Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onko se pussi kuitenki tuo tähden alla ja mikä tuo musta? vasemmalla toinen samanlainen kuin tähden alla

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
se musta on sikiöpussi vai mikä se suomesks on gestational sac eli siellä sisällä on sit ruskuaispussi ( näkyy pyörylänä siellä mustan alueen reunassa) ja alkio eli lapsi kehittyy sen mustan alueen sisällä ja kasvaa siellä. mä oon kans miettin et mitä kaikkee siel oikei näkyy ku lääkäri ei vaivautun kertomaa muuta ku että raskaus on alkanu. eli ei ainakaa tuulimunasta puhunu mitään.
hitsi ku madh ei ol nyt tässä ni kertois paremmin ku mä en osaa kunnol selittää näitä asioita. alkio on yleensä siinä ruskuaispussin luona muistaakseni. tuo kuva on vaa niin epäselvä mulle ja lääkäri tosiaa oli olevinaa niin kiireinen ettei voinu selittää mitää vaikka kysyin.
 
älä pelottele lissufin mun suvus ei ol satoihi vuosii ollu kaksosia mun äipän puolella siis suoras linjas...
 
Mä en kyl tossa Gatusan ultrakuvassa osaa nähä mitään muuta kun ton raskauspussin vai miks tuota mustaa aluetta ikinä nimitetäänkin..
Toivottavasti perjantaina me muutki nähdään sama minkä/mitkä lääkäri!
 
jep jep dawwe toivotaan parasta että siellä ois kehitystä tapahtun. kaverin tuttava joka on kätilö sano et hän pysty toteamaa raskauden siin kuvas mut ei enempää eli ei näkyn montako siel on. jännitystä riittää perjantaihi ärsyttää ku lääkäri ei voinu kunnol selittää ettei ois jääny kysymysmerkkei mulle mieleen etenki ku se sikiöpussi on niin täynnä niitä viivoja ja kaaria et ota siitäki selvää.
 
Ovisplussa bongattu?! Onneks eilen pupuiltiin mutta jos tänään vielä ;) kp9 on menossa eli lyhyt kierto tiedossa jos täti tuleekin.
Jänskääää ;):p
 

Liitteet

  • 1398851493795.jpg
    1398851493795.jpg
    41.1 KB · Katsottu: 103
Oon onnesta ihan soikeena :D toisaalta osaan myös varautua siihen että ei välttämättä tärppää heti, eli pettymys ei ole niiiiiin suuri vaikka tiedän että ketuttaa silti jos menkat tuleekin :)
 
nyt vaan peitot heilumaan ketkä on oviksen pongannu!

tsemppiä piinailijoille!

gatusalle erikoisterveiset :)

on.kp 29 eikä menkkoja näy.huomen aamulla varmaan testailen jos ei siihen mennessä mitään muuta kuulu.
 
Hih, mäkin tuun kommentoimaan tota Gatusan ultrakuvaa :) Mutta en mäkään siinä tosiaan muuta nää kuin sen sikiöpussin, eikä siinä muuta ole varmaan vielä todettavissakaan noin aikaisilla viikoilla, ei siis myöskään sitä alkioiden määrää. Mutta kohdunulkoinen ei siis ainakaan ole kun oikeasta paikasta löytyi :) Varmaan sen takia se lääkäri ei hirveästi voinut sanoa, koska yksinkertaisesti siellä ei hirveästi vielä mitään näykään :) Toivottavasti perjantaina näkyy jo se syke :smiley-angelic003 Tässä tyksin sivulta:

2.1 Raskauden toteamiseksi tehty ultraäänitutkimus

Sikiöpussi näkyy kohdussa raskauden keston ollessa neljä täyttä viikkoa. Silloin kohdussa nähtävän sikiöpussin läpimitta on 2-3 mm. Sikiökaikuja ei tässä vaiheessa vielä näy. Viikon kuluttua sikiöpussin läpimitta on kaksinkertainen 5-7mm. Sikiön sydän tulee näkyviin viiden viikon lopussa. Ensin sikiöstä näkyy vain sydän. Pää-perämitta on mitattavissa raskausviikosta kuusi alkaen.

Lisäys vielä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01122
 
juu mä tulin lopulta aikalailla samaan tulokseen ja varmaanki se kuvan laatu hämää vaan ku monesti näkyy musta raskauspussi ja sit näkyy ruskuaispussi mut tuossa on niin paljon niitä viivoja ja kaaria et vaikee sanoo yhtää mitää. perjantaina olemme taasen viisaampia :)
 
onko se ruskuais pussi tuossa ihan keskellä ylhäällä :) tutkin vähän muita varhais ultra kuvia ja tulin siihen tulokseen et se olis ihan sikiö pussin ylhäällä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyl työ höpäjätte. Meinasin tulla tänne viimyönä kirjottelee kun ei uni tullut millään, mutta onneksi sitten puoliltaöin sammuin, normaalisti rytmini on 10-06 vaan niin ne asioiden miettimiset valvottaa :grin

Luulotautisen oireet tänään. Kp 29, ei menkkoja, vihloo ja maha on hiton turvoksissa. Ovistestejäkin tuli tänään lisää postissa, tosin sieltä edelleen vain tosi haaleeta viivaa, mutta jatkan testailua niin pitkään kunnes menkat alkaa tai oon raskaana! huomenna aamulla teen sitten raskaustestin jos ei illan/yön aikana ala tapahtumaan. Elli28 taisi olla kans huomenna testipäivät! :)

Se minua hieman ärsyttää myös kun en koskaan ole esimerkiksi kiinnittänyt huomiota siihen millainen kroppa on ennen menkkoja, en tiedä yhtään onko normaalisti rinnoissa jotain tai turvottaako mua enemmän silloin että näähän voi olla niitä oireita mitä en oo ennen tiedostanut :confused005 :grin
 
Ihanaa Gatusa, siellä näkyy pienoinen ja ihan oikeassa paikassa :) Yleisö vaatii uutta kuvaa perjantaina ;)

Lucky, toivottavasti siellä ei menkat ala! Ehkä oli kiinnittymisvuotoa..?

Lissufin ja Etsijä, mulla on vahva tunne että.sieltä plussat teille pärähtää ;)

Mimi, onnea onnistuneesta oviksen hyödyntämisestä! :)

Onko kellään muuten tietoa, että näyttääkö ovistestit oviksen (sellaisen tapahtuessa), jos köytössä on e-rengas/pillerit? Neuvolan hoitaja ja tk:n ultraava lääkäri epäilevät, että ovuloin renkaasta huolimatta. Mietin, että olisiko mitään järkeä yrittää tarkistaa asiaa ovistestillä vai sotkeeko renkaan hormonit jotenkin asiaa.

Tällaisia pohdintoja vaan :rolleyes:

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
larissa jotkuu tulee raskaaks niistä huolimatta joten iha mahollista vaikkei välttämättä yleistä :) ja mitä uuteen kuvaan tulee niin inshaAllah laitan kunha pääsen kotiutumaan perjantaina lääkäristä.

lucky iteki katellu muita samoil viikoil olevia kuvia ja miettin mikä on missäkin, sen takia pyysinki kaveria kattomaa ja se kysyy tuttaviltaan jotka kätilöi.
 
Gatusa, itsekin uskon että se on mahdollista, että ovuloin. Joka kuukausi on alavatsakipuja, limoja ja himoja kierron puolivälissä :D Lisäksi ultrassa näkyi kierron loppuvaiheilla nestekertymä kohdun takana, joka lääkärin mukaan selittyisi ovulaatiolla...

Mietin vaan että näkyisikö se ovistestissä vai sotkeeko renkaan hormonit jotenkin asiaa... Ehkä pakko tehdä itselle "rottakoe" tässä kierrossa :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top