Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pahoittelut tädistä nonna mä kun toivoin sulle sitä plussaa mutta äläpä vaivu epätoivoon jos lohduttaa ni ite aloin yrittää miehen kans pikkukakkost 04/2011 ja kierto oli iha sekas joten vaikka vaikeaa onkin ni yritähän relata. inshaallah sulla tärppää pian :)

vargynja ihana kuulla sinusta mietinki että missäpäi maailmaa oikei oot ku ei mitää kuulu... ei tuo neulejakku oli se missä mä jouduin improvisoimaan ku ei ollu nettiä käytössä. ei noi mitää vaikeit ole tehä.

elmiina kiva kuulla sinustakin, miten menee? oot oikees tuossa yritysjutussa että se helpottaa paitsi silloin jos mies alkaa antaa epäasiallisia kommentteja kun ei tärppää.

on: kp 23/23 eikä menkkaoireta ole ollenkaan, pahoinvointia ollut mutta en ole oksentan, nännit on hiukka arat viel ja väsy on melkoinen mielialat myös vaihtelee ja itken helpost. vessa alkaa olla taas tuttu paikka mulle.
arvatkaapa oliko kiva ylläri ku yöllä meni sähköt tält alueelt...tuuletin ei toimi kämppä ku sauna ruuat jotka jääkaapis on pilalla ni piti antaa eläimille joten niillä on pidot nyt. keittiössä joutunu kuivaa lattiaa ku jääkaapista vedet tulee lattialle, astiat piti pestä, lattia olkkaris pesty, liesi piti kuurata puhtaaks jne...ja mies valittaa aina etten tee mitää, mun pitäs viel pestä yksin jääkaappi joka on rikki eli ovi ei pysy paikallaan kiva alkaa peseen sitäkin ja pitäs käydä asioil tänää miehen kans saapi nähä pääsenkö. eilen hän nukku töitten jälkee iltaan, heräs syömää ja jatko unia, heräs syömää sahurin ja jatko taas unia ja valitti kun kommentoin aamulla että hän vois olla hiukka parempi roolimalli mein esikoiselle. en tajua miks se ei kestä pieniä kommentteja mitkä on oikeest asiallisia ja ku mä oon viel oikeessa.

jotain positiivista sähköt tuli takas hetki sitten...

ANTEEKSI VALITUS oli pakko purkaa ulos se ku muuten pää hajoaa ja miehelle ei voi puhuu ku se vetää raivarit heti jos avaan suuni hänelle.

Gatusa johan elämä teitä koettelee taas :( Minulla ei ihmeitä, hyvin menee. Eilen vaihdettiin miehen kanssa molemmista moottoripyöristä öljyt ja ei se varmaan mitään ihmeellistä oo monelle mut minulle eka kerta ku o sellasta tehny ni mielenkiintoista.

Olin viikonloppuna yhden kaverin luona ja miun tatuointeja jatkettiin vihdoin, vielä on elokuulle yks aika ja kaula ja rinta on vihdoin valmiit. Tietty nyt manaan tässä et "kuitenki oon sit raskaana ennen sitä vikaa aikaa eikä tätä saada ikinä valmiiks" ja en tiiä miks yritän huijata tolla itseäni ku tatuoinnit on noin sata kertaa vähemmän tärkeitä ku se mahdollinen raskaus ja vaikka kuinka oisin taikauskoinen ni tollaisetkaan ajatukset ei saa miuu raskaaks yhtään sen nopeammin. Että se siitä, samaa vanhaa. Viikonloppuna olis taas menoja ja jostain pitäis rahat löytää et pääsis lähtemään. Onneks ku koulu alkaa loppuu tää rahan meno siihen, talvella voi taas lyhennellä velkoja pois...

elmiina vai että opit öljyt vaihtaa kiitä onneas ettei tartte sen enempiä opetella. mä joudun auttaa melkei harvase päivä miestä korjaa mein vespaa ja ollaa otettu moottori pois ja avattu ja korjattu voit olla varma ettei se ol mitää kivaa puuhaa. etenkää ku joudut valvoo sen takia yötä myöten ku illal alkaa korjaus aina koska päivällä on niin kuuma. mitä tuoho elämä koettelee meitä ni kyllähä se niin on mut ainakaa ei puutu toimintaa ja jännitystä...elämä on testi.

jos nyt tulee plussa ni mies saa luvan ymmärtää että mä en välttämättä haluu nostella raskaita painoja kuten vespa joka on tehty metallista pääosin enkä haluu ravata ees taas hakees hänelle jotai ja jos väsyttää ni mä haluun oikeest levätä mä nukun murto-osan siitä mitä hän nukkuu (n.8-11h vaikkakin osissa ja mä n. 4h yhteensä osissa yleensä). hän saa kyl luvan auttaa jääkaapin pesemises mä oon siivonnu sen verran paljon tänää ja huono olo lisäks et saa luvan ymmärtää.

kizulle kiitos linkistä valkovuodon ym limojen maailmaan! :D Mut oli iso apu, kiitos!

Gatusa jep, ja mä luulen et mun kierto on 9kk takaisen synnytyksen jäliltä viel sen verran sekasi, et voihan tää raskautuminen kyllä olla vaikeaa jonku aikaa. Mut saa nähdä nyt sit. :) Tsempit muuten sinne, toivon teille plussaa! +++

Nonna- Valittelut tädistä! :/ Mut mulle ainakin neljäs yk oli SE kerta, kun tärppäsi! :)

ON: Ovislimoja odotellessa ...

Voi Gatusa, kyllä siellä koettelee.
Pahoittelut Nonna tädistä.
Omaa, täällä mun vanhempien luona reissussa, kivut hellitti, täti ei oo saapunu eikä oo nyt tiputellukaan. Rinnatvähän pinkeet, mut niin on joskus ennen menkkojakin. Ke-iltana kotiin, torstaina testaan jos ei oo täti saapunu. Saatte uskoo että jännittää.......

kiitos tsempistä ja sympatiasta, elrei ja cupcake... päädyin peseen muute jääkaapin ite ja pistin linssit ja herneet likoon, kuivasin keittiön tulvan jne jos nyt mun mies valittaa että en ol tehny mitää tai ett jääkaappi on likanen ni saa siivota ite. näyttää siltä etten pääse asioille tänään ku mies ei ol tullu esikoisen kans kotiin saa nähä mikä o selitys, jos sanoo et unohti tai nukku puistossa ni voi elämä...

ja saas nähä pistääkö rehkiminen menkat alkaan....jos toi ei niit pistä käyntii ni ei mikää mä onn hyppin ylös alas tuntitolkulla tänää.

_mirelyn_ joko siellä on päästy testaamaan? :)

Satsa pahoittelut menkkoista. :sad001 Hirmuisesti tsemppiä uuteen kiertoon. :)

Minkas pahoittelut negasta. :sad001 Harmi myös tuo ihmeellinen tuhruttelu. :sad001

epexina hurjasti onnea plussasta! :) Tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan. :)

Haave hurjasti onnea myös sinne plussasta! :) Sinnekin niitä tarrasukkia ja vauvaliimaa! :)

elmiina voi jestas tuota exää!!! Kovasti voimia sinne täältä näin virtuaalisesti. :) Olen myös huomannut tuon, että kun yrityskertoja tulee hieman enemmän niin ei enää jaksa hermoilla niin paljon kuin silloin alussa. Mutta eihän minullakaan ole vasta kuin 6 kierto menossa. :)

Ella84 tsemppiä alkaneeseen kiertoon. Juu, ei tuo mitään mukaavaa puuhaa ole käydä gynellä, mutta pillerien takia siellä oli käytävä vuosittain. Nyt kun pillerit viskasin menemään, niin ajattelin syksyllä käydä tarkistuksessa jos ei tärppää ennen sitä. Minä kans aloitin tässä kierrossa tuon omenaviinietikan ja eihän se mitään herkkua ole. :sick009 :) Itse laitoin ruokalusikallisen lasilliseen kylmään veteen ja imeskelen sen sitten pillillä. :) Ajattelin, että josko se säästäisi hampaita hieman kun ei ihan suussa pyöri. :)

Catsie Siellä on sitten ovisplussaa hyödynnetty kunnolla. ;) Nyt vain niitä ikäviä piinaviikkoja. :)

Cupcake onnea sinnekin oviksen hyödyntämiseen. :) Ovulaatio-oireita on täällä ollut runsas limottelu, himotus ja jommankumman puolen alavatsan juiliminen. Toissakierrossa oli maha niin kipeä, että luulin jo että kärsin umpisuolesta. No viime ovis vain hieman nippaili vasemmalla puolella.

Musicbox hyvä, että loma maittoi. :) Toivottavasti menkkojen uupuminen tietää jotakin hyvää. :) No tiesihän ne!!! :)
Onnea plussasta!!! Tarrasukkia sinnekin! :)

Piia84 hyvä, että alkuraskauden ultra meni hyvin ja pikkuinen näkyi siellä ruudussa. :) Toivottavasti tuo pahoinvointi helpottaisi.

Jippiina nautihan lomasta ja siitä, että saat nukkua pitkään. :) Tuo oviksen bongailemattomuus saattaa tehdä ihan hyvää. :)

Kizu tervetuloa tänne kuumeilemaan. :) Mahtava tuo linkki. Olen aina miettinytkin minkähän näköistä ne limat ovat. :)

Nyytti kiva kuulla sinustakin. :) Ihana, että saat kuunnella sitä jumpsutusta kotona. :)

Vargynja mukava kuulla sinustakin. Ehkä tuo hermoilu yrittämisestä tuottaa tulosta. Itsellänikin on ollut niin kiirusta, että en ole ihan koko ajan vauva-ajatuksissani. :) Jotenkin kummasti kun kiertoja tulee enemmän niin ei enää jaksa hermoilla niin paljon kuin alussa. :)

Nonna- pahottelut menkoista. :sad001

Gatusa kylläpäs siellä taas vastustaa. :sad001 Toivottavasti menkat jättäisi tulematta ja saisit plussan testiin. :)

Omaa: No niin sainpas ainakin jotakin kirjoitettua. Hurjan pitkä aika kun viimeksi olen nokkaani täällä näyttänyt. Lukemassa teidän juttuja olen käynyt melkein päivittäin, mutta sille vastaamiselle ei sitten ole löytynyt aikaa. Nyt hieman salaa töissä kirjoittelen. :) Näyttäisi, että kiertoni on nyt tasaantunut siihen 26-28 päivään. Edelliset menkat alkoivat juuri silloin kuin pitikin ja nyt on 7/27 menossa ja ovista odotellessa. Siinä odotellessa olen yrittänyt lipittää greippimehua ja sitä omenaviinietikkalitkua. Myös foolihappoa tulee syötyä. Nyt kun kerta niitä ovistikkuja on kaapissa niin pitäisi varmaan aloittaa tikuttelu jossain vaiheessa ja pitää sitä "pissapäiväkirjaa". :laughing002 Hirveesti tsemppiä kaikille ja plussatuulia +++++

chipmunk ihana kuulla sinusta, toivottavasti sulla nyt tärppäis ku nuo apukeinot on käytös :) juu täällä on haasteellist taas tää meno saapi nähä miten käy tänää tai huomen. viel haasteellisemmaks tän menon tekee ramadan jota on jälel viel 17 päivää inshaallah.

Hello ladies!
Nonnalle pahoittelut! Harmi, että täti saapui kumminkin! Kyllä se pistää v...ttamaan kun se aina ilmaantuu vaikka ei yrityskiertoja olisi vielä montaa ollutkaan. Mulla rupes esikon yrityksessä varmaan parin kierron jälkeen tulemaan aina itku kun täti tuli ei-toivottuna paikalle. :sad001
Vargynja, kyllä me vielä se plussa sieltä saadaan! Tsempit meille kaikille! :)
Catsie, kyllä se voi olla kiinnittymisvuotoa. Sitä toivomme!
Elrei, ei muuta kun nyt testiä vaan kehiin! Kerro sitten miten kävi.
Cupcake, sitten vaan ovista hyödyntämään. Toivottavasti pääsette pupuilemaan. Itte en vaivaudu tikuttamaan ollenkaan. Synnytyksen jälkeen oon pystynyt oviksen löytämään limojen ja pupuiluhalujen perusteella. Meillä eka yk alkaa vasta seuraavasta kierrosta, nyt odotellaan tätiä paikalle. Ei vielä näy.
Nyytti, ihana kun syke kuuluu! Se ensimmäinen kerta on taianomainen hetki. :)

Gatusa siis mie olin tosi innoissani öljynvaihdosta ja haluun tehdä remonttia lisääkin, ajattelin pistää oman pyöräni melko lailla uusiksi talvella. Kouluunkin oon menossa pienkonemekaanikoksi, että jos pitäisin tota hommaa kovin vastenmielisenä, tartteis eri alaa harkita... :) Mie tykkään touhuta noiden kans.

hyvä niin elmiina, mun mies pisti tuttavansa kyydissä esikoisen kotiin...vespa TAAS rikki eli tietää korjaamista jotai moottorissa vissii menny alkaa kyllästyttää tää ainainen korjaaminen. nyt oottelen et mies tulee kotiin jos tulee ku esikoinen sano et isi ei välttämättä tule tänää kotii. että näin täällä ku ei aitoi ja kestäviä osia taho saada...

Kizu: Eli tämä mun pistoshoito menee niin, että kp5 alotetaan pistokset x-annostuksella. Lääkäri sitten sanoo, että mikä päivä pitää käydä kontrollikäynnillä, että hän katsoo, onko lääke tehonnut. Pistoshan pistetään itse joka ilta. Sitten kun munasolu on tarpeeksi iso (2cm), niin pistetään aamulla lääke, joka irrottaa munasolun, illalla ja seuraavana aamuna heilutellaan peittoja ja sitten ootellaan, että tuleeko menkat vai onko tärppi käynyt. Jos tärppi ei ole käynyt, menkat tulevat varmasti, koska lääkkeet on niin tehokkaita. Itsellä eka lapsi lähti ekasta kierrosta pistoksilla, toinen tokasta ja nyt on menossa kiertonro 3. Ja kolmosta yritetään. Tämä kierto tulee menemään vähän "tuurilla-ne-laivatkin-seilaa"-meiningillä, koska huomenna lähdetään reissuun vkoksi. Gyne vain sitten laski että monta päivää pitäs pistää, että munasolun PITÄISI olla oikeankokoinen. Sen takia sitä seurataan gynellä, että jos ei annostus tehoa niin sitä voi korottaa tms. Joten saa nähdä kuinka nyt käy kun en pääse toiseen kontrolliin kun lähdetään reissuun.

Onnea musicbox hirveesti!! :)) Ihania uutisia !!! <3<3<3<3
MIssäs on esim ROSEBUD??? MINÄ AINAKIN TÄÄLLÄ MALTTAMATTOMANA EDELLEEN OOTAN ETTÄ HAIT SEN DIGIN?? ÄÄÄÄÄÄÄÄ KERTOKAAA JO!!!! :/

Ihanan paljon plussia täällä tullut sinä aikana kun oon itse ollut poissa. Paljon onnea kaikille <3 Mie palaan taas joukkoon kahden kuukauden tauon jälkeen. Tuon kkm:n jälkeinen vuoto kesti yli seitsemän viikkoa ja nyt oottelen kuukautisia. Paljon on joutunut taas pohtimaan vauvahalujaan, ja edelleen ne on täällä kovat vaikka vastoinkäymiset onkin olleet musertavaa luokkaa.

nonna: Kurjaa, että täti tulikin! Olin jo niin toiveikas sun puolesta. * rutkasti haleja* Jospa tämä kierto olisi nyt teille SE kierto.. <3

minkas: Varasitko ajan lääkärille/gynelle?

tyttötiikeri: Onnea ihanista ultrakuulumisista. <3

Tuulia: Vihdoin!! Paaaljon plussatuulia lähettelen sinne alkanutta kiertoa varten (vai alkoiko se jo kunnolla?)! :)

cupcake: Mistä asti olet tikuttanut ovista? Oletko varma ettei ovis ollut jo aiemmin jos nyt ei ole fiiliksiä siihen suuntaan? Vai onko kuinka tasaisesti ollut kierto sen 41 päivää? (Anteeksi kysymystulva :D)

Elrei: Ei muuta kuin testailemaan heti kun mahdollista! Ja tulethan sitten kertomaan tuloksen (joka on toivottavasti positiivinen *peukut pystyssä*!). ;)

mikä Catsiella tilanne??

Nyytti: Voi ihanaa <3 Ja koiranpentu kans! <3 Saattaahan se vähän juoksuttaa aluksi ettei sisälle tule hirveästi vahinkoja, mutta näin kesällä onneksi koiranpennun kanssa on vähän helpompaa. Ja pahin hässäkkä koiran kanssa ehtii onneksi helpottaa ennen kuin vauva syntyy. :)

Vargynja: Ikävää, ettei siellä(kään) ole vielä tärpännyt. Välillä tekee ihan hyvää ottaa etäisyyttä näistä asioista, toivotaan että se toisi mukanaan myös iloisia yllätyksiä. :)

elmiina: Sama täällä. Jossain vaiheessa harmitti ihan hitosti aina kun menkat alkoi, mutta nykyään on välillä jopa sellainen tyyni olo tädin saapuessa, että seuraavaan kiertoon siis. Ne paniikki-itkut tulis varmaan taas sitten jos se plussa yhtäkkiä saapuisi, nyt kun sitä ei enää edes jotensakin odota. Ja musta tuntuu että nämä kierrotkin menee paljon nopeammin kuin silloin aluksi. Ensin tuntui hullun pitkältä ajalta odottaa sitä ovulaatiota ja sitten vielä miljoona kertaa pidemmältä niitä testauspäiviä. :D Kai sitä on jo oppinut elämään jo muutakin kuin sitä menkat-ovulaatio-piinapäivät-pettymys -elämänrytmiä. :D

Gatusa: Kylläpä siellä koetellaan. Varmaan muutenkin kurjaa kun ramadanin aikaan saa syödä niin rajoitetusti, ja sitten vielä ruuat menee pilalle sähkökatkon takia. :( Pitkä pinna sulla ainakin täytyy olla! :O Saatko huomenna mahdollisesti raskaustestiä?

chipmunk: Peukut kierron tasaantumisesta. Varmasti raskautuminenkin käy helpommin, kun kroppa toimii oikein. Vaikka mahdollistahan se on epäsäännöllisilläkin kierroilla. Tsemppiä omenaviinietikan kanssa. :D

mia82: Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo. ;)

anhe: Kyllä sinua on koeteltu kovemmalla kädellä. :'( *hirmuisesti voimahaleja* Toivon todella että raskaudut pian uudestaan ja saisitte viimein pienen nyytin syliin <3

Omaa: kp 18 meneillään, hirvittävän nopeasti mennyt tämä kierto. Pikkuisen on sellaisia tuntemuksia tuolla alakerrassa, ettei vain joku hel**tin hiivatulehdus tekisi tuloaan. Eipähän olekaan moista ollut vuosiin..

Anhelle kovasti tsemppiä uuteen yritykseen! Uskon että siellä on mietitty perustavanlaatuisesti asioita.. Kauan kyllä kesti tuo jälkivuoto sinulla. Toivottavasti saisitte pian pysyvän plussan *hugs*

Aamu, totta puhut! :)
Ja joka kerta se on ihanaa. Tullu ihan tarve, että välillä pitää päästä kuuntelemaan ja samalla ite rauhottumaan.

Chipmunk, samoin sinusta :) Kovasti tsemppiä tähän kiertoon, pidän jäsenet sojossa että saisitte plussan :)

Elreille jaksuja piinailuun! :)

Jippiina oli ehtinyt kirjottaa sillä aikaa kun oma vastausikkuna oli auki :) Mietin kuule ihan samaa koiranpentuun liittyen. Toivotaan että näin meneekin :)
Kovasti tsemppiä sinne tähän kiertoon, olis jo niin sun aika! :)

Tuulia: Mun on pitänyt kysyä vähän tuosta popkornien paistamisesta etikassa?! :D Miten sun isä siihen päätyi? Varmaan jokin miesten logiikka tässä.. ;)
Muokkaus:
Jippiina: Mä jotenkin luin että virtsis eikä hiiva. :D noh, ne on molemmat hanurista. ;) Kuten sanottu, pysyköön poissa niin täti kuin hiivakin. Tän siitä saa kun kännykällä nopeasti lukee ja vastailee. :D

jippiina en saa ja näyttää silt et mun rahat tulee menee uuden moottorin ostoon koska vespa on rikki mikäli mies ei saa alle 100 dinaaril korjattua siltiki vähättelee mua ja mun tuloja vaikka ite tarttee nyt kipeest mun apua... no miehet on miehiä...se ego ei taida antaa ikinä periks myöntää että jopa sekin pieni raha mitä mulla on tulee nyt tarpeesee ja kustantaa suurimmaks osaks sen moottorin jos pitää ostaa uus. no jää mulle sen verra että saan ostettua ainaki testin itelle kunha joku päivä pääsen kaupunkiin.
tarkistinpa tilanteen ja paikat ylhääl ja kii kunnolla joten saapi nähä alkaako vai ei ku ei tuosta mun kropasta ikinä tiedä, inshaallah siel ois pienokainen eikä täti tulossa. ei kyl ol menkkaoireit joten ihmettelen jos menkat tulee ku ei ol nippaillu ees alavatsaakaan.

Takaisin