Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Late- teen sen digitestin heti kun saan sellaisen. :grin Täällä perähikiällä ei viitsisi apteekkiin mennä hakemaan kun aina on joku tuttu vastassa. :) Pitää katsoa jos hieman kauempaa sen saisi hommattua tai sitten tilaan netissä. :) Jänniä aikoja sielläkin eletään. :)

late- Voi kuule, se vauvahan ei tule enneku sit ku siitä itestä sille tuntuu :p Mulle aikanaan sanottiin esikoisen kohalla että kävelylle niin se "ärsyttää" vauvaa alas ja kypsyttää paikkoja, minä kävin kävelemässä rv 41 päivän aikana 9km enkä saanu mitään aikaan, en ees supistuksia.. Sen jälkeen sanoinki että eipä tässä auta ku ootella. Mausteiset ruuatki tuli testattua ja saunassa kävin ihan normaalisti että ei niistä kikkakonseista oikeeta apua ole, lähinnä luulen että se apu on korvien välissä. Rentoutumisen uskon vaikuttavan, mutta mun kohalla sauna ei rentouta enkä ole lenkkeilyn jälkeen vissiin niin väsynykään että se olis auttanu.
Kakkosen kohalla siivosin ku hullu juhlia valmistellessa ja lenkkeilin ja vaikka mitä eikä sekään tullu yhtän sen aiemmin ku itekseen käynnisty sit yliajalla.

Hermoja vaan, kyllä se sieltä tulee sit kun on sen aika ja voit uskoa että tiedän ettei nämä lauseet paljon mieltä lämmitä. Pari kertaa olen samat litaniat kuunnellu ja itse jatkossa sukulaisille sanon lasketun ajan suoraan 2vko yli niin ei tartte kuunnella jokojoko-uteluita.

Ja muuten, oletko ihan varma ettei se valkkari oliski lapsivettä? Sen kans kannattaa olla tarkkana ettei pääse lapsivesi lirumaan huomaamatta ulos!

ON: Sen verran että kp 4 ja täti has left the building! Nyt sit taas kehon seurailua ja ensviikonlopulle toiveet saada äksöniä aikaan :wink Viikolla on turha toivoakaan miehen yövuoron takia, joten mennään taas todennäkösesti kertayrityksellä, eli aika vähissä on mahikset mut eipä auta ku toivoa. Turhauttavaa jollain tapaa.

Dawwe, niinhän se taitaa olla että vauvahan sen päättää millon tulee, mutta jos vain olisi jokin keino.... :/ ja en ole kyllä yhtään varma että se on valkovuotoa mutta jostain luin että se muuttuu "juoksevaksi" loppuraskaudessa ja minusta olisi kyllä outoa jos sitä lapsivettä tulisi vain yöllä sillen että housut on ihan märät ja joutuu vaihtamaan, mut päivällä ei sitten kuin limoja vaan? on outoa... noooh, jospa tämä tästä :)

Hyvä keino testata kumpaa se on, kun laitat talouspaperia ja sit katot kumpaa on, lapsivesi on kun ois hanasta ottanu vettä ja hajutonta. Eikä se erikoista ole, koska tietty kohdun asento kai voi estää sen tihkumisen seisaallaan joten suosittelen varmistamaan, ikinä ei voi olla liian tarkka..

Jep jep. Esimerkiksi jos kalvoissa on yläosassa reikä, voi lapsivettä päästä tihkumaan makuultaan jolloin se sitten hulahtaa ulos aamulla ylös noustessa. Mutta päivällä kun on enimmäkseen liikkeellä sitä joko ei tihku tai tulee kerralla vähemmän kuin koko yön maanneena.

"Jos jotain lirahtaa etkä ole varma, valuuko sinulta lapsivettä, toimi seuraavasti:
1. Käy alapesulla ja kuivaa hyvin.
2. Laita puhdas side ja sen päälle WC-paperia taiteltuna.
3. Jää seuraamaan tunniksi, pariksi, kastuuko paperi ja jos kastuu, imeytyykö neste kokonaan paperiin. Jos neste jää paperin pintaan, se on todennäköisesti valkovuotoa. Limainen vuoto taas on ns. limatulppaa. Jos neste on veden kaltaista ja imeytyy kokonaan paperiin, se saattaa olla lapsivettä. Tällöin asia täytyy tarkastuttaa päivystyksessä. Älä vaihda sidettä lähtiessäsi. Jos päivystyksessä ei selkeästi nähdä vettä, voidaan tilanne tarkistaa tikkutestillä, joka kertoo, onko kyseessä lapsivesi."
(lähde: Pirkanmaan sairaanhoitopiirin nettisivut)

Tuossa mielestäni aika hyvä vinkki! :)

Nuppu.No voi vitsi.. :( toivottavasti miehes mieli muuttuu pian ja pääsisit uudelleen kuumeilemaan..Tsemppiä..
Dawwe.Toivotaan et se yks kerta riittää ja niinhän sitä sanotaan et se yks kerta tosiaan riittää.. :wink

on.kp.29. mä en varmaaan raskaudu senkään takia kun tressaan ihan sikana töihin paluuta joka on 3.3 kun toivoin niin et olisin raskaana ennen kun palaan töihin.... :( onhan mul vie siihen mahis mut ahdistaa vaan niin pirusti..

Moi! Täällä onkin paljon väkeä ja jo monta sivua tekstiä yms. Mahtuisiko mukaan? Harvoin löytää näin helposti näin hyvällä nimellä liikkuvaa ketjua =) tuntuu juuri sopivalta. Olen siis 2kymppinen nuori nainen ja takana on 1 spontaani keskenmeno rv 7+? lokakuussa 2012 =(, olen vaihtanut elämäntapaani kokonaisvaltaisesti ja nyt olisi vihdoin ja viimein esikoisen aika vuodelle 2014 =) ainakin kovasti toivotaan niin! Yritystä takana n. vuoden verran, ehkäisyä käytössä satunnaisesti seurustelumme aikana kahden ajanjakson verran eli kesällä 2013 e-pillerit 1kk kierron tasaamiseksi ja e-pillerit takaisin käyttöön tammikuu 2014 ja nämä pillerit on kans vaan 1kk koska kierto pitää saada kuriin.. Yhdessä oloa kohta 2 vuotta. Monen monta raskaus- ja ovulaatio testiä ostaneena, surun murtamana ja lannistuksen sekä turhautuneisuuden läpi käyneenä olen päättänyt että tänä vuonna se tapahtuu =)

Kyfi.Tervetuloa kuumeilemaan.. :) ja pahoittelut keskenmenosta. :( toivottavasti plussaat pian..

Huh, onpa tänne taas tullut paljon viestejä. On kyllä viime viestistäni sen verran aikaakin, että ei mikään ihme. En näemmä jaksa enää kirjoitella kuin sunnuntaisin. :D Raskaus varmaan saa aikaan, kun tuntuu että oon tosi usein tosi väsynyt eikä mitään saa aikaan.

Onnea unippiu hyvistä ultrakuulumisista! ^^ Pidän sormet ristissä että seuraavatkin tiedot on positiivisia.

Onnea Chipmunk! Oli se sinunkin aika jo plussata. ^^ Lähetän paljon tarrasukkia että pysyisi siellä syyskuuhun asti.

Kurja Nuppu että mies ei sitten antanutkana lupaa. :( Toivottavasti se on pian myöntyväisempi.

Tsemppiä late, kyllä se h-hetki sieltä lähestyy. En tosta lapsivesiasiasta mitään osaa sanoa, mut muut onkin siitä neuvoneet.

Tämän enempää ei pysty tuosta tekstitulvasta yksityisesti kommentoimaan. Toivotan vain kaikille tsemppiä kierron vaiheesta riippumatta ja lähetän paljon plussatuulia. Pahoittelut tädin kohdanneille. Pidän peukut pystyssä että piinailijoille se ei löydä. Niin ja tervetuloa kaikille uusille.

Mitäs Gatusalle kuuluu? Ei muistaakseni oli muutamaan päivään tullut viestin viestiä. Onko täti jo ymmärtänyt tulla sinne (tai se parempi vaihtoehto)?

Mä liityn myös tänne :) Kolmatta kuumeillen, esikoinen 3v ja kuopus 2kk :) toiveissa olisi kolmonen pienellä ikäerolla kuopukseen joten saa nähdä koska tärppää! Kuopus täysimetyksellä ainakin 5kk ikään asti eli tuskin ennen sitä tärppää ainakaan mutta haaveissa ois että edes tän vuoden puolella ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ompas paljon uusia kuumeilijoita ja plussanneitakin saatu! Onnea plussanneille ja tarrasukkia. Ja plussa tuulia meille muille!!

On. Onkos teillä millasia ovis oireita ja miten aikasi ne tulee

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky, mulla noi ovis oireet ei oo ollu kummoisia, nyt onpari päivää jomotellu nivusia joten ovis tulee olemaan kuluvalla viikolla... Yllättävän aikaisin... Olin varma, että KM jälkeen menisi pidempi tovi, että seuraava ovis löytäisi tiensä tänne.... Saas nähdä pitääkö tuntemukset paikkaansa :)

On; kp22/29.. viimeinen piinaviikko :) eilen aivastaessa alavatsalla jotain repäisyä.. :confused:

Oon sivusta seuraillu muiden vaiheita, tsemppiä kaikille.. koko ajan ei oo jaksanu kirjotella.. Johtunee varmaan vähä väsymisestä koko kuumeiluun.. vaikka vois jo plussa tulla.. :love017

Gääh... kp16-24/28. Tais mennä ovis ohi koska kumpainenkin kipeä ja tikuttaminen ei sanonut juuta tai jaata ovikseen.
Ja sitten reuma iski päälle. Reumalääkäri määränyt Mobic -lääkettä reumanhoitoon, jos se aktivoituu tai pahenee. Kieltäydyin sitä sitten hakemasta koska lääkkeen tiedoissa luki että vaikuttaa hedelmällisyyteen. Haluaisin sen vanhan lääkkeen takas, koska sen ei pitäisi vaikuttaa, mutta eivät suostu heti kirjoittamaan. Turha edes aloittaa sitä Mobicia koska gyne käskee sen lopettamaan, ennen kuin saan muuta hoitoa. Raskaus olisi jo sen takia siunaus koska se vie reumaoireet pois. Tai näin kuulin monilta reumaatikoilta. Itse tätä en tiedä koska lapseni, joka jo teini-iässä, syntyi ennen reuman puhkeamista.
Tällä viikolla PAPA ja verikokeita gyneä varten. Ja ensviikolla olisi gyne lapsettomuudesta johtuen. Mä menen sinne yksin koska jos se kurkkaa minua ja sitten lähete klinikalle johon mies voi tulla mukaan. Se lupas suostua kaikkiin tutkimuksiin jos ei voida skipata hänen testaamista. Onhan se vähän pakko ja tietää hän senkin, mutta toivotaan vaan että ongelma olis tuossa ovulaatiossa ja sen sais hoidettua lääkkeillä.

Tosiaan ei yhtään tietoa onko ovista ollut. Hieman nousi viivaa tikkuihin, mutta sitten taas heti haaleni seuraavana päivänä. Ei ole yhtään samanlaisia oireita oviksen jälkeen kuten rintojen kasvua ja kipuilua. Minulla ovulaatiosta menkkoihin on yleensä sellaisia raskausoiremaisia oireita että yleensä se aika on tuskaa koska tiedän että elättelen vain toiveita ja oireet loppuvat vuorokautta ennen menkkojen alkua.

Anteeksi en ole kerennyt teidän viesejä lukea. Olen töissä tai vuoteessa nukkumassa. Tämä reuma kun väsyttää ja sattuu. Mietinkin että miksi on niin järkyttävä väsymys päällä. Minulla kadonnut päiviä kun olen vain nukkunut koko ajan käyden kerran tai kaksi syömässä ja takaisin petiin. Näin vapaapäivinä. Duunissa jaksan olla pirteämpi, mutta eilenkin piti luovuttaa jo viimeisillä tunneilla ja tehdä istumatyötä. Olen siis hoitaja ja se duuni on fyysistä.

Lähinnä kärvistelen nyt sitä gyneä enemmän kuin alkaako menkat vaiko ei. Ovis olikin jo pettymys.

Onnittelut jos joku on plussannut tai lähellä sitä. Toivottavasti plussia tulee ja kaikki saavat onnellisuutta osakseen.

Mä oon huomannut ovisoireista ainoastaan limat sekä halujen lisääntymisen. Toki joskus vähän vatsaan nippailee. Nyt kun pitäis omia ovisoireita tarkkailla niin jotenkin tuntuu etten huomaa niitä. Viimeksi silloin syyskuussa kyllä tarkkailin itseäni ihan liikaa :D Kaipa se ovis sieltä jossain vaiheessa tulee. Nyt vaan toivoisin et tulis helmikuu ja vois ryhtyä jo piinailemaan :D

uusi kuumeilija ilmottautuu.
yritys aloitetaan kesällä häiden jälkeen, jolloin minä 22 ja mies 25. mies vakityössä, itse teen tällä hetkellä keikkatyötä lasten- ja vanhusten parissa, kova into olisi aloittaa yritys jo mutta halutaan kuitenkin juhlia häät vielä kahden kesken.

Freyja86,
Se on jotenkin aina niin "kateutta" herättävää kun just luokalla on joku/jotkut jotka on raskaana, ite yrittää ja vielä koittaa toipua keskenmenosta... Pidän peukkuja nyt et pääsisit lokakuisiin!!

Chipmunk86
Jeee! Tarrasukat mukaan :)

Jampula

No pirskule. Kuitenkin melkeen luottaisin enemmän oireisiin kuin ovistesteihin.. Mut sit taas mikä mä olen sanomaan...
Se itsensä tarkkailu tämmösinä hetkinä kun joskus tekee sen, et huomaa asioita mitä normaalisti ei huomaisi ollenkaan...

loora84

Se oikeasti on aika "tuskaa", kun en todellakaan osaa ajatella mitään muuta! Koulussa käynti ei vaan sen takia oo tuskaa, vaan se kiusaaminen siellä enemmän verottaa...
On niin helppoa sanoa, et älä ajattele sitä töihin paluuta, älä stressaa... Kun tosiasiassa sitä silti on mielessä se asia koko ajan.
Mut jos et ole, niin voit hyvinkin tulla raskaaksi heti kun palaat töihin, tai hetken päästä siitä :)

Dawwe ja Elya
Nyt sinne lokakuisiin sit, ottakaa rennosti, pupuilkaa ja nauttikaa elämästä!

Toiveilija
Onhan se raskauden yrittäminen just aika paljon lottoomista... Niin tylsää kun se onkin, mut onneks raskaaks tulemisen todennäkösyys on korkeempi ku lottovoiton!
tiedän sen skeptisyyden tunteen, kun on kuullut ja nähnyt sitä todella pitkään yrittämistä, onhan se ihanaa et hoidoilla saatiin tulos, mutta on se silti...

Bluerose
Pupuilusta kuuluukin nauttia ;)
Pidän peukkuja et nyt on pupuilusta tässä kierrossa muutakin hyötyä kuin nautinto ;)

_myy85_
Totta, kerkeää mihin vaan yhden päivän aikana, tosin joulupukin tulo on positiivisempaa...
Vaikka ite toivookin nyt sitä tätiä kylään ja pian, et mieli rauhottuis.

Kiwibird9

Tottakai mukaan mahtuu! :) Rennosti vaan yrittelemään:)

Nnipsu
Mukaan vaan :) Kesä tulee nopeasti, usko pois ;) Onko teillä mikä ehkäisy käytössä?

).(
Risteily tyttöporukassa teki hyvää. Sai mielen pois kaikista vaivaavista asioista ainakin hetkeksi. Vaikken tuntenut porukasta kuin yhden, kaikki otti mut mukaan tosi ihanasti, tuntuu niin hyvältä.
Lauantaina illalla kun mies vielä meni ylitöihin yövuoroon, olin ite käynyt suihkussa ja makoilin sängyllä, tunsin nipistelyä alavatsassa oikeella puolella ja ehdin jo kuvittelemaan vaikka mitä. Menin vessaan käymään, niin pyyhkiessä jäi tippa/pari verta paperiin. Kerkesin jo kiljumaan onnesta, kunnes totesin, et se on sen verran kirkasta että todennäköisempää on et se on limakalvoista vain. Ja niin se varmaan olikin, ei mitään jälkeäkään punaisesta sen jälkeen.
Eilen jo heti aamusta mulla oli ihan mielettömän kärttynen fiilis, sain sen talttumaan siivoamisella ja musiikin kuuntelulla hetkeksi. Illalla sit kärttyilin miehelle kuin mikäkin akka. Sit alko potuttamaan se oma kärttyily ja kärttyynnyin vielä enemmän. Mies onneks osaa suhtautua asiaan oikein ;D
Tajusin sit sen itkun ja kärttyisyyden johtuvan siitä, kun torstaina sain osakseni koulussa jälleen sitä ulkopuolelle jättämistä, sain sen itkun tukahdutettua eiliseen asti. Ja vaikka mä rakastan alaa jota opiskelen, tykkään olla koulussa jne, mä menin lintsaamaan tänään kun tuntui etten vaan kestä sitä porukkaa. Paha paha.

Vasta (JO) 10 päivää ilman pillereitä, ja mä en saa mielestäni sitä, et voisin vaikka heti soittaa lekurille aikaa ja toivoa saavani edes kierrot normaaliksi. Ei nyt välttämättä mahdollisimman pian raskaaksi tulemista, vaan haluaisin et on varmuus siitä, koska voi testata, koska on piinaviikot jne. Nauttia siitä "yrittämisestäkin". Ja nyt taas itkettää se kun pelkään et kroppa pettää mut pahasti ja kierrot ei normalisoidu. Eikä ne tällä "stressaamisella" varmaan palaudukaan. Tuntuu etten saa otetta mistään kun ei oo menkkoja :'D

Aajoo, ihan tällain OT, tuossa törmäsin mun koulukirjoja lueskellessa yhteen asiaan...
Muistan kun oon lukenut ennen tän koulun alkamista yrittämisestä kaikenlaista, ja aina puhutaan kuinka monta päivää siittiöt elelee naisen elimistössä, niin aika mielenkiintoinen juttu tuli vastaan.
Siittiöt tosiaan saattaa elää naisen elimistössä jopa päiviä, mutta ne ei oo hedelmöityskykyisiä koko sitä aikaa. Jokainen siittiö saavuttaa sen vaiheen eri vaiheessa, ja se ei kestä kauaa, et senkin takia pari päivää/päivä ennen ovulaatiota on paras ajankohta pupuilulle kun yritetään raskautua.

Oikeesti, kun lukee näitä kirjoja, välillä on semmonen olo et miten kukaan ikinä tulee raskaaksi :D Mut, kuitenkin ei se oo noista tiedoista kiinni tuleeko sitä vai ei. :D

Takaisin