Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussanneille ja iso tsemppi piinailijoille :)

En ookaan vähään aikaan täällä käynyt kun aika ei ole riittänyt... Nyt tulin vähän lukemaan teijän kuulumisia. Mä niin toivon kaikille paljon plussatuulia! Ite venailen jännityksellä ja kauhulla tasan viikon päästä olevaa varhailultraa että miltä siellä näyttää. Oireita kun ei pahemmin ole, mitä nyt aamusin vähän huono olo mut tosiaan vähän :rolleyes: Pelottaa vaan niin hirmusesti, että jos siellä ei olekaan ketään kyytiläistä...

Kiitos teille - nöyrästi <3

Tk:n ultra oli kappaskappas epäkunnossa!! :D noh, naistentautien polilta soittivat aikaa tarjotakseen - torstaina klo13.00 mennään sinne tarkistukseen. Hcg oli tänään (muistaakseni) 3300.. Ainakin yli 3000 oli, en muista tarkkaa.. Eli noussuthan sekin on!! Vuodot silti jatkuu aina kun teen jotain (vanhan asunnon lopullinen tyhjennys su mennessä, joten puuhaa on.. ) mutta tämä tiputteluvuoto pyyhkiessä rassaa hermoja jo :(

no höh liinu ettei ultra ollu kunnos, varmast tiputteluvuoto rassaa. eli sule ei sanottu et pitäs ottaa rauhallisest kunnes vuoto loppuu? no hyvä että hcg oli noussu sentää.

shapa rennosti vaa ja ole kiitollinen ettei ole vahvat oireet, mun tuttava kerto et viimeks ku ootti lasta ni oksens kunnes lapsi tuli maailmaa. ei se oireettomuus välttämättä huono merkki ole. :)

Hmmh, olen näemmä sotkenut nimimerkkien kanssa. Viimeisimmässä viestissäni viimeisin kohta ennen omaanapaa on osoitettu Susulle. Tämän takia yleensä luen viestejä samalla kun kirjotan ja näin tässä kävi kun en sitä tehnyt.

Toivottavaste löydätte pian mukavan asuinpaikan Gatusa. Hienoa että miehesi taas kuunteli ja ymmärsi sinua. :> Improvisoimalla saa muuten yleensä parhaat ruuat ja vähilläkin aineilla ihan mukavasti aikaan. ;)

Kiitos Nyytti. Tsemppiä ultraan. :>

OmenaPossu, toivotaan että tällä kertaa sattuu vain olemaan vähän oireettomampi raskaus. Kyllähän ne voi samallakin äidillä olla erilaisia.

Liinu, omanapaile ihan vapaasti. Ihan ymmärrettävää tommosessa tilanteessa. Ja ainakin mua kiinnostaa kuulla aina mikä siellä on tilanne. Toivon sydämestäni että kaikki on hyvin. Ainakin se vaikuttaa hyvältä että hormonit nousee, vaikka tiputtelu on kurjaa. Sääli ettei ultra toiminutkaan, mutta olisiko siellä toisaalta tänään näkynyt paljoa enempää kuin viimeksi, kun viikkoja kuitenkin todennäköisesti vasta reilu viisi...

Kiitos tsempeistä Chipmunk. Kurjaa jos teidän tämä kierto jää hyödyntämättä. :/ Mut kyllä sitkeät simpat voi kuulemma jopa viikon säilyä. Siitä vaan ei voi olla varma.

Pahoittelut tädistä Nonna. :( Oon varma että teillä vielä tärppää. Ennemmin tai myöhemmin.

Onnea ultraan Shapa. Koita olla stressaamatta liikaa oireettomuudesta. Kaikilla ei vaan ole niitä vaikka kaikki olisi hyvin. :>

Gatusa, just sen takia oonkin niin kummissani koska ite kuulun siihen osioon joka kärsii hypremesiksestä, eli mä todellakin oksensin siihen saakka kunnes esikoinen tuli maailmaan :D Sen takia mietin, että missäköhän sen nyt luuraa :)

juu vargynja kyllähä vähilläki saa mut entä ku käytännösottaen kaikki on loppu...? no josko riisiä keittäs ja tuoho liemee missä hummusta ja herneit pistäs kananmunat ni voi tulla iha hyvä ateria ja mieski tyytyväinen...

shapa sittehä sun pitäs olla onnellinen ettet nyt kärsi siitä, ainakaa viel, onha sul monta viikkoo aikaa saada pahoinvointi. :)

on: pari projektitarjoust lähetetty, saa nähä miten käy. yks on kirjan+artikkeleiden kirjottaminen miten pelastaa ja hoitaa sekä parantaa avioliittoa... toinen projekti onki sit taas käännös, meksikon espanjast jenkki englanniks. tuo eka tois hyvät rahat jos saan sen ku menin pistää 1000usd ku heil projektin resurssit on 1000-5000usd. täytyy sanoo et on se kiva ku on oma pomonsa :)

Liinu hyvä että oli hormoonit edelleen nousussa, mutta tosiaan hieman kummallista tuo vuotelu eikö ne siitä mitään sanoneet?

Vargynja niinhän ne voi olla, mutta kun päässä on ne kauhukuvat niin ne ei sieltä hevillä lähde :/

ja Gatusa tuo ruualla säveltäminene on täälläkin tuttua :D ja mitähän sitä taas tänään tekis ;)

ON: en muista muistatteko kun se mun toissakertanenen kierto veny 30 pävän sijaan 41 päiväseks? ja sillonhan mulla oli kolme viikkoo menkka tuntemuksia ennen ku ne alko, niin sekin tässä mietityttää, kun nyt ei oikeastaan ole ollut niin tarkoittaisiko sekin jotain? ja joo tää arvuuttelu on ärsyttää tiedetään, mutta ei sille voi mitään :/
ajattelin huomenna jo soittaa sen labra-ajan (huomenna kp38/31) jos sama meno jatkuu ettei vuotoja tuu, kun en kuitenkaan muista soittaa heti keskiviikko aamusta, niin pääse keskiviikko aamusta antaan näytteen ja iltapäivästä kuulee tulokset..

omenapossu toivottavast keksit jotai. :) ja mitä tuoho kiertoo ja testii tulee ni toivottavast pääset antaa testin ja saat sen toivotun plussan :)

liinu eikö ne siis nähny mitää syytä vuotelulle eli ei hematoomaa tai muutakaa? oisha ne voinu ehkä kirjottaa lääkkeen joka lopettaa vuodon, ainaki tääl missä mä oon (afrikka) lääkäri kirjotti reseptin lääkkeesee mikä lopettaa vuodon mikäli kyse ei ole hematoomasta tai keskenmenosta koska niihihä ei voi vaiuttaa lääkkeil.

voi ei liinu miten sulle voi tulla just nyt kaik ongelmat... toivottavasti paranet ja pikkuinen voi hyvin ja kasvaa, teen du'aa teidän puolesta :)

eip mitää tulipa vaa mielee et aika outoa jos ei mitää lääkettä ees anneta et vuoto loppuis, yleensähä suomes ainaki nuo sanovat vähintää et ota ny rauhallisest äläkä rehki kunnes vuoto loppuu.

Kai se lääkäri päätti että kun näytti viikot sen mielestä 6+4 eikä ollu sykettä niin ei tartte ottaa rauhassa *jupinaa* kaikki Du'aat otan kiitollisena avosylin vastaan! Voinhan sanoa että lääkärille että "kyllä Afrikassa ainaki sais lääketttä..." :D

Voimia Liinulle kovasti!!! <3

Mun on pitäny monesti pahotella, että omanapailen täällä jatkuvasti :confused: Se ei todellakaan tarkoita sitä, että teidän asiat ei kiinnostais mua! Päinvastoin! Oon täysillä mukana teidän jokaisen iloissa ja suruissa <3 Koitan jaksaa kommentoida viesteihinne enemmän sitten kun saan oloni kuntoon(oon 90% varma, että mulla on se kilpparin vajaatoiminta)

...Tänää olis ollu verikoe, mutta ei meinaa onnistua paastoverensokerin ottaminen(haluavat ottaa senkin), kun heräsin yöllä jäätävän pahaan oloon ja heikotukseen o_O Olo oli hirveä ja en saanu edes silmiä auki ku pyörrytti... mies toi banaanin, viilin ja vettä... Kokeilen uudestaan mennä keskiviikkona :)

liinu mitä sairaalas sanottiin? kerropa uusimmat uutiset haluan tietää :)

kolmassittenkin voi harmi ettei onnistunu ottaa paasto verensokeria, no toivottavast keskiviikkona sitte. ja toivottavast tulee hyviä uutisia sit ku saat tulokset ettei olis kilpparin vajaatoimintaa tai muutakaa sairautta.

on: huomen kattoon yhtä taloa ja jos ei saa hintaa alemmas ni miehen tuttava sano et voidaa muuttaa hänen taloonsa ku siellä ylimääräst tilaa eikä tartte maksaa mitää, pari kk saatas asua ilmaisin.

Piia onnea hirmuisesti plussasta!

Liinu omanapaile ihan vapaasti vaan. Ei minua ainakaan häiritse, varsinkin, kun tilanne on, mikä on. Kaikkea hyvää, toivottavasti on harmitonta vuotoa. Mut huolissasi olet varmasti :(

Kyl minuu muutenkin kiinnostaa lukea täällä ihan kaikkien kuulumisia, ei siitä mitään syyllisyyksiä tartte ottaa, jos laittaa vaan omansa eikä aina jaksa vastata kaikille. Tosin poden siitä sit syyllisyyttä itsekin että tiedä näistä.

Omaa napaa miulla ei oo kiertopäivistä eikä muista enää hajuakaan. Merkkaan kyllä ylös, että sitten joskus neuvolassa toivottavasti voi niitä vilkaista. Oon vihdoin tainnu nyt alistua siihen, että Luojan haltuun - lapsia tulee tai ei tule, eikä mun maailma siihen kaadu (vaikka on niin tärkeä asia, että sattuu).

Sain opiskelupaikan syksyksi ja ollaan lähdössä miehen kanssa kahdeksi viikoksi Eurooppaa kiertämään pyörillä lauantaina :love017 Nythän se on fakta että oon vähintään se 30-vuotias ensisynnyttäjä jos lapsia joskus tulee ni menköön sit vaikka pari vuotta lisää ni ehtisin saada koulut valmiiksi. Toiveet suurperheestä on kutistunu muotoon "jos nyt edes se ensimmäinen siunaantuisi" ja lopulta onhan miulla elämässä hienoja asioita paljon ilmankin ja monta syytä olla kiitollinen. Mitä suotta myrkyttämään mieltään asialla, jota ei kuitenkaan voi muuttaa. Tutkimuksiin sitten ens vuonna, jos ei siihen mennessä oo tärpännyt.

Hei vaan taas!!

Eilen palasin matkoilta ja ajattelin ensitöikseni ainoastaan omanapailla.

Reissu meni oikein hyvin ja niinhän siinä kävi, että puolivälissä tätikin löysi perille :p tästä asiasta olin ainoastaan iloinen. Ehdittiin hyvin pupuilla loman alussa ja uuden kierron alkaminen tarkoittaa taas uutta mahdollisuutta. Laskelmieni mukaan viime kierto venyi siis 69 päiväiseksi.. Nyt siis kp 7 ja vuoto loppunut. Eikun uutta matoa koukkuun!

Lomailu oli ihanaa mutta huhhuh, oli aika moista palata kotiin kun ei kasvimaata enää erottanut rikkaruohoista! Tänään siis vuorossa kasvimaan perkausta, pyykinpesua ja kauppareissu. Unohtamatta tuliaisten viemisiä mun ihanille veljien lapsille. Joita siis tuli mun loman aikana yksi lisää :love017 Olen nyt siis viisinkertainen täti.

onnittelut allison ja hyvä että osaat ottaa menkat positiivisesti ainaki sait tietää missä mennää, josko nyt tärppäis sit :) niin ja tervetuloa takaisin :)

elmiina onnea opiskelupaikasta :) toivottavast teil tärppää pian ja hyvä että oot noin positiivisilla mielin, totta että ei kannata myrkyttää mieltään. lapsi tulee sitten kun on sen aika. näin minäki ajattelen tosin mullahan se yks on jo ennestää mut toiveissa ois meil kolmella et lisää tulis. esikoinen meinaa on usein kommannu et miks ei ol siskoo eikä veljee ja mun keskenmenot on ollu kova pala hänelle ku on iha ite huomannu eka et äiti oottaa ja joskus huomannu ennen minua jo ja sit käny huonost.

pitäkää peukkui et sen talon vuokra saadaa neuvoteltuu vähä alemmas, miehen tuttava sano et hän neuvottelee talon omistajan kanssa jos vuokran saa tiputettua sinne 200 dinaarii, ois ISO omakotitalo rannan tuntumassa ja iso piha jossa hedelmäpuita, ois sit mullaki mahollisuus kasvattaa jotai siellä esim vesimelonei, tomaattia, kurkkua jne. tänää mennää katsomaan taloa inshaallah.

on: ovis taitaa olla viikon sisää eli se 39 päivän kierto on aika realistinen näköjää. jipii vapaa aamu tänään eli mies lähti esikoisen kans rannalle, mul ei ol mitää mitä kokata ennen ku mies käy ostoksilla...joten jossai vaihees siivousta ja sit voi taas relata kunnes käydää kattoos taloa.

Gatusa, pietään peukkuja pystyssä!! Sitte vuokraat telttapaikkoja meille muille sieltä rantamaisemista ja ennenkaikkea lämpimästä!! :D

Ei ollut pissatulehdusta, lääkäri (nuori mies) pyöritteli päätään oireista ja alko puhumaan että tuo hcg on kyllä hyvää vauhtia noussut, mutta vuotohan voi tarkottaa vaikka alkavaa keskenmenoa.. Mää sitte tokasin siihen että tää mun täällä olo ei ny liity vuodon pelkoon mitenkään vaan oon **lvetin kipeä (tässä vaiheessa km ei kuitenkaan yleensä oo kivulias) ..käski keskiviikkona soittaa uudestaan tulokset näytteestä ja jos tulee kipuja niin käski palata takas..mutta ku olin jo kaksin kerroin!

Kotiin päästyäni tokasin miehelle että ku oon kaksinkerroin kivuista kun pissattaa muttei tule mitään ja ulostaminenkin haastavaa - tein sitte kaikesta huolimatta suolihuuhtelun ja sepäs vei kivut pois!!!!

Vuotoa tulee yhä, lähinnä välillä vessassa käydessä rusehtavaa paperiin. Saa nähä - itellä jo olo että jos on keskenmeno tulossa niin tulis kerralla! Tämmönen jatkuva ahistus käy mieleterveyden päälle.. :(

Onnea elmiina(muistaakseni) koulupaikasta ja nauttikaa totaalisesti kahen viikon reissustanne!!

hyvä liinu että kivut lähti suolihuuhtelun avulla. täytyy sanoa että on kyllä outoa toimintaa ( tosin oys on aina outo ainaki oon huomannu ku kerran mies toi naisen joka suht pitkäl raskaana ja vuos kunnol verta lääkäri sano miehelle kerro tuolle hoitajalle tuossa luukulla että mikä on hätänä) kyllähä niiden pitäs kattoo kunnol mistä se vuotelu johtuu ja jos ei syytä löydy ni sit antaa jotai mikä lopettaa vuotamisen eihä sekää ol hyvä jos vuotaa kokoajan. tiedän tunteen hyvin et käy mielenterveydelle tuo tiputteluvuoto ku itellä ollu just samaa mut aina sanottu vaa et no kaikki hyvin ei hätää tai ei voi tehä mitää. sit tapellu lääkärien kans et tehkää ny ees ultra tai jotai et näkis mikä on tilanne, viime kerral tuttava vei ystävänsä luo joka on yksityisen klinikan omistaja ja siel sit todettii keskeytyny keskenmeno ja sit mentii takas sairaalaa kuvien kans et täs on teidän oot kunnossa kuvittelet vaa.

toivottavasti sulla kuitenki tuo vuotelu loppuis ja kaikki menis hyvin nytten.

mutta antakaaha mulle piristykseks hyviä uutisia ja plussa uutisia pian :)

voi Liinu, en oikeen muuta osaa sanoa, kun että onneksi kivut lähti ja kumpa vuodot loppuisivat ja/tai niiden syy selviäisi äkkiä

ON: labra-lähete saatu, nyt kun vielä huomenna muistaa aamulla pissata johonkin kippoon mihin on kansi, niin avot..

osta omenapossu kaupas jugurtti tai viili jossa on sellai irrotettava kansi, syöt sisällön tänää ja peset kunnol ni siinähä sul on astia valmiina :) ei tartte mitää säilytys rasioi tai muit liata :)

Takaisin