Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myy.se oliskin kiva juttu jos tää lievä flunssa olo olis ki siitä kii.. :) toivon et sulle ei täti tuu kylään vaan saisit plussann..
Lumikki.niin me oltiin oltu yhdes 12 vuotta ennen ku esikoinen synty ja kymmenen vuoden kohdal mentii vast naimisiin..ollaan oltu aina vähän hitait kaikes.mä olisin halunnu lasta aikasemmin mut mies ei ja sit oltiinki viis vuotta niin pali reissus et ei olis lapsi sopinutkaan kun tuli otettuu niin paljon rokotuksii ja malaria lääkityksii.. mut juu ihmiset on kyl välil niin ajattelemattomii kommenteissaan..
Dawwe.Pahoittelut tädistä.. :(

on.tänään olis kp.26/27-46 ja ehkä dpo.9. edelleen välil saa niistää ja kurkunpää o pikkasen kipee..lisäks välil paleltaa.. eipä täs auta ku ootella..

Pampero.Mikä tilanne sulla???eikö sul ollu h-hetki just käsillä....

Täällä elellään kp2. :/ Kierto jäi vain 26 päivän mittaiseksi. Mahtaakohan se olla nykyään mun normaali, kun on jo toinen laatuaan...

Zorro86,
Tiisaalta on hyvinkin ihanaa ja helpottavaa että jollain on samoja tuntoja kuin itsellä, tietää ettei ole ainoa joka pomppii seinille ajatustensa kanssa ;) päiväkoti, aijaij... Meillä koulussa synnytys, naisen lisääntymisterveys ja vastasyntyneen hoito aiheita tälle keväälle, tulee piiiitkät päivät koulussa.. ;) varisnkin kun eräs luokkalaisistani on raskaana, ja toitottaa sitä suuuuureeeeen ääneen jokaiselle joka jaksaa kuunnella sekunninkaan... :D tekee hyvää..
Eiköhän tässä kun sais nyt edes ne ensimmäiset menkat kehiin niin vähän mielikin rauhoittuisi... Toivottavasti :)
Niinjoo ja kierrothan voi vaikka just sen takia pitkittyä, jos on stressiä ->ovis myöhässä = täti "myöhässä" saman verran kuin oviskin :)

Loora84,
Kiitos :) mun pieni pää kun ei vaan oo vielä hyväksynyt sitä, et se tilanne oli erilainen ja sen takia pompin seinille... Ja tosiaan, jos se flunssa enteilis sulla nyt jotain itse asiaa ? ;)

_myy85_
Kiitoksia! Toivottavasti nyt on asettumassa kohdilleen kierto, olis edes se positiivista vaikka täti tuliskin :)

Dawwe,
Voihan... Uuteen kiertoon pää pystyssä! Vaikka varmaan vaikeaa aina välillä. Seuraavan tädin passitat tänne, jookos?

Elya
Pahoittelut tädistä... :(

).(
Fiilikset heittelee. Kohta kuus päivää ilman nappeja ja ainakin musta tuntuu, olkoonkin vaikka kuinka kuviteltua, että mun mieliala pysyy tasaisempana ja parempana kuin mitä nappien kans. Yritän olla lukematta jokaista vatsan nipistelyä ja päänsärkyä... Onnellinen oon siitä, että olotila on parempi ja mies on mukana yrityksessä. Niinkuin tossa ylempänä mainittin, meillä koulussa kun on nyt teoria-aiheena synnytys, ja vastasyntyneen hoito niin kyl se välillä tiukoille pistää, kun hetkenkään rauhaa ei mielellä ole. Varsinkin kun eräs luokkatoverinikin on raskaana ja toitottaa sitä kaiiket päivät. Eisiinä mitään pahaa ole, mutta oli kyse mistä vaan, hän on huomion keskipiste. Vaikken itse kyllä sitä tasan halua, itse en aio pihahtaakaan kun joskus raskaaksi tulen. (Joo välit on kireät mun luokkatovereihin, koska mua kiusataan). Mielessä on koko ajan, että varais ajan gynelle, kun papakin pitäis kevään aikana ottaa... Kun ei osa malttaa. :(

Täällä taistellaan karmeeta flunssaa vastaan. Ja ovista ei oo löytyny (kp 16 / 26-30), lieneekö menny ohi sitten kun vasta kp 14 aloin testaamaan.

Inhottava metallinmaku suussa koko ajan. Ja tietenkin hölmöt vauvakuumeiset aivoni yrittää väittää että se on toooodella varhainen raskausoire. Mut ehkei kuitenkaan, ei taida olla edes mahdollista tässä vaiheessa kiertoa...

Hassua miten kaikilla kierto heittelee, täällä ihan sama juttu. Aiemmin oli hyvinkin tasainen kierto mutta nykyään tuo 26-30 yleensä, kerran 24 ja kerran 32.

Taas vaan omaa napaa, mutta luen kyllä kaikkien tekstit ja olen hengessä mukana!!!

Jampula, voihan se olla et ovis meni ohi, jos aloit testaamaan vasta kp14, tai sitten voihan sekin olla et flunssan takia nyt on sit kierto jäämässä pidemmäks ja ovis olis myöhässä?
Sehän on normaalia että kierto heittelee 25-35välillä, ja jos joskus jää lyhemmäks tai venähtää, mut muuten kaikki ok, ei pitäis olla mitään ongelmaa. :)
Raskausoireeksi ei voisi tulkita sitä, jos mennään vasta kp16, ellei sun ovis oo ollu aikasessa. Jos pakkasten rohduttamat huulet tuo sen metallisen maun? (Okei kaukaa haettua mut joo...)

Pakkasen rohduttama kuulostaa kyllä todennäkösemmältä kuin raskausoire, valitettavasti joo. :) Tai sitten tää karmee yskä aiheuttaa ton.

Mietin tota samaa että flunssa siirtää ovista myöhemmäksi, eikös se ole ihan yleistäkin, että kroppa säästelee jos ei oo ihan kuosissa. Tikuttelen siis edelleen.

Mutta hei, Gatusa, mitäs sinne päin maailmaa kuuluu? Pääsitkö lääkäriin ja tuliko jotain selvyyttä asioihin?

Ovista edelleen odottelen täällä, limat on lisääntymään päin ja halutkin vaikka vasta kp 10 menossa, ens viikolla pitäis olla tärppipäivät ellei kierto sekaisin :D Tulis jo se puoliväli, niin malttamaton oon!

Elya ja Dawwe, samassa veneessä ollaan... täti täälläkin. :( Tänään kp1/31.(Tuo kierto nyt toistamiseen 31 ja siis pidempi kuin ennen) Ajattelin kyllä vahvasti että se täti sieltä tulee, mutta kuitenkin se hetki kun asia varmistuu, niin on kyllä melkosen pettynyt olo. Noh, uuteen nousuun!

Zorro86, 45 päivään venynyt pahimmillaan kierto! Voi ei! Toivon kovasti että saat gyneltä asiaan selvyyttä. Hyvä että sulla aika sinne jo ensi viikolle. Kerro sitten mitä siellä selviää.

MadH91, ei varmasti oo helppoa noi sun tämän kevään opinnot. Mä en kyllä varmasti pystyisi opiskella nyt tommosta alaa, kun tuntuu että tästä aiheesta on pakko välillä yrittää saada ajatuksia pois (vaikka vaikeeta se on..). Mulla on ollut varmaan jo vuoden semmonen, että kun kuulen vauvan itkua niin liikutun ihan täysin. Että ei musta kätilöksi tosiaan olisi kun en itkultani muuhun kykenisi synnytyssalissa ;)

Tulisikohan lähipäivinä plussauutisia täällä :) ...Myy85, loora84 :) Ja kenelläs muulla alkaa olla kierto lopuillaan?! Toivotaan parasta!! Olisi kyllä ihanaa fiilistellä edes jonkun muun plussaa :)

Jampula,
Ehkä se on se yskä sit, valitettavaa kuin se onkin :) kiertoonhan vaikuttaa hyyyvin monet tekijät, joten ei oo ihme et joku flunssa myöhästyttäis ovista. Toivottavasti niin, ja tärpit tulis tästä kierrosta teille! ;)

Freyja,
Weee, tärppipäivät käsillä! Nyt vaan ahkeraan pupuilemaan ;) ei sekään oo tavatonta et välillä kierrossa ovis olis aikaisemmin, luteaalivaihe pysyttelee suht samana aina siinä noin 14-16päivässä :) nyt rennosti viettämään tulevat pari viikkoa ja ahkeraa pupuilua, peukutan! Annat tädille lähtöpassit tähän suuntaan! ;) täällä kun täti olis enemmän kuin tervetullut...

Toiveilija,
Äääh, täti ei sit jättäny vierailuaan väliin :( pahoittelut. Uuteen nousuun vaan!
Joo, sen takia kun koulussa onkin nuo aiheet, en pysty oikeen keskittymään muuhunkaan... Viime keväänä ja syksyllä oli tietty samaa aihetta kans, ja sillon se oli vaan masentavaa ku ootteli miestä lupaamaan pillereiden poisjättöä... Mut nyt tuntuu et kyl tarttis saada ajatukset pois tästä, kun ei se sillä nopeudu se kierron tasautuminen kuitenkaan vaikka kuinka mietin, mut väkisin miettii kun pitää opiskella :D onneksi mulla seuraava harjoittelu on sentään naistentautien vuodeosastolla (tosin siellä tehdään abortteja, joten en nyt menis sanomaan helpoksi sitäkään) eikä lapsivuoteella taikka synnytyssalissa. :D

On. ).(
Huomenna pitäis lähteä tyttöporukan kanssa laivalle tuulettumaan, joka varmaan tekee ihan hyvääkin :) pitkästä aikaa oon kirjoitellut myös päiväkirjaa, joka kyl on helpottanu sekin oloa kun on joku tapa purkaa ajatusten kiemuroita.
Pitäiskö sitä vaan ottaa rutiiniks mittailla lämpöä aamuisin, jos sillä edes sais jotain "tekemistä" ja tietoa tän asian suhteen.. Mittaileeko joku muu? :)

Mä en oo mittaillut lämpöjä enkä edes tikutellut ovista eli ihan "luomuna" mennään :D

Mä vaihdoin vuoden vaihteessa koulua ja kaupunkia. Eiköhän meidänkin luokalla ole kaksi, jotka raskaana ja luokkakaverit aikovat pitää heille läksiäiskutsut vauvalomalle... Tuli kyllä kieltämättä hieman haikea olo kun itse voisin olla samassa tilanteessa jos ei olis mennyt kesken :( Noh tästä kierrosta olis paras käydä tärppi niin pääsisin Lokakuisiin :D

No niin taas pikaisesti täällä käymässä. :) Kp 25/28 menossa ja menkat eivät vielä selvästi ole ilmoittaneet tulostaan. Viime kierrossa tässä vaiheessa alkoi jo ihmeellinen tuhruttelu, joka vasta usean päivän päästä yltyi kunnon vuodoksi. Taitaa tulla jännä viikonloppu jos menkkoja ei pian rupea kuulumaan. :) Tervetuloa muuten uusille kuumeilijoille. :) Pahoittelut niille joille se täti kylään tunki väkisin. :sad001 Plussatuulia kaikille. :)

En olekaan kirjoittanut pitkään pitkään aikaan. Tammikuun eka ovis oli ja nyt kuukautiset menossa. Seuraava ovis olisi tammikuun lopussa. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

No johan on täti taas ehtiny moneen paikkaan. Ei se nyt VOI keretä kaikkialle, eli kaikkien todennäköisyyksien mukaan jollekin tulee plussakin, eiks joo. Joohan.

Freyja, ei muuta kun hommiin vaan!! Jos kerran halujakin löytyy niin eipä se hukkaan mene, eikös ne väitä että pikkukaverit säilyy viisikin vuorokautta siellä odottelemassa...:wink

MadH91 kiitos tsempeistä. Ehkä vielä on mahikset tälle kuulle, hope so. Hauskaa tuulettumista!!!

Chipmunk, jännääjännääjännää. Pidellään peukkuja!!

Täällä flunssa vaan jatkuu. kp 17 / 26-30, kaikki ovisoireet löytyy. Täytyypä taas testailla.

Ja pyh! Taas nega. Testiviiva oli vielä haaleempi kuin eilen. Tarkottaako se jotain...? Mistä hiivatista nää oireet sitten tulee.

Kp 13/24-27.... Olen tikuttanut jo kp9 lähtien koska viime kierto jäi 24 päivään. Mutta ei nytkään tule tikkuihin ovista. Ainakaan ohjeiden mukaan ei ole yhtävahvaa tai vahvempaa viivaa kuin testiviiva on. Eilen alkoi jo näyttää siltä että no jos alkais nousemaan ja tulisi ovis tänään, mutta tikku tänään oli haaleampi kuin eilen. Ihan perseestä tämä. Olen varma ettei edellisessä kierrossa tullut ovista koska en sitä silloinkaan löytänyt. Kakkaa... :smiley-angry019

26/27 menossa. .. mitä ootte mieltä kuinka luotettava tulos ois jos huomenna testaa? Kiertohan on lyhempi kuin koulussa opittu 28 päivää...pitäskö sen mukaan testailla?

Neljä päivää sitten hokasin mittailla lämpöjä kun paleli, 37.2. Sama lämpö pysynyt muuttumattomana tähän hetkeen asti. Ei muita kipeytymisen oireita. Nyt alkaa olla kroppa nuutunut. Nesteitä oon juonnu litratolkulla mut kaikki haihdutetaan ettei ehdi pissaksi asti. Eihän tällänen voi olla raskausoire?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Madh.Uskon kyl et on tuskaa välil kun on tommonen ala ja mielestä ei saa asiaa hetkekskää..ja vielä jos on inhat koulukavarit ni vielä inhottavampaa käydä siellä..mut ihanaa et sul on mies joka on yritykses täysillä mukana.. tsemppiä..niin ja hauskaa risteilyä..
Jampula.Toivottavasti se ovis sieltä nyt tulis ja saisitte sen hyödynnettyy ja toivotaan et paranet pian flunssasta..
Freyja.Pidän peukut ylhäällä et teitä onnistaa oviksen kans.. :)
Toiveilija.Pahoittelut tädistä..
Chipmunk.Toivottavasti tuut pian kertoo meille hyviä uutisia..
Tiarella.Onnea seuraavan oviksen hyödyntämiseen..
Melissae.No voi hitsi. :( toivotaan nyt et saisit sen bongattuu ja hyödynnettyy..Tsemppiä..
Boboo.Monella varmaan näyttää tos vaihees jo plussaa jos on raskaan mut paljon on silti niitäki ketä saa vast kuukautisten jäätyä pois..toivottavast saat plussan..tuuthan kertoo mitä näytti kun testaat...?

on.kp.27/27-46 ja ehkä dpo 10.

Tänä aamuna sain raskaustestiin hennon viivan. Nyt olisi menossa 3+5. En uskonut, että pääsen näkemään uudestaan plussaviivan lokakuun keskenmenon jälkeen. Samalla olen tosi iloinen, mutta pieni pelko on persuksissa, että taas käy samaten. Nyt sitten vain odottelen, että viiva vahvistuu ja olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti. Mihinkään muuten en täältä lähde ennen kuin olen selvimmillä vesillä. :)

Takaisin