Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuossa on kaikki tiedot mitä koko kokeesta sain.. omakannassa ei näy mitään :/ hitsi kun en muista mitä ne arvot oli vuosi sitten..

Liitteet

• 1417179959058.jpg
    1417179959058.jpg
    57.2 KB · Katsottu: 171
mimi. vaikuttaisi olevan arvojen sisällä. Tietty tuo tärkein T3V on ottamatta, joten vaikea sanoa. Kaikki on niin yksilöllistä. Itse en voi hyvin tuollaisilla arvoilla. Meidän labrassa raja-arvot on muistaakseni 11-22 T4V:lle. Itse sain T4V 12 arvolla lääkityksen, koska oireet olivat niin selkeät.

Mä oon rutissu tästä kilpparista sillon vuosi sitten ekan kerran tk:hon, kun tukka tippuu, väsyttää, yöheräilyä, oon lihonu neljässä vuodessa 15kg, koko ajan kylmä, seksihalut on hävinny (ei paneta ees oviksen aikaan), iho on kuiva kesät ja talvet, mitään en saa aikaseks kun on tööt olo koko ajan :/
Muttaku vuosi sitten se johtu synnytyksestä (siitä oli 6-7kk aikaa) ja vauva-ajasta.. tuntuu ettei kukaan lääkäri edes ota tosissaan.

Mimi: yksityiselle mars! Kerran se kirpasee. Samoja oiereita kun mulla. Itse laukaisin taudin joko mielettömällä laihduttamisella tai tupakoinnilla. Olisi varmaan voinut tulla muutenkin, mutta ei nuo seikat ainakaan auttaneet asiassa.

samaa mieltä, varaa aika yksityiselle, kokeissa koko kilpirauhaspaneeli eli noiden lisäks myös t3 ja vasta-aineet, sekä D-vitamiiniarvot. mulla oli arvot periaatteessa viitteissä, muttei hyvät, ultrassa näkyi tuhoa kilpirauhaskudoksessa, diagnoosi autoimmuunityreoidiitti eli hashimoto. näiden lisäksi vielä D-vitamiinin puute joka vaikuttaa kans.

mulla tää kilpparihomma hiipi hiljalleen, pari vuotta oli koko ajan vaan väsyneempi olo eikä paino tippunut vaikka liikkui ja katsoi syömisten perään ja työt oli rankkoja. Hiukset alkoivat tippua, iho kuivahti entisestään, aivot sumussa, aina kylmä, olisin nukkunut koko päivän jos mahdollista. Saamattomuus ja vetämättömyys aiheuttivat myös sen etten jaksanut lähteä lääkäriin ennen kuin viikkojen päästä siitä, kun arvelin kilpirauhasessa olevan vikaa...

Lauruska: Mulla myös ensimmäisen keskenmenon la lähes samaan aikaan kuin nyt. Silloin oli la 13.6 mut nyt on 20.6. Pelottaa ihan hirveesti et miten käy, kun silloin km todettiin nt-ultrassa ja sekin lähes samana päivänä kuin tuleva nt-ultra. Jotenkin kyllä haluan uskoa et tämä pieni pysyy mukana. Ainakin siellä joku on hengissä kun sydänäänet oon kuullu dopplerilla :)

Niin ja onnea vielä :)

tarttuiskohan se plussa muhunkin nyt vajaan kuukauden foorumitauon jälkeen :angel7
Iloinen yllärihän se ois mutta en mä enää kuumeile,käyn vaan kurkkimassa teitä piiitkästä aikaa.
Niin ja onnittelemassa ihanuuksia plussista ja ultrista ym,joista puskaradio kertoo :)

Freya tekeepä hyvää kuulla etten ole yksin tälläisen pelon kanssa!

Ehkä toi 5mg foolihappo, tupakoimattomuus ja oman hyvinvoinnin eteen paljon tekeminen auttais pitää tän mukana! Mä oikeesti suosittelen alottaa miedon foolihapon jo ennen raskautta mutta viimestään plussatessa se on tärkeä :)

Silv. Mun miehellä on välilevyn pullistumia kaksi ja yksi kiilauma, minä käytin sitä kalevalaisella jäsenkorjaajalla joka tosin teki samalla kvanttikosketushoidon, kuvissa on juostu yms ja hirveet lääkkeet, nuo selkäleikkaukset on vähän niin ja näin, ne aika harvoin taitaa tuottaa tulosta. No mutta kuitenkin, kannattaa ensin ottaa selvää kaikista vaihtoehdoista. Meillä hoito kesti 2h ja ranka on suora, sen todistavat ennen ja jälkeen kuvat jotka on uskomattomat! Hoidon jälkeen oli kolme tuskallista kipu päivää kun lihakset asettui uusiin uomiinsa mutta kivut jäi siihen :)

Ainiin ja onnea Diku!!!

Nuo kilpparivaivat on kyllä yks syvä suo! Jokainen lääkäri tulkitsee arvoja miten huvittaa ilman parempaa perehtyneisyyttä aiheeseen. Itse olen alkanu ajattelemaan, että saattaapa nuo omat kilppariarvot olla taustavaikuttajana tuohon keskenmenoon. TSH on 3,59 (0,5-3,6) ja T4V on 11 (9-19) ja oireita vino pino, mutta "arvot on normaalit ja nätisti viitteissä" jaksetaan toitottaa joka kerta. Yksityiselle kai se on mentävä, jos hoitoa haluaa.

Onnea Diku!! :) Jee! Tarrasukkien ja babyliiman tulvahdus :smiley-bounce013

Freya tekeepä hyvää kuulla etten ole yksin tälläisen pelon kanssa!

Ehkä toi 5mg foolihappo, tupakoimattomuus ja oman hyvinvoinnin eteen paljon tekeminen auttais pitää tän mukana! Mä oikeesti suosittelen alottaa miedon foolihapon jo ennen raskautta mutta viimestään plussatessa se on tärkeä :)
Totta! Tosin mä oon kuullu että viimeistään 2 kk ennen plussaa pitäis alottaa foolihappolisä, plussatessa alkaa olla jo myöhäistä koska hermostoputki sulkeutuu olikos se 6. vai 7. vkolla (eli hetikohta plussan jälkeen).Voi olla että jotkut saa sitä ravinnostakin riittävästi, ei kuitenkaan kaikki joten varmuuden vuoksikin sitä voi vetää purkista. Tietysti jos ei oo aiemmin tullu syötyä niin kannattaahan se sitten plussasta alottaa. Jostain luin että sitä ois suunniteltu lisättäväksi eepillereihin kun sillon foolihapon puutetta ei olis kun pillerit jätetään pois ja tullaan raskaaksi (jos menee niinku strömsössäEn tiedä onko tuota lääketehtaat meinanneet toteutusasteelle viedä.

Noista vitskuista sen verran et mulla ne sit jäi lähes kokonaan ottamatta raskauden aikana kun oli niin huono olo etten voinutkaan ajatella mitään mammavitskuja :D

Takaisin