Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuulia: Ihanaa, että on toinenkin jolla yk1 menossa. :) Tämä alun innostus on jotain niin ihanaa, mutta niin rasittavaakin! kp 18 menossa, joten vähän sinua jälessä tulen... Lämmöt koholla (36,8) , joten toivon että ovis olisi ollut tuossa perjantain paikkeilla (silloin oli ainakin hirveät kivut). Kierron pituudesta ei ole mitään havaintoa kun ekaa vasta mennään, joten se jää nähtäväksi. Ainoa oire mikä voisi viitata raskauteen on (enää) rintojen ja erityisesti nännien turvotus ja arkuus, sekä väsymys. Mutta ne nyt voi ihan yhtä lailla viitata tuleviin kuukautisiin, joten enpä jaksa innostua. Minun pitäisi kyetä ajattelemaan muutakin kuin tätä yrittämistä, mutta tosi vaikeaa tekee. Pari koetta (koulun) olisi vielä tulevalla viikolla, pitäiis yrittää keskittyä niihin... helpommin sanottu kuin tehty... Tsemppiä Tuulia loppukierrolle ja toivottavasti kävis toivotulla tavalla!

Mietin muuten tässä sellaista asiaa, että kun menossa vasta se yk1 eikä siksi ole käsitystä mitä oma kierto voisi olla pituudeltaan, niin missähän vaiheessa voisi testailla, JOS ei menkat alkaisi ennen kp28 tms.?

Kp 1/30-38, kierrot vaan pitenee, I LOVE PCO
Yk 6 alkakoon siis

Tottahan se vituttaa, mutta tänään on kyllä ollut niin mukava päivä miehen kanssa että se on helpottanut mieltä todella paljon! Taidampa myös ottaa ja lähteä kesäkuun puolessa välissä ystäviä moikkaamaan, joten on taas jotain mitä odottaa! :)

nyt kun miettii, niin aika on lopulta mennyt todellla nopeaa, vaikka toisaalta tämä homma onkin ollut yhät odottamisen odottamista koko ajan...

JA KAIKKI PLUSSANNEET, kirjoitelkaa vain täällä <3 musta ois ainakin IHANAA kuulla teidän kuulumisia, oloja ja ärsytyksiä :D. Vaikka itsellä se vatutus on välillä päällänsä näistä negoista, ja sen täällä huutaa muille todella kovaa ääneen, niin eihän se missään nimessä tarkoita teitä joilla on kyytiläinen matkassa, ettei me teitä tänne haluttais, päin vastoin! :)

SANNUINEN ite ainakin lasken jotenkin niin, että aavistellusta oviksesta se max kaks viikkoa, niin sit vois testailla. Toisilla kai se väli saattaa olla lyhyempikin, en tiiä voiko pidempiki olla. Mut eikös sitä sanota että oviksesta menee n 14 päivää menkkoihin? Et se väli menkoista ovikseen saattaa olla pitkäkin kyllä, mutta et sit se loppupää olis helpompi laskea... emmää tiiä, niin mä sen ajattelen....

Voi hitto, alapäätä ja ihan tuolta alamahalta juilii niin ärsyttävästi, et toivois jo että on aamu ja sais vastauksen...Esikoisesta en kyl muista mitään tämmösiä tuntemuksia, menkkoja enteilee mut ei vaan ala. Oviksesta pitäis nyt su-ti tulla kaks viikkoa...blaaah

PIIA äh, nyt mä jäin yksin jännäileen huomisaamua. Kurja juttu:/

Hirmuisen paljon onnea plussasta Ainut ja Chilly!!! :hug007

Voi ei mirelyn! Todella kurja kuulla että noin kävi. Pahoittelut ja kovasti voimia sinne! *hali*

Ja pahoittelut tädinkohdanneille ja tervetuloa uusille!
Hirmuisen paljon on tullut tekstiä, kun en ole ehtinyt täällä käymään. Kaikkien tekstit luin, mutta ei vaan pysy ajatus mukana että pystyisi kaikille kommentoimaan.

Nyt vaan kopiotu omanapa:
Kp 15/30(?). Ovista yritän bongailla, limat viittais siihen, että se olisi tuloillaan, mutta vielä ainakaan testi ei ole antanut plussaa, että saas nähdä, tuskin vielä tiistaina on.. Jännäillää, bongailaan ja ootellaan, mutta varmuuden vuoksi pupuillaan mahdollisimman paljon. :love022 Viimeksi kyllä aika selkeät merkit oli siitä oviksen ajankohdasta havaittavissa, joskin tajusin ne vasta jälkeen päin. Mutta ehkä niistä havainnosita on tässä kierrossa hyötyä...Kun vaan nyt menis aika nopeemmin....

Anell, heti vaan ilmoomaan, mä jännäilen sun puolesta edelleen :) Tilasin itelleni lisää ovistikkuja heti tänään iltasella että sitten ens kierron aikana tikutellaan taas! voipi vaan olla että jää se reissu tekemättä kamujen luokse kun jos lasketaan ovis edellisen kierron mukaan niin se ois sen reissu vkl:n jälkeen maanantaina mahdollisesti. Voi myös ollaettä on viikkoa aiemmin... no kassellaa! hyvällä lykyllä kuitenkin menka loppuu ennen lauantain reissua, kun alkoivat tänään, että jotain hyvää tästäkin on löytynyt :)

Tuli mieleen siitä aikasemmin, kun ainut testas ovistestillä vvahingossa... Näyttääkö ovistesti kanssa kahta viivaa aina raskaana?

Rosebud yleensä näyttää, joo. :)

Anell et jännäile yksin. Miulla on menossa kp 31/16-?? ja tädistä ei tietoakaan, edellinen pisin kierto ollut 29 päivää. Lauantaina testasin negan, kokeilen huomenna tai keskiviikkona uudelleen. Oireita ei suuntaan tai toiseen, pe-la vihloi menkkamaisesti koko ajan mut vuoto ei alkanutkaan. Eilen vielä vähän vihloi välillä mut tosi vähän, todella oireetonta.

Miulla taitaa kyllä vaan kierrot heitellä mutta jos oon ylipäänsä ovuloinut (en oo lämpöjä mitannut tai tikutellut, ens kierrosta sitten) niin ainakin tsäänssit on ollut säännöllisellä pupuilulla. Aavistettu ovis ainakin pielessä mut tuli ovisoireet myöhemminkin eli voi olla vaan tosi pitkä kierto? Myöhäisin aavisteltu ovis olis ens viikonlopulle mut on poikkeuksellisen pitkä kierto.

Anell, tuuhan kertomaan pian kuinka kävi, jännäillään sun puolesta! :) Toivottavasti toivotulla tavalla!

minäki jännään tääl tein kans et saako anell plussan :)

on: kuume on inha vieras, tuli hirveet kivut alavatsaaki ja selkää särki en tiä mikä oli mut sattu kunnol. onneks meni kuume pois ku otin aspegicia se on sama ku aspiriini. nyt jäljel nielutulehdus enää eli on se sittenki flunssa mikä yllätti ku nielu on tulipunanen, iha ku ois polttan sen. kp 16 menos mikäli oikei muistan ja 8. päivä lääkekuuria menos. kohta nähää tuleeko menkat.

Annuinen: mullakin kierrot heittää n. 5pvä suuntaansa, kun olen niitä tässä kuluneen vuoden seuraillut, mutta oviksen jälkeen on helppo laskea seuraavan kierron alkamisajankohta juuri niin kuin Anell tuossa jo kertoikin. Cb:n digitesteillä on tähän saakka menty, ja voin kyllä suositella - eipä jää tulos epäselväksi ;)

Pari vuotta sitten hakeuduttiin miehen kanssa lapsettomuusklinikalle tutkimuksiin, kun ei vuoden yrittäminen ollut tuottanut tulosta. Silloin huomattiin, etten ovuloinut jokaisessa kierrossa ja oviksen jäälkeenkin väli seuraavien menkkojen alkamiseen oli suht lyhyt. Sain Terot, mutta eipä niistäkään apua ollut, joten lakattiin hetkeksi yrittämästä... Sittemmin mulla kierto on tasoittunut, mutta noi ovikset jännittää edelleen - siksi testit ;) Itse tutkimuksista tuolla klinikalla jäi ihan jees fiilikset, saatiinpahan tietää, että ollaan molemmat kunnossa, vaikka omalta osalta jäikin tiettyjä kysymyksiä ilmaan. Hoidot eivät tuolloin kuitenkaan alkaneet, vaan kartoitusjakso tyssäsi psykologin haastatteluun, kun alettiin kyseenalaistamaan meidän suhteen laatua ynnä muita parisuhdeseikkoja. Meillä kun miehen kanssa aikamoisen suuri ikäero, jonka vuoksi moni muukin ihminen on tullut tuomitsemaan yhteiselomme ja kyselemään, että millä motiivein ollaan liikeellä. Saas nähdä mitä ihmiset sitten sanovat, kun alan odottaa ;) Vaikka eipä tässä jaksa enää muiden mielipiteistä kovinkaan välittää - pääasia, että ollaan onnellisia.

Kp 24/28 menossa. Voi odotuksen tuska sentään! Viimeyönä nukuin huimat 10 tuntia, ja väsymys alkaa hieman helpottaa. Elämän suuret kysymykset pitävät valtaa mielessä, mutta ehkä se on ihan tervettäkin vakavoitua näin isojen elämänmuutosten edessä. Ollaan katseltu uutta asuntoa, mutta vielä ei ole osunut sopivaa kohdille. Tarkotus olisi löytää rivi- tai paritalo jostain pääkaupunkiseudulta, jossa olisi myös hyvin tilaa jälkikasvulle, kun niitä kuitenkin on haaveissa.

No mutta jaa... Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja paljon, paljon, paljon onnea matkaan!

oikea asenne tuulia ei pidä välittää muiden mielipiteistä liiemmi pääasia on että ite on onnellinen. mut alettii tuomita ku käännyin islamiin aikoinaan ja sit ku menin naimisiin mieheni kanssa suht pian tutustumisen jälkeen ja hän on arabi niin siitäkös sitten alkoikin show. milloin sain kuulla pilaavani lapseni elämän koska olen muslimi, äitinikään ei hyväksynyt mitään osaa elämästäni. no tässä on todistettu että rakkaus voittaa kaiken ja usko vahvistaa ihmistä ainakin minun kohdallani. keikesta vastustuksesta ja epäilyistä huolimatta ollaan edelleen naimisissa, vaikeudet voitettu eikä miehen perheen yritykset myöskään ole onnistuneet eli hehän yrittivät saada meidät toisiamme vastaan ja aiheuttaa meille eron mutta eivätpä onnistuneet.

Heh mäpäs jatkan vielä piinailua ;) Kp 33/32 meneillään, menkkoja ei kuulu. Aamulla tein pregchekin halpis liuskatestin kun kävin pissalla aikasin, pari minuuttia testiä katteli eikä toista viivaa näyttänyt ilmaantuvan...
Mut mut... sitten kun noustiin parin tunnin päästä, niin menin viel testiä kattomaan ja nyt oon siinä jonkun ihan haaleen hailuran näkevinäni...En siis tiedä onko ilmestynyt heti kun siitä lähdin vai vasta tuntien päästä...Mut ei voi jättää noteeraamatta jos menkkojakaan ei kuulu. Jos siis vertaa samanlaiseen puhtaaseen negatestiin mikä oli tallella niin eroo hiukan. Mies ei kuulemma näe mitään:D No pessimisti on pessimisti ja optimisti on optimisti eli kirvestä ei ole vielä heitetty kaivon ja kohta lähdetään apoteekkin uuden testin hakuun. En tiedä olisko järkevää tehdä vasta huomenaamulla?

anell miehet yleensä on pessimistei useimmis asiois...huomattu täälläkin. tee millo haluat testin mut kannattaa olla ainaki se 4h käymättä vessassa mikäli mahollista että hormonia ehtii erittyä että voi näkyä, sen takia aamua yleensä suositellaa testausajankohdaksi. mikäli tuo ihan haalea viiva tuli testiajas suunnillee tai voin sanoa esim 10-15min sen jälkeenki ni voit olla positiivisin mielin. tein tääl kerran testin joka oli kiinas valmistettu, ootin 5min vessas ei ees kontrolliviivaa, vein miehelle ja sanoin täs on jotai vikaa ku ei tullu ees kontrollia tullu, mies lähti kiikuttaa testiä apteekkii ja valittaa siitä ni apteekkari sano onneks olkoo susta tulee isä etkö sä noin selvää viivaa näe. mies tuli kämpille ja sano vai että viallinen arvaa oliko noloa mennä apteekkiin, ei tullu rahoi takas mut onnittelut tulevasta lapsesta kyllä tuli.

Gatusa: Ette tekään ole sitten helpolla päässeet, mutta niinhän se menee, että itseään varten tätä elämää eletään, eikä muita ;) Mitä siitäkin tulisi, jos esim. ulkoiset normit sanelisivat kaiken, eikä itse saisi vaikuttaa mihinkään? Uskonnosta ja maasta toiseen vaihtaminen ei varmastikaan ole ollut mikään yksinkertainen juttu, ja voin vain ihailla asennettasi ja rohkeuttasi tehdä noin suuria valintoja! Rakkaus ei katso ikää, aikaa, paikkaa, ulkonäköä eikä mitään muutakaan pinnallista seikkaa. Matkan varrelle ovat jääneet ne ystävät ja sukulaiset, joille suhteemme on ollut liian vaikea käsittää tai hyväksyä - mutta ehkäpä se kertoo näistä ihmisistä enemmän, kuin meistä ;)

Nonna: Itse olen 25v. ja mies 37 vuotta vanhempi, eli 60+. Ollaan tunnettu omasta nuoruudestani saakka, joku kymmenisen vuotta, ja ystävyys ja toveruus on muuttunut parikymppiseksi päästyäni rakkaudeksi :)

Anell: Mikäänhän ei ole varmaa ennen kuin varmuus saadaan - tavalla tai toisella. Pidä lippu korkealla!

Mä taas kuvittelen jotain muka raskausoireita.. Vaikka mun mielestä ovis jäi käyttämättä kun heiluteltiin peittoa vuorokausi ennenkuin ovistesti näytti positiivistä. Mut nyt sit kuvittelen että ala vatsaa vihloo ja yhtäkkiset suonenvedot olis nyt sit jotain raskausoireita. Ei mulla ennen mitään suonenvetoja oo ollu.

Turhaan taas stressaan jotain mitä sielä ei ole. Huoh. *VALIVALI*

:sad010

tuulia eli ollaa aikalailla samal taustal paitsi että tuo mun ja miehen ikäero on vain reilu 7v.

yritähän sinä jaksaa catsie, tääl ollaa samas venees itellä ei ole tietoakaa millo ovis ku lääkitys päällä ni oon sillai et oisko no ei varmas kyl ol kuitenkaa mitää ku lääkitys ollu melkei kierron alusta tai mikä vaihe lieköön ku viime menkkoi suomes lääkäri ei ees sanoin menkoiks eikä huhtikuisiakaa sanois menkoiks vaa oudoks epämääräseks tiputteluks syystä X. no josko menkat alkan ens kuun alussa ni ei tulis ainakaa pettymyst ku ei mulla ovistakaa ol voinu varmaa olla. huoh, väsyttää ja ärsyttää oma kroppa. tuttavast tuli isoäiti ja hänellä siis ikää 37 tai 38v. vanhin tytär sai lapsen. käly oottaa esikoistaan ja kaikki näyttää menevän ainaki tällä hetkellä hyvin alhamdulillah. en halua että hän joutuis kokemaa mitä minä tai hänen äitinsä ollaa koettu tähä mennes. mun anoppi siis ymmärtää mun tuskan aina keskenmenoist ku hänel ollu kans 5km ja sit on 2 syntyny mut parin ekan elinvuoden sisää kuolleet. mut hamdulillah hänel on 7 lasta siitä huolimatta, kaikki jo aikuisia.

Takaisin