Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sepä, kun tuntuu ettei muka käsitä sitä vaaraa itselle ollenkaan, mut sit kun on toisesta kyse ni kyl kaikkensa tekee ettei toista altista sit sille.. Tänään muuten kp30/30-32.. Ja just hain uuden askin ihan automaattisesti, vaikka niin kovin taas päätin et nyt loppuu.. Aikasemmin hain kans sen sähkötupakin ja muutaman päivän pysty olee mut sit taas alko joku asia korpeemaan niin et v*tuiksmän. Nyt kuun vaihtees hain sen suusuihkeen, minkä pitäs olla kai hyvä, mut pyhpah muutako rikkoo suun.. Kai se tästä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Silv, ootko kuullu siitä lopettamislääkkeestä? Mun kaveripariskunta onnistu sillä. Nimeä en muista mut saa polttaa niin kauan kun tekee mieli. Aika kallis mut kuulemma toimiva.

Muokkaus: lääkkeen nimi on champix. Ei saa käyttää raskauden aikana :(
 
Muokattu viimeksi:
Heipä hei, ihanaiset! Jospa tämä nyt jo kolmannella kirjoituskerralla julkaisisi ajatukseni muidenkin luettavaksi. Ei suostunut tuolla Tallinnan puolella kirjautumaan palvelimeen tai lähettämään viestiä kaatumatta. Kolmas kerta siis toden sanoo. :)

Onnea kaikille, jotka ovat plussaa tai muita hyviä uutisia saaneet! Pahoittelut muille, kyllä me vielä onni saadaan!

Aloitin tänään oviksen bongailun. Negaa vielä näytti, mutta tänään onkin vasta kp 11. Torstaille odottelen sen osuvan, syntymäpäivääni. ;) Mikäli kierto on pysynyt ennallaan.. Eilen oli kyllä jo paljon enemmän haluja kuin normaalisti. Liekö sitten syynä muutaman päivän ero miehestä.. Jotenkin sitä oli jo heittänyt kirveen kaivoon koko asian suhteen, kun edes sänkyhommat eivät tuntuneet sujuvan. Paha siinä on raskautua. Onneksi nyt kuitenkin tuntuu siltä, että mahdollisuuksia on.

Miehellä todettiin jo viime vuonna alentumaa testosteronin tasoissa, joka johti sitten myös noihin ongelmiin makuuhuoneen puolella. Asiaa ei edes tutkittu tai hoidettu mitenkään sen enempää, vaikka mies kävi myös lääkärillä. Onko muilla mitään kokemusta asiasta? Hoitoa tai apua? Tietoa? Asia on tietenkin arka miehelle.. Itselläni on toisinaan melko epätoivoinen olo, kun tuntuu, että näitä ongelmia lapsensaannissa on enemmän kuin tarpeeksi. Km onneksi osoittaa edes sen, että mahdollista sen pitäisi olla. Puhetta on meillä jo ollut, että jos lloppuvuoteen mennessä ei mitään tapahdu, lähdetään asiaa kyllä tutkimaan. Jos julkinen puoli ei huoli, mennään yksityiselle.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanan pitkällä jo oot Gatusa :)

miul se vaan testi pysyy negana,joten varauduttava ihan pian alkaviin menkkoihin.
Vaikka huonoo olookin ollut jo monta pv,vähän niinko ympär vuorokauden.Ärsyttävää.Ja koko ajan mietin et tähänks tää ny loppu
 
Itse en oo koskaan polttanut mutta tuosta Champixista oon kuullut tosi paljon huonoa ja muistaakseni maikkarin 45min oli kans juttua siitä. Joku mies oli saanut jonkun mielenterveyshäiriön ja joutunut sen takia työkyvyttömyyseläkkeelle. Jenkeissä se taitaa olla jo kielletty lääke.

Chipmunk: Mulla kanssa ollut plussasta asti enemmän tai vähemmän huonoa oloa. Vielä ei kyl oo pahemmin joutunut oksentelemaan. Sitä odotellessa ;) Nyt menossa 5+6 joten aika samoissa mennään :)

ON: tänään jo toiset päikkärit menossa jotta jaksan iltavuoron. Hirvittää jo valmiiksi kun tuntuu et en jaksaisi paahtaa siellä menemään. Mut minkäs sille voi kun kesällä tehtävä töitä jotta saa syksyksi ja tietenkin talveksi rahaa säästöön. Opiskelijana kun ei sitä ylimääräistä kovin ole :/ Eikä viitsisi saikkuakaan hakea sen takia että on raskaana ja väsynyt :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
marikki ollaaha täs ny jo iha ok viikoilla. nyt uutena asiana tuli mulle unet, viime yönä näin 2 unta, yhen kivan ja yhen inhottavan. ekas mul oli ultralaite kotona ja sillä kattelin välil pikkusta. tokas olin jossai rv 24 ja vuosin verta mut ihmetelin et miten mä verta vuodan ku ei ol kipuja eikä mitää ja kaikki ollu hyvin. no unet on unia en aio ottaa vakavast tai alan stressaamaa niiden takia.
toivottavast menkat ei alkas ja sielt kuitenki tulis se plussa vaikka nyt on negaa näyttän.

freyja tee iha miten parhaaks näet mut voinnin mukaan, jos et hereil meinaa millää pysyy ni parempi et yrität saada vaikka päivän levättyä että jaksat töissä tai sit yrität saada vuorot sillai ettei öitä tarttis tehä.
 
Gatusa, mäkin nään aivan ihme unia ka niin oon nähny myös aiemmissa raskauksissa. Ja useimmiten on ihan kamalia joissa joku vainoaa mua tai ajaa takaa ja herään hikisenä ja henkeä haukkoen.

Tänään 9+0 ja eka neuvolakäynti takana. :) aika perus settiä jo mutta siltikin jännitti kun oli ihan vieras terkkari, kiva kyllä oli.
Perjantaiksi sain heti ultraan ajan :)
Mummokin oli hieman parempivointinen kun äsken soitin, josko se teräsmummo sieltä vielä nousisi :Heartred Päivä kerrallaan mennään :Heartred
 
Elaffy; mun miehellähän todettiin reipas lasku testoissa. Aloitettiin clomifeeni joka usein korjaa tilanteen. Älkää missään nimessä aloittako testolääkitystä. Sitten saatte sanoa hyvästit lapsi haaveille. Se lopettaa siittiöiden tuotannon. No, mun miehellä ne arvot on noussut muttei ihan riittävästi. ja nythän lääkäri on väläytellyt sitä teston aloittamista. Nyt kuitenkin päätettiin että ennenku asiassa edetään niin odotellaan rv 12 saakka. Ja siltikin menee simppoja pakkaseen varalta ennen lääkkeen aloitusta.
 
Nyt siis 5+6 menossa et ei vielä voi oikein mitään hehkuttaa :) Viikon päästä on se varhaisultra jota odotan innolla.

Gatusa: Ei meillä onneks yövuoroja oo mut aamua ja iltaa. Tuntuu et molemmat on pahoja omalla laillaan. Varsinkin kun tahti töissä on tosi tiivis. Ei pääse ees vessaan missään kun ei asiakkaalla aina kehtaa mennä. Ja illassa taukoja ei ole ellei itse pidä. Ja jos pitää niin sit venyy vuoro sen mukaan.. Kyllä tätä jaksaisi jos ei olis alkuraskautta ja kevään uupumusta taustalla. Onneks vaan kaks iltaa ja sit olis vapaa ja viikonloppukin kerrankin vapaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kaveri sai kans lopetettua sillä lääkkeellä mut jäi sit pahaan koukkuun siihen lääkkeeseen! Ja kaikenkukkuraks joutu masennuslääkkeitä syömään ko. kuurin jälkeen kun veti mielen aivan maahan.. Jollei tästä muulla mennä ni pohjalaisella sisulla, kele! :D onneks on sitäkin tarttunu tuolta mieheltä :D nyt on tää päivä menny jo valmiiks aivan susille, ja tarvis vielä töihin mennä iltavuoroon, ei jaksa kiinnostaa.. Onneks alkaa viikkovapaat tän pvän jälkeen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Silv: Mä poltin lähes 20 vuotta, Nyt kohta rv12 ja ollu plussasta asti savuton. Eka viikko meni että pahimpiin oireisiin käytin imeskelytabletteja ja sähkötupakkaa, ( www.paulsaar.com ). Viikon jälkeen luovuin niistäkin ja nyt on olo, että ei olis ikinä polttanut. Mies polttaa yhä ja hän haisee tuhkakupilta :confused: Se kannattaa ajatella kenen vuoksi sen tekee jos itsensä vuoksi ei pysty (kuten minä) niin kyllä se rööki jää pois
 
nyt on ollut keskustelua lopettamisesta niin ootteko miettinyt työtä että jäättekö hoitovapaalle ja ootteko ihan täyden äitiysloman? Ja että onko työ johon palata jos haluaa takaisin? Itse oon niin urassa kiinni et pelottaa ajatus olla kotona vaikka tiedän että sekään ei ole helppoa ja on työtä yhtälailla. Entäs isyyslomat?
 
Me on ajateltu niin, et jos vaan kaikki luonnaa niin pidän täyden äitiysloman, sit perään mies lomansa ja toivottavasti sit olisin pian jo siinä mallis et sais uudelleen jäädä äippälomalle.. Siis et hetken olisin minäkin töissä välillä. Halutaan lapset mahdollisimman pienillä väleillä. Toki ajatus voi muuttua vielä matkalla :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mäkin haluan lapset tosi lähekkäin :) mies sano että hän ei aio jäädä vapaille lapsen kanssa että on mun työ sit. No ehkä hyvä niin. :D mies ei ole koskaa vaihtanut vaippaa tai pitänyt vauvaa sylissä. Kai hän oppii sit.
 
pezdorado, itellä valmistuminen jouluna. Jään siitä varmaan äitiyslomalle. Kattoo saako töitä ja jos ei niin työttömyysrahaa tai jossain vaiheessa Opiskelemaan toiseen ammattiin. :)
Mulla myös valintana mennä heti tohon toiseen ammattiin opiskelee tai jatkaa vanha loppuun, tosin sille alalle ei ole töitä tällä hetkellä.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja hoitoalallakin vain pätkätöitä.. Tai täälläpäin ei ainakaan kirjotella pysyviä soppareita mielellään.. Mulla kävi alkuvuodesta tosi hyvä tuuri kun tähän asti oon tehny pätkäsopimuksilla about 2-3 vuotta, ni maaliskuus sain sit toistaseks voimassaolevan... Eli nyt on varmasti paikka mihin palata, vaikka äippälomalle jäis.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
jonnamaria, media-assistentti. :) haluan lähihoitajaksi mutta lastenpuolelle. Menee sit aikuispuolelle se. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
pezdorado juu toi lause on jotenki tutun kuulonen et naisen tehtävä on pitää huoli lapsista...mä sain kans kuulla ton jo että mies ei tuo ku ruuan kotii minä hoidan kaiken muun... :)
 
Takaisin
Top