyn aika paljon puhelimella lukemassa enkä jaksa pitkästi sen kautta kommentoida, on se puhelimella räplääminen vaan niin työlästä.
Tarkkailen kuitenkin tilannetta täällä taustalla :)

Sitten ihmeellistä omaa napaa: kp 34/32 (dpo15) eikä tätiä näy, vieläkään! Mitä ihmettä??
Mä en jaksa uskoa, että ovistuntemukset ja testi ois näyttäny väärin ja laskelmien mukaan menkkojen ois pitäny alkaa kyllä eilen, mutta mitään ei tapahdu.
Oisko sit viime keskenmeno laittanu kehon sekasin ja pidentäny lutisvaihetta vai eikö ovsita kuitenkaan tapahtunu vaikka oireet ja testi niin näytti?

Viimeviikolla mua kyllä palelti parina iltana, ja kuvittelin joidenkin hajujen käyneen normaalia enempi nenään sekä olin väsynyt mut mulla oli myös maha sekasin ja huono olo, kuten lapsilla joten aattelin sen olleen jokin taudinpoikanen joka yritti vierailla.
Mä en jaksa uskoa, että sillä "meidän" 4-10% voitais saaha tärppiä aikaan vaikka jotenkin kyllä sisällä kutkuttaa eilispäivän ajatukset.

Ehkä mä tänään käyn jonkun halvan viivatestin oottelemaan aamua, ihan kiusallani. Sillonhan se täti yleensä kurvaa paikalle kun ehtii jo pienesti ihmettä toivoakin.

Laitan siis itseni listalle ja testauspäiväksi huominen. Lisäsin myös Maran plussannaiesiin. Toivottavasti meni niinku piti.

Rosebud 29.7.
DarkMimosa 1.8
Aurinkoinen 7.8.
loora84 11.8
elaffy 12.8
Dawwe 12.8
Granger 13.8
PandaKarhu 15.8.
laurushka 15.8
Elli28 16.8
pepeXXL 16.8.
Lucky 18.8
Larissa 20.8.
Kiivilintu 24.8.
Freyja86 24.8
Siija 25.8
Aida 25.8.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Silv?
Anis?
Mimi?
Kaziska?
Myssy?
( yht. 31)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara (yht.19)
 
Minulle voisi vaihtaa testipäiväksi 6.9. Tuskin sinne asti tälläkään kertaa päästään, mutta tavoitteita on hyvä olla.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
mäkin tuun sit testauslistalle kun sen inssin saan "suoritettuu".

Tosta termistä muuten pitää kertoo hauska juttu kun miehelle puhun kanssa inssistä ja kun oon puhunut muistakin,niin on ihan sekasin.
Samaan aikaan esikko ajoi ajokorttii (o kyllä jo kohta 22v) ja miehelle sit selitin että nyt se poika on menossa inssiin,vähänkö leuka loksahti,ennenko tajus :)

Mutta juu,mamma kanssa inssiin,se ajortti inssi oiskin lasten leikkiä tähän verraten.

Eipä tässä taas muuta.

Plussa vahvistukoon Suffelille!

Freyja,tekö ette oo käyny viel missää tutkimuksissa tms?On varmaan ilkee tunne miettii,onko jotain vikaa,eli toivottavasti joku ratkaisu tulee,joko mieluusti raskaus loppuun saakka tai jotain,epätietoisuus on ikävää.

Kurjaa kun kierrot venyy,mie en itekkää tykkää kun sitten kumminkin jollain aivolohkollaan alkaa funtsii raskautta.
Miun pitää nyt opetella uusi ajatusmaailma miun kiertoon kun nuo lääkkeet teköö oviksen nyt ajallansa mutta sit luteaalivaihe näemmä venyy,kierron mitta periaattees pysyy samana,mutta noi osat vaan vaihtoi paikkaa.Ja se jälkipuolisko kun on se piinavaihe niin inte kiva.
 
Laitoin elaffylle uuden testipäivän ja Marikin joukon jatkoksi kysymysmerkillä :)

Rosebud 29.7.
DarkMimosa 1.8
Aurinkoinen 7.8.
loora84 11.8
Dawwe 12.8
Granger 13.8
PandaKarhu 15.8.
laurushka 15.8
Elli28 16.8
pepeXXL 16.8.
Lucky 18.8
Larissa 20.8.
Kiivilintu 24.8.
Freyja86 24.8
Siija 25.8
Aida 25.8.
Elaffy 6.9
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Silv?
Anis?
Mimi?
Kaziska?
Myssy?
Marikki ?
( yht. 32)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara (yht.19)
 
onnea suffeli plussasta mashaAllah :)

freyja älä liikaa tuijota niitä lämpötiloi, mä olin tottun et ois jotai 37 jos tärppi käyny mut tässä mulla oli 36.4-36.6 vaikka oli kuumeinen olo joten iha mahollista että ois tärpänny. mitä ikäjuttuun tulee ni älä sitäkää murehdi, mun äiti sai mut mun ikäsenä eli ollessaa muistaakseni 29v.

on: juu ei ol vissii väsy tää äippä ku yö meni kääntyillessä ku selkä kipee eikä mikää asento ollu hyvä ja neiti alotti sitte yö/aamuyöjumpan ni en nukkunu senkää vertaa. mut ihana se oli niitä liikkeitä tuntea. tänää rv 21+0 :)
 
Marikki: Juu ei olla vielä. On siitä ollut puhetta mut kun sit on kuitenkin tullut nuo plussat ja toivonut et mitä jos tämä nyt sit jatkuukin. Syksystä puhuttiin miehen kans et jos mentäisiin. En vaan tiedä just et mihin mennä. Voiko yksityisellä (Mehiläinen, Terveystalo) ihan ottaa tutkimuksia? Siis just simppatutkimukset ja kierron kartoituksen. Vai pitääkö sen erikseen olla lapsettomuusklinikka?

Dawwe: Koska sulla olikaan km? Kun siis mä en saanut nyt km jälkeisestä kierrosta ovisplussaa ollenkaan mut limoja oli ja kipuja. Mietin just et voi kroppa olla vielä sekaisin sen jäljiltä. Ensi viikko vielä niin sit selviää miten kävi :)

Gatusa: Hyvä tietää noista lämmöistä ettei aina nouse. Liikaa kun niitäkin sit tuijottelee ja miettii et olisko tärppi vaiko ei :D Jotain tuntemuksia kuitenkin edelleen on et saa nyt nähdä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
freyja luota ennemminki vaistoosi niin minullaki oli, tuli vaa tunne että tärppäs mut sit yritin järkeillä et lääkäri sano ettei ois mahollista saada luomust ja olin et raskaana ei raskaana raskaana....sit dpo 10 tuli haalea plussa ja seuraavana päivänä oksensin jo ja sit kyl totesin et juu raskaana ollaan. ikävä hyvälaatuisia yöunia on kyllä nyt mut niille saa heittää jo hyvästit näköjää kipujen ja neidin toimesta.
 
Freyja Mun keskenmeno oli heinäkuussa, eli tää on eka kierto sen jälkeen.. Ovisoireet ja limat ja kaikki oli niinku enneki, samoin testi näytti oviksen omin tuntemuksien varmistukseksi. Tulisko ne ilman ovista kuitenkaan?

Nyt sitä sitten on niin pöljä että kuvittelee oireita, testin paikka niin pääsee ärsytyksestä.
 
Dawwe: Mullakin siis km heinäkuussa ja eka kierto :) Jännätään siis yhdessä :)

Gatusa: Nyt ei kyl hirveesti ole tärppiolo joten katsellaan nyt. Tosin ehkä johtuu siitä etten sitä ovista saanut tikutettua ja kun ei varsinaisesti vielä pitänyt yrittää.

On: Vielä viikko piinailtavaa! Jotain nippailuja ollu ja vähän huono olo. Töitä vaan pitäisi vielä viikko jaksaa tehdä. Ehkä hyvä ettei tuu liikaa mietittyä oireita. Sit ne aidot oireet kyllä huomaa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sannuinen Kiitos :) Tää on niin kajuuttaa hajottavaa tää odottelu. kaiken lisäksi kun en suostu yhteyttä neuvolaan ottamaan ennen rv8a, kun 08/09 raskaus päättyin rv8 keskenmenoon, silloin soitin heti plussan jälkeen neuvolaan. 08/12 soitin vasta rv 8 neuvolaan ja yläkerrassa tuhisee 1v3kk poika ja 03/14 soitin jälleen pian plussan jälkeen neuvolaan ja todettiin rv 7 tuulimunaksi joka keskeytettiin lääkkeillä..

Nyt sit taas haalea plussa cb: näytti viime viikon to 1-2 viikkoo hedelmöittymisestä. Tarvii täs joku päivä vielä tehä cb:n viikko näytöllinen testi jos sen viikot pitää paikkaansa niin ehkä täs voi pikku hiljaa alkaa rentoutuun. Jälleen on oireeton niinkun oli pojastakin ni ei tähän tahdo oikeen uskoa vielä..
 
Iästä: Mä olin jo 34v ensisynnyttäjä. Nyt mahdollisen toisen kohdalla olen 36-37vee. Hedelmälliseltä iältä tietenkin paljon, mutta ei minusta tunnu yhtään vanhalta! Onhan se tietenkin totta, että 35v jälkeen alkaa hedelmällisyys aika rajusti laskemaan.

Suffeli: isot peukut, että tämä raskaus on ja pysyy loppuun saakka!

Freya: Tsemppiä piinaviikkoon. Onneksi tosiaan on jotain muuta ajateltavaa! Mulla oli liikaa aikaa edellisessä kierrossa ovulaation jälkeen, niin tuntui että aloin ylianalysoimaan joka pierua ja valkovuotohippua...

Satsalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jospa me muut päästäis kohta sun vanavedessä...

Marikkille tsempit inssiin! Ja esikoiselle vähän toisenlaiseen inssiin. :D

Elli Etana: meillä on niin samoja fiiliksiä. Mulla kans on jo esikoinen ja jotenkin latasin tän toisen suhteen heti ekaan yrityskiertoon liikaa toiveita. Nyt on sit vähän rauhallisempi fiilis ja jospa se tois sitten niitä tuloksiakin. Tai oikeastaan mieluiten vain YHDEN tuloksen! :wink Toivon meille molemmille menestystä!
 
Freyjalle kommentoisin iästä että täällä pääkaupunkiseudulla ensisynnyttäjä alkaa olla keskimäärin 30-vuotias. Ite olin 31 kun esikoinen syntyi.
 
Apteekista löyty 2kpl paketti cb digitestejä hintaan 20€ ja testaan kyllä heti ku pääsen kotiin menipähän rahat hukkaan tahi ei!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top