Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy, en toki ota itseeni ja tietysti sarkasmia ymmärrän. Ihmisten sanomisissa ja vitseissä piilee vaan usein totuuden siemen. Ja edelleen painotan, että ei täällä vielä mitään raskaana olla! :grin

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Tässäpä teille naurettava mielikuva. Musta on tullut pakonomainen alkkareihin kurkkija. Koko aika tekee mieli tarkistaa, oisko se vuoto NYT alkanut. Tai nyt. Entä nyt? Äsken lenkilläkin olisi tehnyt mieli tarkistaa, mutta maltoin kotiin asti. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Granger, ollaan lähdössä vajaan 3 viikon päästä Menorcalle (Espanjalle kuuluva saari). Tätä matkaa on odotettu kuin kuuta nousevaa, joten siksi toivon ettei mitkään pahoinvoinnit pilaa reissua :)

Larissa mäkin oon pakkomielteinen alkkareihin kurkkija :grin Tää raskaana olo kun ei tunnu vielä todelliselta niin tuntuu koko ajan, et nyt ne menkat alkaa :grin
 
Oi ihanaa Mustikka, toivottavasti pahoinvointi ei iske, jotta saat nauttia matkasta täysillä! Hihi pieni salamatkaaja kyydissä "maha-matkatavarana" :grin

On. Ei olis pitänyt sortua ja tehdä ovistestiä 3 tunnin pidättelyn jälkeen. Kp 27 eli lauantaina tein edellisen ja siinä ei näkynyt testiviivaa ollenkaan. Nyt näkyi haamu, mutta ei se ovistestissä kuitenkaan mitään vielä tarkoita. Onnistuin vaan sekoittamaan omia ajatuksiani vielä enemmän...
 
Larissa kiitos aloitetaan silloin testailemaan :) toivottavasti siellä olis vahinko käynyt ;)

Mustikka, äitini oli siellä kesäkuussa häämatkalla ja tykkäsi hirveesti paikasta! :) (ja myös aika samoissa vaiheissa raskaudessa kuin sulla sillon olis)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jos joku haluaa niin mulle vois laittaa 31.7 testipäiväks. Jos se lukis listassa niin ehkä malttaisi sinne asti odotella..... ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa rakel! Toivottavasti et joudu kamppailee kovin isojen ongelmien kans vaan plussaisit pian!

Pezorado: ole hyvä vaan. Et sä ilman lapsia jää! Kun ukkos kerta alkaa jo älytä jutun idean ni sun elämääs tulee kohta NIIN SUURIA muutoksia että oot ihmeissäs sen ukkos kans. Ootko tosiaan ollu siivoomatta ja ruokaa laittamatta. Ei se ruuan laitto mitää ku sithän ne hommat menee puokkiin. Nuo ukot vaan yleensä olettaa että emäntä hoitaa kaiken. Pitäis vaan muistaa vähän "palkita" jos jotai hyödyllistä tekee...tosin en tiedä kuinka jumissa teidän suhde on mut jos välillä vaikka kiitokses hymyilee ni saa paremman mielen.

Madh: alkaa juu seljetä tää homma. Tänään soitettu neuvolaan kun polin lääkäri tyri eikä muistanut reseptiä kirjoittaa ja poli on kiinni jo. 3pv pitäis luget aloittaa. Palaute kuitenki poli käynnistä oli onneks tullu ni sen perusteella meidän lääkäri voi sen reseptin kirjoittaa. :) meil on kyllä täällä niin hyvä neuvola!

Larissa: koita pysyy nyt nahoissas :D ja heitä sillä kuukupilla vaikka vesilintuja ni alkaa menkat :) tai sit ei... Kysäseppäs ukoltas onko se nyt ollu ihan rehellinen niitten kortsujensa kans? :) odota sinne dpo 14 asti ihan rauhassa :) ja ethän sä mihinkää häviä... Plussa uutiset on aina kivoja vaikka itse en saisi plussaa... Kateellinen saatan olla mutta et häviä!!!

ÄLLÖVAROITUS:
Fiamma: oviksessa se lima on ainaki mulla sellasta kirkasta ja venyvää ja runsastuu. Mulla ainaki ku sormella kokeilee ni sit se jää sormien väliin sellaseks venyväksi kalvoksi ku sormia harottaa ja on ihan läpinäkyvää :confused: ja kun pyyhkii paperille ni sit koko alapää on niin liukas että hyvä ku pyyhkimään pystyy. Lisäksi saattaa ovulaation yhteydessä tuntua erinäisiä alavatsa tuntemuksia... Nipistelyä tms. sen jälkeen tulee kuiva kausi ja kierron lopussa voi tulla taas ennen menkkoja vähän toisen laista valkovuotoa... Jos sulla on kierto kalenteri ja nykyajan puhelin ni lataa kierto kalenteri ni saat sen avulla vähän suuntaa kropan tutkiskeluun. ;) mulla my calendar

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin ja voinko laittaa menkkojen loppumis ajaks tämän päivän kun siteeseen ei oo tullu yhtään ja pyyhkiessä tulee vaan sellasia ruskeita riekaleita vähän. Itse asiassa ku eilen aamulla vaan tuli punasta vähän muuten ollu ruskeeta...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Lucky, toimisikohan se, jos laittaisi menkkojen loppumisajatkin listaan? Ei tarttis turhaan miettiä milloin ne loppuu, kun olis listaan merkitty :grin Samoin vois tehdä testipäivien sijaan listan plussauspäivistä. Pakko tulla plussa, kun on listaan merkitty :grin

Terve taas Elli, täällä on ollu tänään vähän tämmöinen meininki...

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Taas on tullu pidettyä hiljaiseloa, osittain syynä kyllästyminen tähän yk 9 ja toisaalta paljon menoja ja töitä ollut tässä. Onnea ainakin Mustikalle ja tietenkin muillekin plussaajille! Kävin tänään yksityisellä lapsettomuusasioihin erikoistuneella lääkärillä, koska kierrot vaihdelleet 23-35 väliltä tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Ultrassa kaikki normaalia, limakalvon paksuus jne. Ovulaatio tapahtumassa lääkärin arvion mukaan loppuviikosta. Käski käyttää vain Clearbluen testejä, ei muita. Teroluteista ei kuulemma apuja raskautumisen kannalta. Mulle kuulemma vaan ominaista vähän heittelevät kierrot. Nyt pari kolme kiertoa perinteiseen tyyliin :grin Peittoa olisi hyvä heilutella kuulemma ovisplussa päivän iltana, seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. Kirjoitti jo reseptin varmuudeksi käsittääkseni Clomifenin tyyliseen lääkkeeseen, joka auttaa munasolua/rakkuloita kasvamaan paremmiksi tms. Mutta tuon lääkkeen aloitus vaatiikin sitten seurantaultrat. Lääkäri sanoi, että tuskin ihan kolmosia haluat, jos lääke sattuisi kunnolla pistää munasarjat toimimaan :grin Että tikuttelun merkeissä mennään ja ahkerasti hyödynnetään. Oli kyllä helpotus tuo lääkärikäynti, kun vähän pelkäsin, että nauraa mut ulos huolineni. Oli tosi asiallinen ja tuli tunne, että otti mut tosissaan. Jotenkin helpotti tätä yrityksen tuskaa, kun taas tietää, et on joku apu tarjolla ellei omin neuvoin onnistu :)
 
mustikka toi on niin tuttua, mulla oli sama ekal kolmanneksel ja vielä enemmän sen jälkee ku sain kuulla et ois hematooma joka sit kuitenki imeyty verenkiertoon takas alhamdulillah.

täällä rantautui ne ihanat ligamenttikivut ja kasvukivut kunnolla tänään, iha järkky olo ollu nyt koko illan mikää asento ei tunnu hyvältä enää.
 
Kyllä on eroja näissä lääkäreissä... Mulla kierrot kans heitelee välillä 24-60 ja teroluteista on apua ollut. Clomeja ei aloiteta ennen ku on lääkärin mielestä vuosi yritetty. Vaikka yk kertoja se 12 varmasti on. Mutta ei lääkärin mielestä kun en joka kierrossa ole ovuloinut. :) luget vaihdettiin noitten teroluttien tilalle. Aloitan ne 3 päivää ovulaation jälkeen ja laitan raskauden alkuun saakka tai menkkojen alkuun saakka.

Larissa: tuskin toimii ku tulis se pakko fiilis ja paineita... Mulla sellanen realistinen testaus päivä tavoite 1-2 päivää kun menkkojen olis pitäny alkaa :)


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nopea omanapa. Ei menkkoja vielä yön aikana. Nyt siis kp 31/28 ja dpo 13. Ovistestin haamu vahvistuu, mutta siitä ei edelleenkään voi vetää johtopäätöksiä...

DSC_0597.JPG

Ihanaa keskiviikkoa ihanat naiset!

Edit. Sanoin nyt miehelle, että menkat on 2 päivää myöhässä. Vastaukseksi vaan tokaisi "semmoista se on". Joko ei aamutuimaan ihan tajunnu, tai sitten pitää tätä taas mun hömpötyksinä. Miehet. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tyhmänä taas, jos dpo on 13 ni miten toi ovistesti alkaa vahvistua... O.o

Napaan tuijottelua (kirjaimellisesti): kaikki oireet enemmän tai vähemmän kadonnut. Pissalla juoksemisen laitan veden litkimisen piikkiin, paineen tunne alavatsalla- noh, kai mulla vaan on ollut nälkä ku ei helteellä oikein maistu....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oviksen LH-hormoni ja istukan HCG on muodoltaan lähes samanlaisia (LH lyhempi kuin HCG). Tästä syystä ovistesti saattaa reagoida raskauteen, mutta jotta testi olisi plussa, pitäisi viivojen olla tasavahvat tai testiviivan vahvempi. Monet ulkomaisilla foorumeilla seuraavat ovistestien viivojen muuttumista loppukierrossa, koska se on halvempaa kuin r-testien käyttäminen liian aikaisin. ;)

Missä vaiheessa kiertoa sie olitkaan menossa Fiamma?

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, mä suoritin just kuuklettamista ton asian suhteen ja (ihme kun en täältä ketään tunne...) oikeen innostuin... :D
Mulla kp17-19, ku en ihan muista mikä päivä menkat alko.....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miten minulle on jäänyt sellainen käsitys, että lh kohoaa joka tapauksessa hieman kierron lopulla? Mutta ei tietenkään ov plussan verran, mutta viivojen pitäisi kai kuitenkin vähän vahvistua. En ole nyt ihan varma, selvää vastausta en löytänyt. MadH, kerro meille! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Joillakin kuulemma kohoaa toisilla taas ei. Huvikseni lähinnä noita ovistestejä teen, ihan hauska vaan seurata vaikka ne menkat sieltä luultavasti alkaakin. MadH, valaise meitä! :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top