Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Larissa, kun itse jätin pillerit pois, alkoi kaikki oireet potenssiin miljoona verrattuna hormonien vaikutuksen alaisena olemiseen. Luulinkin heti tärpin käyneen, kun oli niin paljon oireita. :D Noh, ihan normaalia ovisoirettahan se vain alkoi pukkaamaan.. Plussa tuo testi minunkin mielestäni on, joten nyt käyttämään viimoinen kumi äkkiä pois ja sitten niiden osto voikin vähän unohtua.. ;)

Gatusa, ei innostuta kuitenkaan vielä liikaa! Lääkäri sanoi, että meillä menee raskautumisessa pitkään. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja Dawwekin :sad001:Heartred

Kyl nyt tosissaan riepotellaan, joko me ollaan kaikki käyty tää läpi... huoh.

Tääl on hirveet menkkakivut olleet, loppuis jo, siihen päälle pääkipua johon ei liikuntakaan ole auttanut joten ilta menee panadolia popsiessa, mums mums.
Turhauttaa ja harmittaa.

Mun pointtina on aina ollut että pitää kuunnella kehoa, keho kertoo, nyt olen turhautunut siihenkin kun se kertoo joka kierrossa kaikkea hullutuksia jotka ei sitten pidä paikkaansa lainkaan :thefinger
 
On kyllä nyt ollu täällä ihan liikaa surullisia uutisia! :( Dawwe, haleja sinne! <3

Mutta onnea myös plussanneille ja paljon tarrasukkia mukaan!

Napa: täällä vuotelu jatkuu, tosin erittäin vähäisenä. Maanantaina tais tulla eniten ja eilen ja tänään vähän. Sain ajan sinne naistentautien polille perjantaiks. Jotenki tuntuu niin turhalta ja tyhmältä mennä sinne koska kyllä tää raskaus oli tässä ja sen tiedän ilman ultraakin :/ Ja ärsyttää vatvoa tätä kkm vielä siellä polilla kun itteä alkaa vaan ahdistaa ja itkettää taas, haluaisin mennä jo eteenpäin.. :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onpas paljon tullut ikäviä uutisia jälleen.. Voimahaleja teille kaikille. :Heartred Kyllä tämä elämä aina toisinaan potkii päähän kovastikin, mutta itse jaksan uskoa siihen, että asiat vielä kääntyvät parhain päin. Oman viime kuun km jälkeen on täällä jo suunnattu katse eteenpäin, vaikka vielä kyyneleet saan silmiini asian ajattelemisesta.

Me aloitettiin uusi yritys heti saman tien, eli km ensimmäisen vuotopäivän lasken kp 1:ksi. Tänään menossa kp 25/28 ja malttamattomana tein jo testinkin, negaahan tuo näytti. Bongatusta oviksesta olisi nyt menossa dpo 11-12. Kovasti jännitellään ja kasa testejä odottelee vielä kaapissa. Miksi sitä ei odota menkkojen alkamispäivään asti ennen testailuun ryhtymistä? Niinpä, helpommin sanottu kuin tehty laughing7..

Oireita ei ole juuri ollut, tosin eipä niitä ollut viime plussakierrossakaan. Vatsaa nippailut ajoittain ja iltasella turpoaa. Lämmöt edelleen 37,2. Rinnat aavistuksen herkkänä, ei kuitenkaan mainittavasti ja tuskin asiaan kiinnittäisin edes huomiota ellei vauva olisi toiveissa.. Odotellaan, odotellaan :hello2
 
Aurinkoinen: Hyvä kun sanoit että eka vuotopäivä on kp1, mä en edes tiedä mistä olisin alkanu sitä sitten laskemaan tai sit olisin tyhmänä odottanu seuraavia menkkoja :D
Ei tätä kyllä toivois edes pahimmalle vihamiehellensä! :/
 
Mimi: Näin minulle lääkäri sanoi, että ekan vuotopäivän voi laskea kp 1. Se on sitten tietenkin eri asia, milloin kropan toiminta palautuu normaaliksi, tapahtuuko ovulaatiota heti jne. Mutta sanoi, ettei uudelleen yrittämiselle heti samoin tein ole minkäänlaisia esteitä. Ainoa mikä hankaloituu, on mahdollisen lasketun ajan määrittäminen.

Lisäksi lisäsi vielä, että naisen elimistö on sellainen, että ei se raskaus ala, ellei kroppa ole siihen keskenmenon jälkeen valmis.

Piinapäivät tosiaan menossa.. :excited001:rolleyes:
 
Aivan, kiitos tiedosta :)
Toivottavasti siellä tärppäis! Tsemppiä :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla kesti lähes puol vuotta keskenmenon jälkeen uusi raskaus. Et kyllä kai kroppa tietää milloin on valmis. Tosin tämäkin näyttää huonolta. Edelleenkään ei vuotoja eikä oikeastaan kipujakaan enää. Aamusta meen taas labraan ja iltapäivällä lääkäriin jotta katsovat uudestaan et missä mennään.

Ei pitäisi käyttää mitään laskureita ja miettiä et mitä jos onkin alkuvaiheessa vasta :D Siis kun luin omia merkintöjä et oli tullut jotain limaa myös viikko sen ovisplussan jälkeen... Ja siihen täsmäis et oli nyt vasta jotain rv 4+ :D Mut en mä usko.. Ja kun touhuilutkin jäi loppukierrosta vähälle kun ovisplussa tuli...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä suunnittelin etten osta enää yhtäkää ovistestiä, tuntuu että tulee vaan kauheet paineet kun niitä käyttää :D tai sit ostan niitä kummiskin, saa ny nähdä kuinka maltan tehdä :D

Tulispa Freyja tohon sunkin tilanteeseen pian selvyys :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, kävin huvikseni neuvolassa jo tänään kun sisko kävi omilla asioillaan. Terkka otti välissä sisään ja arvasi kyllä mistä on kyse.
Kehotti jatkamaan vitamiineja ja foolihappoa ja seuraavan plussan jälkeen heti neuvolaan yhteys ja alotetaan aspiriini. Jos vielä kolmas menee kesken niin saan lähetteen gynelle jossa tutkitaan mikä mättää.

Nyt kuitenkin pitää vaan odotella tiistaihin, jollon on ultra ja tarkistetaan että onko keskenmeno ja tyhjeneekö kunnolla.

Alkujärkytyksen jälkeen olo on kyl silti jotenki toiveikas, mielessä välähti ajatus että entä jos?
Vuoto kuitenkin on vastaavaa kuin viimeksi, kalvoa ja kökkäreitä joten täysin harmitonta tää tuskin on.
Valmistaudun henkisesti kuulemaan viralliset ikävät uutiset ja pysyttelen taustalla täällä sillä yrityshän alkaa heti uudestaan jos tämä nyt oli tässä.

Plussatuulia teille muille, toivottavasti muilla pysyttelis plussat matkassa!
 
Dawwe: Mä oon kans miettinyt et miten kestää vielä kolmas keskenmeno. Varsinkin kun nää kaksi (jos tämä nyt keskenmeno on...) ovat olleet täysin vuodottomia ja tulleet molemmat puun takaa. Jotenkin pelkään seuraavaa raskauttakin, et mitä jos sekin menee kesken. Ja tiedän itseni etten hevillä pääse tästäkään yli. Noh aika auttaa, kun tulevaa ei voi koskaan tietää.

Varmasti pidämme taukoa yrittämisessä jonkin aikaa, sillä tämä on tosi raskasta molemmille. Joskus syytän itseäni että miksi sitä hurahtaa liiaksi yrittämään, miksei voisi olla vaan niin huoleton että huomaisikin muutaman kuukauden päästä että missä mun menkat on. Mut kun ei vaan ole.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään ultrassa käyty ja ihana pikkuinen sieltä onneksi löytyi. Kun hyppäsin laverille ja lääkäri sai ultran paikoilleen, niin heti löytyi oikea paikka. Hetken sydän löi tyhjää kun en erottanut pikkuisesta sydämenlyöntejä. Onneksi lääkäri heti zoomasi lähemmäksi ja pääsin näkemään sen pikku väpätyksen rinnassa. Tänään viikkoja olisi pitänyt olla 7+4 mutta lääkäri mittasi 8+1. No ei se minua haittaa ja tämä selvittää sen miksi testi näytti niin aikaisin vahvaa plussaa. :)
 

Liitteet

  • IMG_0476.JPG
    IMG_0476.JPG
    81.5 KB · Katsottu: 98
Toistuvat keskenmenot,kolme tai enemmän,on harvinaisia kuitenkin.
Jostain sitä voimaa löytää jatkaa vaikka myönnän että pelottaa ihan helvetisti.
Aika auttaa vaikka eihän menetyksistä koskaan täysin yli pääse mutta suru muuttaa muotoaan.
Paljon voimia ja jaksamista naiset,jonain päivänä kaikki kipu korvataan :Heartred
 
satsa totta että kyllä ne toistuvat on harvinaisia ja ottaa voimille mutta se toive ja halu saada lapsi on kuitenki lopulta voimakkaampi ainaki mun kohalla, jouduinha mä kokemaa sen 5 keskenmenoa peräkkäin ennen tätä ja nyt täällä aletaa lähestymään hiljallee puoltaväliä ku rv 16+2 tänään ja pikku neiti siellä kenkii äitiä vatsaan sen ku kerkee välillä. kun saa asianmukasen tukilääkityksen ja tarkkailun ni on hyvät mahikset et kaikki menee hyvin.

freyja teet niin ku parhaaksi katsot oikeastiki jos tauko on paikallaa ni pidätte sen kunnes ootte valmiita taas inshaAllah.

dawwe hienoa että sä saat tukilääkitystä seuraavalle kerralle, kannattaa tutkituttaa onko tukostaipumus tai paksu veri. mulla kuulemma veri paksuhkoa vaikkei olekaan tukostaipumusta ni joudun nyt piikittää loppuu asti enoxapariinia, ottaa mini aspiriinia, eka kolmannes oli viel lisäks progesteronilla 400mg/vrk ja 5mg foolihappo.

chipmunk onnittelut hyvistä ultrakuulumisista mashaAllah, nautihan raskaudesta :)
 
Sehän se on että se toive ja halu omaan lapseen kumpuaa jostain niin syvältä että on valmis sietämään sitä pelkoa.
Ja Gatusan menestys antaa ainakin mulle paljon voimia ja uskoa jatkaa yritystä :Heartred
Vielä meistä jokainen onnistuu!
 
Mä en vaa tajua miten tää nyt on näin vaikeeta. Mikä on muuttunut tässä välissä kun ei pienet pysy matkassa? Ekat kaks tarttu kerrasta ja pysyvät kyydissä niin nyt ei meinata saada tarttumaan ja kun tarttuu niin ei pysy.

Eipä tätä auta märehtiä kun ei muuksi muutu. Täytyy vaan toivoa että seuraava pysyy...
 
dawwe jaksamista en minä esikoisesta tarttenu lääkitystä mut nyt sit ei ilman vahvaa tukilääkitys arsenaalia pysyis matkassa. alhamdulillah mulle määrättii lääkitys varoiksi ni nyt sit on kaik menny hyvin ja inshaAllah neiti pysyy sisällä joulukuuhun asti :)
 
Liittyykö "paksu veri" hemoglobiiniin? Mulla on nimittäin usein hb lähes 160 niin alkoi valmiiksi pelottaa toi tukostaipumus...o_O

Jaksamisia kaikille, monilla on nyt niin paljon mielenpäällä :sad001

Dawwe, hyvä, että ottavat sinut vakavissaan ja saat tarvittaessa tukilääkitystä :)
 
Nostelen tän listan taas lähemmäs. Poistin itseltäni päivämäärän, kun ei ole testattavaakaan vielä tässä kierrossa.

Ambriina 8.7
Etsijä 9.7
Aurinkoinen 11.7
Anis 12.7
Myssy 12.7
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Siija 24.7.
Aida 24.7.
Sintti2014 31.7.
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa
( yht. 27 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Freyja86, Dawwe, Myyh, Tiarella (yht.17)
 
larissa monesti on korkea hemppa jos on paksu veri. itellä ei ol tukostaipumusta mut paksu veri kuulemma ni joudun piikittään lääkettä joka estää tukosta muodostumasta istukkaan. lääkehän ei vaikuta lapseen mitenkään kuitenkaa joten turvallinen. vaikka ois korkea hemppa ni se ei tarkota et joutus käyttää noit injektioi välttämättä, lähinnä vissii mini aspiriinia ohentamaan verta.

on: yöllä ku herättii ukon kanssa ni mulla iski hirvee pakko kertoa hälle suppareista et niit on kahenlaisia ja selittää mitä ne tekee. ukko kuunteli kiltisti ja sit oli et " mä kokkaan tästä lähin ja teen kaiken sä et tee enää mitää ettei vauvalle käy mitää" ni olin et ei mulla supparei ole alhamdulillah. syy miksi kerroin oli se ettei se nimenomaa panikoi jos pitää kättä vatsalla ja se meneeki kivikovaks ilman kipuja. ja että se ymmärtää et harkkasupparit ei kypsytä paikkoi vaan oikeat ja jos oikeita alkaa tulee liian aikasin ni pitää tarkastuttaa että paikat on kiinni eikä ol alkan avautuu ja seuraus oikeista liian aikasin on vuodelepo yleensä. lopulta ku ukolle meni jakeluun ni seki oli tyytyväinen että mä selitin hänelle että hän tietää miten toimia ja reagoida. kyllä helpotti mieltä itelläki ku sai kerrottua. mies ku on ainoastaa nähny supparei mulla keskenmenon yhteydessä ja ne on ollu kunnollisia et ollaa maattu ja itketty kivusta, käyrät ois ollu huippulukemissa varmaa, mä ku en reagoi suppareihin helposti, esikossaki mulla oli huippulukemissa enkä itkeny sairaalassa hikoilin vissii kylläkin kiitettävästi.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top