Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mame - mä olen itsekin melko varma että oon ovuloinut, todnäk kp 10 tai 11, ja siihen nähden ollaan kyllä pupusteltukin ihan sopivaan aikaan. PCOSia mulla ei ole, se on todettu moneen kertaan ultrissa, eikä myöskään tuo LH heittele silleen PCOS-tyyppisesti pitkin kiertoa. Ovulaation ajankohta vaan on viimeisen vuoden aikana vaihdellut välillä kp 10 - kp 14... Viimeisen puolen vuoden aikana oon ovuloinut kp 12 - kp 14 välillä enkä ole yhtään innoissani tuota aikaisemmasta ovulaatiosta kun ei lääkärikään siitä tykkää. Ei välttis nimittäin ole silloin limakalvo tarpeeksi paksu.

Catriona: Hmmh...Tosi hankala tilanne tuokin. Voikos siihen ovulaation "lykkäämiseen" vaikuttaa jotenkin ettei se tulis liiian aikasin?

Moi kuumeilusisaret valittettavasti se viimeksi kirjoittamani miehen syttyttämis ongelma päätyikin sit mun sairasteluun ja meni ovikset hukkaan. tzemiä kovasti kaikille noiden häröjen vuotojen kanssa. Kysymys Syön lihaskipuihin voltaren kipulääkettä syönyt nyt putkeen 2viikkoa ja muutoin satunnaisesti. Eilen sitten huvikseni lukaisin , niin osui silmiin kohta "ei raskautta yrittäville" mihin miten ja kauanko se vaikuttaaa?

Kopsattu suoraan farmaca fennicasta

Hedelmällisyys

Kuten muutkin tulehduskipulääkkeet, diklofenaakki saattaa huonontaa naisten fertiliteettiä, eikä sitä suositella raskautta suunnitteleville naisille. Naisilla, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi ja joille tehdään fertiliteettitutkimuksia, diklofenaakin lopettamista on harkittava.

Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin riskiä.
Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana diklofenaakkia ei pitäisi käyttää ellei se ole ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää diklofenaakkia, tulisi käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti.

Mutta lääkärihän on ton sulle kuitenki määränny, koska se on vahva tulehduskipulääke. Tieskö se lääkäri, et yritätte raskautua?

Nonnih..viel oli yksi ovistesti kaapissa tätä päivää varten ja tulihan se hymynaama sieltä..ollaan kyllä ennakoitu nyt kun pari päivää jo peittoja heiluteltu..nooh, eipä tuon pitäisi olla ongelma nytkään..homma jatkukoon. :D

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! Hengissä viel ollaan ja edelleen vauvakuumeilun oireissa. (jopa mun mieskin vaikka aluksi hän oli ollutkin vastaan!)

Viime yrityskerta oli siis elokuun puolessa välissä, eikä valitettavasti onnannut -äkkimasennus iski samantien ja jäin täältä taustarooliin hetkeksi aikaa.

Hmph, se on kyllä hassua miten sitä kuvittelee että omalle kohdalle se vauvahankinta tapahtuu sitten heti kun haluaa, ...eli nyt, joten olikin yllätys kun näin ei käynytkään. Voi voi sentään. =)

Mietin että onko mitään keinoja parantaa raskautumisen mahdollisuutta? Netissä lukee jos vaikka ja mitä, mutta en tiedä onko niihin oikein luottamista.
Onko buranan syöminen oviksen aikaan haitaksi?

ja jatkuu..ois varmaan mukavempi jatkaa peittojen pöllyytystä jos ei ois vortsatien tulehdusta :(( Hirveen kivaa että tääki nyt sitten osasi tulla..noh, pitää kokeilla tuota pre-seediä tänään ja jatkaa juomista..tuntus helpottavan nyt ku on juonut sen 2 litraa mehua. :D Periksi en anna!

Sli, pahoittelut virtsatietulehduksesta, on kyllä kurja vaiva :( Lääkäriin sitten vaan. Toivottavasti saitte oviksen silti hyödynnettyä tarpeeksi hyvin :)

Tantziki, kyllä buranasta voi olla haittaa. Ite oon siirtynyt kokonaan parasetamol-ratiopharm 500:een, milloin tarvii särkylääkettä. Siinä on suht koht sama vaikutus kuin buranassa. Sitä tai panadolia kannattaa mieluummin ottaa kuin buranaa.

butterfly, kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä tuosta tai jättää se pois. Mutta tuskimpa nyt on vielä tullut mitään vahinkoa jos ette kerran ovista saaneet hyödynnettyä.

mame, hyvä, että oot löytänyt taas uutta toivoa. Ainakin se ovis nyt teillä tapahtui :) Siitä on hyvä lähtee. Sitten kiinnittyminen ja sitten plussa! Täälläpäin tilanne junnaa paikoillaan...

nobody, onpas tyhmä tilanne siellä :(

Catriona, kurjaa että se ovis nyt niin aikaisin tuli :( Toivottavasti se oli nyt joku poikkeustapaus :S

Nella, joskus on ainakin ennen kuukautisia tullut tuollaista vaaleanpunertavaa, muistaakseni yhdynnän jälkeen. Siitä alkoi kuukautiset parin päivän päästä. Toivottavasti sullakin alkaisi jo pian, ellei nyt sattuisi olemaan niin kivasti että olisi kiinnittymisvuoto kyseessä.

iinaz, kiitoksia :)

Tänään ei oo tätiä näkynyt. Menkkamaisia tuntemuksia oli kyllä mahassa. Vielähän se ehtii toki huomennakin tulla. Joskus ennenkin ollut päivän myöhässä, ja etenkin näin keskenmenon jälkeen saa tietysti odottaa mitä vaan. Rintoja on kyllä jomotellut pitkin päivää :O Mutta miksi sitten eilinen testi oli niin negatiivinen :O

Tätihän se sieltä tuli. Hitaanpuoleinen aloitus, kuten joku vinkkaskin. Nyt siis kp2 menossa. Toki olisin toivonut plussaa ja olen pettynyt, mutta en niin pettynyt, kun olisin odottanut. Fiilis on aika hyvä. Mä luulen, että nyt on helpompi jatkaa yrittämistä ja oma hössötys vähän laskee. Osaa asennoitua tulevaan vähän paremmin.
Kierto oli sitten sen 43. Edellinen oli 51, jos siitä nyt jotenkin halusi sen laskea, joten suunta on oikea ja toivottavasti tasoittuu ajan myötä. Synnytyksestä on kuitenkin vasta alle 7kk, joten kroppa on varmasti vielä senkin vuoksi sekaisin. Ennen synnytystä kierto oli 31-33. Että semmosta tänne.

Nella, hyvä että täti lopultakin tuli. Toivottavasti seuraava kierto olisi jo normaalin mittainen. Eiköhän se tasoittumaan päin kumminkin ole. Ja toivotaan, että se plussakin teille pian tulisi.

Tänne tuli kans täti aamulla :) Oon ihan helpottunut oikeestaan. Seuraavan kerran kun olen raskaana niin haluan vahvan plussan enkä mitään haamuliinia kuukautisten jäätyä jo pois. Ens kerralla ei sitten sitäkään tarvi miettiä, aloitettiinko yritys liian aikaisin. Jos tulisi taas keskenmeno niin se johtuisi sitten jostain muusta. Itse asiassa mä luulisin, että nytkin raskaus yritti alkaa. Oireet olivat niin vahvat dpo6 alkaen, sitten ne alkoivat vähän vähentyä (ainakin oksetus-olo), ja sitten täti oli vielä pikkuisen myöhässä. Nyt vaan toivon kovasti, että täti viipyy täällä tarpeeksi kauan, mikä tarkoittaisi limakalvojen olevan jo kunnossa.

Täällä olis vähän sellanen tunne että jotain on nyt tapahtunut... Miten jaksan odottaa testipäivään tai edes sinne sen hujakoille. Uskokaa pois, en jaksakaan :D Mut mitä sitte, en jaksa SIITÄKÄÄN ottaa stressiä. Ihan turhaa kun kerran oon mikä oon, miksi sitä väkisin yrittää muuttamaan. Pohdin vaan että jos muutoin kierrolla olen aika lunkisti ja testipäivän lähestyessä vaan huumailen, ni ei se sitä vauvaa sieltä pois ota, jos se on tullakseen, se on ihan varma. Tiedätte varmaan mitä yritän sanoa, et ottaa sit kaiken muun lisäksi vielä stressiä siitäkin ettei olis sellanen stressaaja, eli oravanpyörä! HUOH. En lähtenyt niihin ovistesteihinkään, pelkään et menee sit vaan hulluksi koko touhu :o

IinaZ miten se vuoto sit niin pitkään kesti emoticon Mulla oli just vaan se yks päivä, +jämät pyyhkiessä seuraavana päivänä... Mut edelleenki ihmetyttää se et se tuli jo kp 11, eli viikon etuajassa. Ja nyt ku luen näitä teiän juttuja siitä liian ohkasesta limakalvosta, ni rupee heti kukkuu takaraivossa. Mikäs tilanne siellä nyt on, oliko se työallergiaa??

Plussapuhureita siskot emoticon

Heippa kaikille! 

Tulen tänne teidän seuraanne jälleen, siitä onki jo piiiitkä aika ku viimeksi tänne rustailin. Jospa minut vielä joku muistaisi! :D 

Elikkä me pidettiin taukoa tuossa yrittämisestä (tavallaan oli koko ajan yritystä, mutta en syönyt enää mitään proveroita, saatika clomeja). Eikä tärppiä ole edelleenkään käynyt. en siis ovuloi ilman pilsuja, enkä ovuloinut provera+clomi yhdistelmälläkään. Naistenpoli hoono soomi tohtori luovutti toisella clomikierrolla, ei määrännyt enää mitään koska yhtään tarpeeksi suurta folliikkelia ei ollut kummallakaan kierrolla onnistuttu kasvattamaan --> ohjasi minut ja miehen väestöliitolle. 

Olemme siis nyt tulevana maanantaina menossa sinne, ja se jänskättää ja toisaalta suruttaa. Miten voi taas jaksaa sitä rumbaa, pettymisiä kierron perään. Tiedetään että siitä tulee raskasta, ja itseä jännittää että mitä sitä aletaan syömään ja millä hoidoilla mennään. Mutta jospa, jospa se kauankauan kaivattu plussa tulisi tämän vuoden puolella. toivottavasti.

Tässä siis lyhykäisyydessään kuulumisia tänne suuntaan! 

Mutta se pisti heti silmään kun tänne tulin takaisin; Vuononvaltiatar on plussannut! aivan ihana uutinen! Onneaonneaonnea !! <3 

enn mitenkään nyt pysty kaikille alkaan vastaileen, kun tänne on näinä kuukausina tullut aika paljon tuota tekstiä ja uusia kuumelijoita.. =D 

Syksyisiä plussatuulia täältänäin! :)

... Ainiin ja täällä siis kp nyt menossa jotain 60.. en edes ole jaksanut laskea, ku ei kk näytä ilman lääkkeitä tulevan.. Ja nyt on jo reilu vuosi yritystä takana.

butterfly85: Pahoitteluni sairastelusta! Toivottavasti pian kuitenkin parantuisit :/
Sli: Onnea peittojenheilutteluun! Toivottavasti tärppi käy :) Mullakin oli just vti ja joudun napsiin siihen kaks ab-kuuria. Hyyh.
Tantziki: Buranan syöminen ei ole suositeltavaa raskaaksi yrittäville. Kannattaa käyttää paracetamoolia, panadolia tms. Ja onhan noita ohjeita ja neuvoja raskautumiseen. Olen melkein kaikkea kokeillut mutta mikään ei ole toiminut. Aikalailla taitaa huuhaata olla kaikki.
elenna:  Toivon kans kovasti et nyt olisi tärppi käynyt. Kiva kun sulle tuli menkat niin menee taas asiat eteenpäin :)
Nella^^: Pahoittelut menkoista.
mekut: Jaksamista testipäivän odotteluun.
marusia21: Minen oo ainakaan sua unohtanu! Kiva kun tulit takasin :) Harmi vain ettei sinnekään plussa ole tietään löytänyt :/ Toivottavasti saatte tarvittavat avut sieltä väestöliitolta. Mulla tilanne junnaakin nyt tammikuulle asti. :/

Omaa: Nothing new. Tätä piinaavaa odottelua vain. Yk 12, Kp 21, Dpo 5

mekut: Toivotaan että nyt on onnistanut. :))
elenna: Voi kakka sitä tätiä kun tuli :((
Nella^:Ei se täti osannut teiltäkään poissa pysyä..noo eikun uutta yritystä vaan kehiin.

Omaa: Ei nyt kyllä ihan täysin hyödynnetty tuota eilen (taas) bongattua ovista koska kivut sen verran ikävät mulla ettei vaan kyennyt. Onneksi on sukulainen lääkärinä ja se määräs mulle aamusta ab kuurin tähän hemmetin virtsatientulehdukseen..on muuten todella v-mäinen, ei voinut töissäkään olla ku meni vessassa istumiseksi koko aamupäivä.

Nyt alkaa helpottamaan mutta huono olo kyllä on..en tiiä johtuuko ab:sta vai mistä -mulla oli kyllä tätä huonovointisuutta jo eilen. Kummallista. Mieheke on tänään duunipaikan rapujuhlissa että nyt tarvii vaan toivoo että simpat on reipasta mallia ja kolmen edellisen päivän peuhaamiset riittää. Yök -voihan kuvotus. :P

Sli, kiitti osanotoista. Hyvä, että sulla lääkkeet jo auttaa. Mulla meni viime syksynä VTI tosi pahaksi sen jälkeen, kun olin jo saanut lääkkeet. Ei siinä tosiaan juuri nukuta eikä mitään, ku pitää vaan vessassa istua. Ei se paheneminen tainnut lääkkeistä johtua (vaikka siltä tuntui), vaan siitä, että se eka lääke ei auttanut mulle. Mulla oli kanssa sellaista huimaavaa oloa ja lihassärkyä tai jotain, aikas huono olo. Valitin lääkärillekin, mutta ei se sitten mitään ollut. Että ehkä tuollaista huonoa oloa voi kuulua siihen. Soitin hädissään jo päivystykseenkin, mut sieltä sanottiin, että vain jos nousee 38 kuume VTIn yhteydessä, on syytä lähteä päivystykseen.

mame, tsemppiä odotteluun. Muuten, oon miettinyt tota pre-seediä. Vaikka se onkin mahdollisimman siittiöystävällistä, eikös silti olisi vielä parempi, jos ei käytä mitään liukkareita (jos siis se ei oo ongelma)? Me ei olla käytetty mitään yleensä... Ei kai se pre-seed kuitenkaan anna mitään lisäpotkua niille kavereille?

marusia21, kyllä mäkin muistan sut :) Täällähän sitä on jo vuosi pyöritty... mukava, että on muitakin pidempään täällä pyörineitä vielä mukana. Harmi vaan teidänkin kannalta, kun ei oo tullut tuloksia :( Tsemppiä sinne maanantain käynnille! Toivottavasti sieltä löytyisi lopultakin se apu ja auttaisi teitä nopeaan!

mekut, sillä viimesellä viikolla se homma taitaa pyöriä kyllä mielessä testaili tai ei. Kannattaa tehä niinkuin parhaalta tuntuu. Eikä stressaamisesta ainakaan kannata stressata...stressi voi tietysti hidastaa raskautumista, mutta ei se sitä kuulemma kokonaan estä... tsemppiä odotteluun! Mun mielestä muuten ovistestit vähentää mun stressiä...kun tietää millon täti on odotettavissa, ei tarvi jännittää niin pitkään kun kaikki on selvempää!

Täti on edelleen täällä... :) Kolme särkylääkettä oon vetänyt mahakipuihin.

Tsemppiä kaikille!

Sli, niin pitikin viel laittaa tosta virtsatientulehduksesta aikaisempaan viestiin, mut lahopää kun olen. Tosiaan hyvä et sait nyt lääkkeet. Mulla joskus junnuna ollut vähän niinku kroonisena vaivana tää perhana! Sitä jotenki tunsi kroppansa niin että tuli fibat jo vähän aikasemmin ennen kun se löi päälle, niinku et nyt olis tulossa. No karpalomehua join perhanasti, vähän niinku ennaltaehkäisyksi. Ja se kyl toisinaan auttokin! Mut sit tuli yks ei niin kiva kerta ku oli ensinnäki törkee flunssa päällä, vaan pikkasen sellasii vaikeuksii pöntöllä, et en ajatellut todellakaan et olis ollu mikään paha. Mut sit tuli just törkee kuume ja selkä oikee pirun kipee, niin et en pystynyt nukkumaankaa ku kaks h buranan voimalla, et oli kyl sit niiiiiin saatanan karseeta! Seuraavan päivän lääkärii ja se vti oli siis levinny munuaisiin, törkeet abt siihen ja onneks rupes kyl nopeesti helpottaa, eikä tullu mitään jälkipuinteja. Mut tosiaan tän episodin jälkeen oon hippasen helpommin lähteny lääkäriin valittamaan vaivoistani :D Elenna, tosiaan en oo ees ajatellut et niil testeillä vois olla toiki vaikutus, jos ei nyt onnistanut, ni ehkä niit jossain kierrossa vois viel kokeillakki, edes ihan mielenkiinnosta jos ei muuten :) Tsemppiä sulle niihin kipuihin!

Sli: Toivottavasti sulla lähtee se vti paraneen sillä kuurilla ettei tartte toista syödä. Itellä ainakin tulee aina huonoa oloa ja vatsavaivoja ab:sta.
elenna: Niin sehän on suositus ettei mitään käytettäis ellei oikeesti ole jotakin kostumisongelmia. Mietin vaan ite et jos se auttais noita miehen simppoja liikkumaan rivakammin kun sen siemenneste oli vissiin vähän liian paksua. En tiiä sitten :D Katsotaan kuinka käy.

Voin vaan todeta että syksyt on perseestä!

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 50, joista keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 7 ja Syyskuussa ei vielä yhtään.

Plussista 35 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 8 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 7 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

Heippa kaikille!

mekut; toivotaan sinne plussaa!!

elenna; kiva että oot niin positiivine vaikka menkat tulikin :) toivottavasti seuraavaksi teilläkin tärppäisi :)

marusia21; harmi kun teillekään ei plussaa ole tullut.. jospa sieltä väestöliitosta löytynee apua :) Tsemppiä!

mame; mä niin toivon että ovis teillä tuottaa nyt sen plussan! <3

Omaa; oon vähän pihalla taas, oon ollu taustalla vähän aikaa, olis paljon luettavaa tiedän kuulumisia..

no mutta tänään oli se päivä, jota niin odotettiin! Vihdoin ja viimein päästiin lääkärin vo näissä lapsettomuus asioissa.. katso se ultralla että endometrium on 5mm joka on siihen nähden hyvin ohut kun menossa jo kp 48..  munasarjat olivat kuulemma keskimääräistä suuremmat ja tietty monirakkulaiset.. muuten kohtu näytti hyvältä.. lääkäri kiinnitti mun painoon huomioita, sillä mullahan on jonkin verran ylipainoa.. eli ensin mun pitää laihduttaa ennen seuraavaa käyntiä joka on ENSI VUONNA! ja miehen käski lopettaa tupakanpoltto..  prkl.. tosi kivaa.. ei mitn tutkimuksia nyt, lääkärin mielestä mulla on raskautumisen mahdollisuus olemassa koska jonkinlainen kuukautiskierto mulla on.. joo, mulla on hei 6 kertaa vuodessa menkat!! että ei sekään normaalia ole.. :( nyt on kaikki toivo tältä vuodelta heitetty kaivoon.. :( pieni masis nyt päällä.. että näillä sitten mennään.. :/

Whaat, kukka, miksei sulle määrätty mitään lääkitystä kiertoihin?? Ihme lääkäri :( Oonpas ihan vihainen sun puolesta. Vaikka oiskin laihdutustarvetta, niin pitäshän kaiken järjen mukaan noi kierrot korjata viimestään nyt! Et varmaan voi mitenkään vaikuttaa siihen, kenellä lääkärillä käyt? :( :(

mame, toivottavasti teillä auttoi tuo pre-seed. Sinne sitä plussaa ja pian!

mekut, kiitos, kyllä ne mahakivut onneks noilla parasetamoleilla ja ibumaxilla asettuivat ihan hyvin :)

Kp2 yk2. Täällä sitten vuodetaan ihan kunnolla. Epäilen edelleen, että raskaus kyllä yritti alkaa. Mutta samapa tuo. Ilmeisesti limakalvot alkaa olla ihan kunnossa :) Toivottavasti nää varhaiset keskenmenot ei oo mun joku erityisongelma.

Takaisin