Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirelyn voi ei, osanottoni. Jotenkin viesteistäsi aina kuvastuu optimismi ja lämpö - sinulle olisi suonut kaiken menevän hyvin. Voimia toipumiseen.

ONNNNNEA AINUT ! <3 <3 <3

Ihanaa saada lisää plussalaisia kerhoon!! Jee JEE JEEE!!! Hyvä ja siitä vaan yks kerrallaan muutkin nyt plussailemaan :) Kesällä ja lämmöllä on ihmeellinen vaikutus :love7 :happy093

Voi ei Mirelyn.. Luin viestisi vasta nyt :'/ syvimmät osaanottoni.. EN voi kuvitella miltä sinusta tuntuu... Uuteen yritykseen vain <3 Onneksi sinulla on monta pientä ja mies siellä, joilta saat energiaa <3

Mirelyn- jaksuja <3 Vie paljon voimia tuo...

omaa: kp 34 ja testattu nega, että eiköhän tässä ootella lippujen salkoon nostoa ja juhlita vieä yk6:n aloitusta loppuviikosta. Kyllä vatuttaa.

pahoittelut piia negasta.

on: nyt odotellaa mikä on kierto. tänää mies vei mut näyttelyyn jossa oli eri alojen yrityksiä sekä täst maast että ulkomailta. muutama kontakti tuli saatua mut mies ois halunnu vaa kävellä ja lähtä samantien koska ei tuntenu kuuluvansa joukkoo koska hän ei ole korkeast koulutettu esim. insinööri ja moni siel oli joko insinöörei tai konsulttei jne. oma panos kärsi siinä jonki verra mut muutama sähköposti pitää huomen lähettää.

voi ei _mirelyn_ :( Ootko ihan käyny lääkärissä toteemassa et oli keskenmeno? Toivotaan et nopeesti tärppää teille uudestaan <3 voimia ja haleja <3

Gatusa hyvä jos tarttui kontakteja mukaan :)

Mie uskalsin äsken ne lastenvaatteet vilkaista ja tippa linssiin meinas tulla mut ihan hymyn kanssa. Vielä se koittaa miullekin kun noille on käyttöä. Kp nyt 27 ja viimeks ku pääsin näin pitkälle oli kans muutama aikainen nega takana ja kp 30 toiveet korkealla ku meinasin testata ja valuikin verta. Tänään taas toiveet heräillyt, mutta jos nyt malttais vähän toiveitaan varoa ja odottelis mahdollisimman rauhallisin mielin. Ei toivottavasti pitkään tartte odotella, kävi miten kävi.

Musicbox: Harmi, että täti tuli :(
Mirelyn: Kamalasti voimia sinne!! Tuntuu varmasti pahalta, en pysty edes kuvittelemaan...
elmiina: Peukutan täällä, että sulle tulis plussa ja saisit vaatteille käyttäjän <3

Peukkuja myös muille!! Toivotaan paaaaaaaaljon plussia kaikille!

ON: Edelleen kipuja alhaalla. Kivut ovat tuossa lonkkaluiden kohdalla ja semmosia venyviä ja pisteleviä outoja tuntemuksia ja JOMOTUSTA. Hmm, ei ollenkaan menkkamaista. Ovulaatio tuskin on, koska on niin kovia tuntemuksia ja ovis harvoin tulee näin pitkässä kierrossa ollenkaan. MUTTA mulla on tullut eilen ja tänään litra limaa.

Olkoon ovis, menkat tai raskaus. Kaikki kelpaa ;)

Kiitos kaikille <3
Eihän tämä helppoa ole, mutta jos jotain positiivista pitää hakea, niin onneksi meni kesken näinkin alussa, eikä sitten myöhemmässä vaiheessa.
Yökötysvaroitus!!
Ja siis en ole lääkärissä käynyt, että olisivat siellä todenneet keskenmenon, vaan esikoisen 3v neuvolassa kysyin asiasta, niin siellä th sanoi, että vasta parin viikon päästä pääsen ultraan, jossa todetaan sitten se keskenmeno (tai siis, että kohtu on tyhjentynyt) tai jos jollain ihmeellä siellä "jotain" edelleen on. Raskaustestin voin kuulemma tehdä jahka vuoto loppuu ja todeta itse sillä asian oikean laidan. Omasta mielestäni (vaikka ei aiemmin onneksi ole kokemusta keskenmenosta) niin tämä oli kyllä tässä, vuoto on niin runsasta ja kaikki "raskausoireet" ovat poissa. Kaikkein oudointa tässä on se, että kirkkaan punaisen veren tulo alkoi heti seksin jälkeen ja on siitä asti kestänyt melko runsaana, nyt lisänä hyytymät sen veren lisäksi. Vaikka seksin ei pitäisi keskenmenoa saada aikaan, niin liekkö sitten ollut sattumaa, että vuoto alkoi heti puuhailun jälkeen...

Te jotka olette joutuneet keskenmenon kokemaan, miten pitkään vuoto kestää? En älynnyt terkalta kysyä, että voiko uutta raskautta yrittää heti vai pitääkö odottaa, ilmeisesti tästäkin on eri mielipiteitä?!

Huoh... Jospa tästä selvitään.
Häihin olisi enää 9 päivää, mitenkähän sitä niitäkään pystyy kunnolla viettämään...
Mies lähtee lauantaina viettämään polttareitaan ja minä jään tämän vuodon ja pahanolon kanssa yksin lasten kanssa... Itku on kyllä herkässä, toisaalta en voi käsittää itseäni, että miksi teen tästä näin ison ja vaikean asian, kun raskaus oli vielä niin alussa, mutta toisaalta taas menetys on aina menetys... Ja kukin suree tavallaan.
Kukaan läheisistä ei tiedä yrityksestä, joten en voi asiasta muille kuin miehelle puhua :sad001 Olen oikein onnellinen siitä, että meillä on nämä kolme lasta jo ennestään, mutta tiedättekö sen tunteen, että silti jotain puuttuu? Se tunne kun haluaa jotain enemmän kuin mitään muuta... <3 No jospa meidänkin aika koittaa uudelleen ja sillä kerralla kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti <3 Ei auta muuta kuin toivoa ja jatkaa yritystä...

Pahoittelut että taas puran vain tätä omaa oloani teille, koittakaa jaksaa minua! <3

mirelyn aika outoa ettei suostunu laittaan lähetettä, onko kovat kivut koska yleensä km aiheuttaa supistuksia. mitä vuodon kestoon tulee ni voi kestää viikon tai pari vaikea sanoa tarkasti. normi km ei tartte odottaa mut kaavinnan jälkee hyvä oottaa vähintää yhet menkat. jaksamisia sinulle ja perheellesi. toivottavasti plussaat pian taas ja kaikki menee hyvin, onneks sentään löytyy noita pieniä teiltä ja häät tulossa niin saa muuta ajateltavaa vaikka nyt tekeein kipeää. hali sinulle ystäväiseni

rosebud kokeilkaapa heiltella peittoi josko se on sittenki ovis tai josko ois tärpänny :)

elmiina juu vähä tuli luotua kontakteja ni saapi nähä miten käy. eräs nainen joka italialaises firmas töis tietää mun asiakkaan jenkeist. totesin et jos joku haluaa tietoa tai sijoittaa, minuun voi ottaa yhteyttä.

MIRELYN oon niin pahoillani sun puolesta:/ Voimia ja haleja <3

ROSEBUD olipa mukava lukea tuota sinun blogia, kiva kun jaksat julkisesti tuntemuksiasi jakaa. Itekin oon joskun miettinyt, kun oon pohdiskelevaa tyyppiä ja esim esikoisen odotusaikana kirjoittaminen ja vaussa keskustelu oli ihan henkireikä. Mut eipä taida enää olla niin aikaa niille haaveille... Jatka vaan samaan malliin eläkä välitä tökeröistä kommenteista! Kukaan ei voi tulla toisen tunteita mollaamaan, ei millään syyllä!

KOLMASSITTENKIN tervetuloa mukaan! Eiköhän nää jutut pysy ihan täällä vaan ja nimimerkillä pelataan. Itse saa päättää kuinka paljon itsestään ja elämästään kertoo, Aika mimmi oot kyl, ku itte kierukan otit pois:D Mut eipä siinä varmaan mitään vaikiaa toisaalta ookaan, mulla oli vaan narut niin lyhyet, että en usko et ite olisin onnistunut. Pääsettepähän mahd.pian itse asiaan:)

NONNA oikeella asenteella eteenpäin, jes!

CHIPMUNK kiitos:) Hei hieno juttu noi kolesterolijutut, et on taas laskenut! Ei se useinkaan paljoa tarvitse eikä etenkään aina lääkityksiä. Olisiko elimistössä alkanut hyrräämään ihan uudella lailla?;)

CATSIE joopa joo, niin ärsyttäävää tommonen. Mut toisaalta eihän sille mitään mahda:( Kyl mäkin jouduin viime kierrosa miettiin, ettei vaan ala lämmitteleen liian aikasin ennen ovista, kun sit tietää et sit ei kiinnostusta enää löydy. Hiton miehet!

SHAPA mulla oli ainakin antibiootti kuuri meneillään kun esikoinen on saanut alkunsa eli en usko et mitään ihmeellistä vaikuttaa.

NYYTTI minähän se täällä:) Mietin aluks, että tunnistatkohan sää, mut sit aattelin että etköhän:) Se on kyl ihanaa et teillä on se mökki missä relata ja piipattikin saa purkaa energiaansa. Se on kyl paras väsyttäjä toi ulkona touhuilu. B on nyt oppinut keinumaan itsekseen ja olis siis pihalla aamusta iltaan:) Se siis tietää mulle piiiiitkiä istumisia pihapöydän ja kännykän ääressä:D Tavallaan odoottaa jo vähän sitäkin aikaa että vois päästää ulkoilemaan yksinään.

TUULIA tervetuloa mukaan!

Muutaman kanssa vielä jännäillään tätä viikonloppua ja et alkaako vai ei. Se olikin mulla kolme päivää testaukseen eli sunnuntaihin pitäis malttaa... Se onkin sit laskettu pisimmän kierron mukaan eli 32 päivää sunnuntaina. Sen pidempiä ei kierrot oo aikoihin ollu. Eli nyt on jo jees, kun tulee kp30 huomen, ni siitä päivä kerrallaan. Nyt on vähä tullu jotain tuntemuksia, mut ei niin menkkamaisia ku yleensä, Alaselkä on myös ollut ihan jumissa ja pissattaa ( en sit tiiä onko yhtään tavallista enempää).... Jotenkin nyt vaan yrittää olla kehittämättä mitään oireita ittellensä. Kun viimeks alko tuntemukset noin viikkoo ennen menkkoja, ja jos nyt alkaa noin kolme päivää ennen, niin tarkottaaks raskautta vai vaan sitä että kierto onkin pidempi. Tietysti toivos, että ei olis pidempi koska peittoja ei oo heiluteltu oletetun oviksen jälkeen, et sit ei kyl olis mitään mahiksia, jos ovis on ollutki myöhemmin.

Noin laitettiin yritystä peliin taas varmuuden vuoksi.

Mitenkäs tämmönen juttu; jos sulla on menkat alkamassa parin pvän sisällä ja harrastaa seksiä niin voiko se käynnistää menkat aikasemmin? :D (onks tää tyhmä kysymys?? :D)

PS. MUn poika tänään jo 7kk :talk017 (sektion suhteen siis aletaan olla turvallisella puolella)

Apua kun ootte olleet aktiivisia sillä aikaa kun olin töissä. Kaikki viestit luen, mutta jotta pääsen vielä nukkumaankin kommentoin vain niille, joita en mitenkään voi jättää väliin.

Onnea ainut! Ja paljon tarrasukkia. <3

Pahoittelut tädistä musicbox. Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä se plussa vielä tulee ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin.

Suuret pahoittelut mirelyn. :( Toivon sydämestäni, että saatte pian uuden plussan, eikä tule enää tuollaisia pettymyksiä. Tommonen tuntuu aina pahalta. Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan häistäsi. *voimahali*

kurjaa shapa, kun antibioottikuurin joudut syömään. Ei se kait raskautumista estä, mutta itelläni yhdistelmällä antibiootti+burana 800+heikko syöminen, ovulaatio siirtyi melkein kaksi viikkoa eteenpäin. (Poistettiin viisauden hampaita.) Toivottavasti sulle ei käy samoin, ei ollut kiva odottaa tätiä, joka viipyi ja viipyi.

Näin viime yönä unta, että meillä oli vauva. Mies taas näki unta, että asuttiin omakotitalossa. En varsinaisesti usko enneuniin, mut ois se hienoa jos noi unet toteutuis. :D Tosin ehkä keho tietää raskaudesta jo ja se sitten välittyy uniin. No, ainakin voi toivoa...

Onko teillä kokemusta raskautumisesta hormonikierukan jälkeen? Oon kauheesti tällä viikolla googlen kautta ettiny keskustelupalstojen juttuja siitä miten on ihmisillä tärpänny kierukan jälkeen ja ilmeisesti ihan normisti pitäs mennä :O Mulla takana kaks sektiota(yritetty alakautta kumpaakin yli 20h), joten kolmannen kohdalla olis tiedossa suunniteltu sektio.. Kaks aikasempaa raskautta menny "tuhdissa" kunnossa, joten ihanaa olisi nyt kokea raskaus liikunnallisena, pirteänä ja terveellisesti syöden <3 Olen siis laihduttanut nyt lähes 40kg :) Mä en usko hankkivani noita tikkujuttuja ja en oo niihin perehtynytkään, mutta mielenkiinnolla lueskelen teidän kokemuksia <3 Mä nyt alkuun luotan siihen, että joka päivä pupuillaan suurella nautinnolla ;P Ja lisäsin "ruokavaliooni" foolihapon, greippitäysmehun ja macajauheen jokapäiväseks "nautinnoksi" :) Macajauhe on paskan makusta suomeks sanottuna :D Mut niin superkamaa, että pakko vetää sitä :D PMS-oireet oon saanu vähenemään sillä :)

KOLMASSITTENKIN mulla oli kuparikierukka, joten en yhtään osaa sanoa miten menee hormonaalisen jälkeen. Kuparin poiston jälkeen kun kierrot jatkuu yleensä ihan samanlaisina. Itse jännitin kans et miten menee ja tietoa etsin hirveesti raskautumismahdollisuuksista, mut nyt vaikuttais kierrot ihan normaalisti jatkuneen, joten toiv ei mitään ongelmia tulekaan. Mut mitä noita juttuja oon lueskellut, niin yleensä hormonikierukan jälkeen raskaudutaan aika hyvin. Ja paljon onnea mahtavasta painon pudotuksesta! Mulle on jäänyt ekasta se vajaa 10kg roikkuun, mut ei oo vaan motivoitunu sitä pudottaan. Aattelin et nyt lapset ja sit käyntiin operaatio timmiksi nelikymppiseksi:)

Mirelyn mitä oon palstalta käsittänyt niin jotain ehkäisyä olis hyvä käyttää kunnes saa taas negatiivisen testin tehtyä ja vuoto loppunut. Tyhjennyksen jälkeen usein ekat menkat odotettava.

Mirelyn, mulla vuoto kkm jälkeen kesti noin 2viikkoa, siinäkin oli välipäiviä ja vain pientä tuhruttelua, joten noin puolitoista viikkoa varsinaista vuotoa. Mulle lääkäri sanoi että kannattaisi odottaa yhdet menkat välissä, mutta näissä on tosiaan monia eri mielipiteitä. Toiset sanoo että vain kaavinnan jälkeen tulisi odottaa ja toiset että aina. Me ei odotettu yhtään, vaan aloitettiin pupuilu samantien kun pahin vuoto helpotti. Taidettiin välipäivinäkin kyllä vähän hommailla..
Eka kierto venyi kuudella päivällä 27->33 ja nyt toinen kierto menossa km jälkeen ja näyttäisi vähän lyhenevän, ainakin oletetun oviksen perusteella.
Tosin taisin vähän liian aikaisin kuvitella kropan normalisoituneen kun oviskivunkin tunsin, sillä aamuyöstä ja nyt aamulla tullut pyyhkiessä vaaleanpunaista paperiin, aamuyöllä oli vähän punertavampaakin ja meneillään kp17.
Voi huoh.
Liian aikaista taitaa olla mahdolliselle kiinnittymisvuodolle, joten mitähän nyt sit.
Omanapa tulikin tässä vuodatettua, joten ei siitä sen enempää.

Rosebud, en osaa sanoa että auttaako pupuilu käynnistämään menkat päiviä etukäteen, mut kyllä se saa usein hanat aukeamaan jos menkat ihan hollilla. Itellä ainakin tällaista kokemusta.

Anell, hetken juu kesti mut sit tajusin :)
Hienoa et B oppinu ite keinumaan, sulla riittää istumista ;) Piipatti taas hyppis koko ajan trampiliinilla, tai tampomaanilla niinku ite sanoo ;) Aika usein joutuu lähtemään mukaan loikkimaan mut hyväähän se tekee ja hauskaa on :) Ei vaa meninaa vanhan kroppa vissii kestää kun tuntuu et tulee pissat housuu, kun oikein kovaa intoutuu loikkimaan :D
Sulla on siellä jännät päivät meneillään, toivotaan että olis tärpänny :)

Anell, mulla on ylipainoa vielä n. 15kg, mut huomattavasti kivempaa nyt jo ku yli 35kg sitten ;D

Tuntuu, että nään kaikkialla taas raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja :D Huh, mikä vauvakuume <3 Mammavaatteitakin erehdyin jo katselemaan, vaikka en raskaana olekaan ;D

Emmää kestä itteeni! :D Nyt kattelin nettikaupoista jo tissipumppuja ja imetysvaatteita :O Kahden lapsen kohdalla menny imetys niin "huonosti", että kaipa se on normaalia haaveilla, että kolmannen kohdalla sit voiskin imettää pidempään :) Varmaan jotain ittesä suojelua on tämäkin, että en suostu hyväksymään ajatusta, että kolmatta ei tuliskaan :O

Takaisin