Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dawwe, mä ymmärrän mitä tarkoitat tuolla "tunteella", että tuleeko plussa vai ei. Mä tässä jo mietin, että pitäiskö ruveta joksikin ennustajaeukoksi tai jotain, kun mulle tuli tällä kertaa jo pari päivää ovulaation jälkeen se vahva tunne että nyt tärppäs. Ja se oli ihan siihen plussaan asti, ihan outoa tämmönen mutta jotenkin sen tunsi ja tiesi. Aiemmissa kierroissa (negakierroissa siis) mulla on taas aika pian oviksen jälkeen tullut varma fiilis että ei tärpännyt. Samalla tavalla vaistosin raskauden kaksi vuotta sitten tokasta raskaudesta (ekassa raskaudessa näitä kykyjä mulla ei vielä ollut :D ). Toivotaan silti että se plussa sut kuitenkin yllättää, tai että ne vaistot vielä muuttuvat plussan suuntaan :happy119

Lissufin: siinä selosteessa lukisi, että "voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa", jos niillä olisi vaikutusta ovulaatioon :) Eli niistä ei ole haittaa. Toivottavasti tärppää! :)

Diku: minkä vuoksi oot noita karpalokapseleita syönyt? :) Tuohon hiivaan vai? Mä oon kans nyt syönyt kuurin karpalokapseleita, viime raskaudessa mulla tuli heti ennen plussaa virtsatieinfektio, nyt ei ole vielä ainakaan tullut ja karpalokapselit on varmaan auttaneet siihen :)

Myyh: Tuhannesti onnea teille!! :love7

Pampero: Mul ei oo viel ovis ollu, mut et tää kierto on erilaisesti alkanu ku viime kierto, viime kierrossa mul oli koko ajan kipuu vasemmalla puolella lantiossa, nyt ei oo tarttenu sen migreenin jälkee yhtää särkylääkettä :rolleyes: kyl pikkasen sinne jomottaa mut ei nii paljoa et lääkkeen tarttis ottaa, tosin en tiiä sit mitä ovis tuo tullessaan. Nyt on tosi iso toive et mul olis ovis torstaina ku lähetää mökille kahestaan :grin Ja ku ukko viel viime vuonna loppu kesästä sano et sil on vahva tunne et tääl saa pikkuinen alkunsa :)

Muokattu viimeksi:
NAM kakkua mullekkin :p
Onnea vielä Myyh ja muutkin plussanneet :) :Heartpink
Gatusa aika jännä toi olympia juttu ja muut uudistukset. Ihana kuulla että on kasvukipuja ollut ja muutenkin oirehdintaa, huojentavaa myös kuulla että olet vielä tässä ketjussa vaikka odotatkin :wink
Luin kaikkien uudet kommentit, on vaan niin paljon taas tullut kaikkea ettei meinaa jaksaminen riittää, väsyttää.
Toivon kuitenki kaikille hyvää viikonloppua ja pahoittelut menkoista, olkoon tämä kierto parempi. :angel1

ON: Täällä mä kärsin pahoista ilmavaivoista ja närästystä ja päänsärkyä on ilmassa, väsymys ei lopu olleskaan.
Ovulaatiotesti näytti hailakkaa mutta nyt ei ole vielä edes testauksen aika, viikon päästä saattais näyttääkki jotain :) alamahassa möyrii ja pistelee kovasti, turvottaa ja elohiiri väpättää tossa leuassa tänäänkin. Onneksi se lekuri on 5.5 ja gynen varaan tiistaina kun pyhät on ohi :smiley-angelic001
Mutta hei plussa-aalto vielä meille ei-plussanneille :wav :hello2

juu välillä on vähä sitä sun tätä mut ihmeen vähii käyny kyl kaikki. tänää tosin tuli olo et pakko saada lihaa, onneks mun äiti oli ostan kaupasta härkägulassia ja lähetti meille ni sainpa illalliseksi härkägulassia ja riisiä, esikoisen kans syötii ku ukko ei suostu syömää muuta ku siipikarjaa, kalaa ja lammasta. on muuten hyvää :)
ja miten mä muka pystyisin oleen täältä pois, en millää ootte niin ihania ja haluun tukea ja tsempata teitä mahollisimman paljon :)

mää tein pääsiäiskakun, huomenna tulloo appivanhemmat kylään (kutsuivat itse itsesä) niin päätin vähän leipoa...ollaan jopa siivottu tää kaatopaikka asunnon näköiseks..ei mun vanhemmilla väliä mut miehen äiti on kauhee siivous intoilia (siis onko se jo neuroosia kun kivenki näkee ni hyvä ku ei oo imuri kädes 24/7)

olot on ihan ok...banaanijugurttia tekee jatkuvasti mieli..mikä mielihalu :D

ihanaa lisää plussa tullut <3

puspus kaikille... huomen poksuu 8+0 (sen ultran mukaan)

Joo, mä oon kaks ekaa raskautta tienny jo hyvissä ajoin ennen testiä että plussa tulee, enkä osannu pelätä keskenmenoja tms. Jotenki oli semmonen olo että ei meille semmosta satu nyt.

Nyt tuo viime plussa oli myös jotenki että tiesi jo oviksen jälkeen että nyt tärppäs, ja semmonen varma tunne oli koko ajan. Sit ku tein testin ja näin sen plussan, eka ajatus oli että no saa nähä kuin kauan tätä kestää, eli aavistin jo senki keskenmenon, koska plussan jälkeen jotenki en yhtään ajatellu koko asiaan vaan lähinnä odotin millon se loppuu.

Nyt on kauheen ristiriitanen ja epävarma olo. Joku merkki on puolesta ja pari puuttuvaa tai vaillinaista vastaan.. hirveen vaikee selittää omia fiiliksiä mut aiemmin ei oo ollu näin sekava olo, se on kyl ollu selkee jokotai vaikka toiveet onki ollu korkeella.
Mut tuleehan tähänki selvyys jossain vaiheessa, nyt jurppii kun ei saa luettua maa kroppaansa.

lissufin oon miettiny ihan samaa!En raskinu tilata sellasta mut toisaalta,kalliimmaks noi tikut varmaan lopulta tuli ja vielä ihan turhan takia o_O Aattelin kyllä kokeilla jos/kun tässä vielä tarve tulee!

hienoa että kaikki siellä hyvin blueroseteddy :)

dawwe tuttu tunne oikeastikin. mä jännitän tiistaita nytte et miten käy tällä kertaa, tuleeko hyviä uutisia vai huonoja. ihmen oireeton olo tällä hetkel taas ni alko mietityttää et ei kai taas. välil repäsykipui ja alavatsan rajassa kipua ku venyy mut muuten taas oudon oireeton. ne vaihtelee niin nopeest ne olot. ei kiva.

Heippa

Kiitos kaikille tsempeistä.... Oootte ihanii... :Heartred

Gatusa.Oon nyt niin vähän kerenny käymään täällä et siis ootko tiistaina menos ultraan vai mitä tiistaina tapahtuu??

Toivottvasti me muutkin päästäs plussa aaltoon tammikuussa.. :)

on.kp.13 ja nyt on limat lisääntyny niin pali et varmasti pian on ovis käsillä.. :) toivottvasti olis vast tiistaina tai sen jälkeen kun oon nyt pääsiäisen niin kiinni töissä et ei keritä pupuileeen..

Ihan hurja plussa-aalto täällä! Wow! Mahtavat onnittelut kaikille raskautuneille! Tarravaatetusta mukaan, jotta pienokaiset pysyvät kyydissä jouluun saakka!
Ja minun puolestani täällä saa pysyä ja kirjoitella ihan niin kauan kuin haluaa. Raskautuneiden kommentit ja kuulumiset piristävät mukavasti ketjua ja pitävät toivoa yllä!

on: Kp26/28-33. Ei minkäänlaisia oloja mihinkään suuntaan. Tästä kierrosta on alusta saakka ollut sellainen olo, ettei tärppää (vaikka peittoja on kyllä silti urhoollisesti heiluteltu), joten vielä ei ole juurikaan piinailtu. Jos täti ei kurvaa kylään keskiviikkona (kp29) niin loppuviikko tulee kyllä varmasti piinailtua. Mutta viimekierrosta oppineena en kyllä testaa ennen kuin täti on ihan oikeasti ja kunnolla myöhässä.

Plussapuhuri jatkukoon niin kansoitetaan tammikuisten osasto seuraavaksi!

huomenta ihanat mitä kuuluu?

aida plussatuulia lähetän sinulle, inshaAllah jatkat täällä olevaa plussa-aaltoa :)

loora juu tiistaina lääkäriin ja samalla siellä ultra inshaAllah ni näkee millä viikoilla mennää ja onko sykettä havaittavissa :)

on: oudon oireeton olo nyt aamulla, no tuskinpa tarttee olla huolissaan. sää on ollu jo ennen klo 7 todella lämmin eli yli 22oc heti aamusta ja iltapäivälle ennustettu reilusti yli 30 astetta. mä ku aattelin et näin aamulla vähä tekisin istutushommia ni naapurin ukko tuli vakoilee jo mun ajotietä lakaistessa että mitä mä teen. ÄRSYTTÄÄ!!! siis ei minkäänlaista yksityisyyttä. tiskasin jo tiskit ja nyt mietin mitähä sitä keksis seuraavaks, esikko nukkuu viel, ukko on kävelees kotiapäin tietääkseni. istutuspuuhat siirtyy siihe vaiheesee ku toi naapurin ukko häippäsee tuolta.

Tääl on niin mainio sää että oksat pois, pilkille kun pääsis. Ulkoiltu ollaan aamu ja hoideltu eläimiä, nyt odottelen veljeä, sen vaimoketta ja lapsia kylään, tein marjapiirakankin nopeesti ja sitten tajusin että heillä taisi olla jos jonkinmoista ruoka-allergiaa etten mä ehkä voikaan sitä tarjoilla, höhpöh ! Noh, jääpähän miehelle enemmän koska kuulemma kerrankin oli hänen makuun, eli ei liian makea ja suklainen. Yleensähän mä teen tosi makeita ja suklaisia leivoksia siis, omia lemppareita :grin

Täällä on peitot heilunu vaikkei ne ovistestit plussia tuottaneetkaan vielä, sinnikkäästi aion silti tikuttaa siihen asti että jotain tapahtuu,, muutaman viikon päästä on ne verikokeet sitten ja saattaahan ne menkatkin alkaa taas jossain vaiheessa. Loppuarviointi tuli myös sairaalasta loppuviikolla, pikasesti silmäilin läpi ja revin se paperin tolleron polttoroskien sekaan, tuhkana tuulee tuommoiset muistot, irtipäästöjä! :) Sairaalassahan mulle ensin lääkäri sanoi ettei tarvi ehkäisyä, hoitaja sanoi että pitäisi käyttää ehkäisyä kuukautisiin asti ja nyt tässä paperissa taas luki ettei tarvi, noh alusta asti uskoin lääkäriä eikä tietenkään mitään olla käytetty.

Aamulenkillä huomasin että rinnat ovat aika arkana tänään eli odottelen nyt sitten menkkoja saapuvaksi mahd pian. Olen ollut myös aika teräväsanaisella päällä :angry9 Että että... jos vanhat metkit paikkansa pitää, hehheh. Mies on niin reipas ja uskoo täysillä mun raskautuvan pian, toivotaan toivotaan :Heartred

etsijä tsemppiä ja plussatuulia sinne :) vai että siellä vois mennä pilkille, missäspäin sinä sit oikein asut? ihanaa miehellä ei töitä tänää ni pestää pyykki yhessä, kylvetää siemenet ja mies auttaa esikkoa kotitehtävissä ja tietenki tänää ohjelmassa vespan korjausta.

Gatusa: Hei itselles :grin Torstai elää ei viiva vieläkää vahvistu (samanlainen ku eile) tää kierto on alkanu niiiiiiiin erinlailla ei kipuja todellakaa paljoo, eli primolut on eheyttäny siellä paikkoja. Mä niin luotan siihen et saahaan tammikuu vauva, ja olishan se helmi plussata ku täytetään toukokuussa ukon kans kuun puolivälissä molemmat vuosia. Siinäpä oliski synttärilahjaa kerrakseen.

Aida: Toive elää nii kauan ku täti ei tuu kylää :Heartred

Etsijä: Aah, suklaa on kans mun lempparii :Heartpink Hyvä asenne sulla, ihailen. Tsemppii lopputarkastukseen ja plussatuulia toivottelen

On: Kp10 valkkari lisääntyy mut viiva pysyy todella hailakkana. Oujee. Pysyköötkin siihen kp14 :grin Ihana ilma täällä vois lähtee rapsuttaa pihaa lehdistä pois. Tai sit ottaa vaan rennosti ku ukko puheli et tois töistä tiistaina lehtipuhaltimen.

Ja viihdettä taas kerrakseen videon kera :D https://www.facebook.com/photo.php?v=609331072482063

Muokattu viimeksi:
Dawwelle täältä isosti onnenpotkuja ja nääääääääääin iso toivotus että kaikki on hyvin huolista huolimatta <3 <3 <3
Gatusa totta toikin että olot vaihtelee laidasta laitaan, aika kuluu ja pikkunen kehittyy ja niitä kahta faktaa ei voi pysäyttää ;) <3
loora84 ovulaatio-onnea! :) ++++++++++ tammikuisiin vaan! <3
blueroseteddy onnea 8+0! <3 :)

On: Saadaan tänään vieraita, mukana yks alle puolivuotinen vauveli :) Kp10 menossa ja ovikseen on tj 13 päivää eli 3.5 ja samana päivänä on kaverin häät :D onko paha jos juo alkoholia tärppipäivänä? Ajateltiin miehen kanssa ottaa muutama tai useampi, on sen verran railakas pari kyseessä ja tiedettävästi juhlista tulee hauskat ja kosteat. Oi odotan huomisia kastejuhlien herkkuja kun olen semmosiinkin menossa.. ja nam niitä häidenkin herkkuja. Onneks olen pyöräilly kuntopyöräl, tajunnu kävelyn hienouden luonnossa ja hyötyliikunnan.. ei pääse veltostumaan. Laskettu aika olis 24.1.201 :) tuntuu hassulta miettiä la:ta mut sen voi kätsysti kattoa tuolta vaun omista tiedoista :D

Kiwibird: Ei kai se alkoholi haittaa tee, mä en ite ole juonut 2,5 vuoteen niin sanoisin omasta näkökulmastani että pahaa hyi joisin vaikka mehuu, limuu tai visssyy :grin Ihanaa kastejuhlissa on niin nams ruuat aina, voileipäkakut eritoten :rolleyes: ne on mun heikkous ja toisena suklaakakku.

Missä muuten on MadH? Ei oo näkynnynä :grin

tsemppiä lissufin oviksen metsästykseen, mun mies katos jonnekin ku pitäs auttaa pyykinpesus, mä en ala raahaa yksin jotai 50L kuumaa vettä pesukoneeseen. ja muutenki pitää vähä varoiks tuota nostelua varmaa varoa, oon vissii vähä turhan varovainen tällä kertaa.

kiwibird je p olot vaihtelee vuorokauden ajasta ja vuorokaudesta toiseen, sillo ku on normiolo ni sitä miettii onko ollenkaa raskaana ja se taas ärsyttää ja pelottaa mut ne supervahvat raskausoireet ärsyttää sillo ku pitäs jaksaa tehä jotai eikä pysty tehä mitää olon takia.

juu ei ol madhia näkyny, onkoha se jossai pitkäs työputkes.

Gatusa: Älä nostele painavia. Joohan anna ukon tehä se homma. Mä olin tuuraajana kunnan keittiöllä jouluna kun olin raskaana, kerroin työnantajalle että olen raskaana. Silti pelotti olla tiskissä kun nostelin vähän väliä lautaspinoja. Pomo käski olla nostamatta isoja jauhosäkkejä, mut tosissaa välil tuntu et mitä välii olla nostamatta jauhosäkkejä jos sellasii lautaspinoja joutu nostelee

Waltavan ihanaa päivää teille naisille :)
Monella herkullisia suklaisia&maukkaita kaakkuja ja piiraita NAM :)
Onko teillä kenelläkään tehty kaavintaa km jälkeen?
Miten nopeasti palauduitte ja limakalvot kierto ja kaikki?
Otettu patologian näytteet ja/ tai epikriisi?
Tammikuun lopussa ekan kerran kaavittiin,kun kaikki ei tullut ja siitä vielä helmikuussa uudelleen,kun vielä löytyi pientä epäilyttävää löydöstä. :sad001

Takaisin