Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan kaikille!!

En ole ihan varma olenko vielä tänne kirjoitellut, en ainakaan heti löytänyt kirjoituksiani täältä. Täällä 23.N kuumeilee avopuoliso 28.M kanssa omasta ensimmäisestä nyytistä <3 Esikoiselle lupa tulla 1/2013 -->PCOS diagnoosi + terolut & Clomifem 6/2013. eli nyt YK7 ja kp 22 ovulaatio saatu davidin liuska testillä 9.7. eli nyt vaan jännäillään 1 viikon verran oviksen jälkeen ihan hillitön nänni kipu joka loppui "kuin seinään". En tiedä miten muut tällä palstalla ovat tutkiskelleet itseään kierron erivaiheissa mutta itse tutkin useaan kertaa(3-4krt) päivässä kohdunsuun/nupukan joka on tällä hetkellä alhaalla ja puolipehmeä eli siitä päätellen täti tulossa kylään :/

Hillittömästi onnea plussanneille! ja onnea nille jotka sitä vielä odottavat, ehkä meidänkin aika on pian :)

Tervetuloa kizu! :) Pidetään peukkuja, että teillekin pian tärppi kävisi :) Ollaan muuten samanikäisiä ja mieheni on samanikäinen kun sinun miehesi ;D

piia84: voin, kun ihania ultrakuulumisia! Toivottavasti odotus jatkuu loppuun asti ongelmita, ja olokin tasaantuisi siedettäväksi viikkojen edetessä. Onnea vielä kerran!

Haave: ihan varmasti nostan sellaisen metelin, ettei aikaisemmin oo nähtykään, kun täti kehtaa vihdoin ja viimein saapua paikalle :) Mäkin sain noita David-liuskoja, kun tilasin keijusta ovis- ja r- testejä. En kuitenkaan tiedä, tuleeko niille käyttöä, kun ovat osoittaneet niin monen kohdalla jo epäluotettavuutensa - tai no, voihan niihin huvikseen pissiä...

Catsie: piinaviikot on pahimmat! Tai siis onhan tää koko homma muutenkin yhtä odottelua odottamisen perään, mutta mitä vähemmäksi kiertopäivät käy, sitä toiveikkaampi (ja toisaalta epävarmempi) mielialasta tulee. Ainakin mulla. Kovasti tsemppiä!

Nonna: niin no joo, luulin minäkin tuntevani kroppani hyvin, mutta toisinpa kävi ja se pirulainen on alkanut venkslata ihan omaan tahtiinsa näiden kiertojen kanssa. Luultavasti mun kuumeilut on vaan flunssaa tms. - raskaana en ainakaan ole. Työn iloa sinne, ja pidä nyt ihmeessä välillä vapaatakin!

cupcake: haha, tuohan on jo kohtalon ivaa :) Mutta hyvä siis, että silloin aikoinaan tärppäsi nopeasti, ja nythän niille testeille on taas käyttöä. Hauskoja peitonheilutteluhetkiä, jos niin on sallittua toivottaa!

Jippiina: stressittömyys on kaiken a ja o. Kyllä ne mieltä kaivertavat asiat on vaan syytä purkaa pois, ja tosi hienoa, että oot noin positiivisella ja rennolla asenteella liikenteessä. Toivottavasti teidän ei tarvitse syksyyn odottaa ja lähteä hoitoihin, vaan tärppäisi nyt luomuna jo ennen sitä. Mä testailin r- negan kp29, joten mun oireet (oli ne mitä hyvänsä - allergiaa kait lähinnä) johtuu kyllä jostain ihan muusta, kuin hedelmöittymisestä. Pah, sanon minä. Mutta nokat pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä haasteita, eikö?

Gatusa: voimia ramadanin loppuajoille! Itse en koskaan pystyisi mukavuudenhalussani vastaaviin rajoitteisiin (paastoihin jne.). Ja tsemppiä myös piinaviikoille, että olis tällä kertaa teidän vuoro plussata! Ah, toi rantatontti kuulostaa niiiiiiin ihanalta! Tulee kamala matkakuume...

Tervetuloa joukkoon, kizu! Plussatuulia sinne, kuten kaikille muillekin, tietysti! Meillä myös meinattu hankkia lääkkeelliset avut jossain vaiheessa yritysten tueksi, jos meno jatkuu näin vaihtelevana. Teroja mulla on jo kaapissa, mutta yksinään niistä ei ole juurikaan iloa. No, mutta katsotaan ja kulostellaan, josko pärjättäisi ilman.

ON: ei vieläkään mitään. Nyt alkaa hiljalleen pinna kiristyä, kun ei mulla koskaan aikaisemmin ole kierrot olleet näin pitkät. Ja joo, kp38 menossa ja sitä rataa. Taidan ruveta soittelemaan lääkäriasemille, joita onneksi on tässä kaupungissa useita, jotta päästään eteenpäin.

Jippiina (ja muut): En käynyt poliisiasemalla. Tilasin itselleni uuden puhelinnumeron ja jätän vanhan pöytälaatikkoliittymäksi ni loppuu se tekstiviestien pommitus mun numeroon. Kaikkialla muualla se on jo estetty ja puhelutkaan ei tuu läpi mut tekstareille kun ei oo mitään suodatusta tarjolla. Ja niin kun vielä ennen joulua uhosin että mä en puhelinnumeroa vaihda tai ala omia facebook-päivityksiä tai elämää muuttamaan yhden vainoamisen takia ni nytpä oon joutunu kuitenkin. Jos se jotain kautta vielä muhun pääsee käsiks tai kotiovelle ilmestyy ni pakko kai poliisille sit, ainaki oon tehny kaikkeni sitä ennen että toi loppuis.

Pupuiluttanut on ja alavatsakipuja että oiskohan se ovis ainakin lähellä. Eipä tässä ihmeitä odotella kun koulun alkua, miehen työnantajakin on kuulemma siirtämässä lomia niin toista yhteistä lomaa ei enää tule. Miulla koulut alkaa jo kun miehellä loma...

Gatusa: huh, nostan hattua sinulle! Mulle tekisi muutenkin tiukkaa paastota noin, saati tuollaisissa lämpötiloissa. Tsemppiä!

kizu: Lämpimästi tervetuloa! Toivottavasti pääsette tällä kierrolla toivottuun lopputulokseen

Tuulia: Kysynpä sinulta samaa kuin musicboxilta eilen; Onko sulla ollut kuinka täsmälliset kierrot aiemmin ja bongasitko oviksen vai onko mahdollista että hedelmöittyminen olisikin tapahtunut myöhemmin, jolloin olisit testannut liian aikaisin? :) Kannattaa ehkä vielä testata ennen soittoa lääkärille. Kuitenkin ne kysyy ekana että oletko tehnyt raskaustestiä, ainakin multa kysyivät kun samasta asiasta soitin tuossa keväällä (arvaa vaan, montako olin tehnyt: :D) Mutta joo, tuo kiertojen venyminen on niiiiin hanurista. :/

elmiina: kirjoiteltiin yhtä aikaa. Voi itku tuota hommaa. Hirveästi voimahaleja sinulle. :( Ei ole oikein, että toisen ihmisen takia joutuu noin omaa elämää rajoittamaan.

tuulia tsemppiä sinullekin ja inshaallah saat selvyyden tilanteeseesi. mitä ramadaniin tulee niin ei se ole niin hankalaa mutta kaikki kielletty esim jopa äänen korottaminen, suuttuminen jne mitätöi sen päivän paaston, on tässä tullut parina päivänä pyydettyä Allahilta anteeksiantoa ja sitä että hän hyväksyisi paastoni. mikäli Allah hyväksyy ramadanin paaston kaikki menneet synnit annetaan meille anteeksi ja vastaamme vastasyntynyttä lasta joka on puhdas synneistä. tämä on yksi syy miksi paastoamme.
mitä rantatonttiin tulee kyllähän se kuulostaa hyvältä mutta ongelma on se että rahaa ei ole vielä tarpeeksi, haluaisin kyllä hankkia sen tontin koska valtio otti haltuunsa tuon rannan tuosta ja aikovat rakentaa 16km matkalle hotelleja saudi-arabialaisille paras yrittää jotenkin saada rahat kasaan että saan nauttia jatkossakin merimaisemasta, hallinto ei oikein välitä mitä ihmiset ajattelevat. inshaallah saan haalittua jotenkin tarvittavan rahamäärän kasaan että saan ostettua tontin meille, haluu palmuja, appelsiinipuita jne itselle :) mies saa sitten jotenki keksiä miten hän rakentaa talon :)
mutta ensimäinen asia minkä ostan inshaallah on lammas Eidiksi totesin miehelle että tietääkö hän onko hänen perheensä saamassa tai ostamassa lammasta tänä vuonna, hän sanoi että eivät ainakaan ole vissiin saamassa joten en tiedä onko heillä lammasta Eidina, ajattelin että jaamme varmaankin lihat sitten meidän lampaasta heidän kanssaan kaikesta huolimatta koska ei ole sopivaa että meillä on lammas mutta heillä ei ole lihaa Eidinä kun kiitetään ja juhlistetaan että ramadan on loppunut on hyvä olla antelias ja ajatella muitakin.

on: huomasinpa eilen illalla vessassa käydessä että mullahan on näköjään muodostunut jonkinlainen tulppa tuonne eli paikat on kunnolla kiinni. lisäksi yöllä tuli herättyä ylimääräisille vessareissuille. ja tänään taas itketty kun sheikh teki aivan ihanan ja koskettavan du'an englanniksi.

elmiina: ikävää, kun joudut toisen aiheuttaman harmin vuoksi näkemään noin suuren vaivan turvataksesi tilanteen. Toivottavasti nyt helpottaisi jo ja saisitte olla rauhassa. Itsekin häiriköinnin vuoksi puhelinnumeroa vaihtaneena ja kaikki yhteystiedot salanneena, voin sanoa, että hetken se ehkä tasaa kärjistynyttä tilannetta, mutta loputtomiin ei yksinkertaisesti jaksa pakoilla - oma päähän siinä sekoaa, ja vastuu ilkivallan teoista ja seurauksista on aina kuitenkin itse aiheuttajalla, jonka kuuluisi myös se vastuunsa kantaa (tai tuomionsa kärsiä, jos se niin pitkälle menee).

Jippiina: mulla on ollut säännöllinen 28-30 päivää kierto jo ties kuinka monta vuotta, mutta nyt on alkanut tulla näitä ylilyöntejä, kun alettiin vauvantekopuuhat. Epäilen, ehkä, että alitajuisesti jännitän ja stressaan, kun en tietoisesti sitä tee, ja sen vuoksi ovis on saattanut siirtyä eteenpäin ja siirtää koko kiertoa. Mutta. Miksi sitten ovistestit näyttää plussaa kp14-16 vaiheilla, jos kyse on oikeasti stressistä ja ovisviivästyksestä? Menen ja tiedä. Tässä kierrossa en tikuttanut, mutta vastaisuudessa aion sitä taas jatkaa. Pupuiltu on harva se päivä, eli täyttä värmuutta mistään ei ole. Ja pakkohan mun on vielä tehdä uusi r-testikin, jos tätiä ei kuulu tän viikon aikana - armonaikaa siis vielä joitakin päiviä sekä lääkärille menoon että testaamiseen.

ON: Täti tulikin sitten vihdoin ennen maanantaita... Joten pistokset alotettu eilen. Laskin sen perjantain vuodon ekaksi kierron päiväksi, joten eilen oli sitten KP5 ja pistosten aloitus. Lääkäriin sitten ensi maanantaina, ja sit lomareissulle, joten saa nähä kuinka muijan käy. Lapset mukana, niin aina vähän haasteellista hoitaa noi peittojen heiluttelut :D

elmiina jaksamista ja voimia sinulle hankalassa tilanteessasi.

jippiina mitäpä sinulle kuuluu? ei ole tainnu vähään aikaan näkyä sinua täällä tai sitten muistan vaan väärin. ja kiitos tsempistä. 8. päivä ramadania menossa... vielä 21 jäljellä inshaallah mikäli oikein lasken kun ramadan päättyy inshaallah 9.8.

kizu tervetuloa joukkoon :)

Gatusa: kiitos kysymästä. Täällä tunnelmat on oikeastaan vähän sellaiset, että syksyä odotellessa. En oikein jaksa enää uskoa että luomusti raskaaksi tulisin. Mutta ihan hyvä mieli silti, oon oikeastaan aika rennosti ottanut nyt taas. Siksi minua ehkä täällä on vähemmän näkynytkin, ja toisaalta nyt kesällä kun on koko ajan menossa josain. :) toivotaan että teillä olisi nyt onnistanut ja pikkuinen yrittäisi ilmoitella itsestään!

Tuulia: kyllä naisen kroppa on Yks mysteeri. Mulla kävi edellisessä kierrossa just päinvastoin. Lh-huipun tikutin Sillon kp 19, ja menkat alkoikin kp 29 eli monta päivää odotettua aiemmin ja siis vain 10 päivää lh-huipun jälkeen. Hmh. :o

Kolmassittenkin: Hehe noniin kiva homma!
Tuulia: Kyllä teroista on yksinkin apua, juuri pitkiin kiertoihin! itselläni alkaa kk juuri niinkuin pitääkin terojen avulla!

Niin jäi tuosta kertomatta että kp 22/28-29 taas tuntuu että rinnat olisivat inan arat mutta taitaapi olla vaan liian voimakasta haaveilua :) Oli mukavalöytää näinkin aktiivinen ketju!

Mia82 Tsemppiä uuteen kiertoon! Jospa te saisitte aina hetken rauhaa :)

Tuulia Davidit tuntuu näyttävän kaikilla myöhemmin kuin muut testit.. Mut kyllähän noita dippailee, kun kerran ilmaiseksi saa :D Milloin ajattelit taas testailla?

Gatusa Kuulostaa kyllä lupaavalta - tosi paljon piinailujaksamista ja tsemppejä. Toivotaan plussaa sinnekin :)

Kizu Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia :)

ON Unohdin aamulla tehdä testin, mutta en kuitenkaan voinut odottaa huomiseen - tiedä vaikka olisin taas unohtanut. Oon höperöitynyt nyt..kaikki unohtuu ja puhun ihan sekoja. Nyt iltapäivällä digi onneksi julisti viikkoja hedelmöityksestä olevan 2-3. Seuraava digi sitten taas viikon päästä - kai sitä on vähän pöljä, kun pitää testailla, mutta tietääpähän, että nousussa ainakin. Nyt sitten siirryn taustalle jännäilemään ja odottelemaan ultraa, joka on reilun kahden viikon päästä. Pidän nyt omanapailun vähemmällä ja odottelen uusia plussakavereita!

TSEMPPIÄ KAIKILLE!

Hei!
Mulla on nyt ollu pillereiden lopetusten jälkeen ollut melko tasainen kierto, 27-28 päivää. Nyt on menossa kp 30 jo.. Huomenna kai testailen, vaikka tekis mieli testailla jo nyt taas :S
Menkkoja ei siis edelleenkään näy..
Ei mulla nyt oikein mitään oireita oo ollu... Tuntuu vain koko ajan siltä et ne menkat alkais. Hmmmh.

musicbox testaapa digillä jos löytyy, toivottavasti tulee positiivinen tulos :)

haave kiitos toivotaan parasta :)

jippiina ei pidä luovuttaa ties vaik tulis ylläri teille :)

Heipat tänne toiseenkin klubiin! Täällä lomaillaan mökillä, täällä on kylmäääää! Sisällä saa möllötellä. Täällä odotellaan tädin saapumista lähipäiville. Plussatuulia tuskin odotettavissa vielä mutta seuraavassa kierrossa kunnon yritys vasta pääsee vauhtiin.
Cupcake, mä kans hommasin noita ovistestejä kun esikoista yritettiin. Yhdessä kierrossa sitten yritin bongata ovista niillä mutt koskaan en sitä sitten löytänyt. Kroppa taisi olla jotenkin sekaisin ehkäisyn jäljiltä. Tikut jäi sitten kaappiin ja tärppikin tuli sitten ihan ilman niitäkin. :)
Plussatuulia kaikille!

Mä oon ollu aina jossain reissussa siinä vaiheessa epäsäännöllisiä kiertoja kun ois pitäny alkaa tikuttamaan. Oishan sitä voinu myöhemminkin aloittaa vaan ei sit saa varmuutta. "No jos ensi kierrossa."

Jippiina: kaikkea kanssa! Oon edelleen sitä mieltä, että naisen kroppaan pitäis saada asennettua sellanen diginäytöllinen monitori, johon liitetty laite analysoi jokaisen pienenkin muutoksen, hormonihippusen vaihtelun ym. vähintään kolmen sekunnin välein. Olis niin paljon helpompaa, jos vois siitä seurata elimistön tapahtumia :)

kizu: alan taipua tero- kuurin puoleen seuraavassa kierossa, koska nää kaks edellistä on venyneet niin mammuttilukemiin. Mitkä päivät itse otat niitä, jos saa kysyä, ja otatko sen yhden vaiko kaksi vuorokaudessa? Olisin myös kiinnostunut kuulemaan noista clomeista, jos jaksat avartaa hieman niiden tarkoitusta jne. - saatko kiinni?

Haave: no, mä silloin kp29 tein sen ihan perus cb:n puikkotestin, mutta oli nega, ja eilen illalla kokeilin huvikseni tosi tosi laimeasta pissasta (olin juonut alle melkein litran ja pidätelläkin jaksoin ehkä 15min :) ) sellaista Davidin liuskaa, joita sain Raskauskeijun tilauksen yhteydessä ilmaiseksi - minuutin tosiaan jaskoin sitä tikkua silloin tuijottaa, kunnes viskasin negana roskiin. Yritän sinnitellä kp40 asti ennen seuraavaa testiä, ja se onkin sitten cb:n digi, eikä mitään vähempää. Hienoa, että sulla viikot paukkuu siellä testeihinkin asti! Tsemppiä jatkoon, ja vannotan sua tuomaan ne ultrakuulumiset sitten meidänkin tietoon, eikö?

musicbox: jännäillään! Olispa ihanaa, jos siennekin pamahtaisi plussa!

Gatusa: huh huh, että vielä noin pitkään kestää ramadan... Edelleen jaksan ihmetellä sun rohkeutta lähteä täysin suomalaisesta kulttuurista poikkeavaan maahan ja vielä kykyä sopeutuakin noin hyvin sinne - ota tää positiivisena kommenttina, koska oikeasti ihaillen seuraan sun tarinointia siellä elämisestä.

Aamu: pidän silti peukkuja, että tärppää, vaikka "harjoituskierroksella" vasta olettekin :)

...on muuten harvinaisen epätodellinen tunne kirjata kalenteriin kiertopäivä 38. Kohta se muuttuu varmaan seuraavalle kymmenluvulle. Nyyh. Ja varmaan huomaa, että mulla on vähän tylsää kun hillun täällä valittamassa loputonta valitusvirttäni, mutta minkäs teet, kun mies on työmatkalla ja minä yksin kotona vielä pari päivää. Koittakaa kestää - pidetään bileet, kun se täti saapuu tänne kylään :)

tuulia kiitos, mutta entäpä jos siellä onkin jonkinmoinen ylläri ja menkat ei tulekaan sen takia, joskus olen kuullut ihmisistä jotka eivät ole saaneet positiivista testiä alussa vaan vienyt pidemmän aikaa.

mun elämä ei ole erikoisempaa kuin kenenkään muun, normaalia elämää. tosin ilman juoksevaa vettä vaan meillä on keittiössä kaivo josta nostan meille veden ruuanlaittoon ja se on myös juomakelpoista alhamdulillah joten joka päivä tulee treenattua käsiäkin. tämä elämä kyllä opettaa olemaan kiitollinen kaikesta mitä minulla on ja kiittämään Allahia kaikesta ja nöyrtymään. Elämä on testi ja se miten kestämme koettelemukset määrittää miten melle käy viimeisenä päivänä. näin ajattelen mukaanlukien keskenmenot, Allah ei halunnut minun kärsivän myöhemmin joten otti pienokaiseni luoksensa.

nyt vaan must tullu täs joitai päiviä sitten super herkkä jos kuulen jotain kaunista tai koskettavaa niin alan itkemään, jos mieheni suuttuu minulle niin alan helposti itkemään joten tässä alan epäilemään että onko tärppi käynyt vai onko super pahat pms oireet. tänää 2 päikkärit ja väsyttää silti. tosin osittain väsy voi johta siitä että herään klo 2.30 tuntia myöhemmin rukoilen fajrin, nkun ehkä 3h, annan esikoiselle aamiaista, siivoan, opettelen islamia enemmän ja luen haditheja sekä yritän oppia uusia suuria koraanista, n.12.30 dhuhr rukous, 16.30 asr rukous, ruanlaittoa, 19.35 maghrib ja saa syödä, sitten levätään hetki kuten teen nyt että ruoka menee alas, sen jälkeen rukoilen maghribin, siinä klo 22 alan rukoilemaan isha rukouksen jota seuraa ramadanina taraweed rukous sen jälkeen saffa ja witr rukoukset, nukkumaan siinä klo 23 tai vähän sen jälkeen inshaallah. sama toistuu joka päivä niin kauan kuin ramadan kestää. muutenkin pyrin heräämään joka päivä rukoilemaan fajr rukouksen. eli tuollainen on mun normaalipäivä ja elämä täällä. rukoilua, ruuanlaittoa, siivousta, yritän opettaa esikoistakin ja miehelleni luen välillä haditheja joita olen opetellut ulkoa jotta hän alkaisi soveltamaan niitä elämässä.

Tuulia: Teroja syön kp 15-24 (10pvää) ja clomeja kp 3-7 (5 pvää) Itselläni annostus on molemmissa 1tpl. Mutta jos ei ovista tuu ens kierrossa enkä nyt ole raskautunut tuplaan clomi annosken. Terojen tarkoitus on saada kk:set tulevaksi ja clomien tarkoitus on kypsyttää munasolu ja irtoutumaan sen (toisilla kun se ei kypsy, niinkuin mullakin välillä tahtos käydä.) kysy lisää jos tarvis on en tidä oliko tässä tarpeeks..?

Gatusa: Kyllä sun arki kuullostaa melkoiselta ponnistelulta! voimia sinne :) toivottavasti sinnekkin se plussa tulis! muillekkin myös :)

OMANAPA: Täällä viime iltana/yönä taas nännit kipeytynee todenteolla! mutta kohdun suu pehemeä ja korkealla ja semmosta sähkäri tuntemuksia vatsassa nippailui kupruilua? ..että tiedä sitten teroja vielä 2 pvää jäljellä. voin toivon niin ettei täti tuli enään kylään :excited001 Kp 24/28? tää jännittäminen tekee hulluks!

kiitos kizu, inshallah saat plussan etkä tätiä. ei tää ponnistelua oikeestaa ol ku saa tehä asiat omalla ajallaan eikä ol mitää ylitiukkaa aikataulua.koht pitäs alkaa tehä shorbaa että ois valmis ennen maghrbia mut miehen tekemä kastike pitää pistää muualle kun hän poltti sen muutama ilta sitte pohjaa että saan ison kattilan käyttöön...henk koht tekis mieli vaan nukkua yber väsy ja vast heräsin päikkäreilt.tuo miehen tänää ostama tuuletin ku viilentää ilmaa niin mukavast ni hyvät unet saa... :)

on: kp 19/23 näköjään eli 3 päivää lyhenee kierto tällä kertaa ja dpo 9 menossa. mega väsy jatkuu ja niin myös herkkyys ja nännien kipuilu. viel ois 4 päivää odotust ennen ku uskaltaa testata. kohdunsuu on kuin muurattu umpeen ja on ylhäällä joten optimistisest odottelen että täti ei tule kylään inshaallah. että semmoista tänne tällä kertaa :)

TSEMPPIÄ piinailijoille ja toivottavasti saan kuulla teiltä plussauutisia pian :)

Takaisin