Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elenna; käytiin julkisella.. eli periaatteessa voisin mennä viel yksityiselle.. en tiedä mitä ne siel sanois.. mut yritin tälle lääkärille kertoo kyl että kierrot on 29-90 päivää ja kuudet menkat tulee vaan vuodessa.. mut eii, sille lääkärille ei toi oo mikään ongelma.. kun kuitenkin on raskautumisen mahdollisuus olemassa niin ei mitn lääkkeitä nyt määrätä.. että ens vuonna voisin aikaisintaan saada julkiselta puolelta jonkun clomifen vai mikä lie nyt olikaan.. *syvä huokaus* ens vuonna ku on ekat menkat niin sit ne kartottaa kiertoo.. mut mun kierrol ekat menkat vois olla vasta vaikka maaliskuussa :( että nyt sitten odotellaan ja kuntoillaan.. yritän pientä toivoa pitää yllä että jospa jossain vaiheessa ihan luomusti tärppäis..

kukka^^: No olipa kerrassaan erikoista toimintaa siel lääkärillä. Tosin nuo pitkät kierrot varmasti johtuvat sinullakin pco:sta ja siitä ettet aina ovuloi. Jos Pco johtuu vain ylipainosta niin siihen kuulemma monesti auttaa jo pelkästään 5-10% painon pudotus. Mut olishan se nyt voinut antaa edes terolut reseptin et sais ne menkat tulemaan kun kierrot on megoja.
elenna: No toisaalta kuitenkin hyvä että siellä tulee nyt kunnolla sitä vuotoa. Tsmppiä uuteen kiertoon!

Heipat taas kaikille! Oon nyt tylsä ja omanapailen vaan...uus kierto suostu käynnistymään jälleen vasta kp41, mut alkopa kumminki ja ilman apuja! Et kai täs kropassa ees jotain tapahtuu! :D Leikkausta edelleen odottelen, joskin jo hieman turhautuneena! Toivossa on hyvä elää et sit ekasta piikkihoidosta tärppäis, mut siihen tähdätään! =)

En jaksanu nyt lukee läpi kaikkia, mut jos plussanneita on tän viimesen 1,5 kk:n aikana tullu niin onnea heille paaaaljon!!! =) Ja muille hirmuisesti tsemppiä!! =)

Tulen nyt vaan nopeasti omanapailemaan, täti löysi vihdoinkin tännekkin! :) Viikon myöhässä mutta oon silti iloinen että tuli ja päästään alottamaan yk 2. Ovistikut taidan jättää tällä kertaa hankkimatta, ei niistä mitään apua ollut viime kierrollakaan, tulee vaan ylimäärästä stressiä niiden kanssa pelleilystä :D

Liikaa tekstiä kommentoitavaksi, joten jätän sen tällä kertaa. Täti oli tullut visiiteille useammallekin, tsemppiä uuteen kiertoon.

Omanapailua; kp27/28-32, dpo 12. Menkkoja ei näy eikä kuulu, josko sitten alkuviikosta. Ei oikein mitään varmaa oloa mistään; rinnat on kyllä kipeät ja menkkajuilinta käväisi eilen, voisi enteillä tätiä, mutta toisena kääntöpuolena oviksesta jatkunut nivuskipu ja kumma tunne mahassa. Testiostoksille suunnattava, vaikkakin olen jo hieman heittänyt kirveen kaivoon tämän yk:n kanssa.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja plussia kehiin itse kullekin. Kirjoittelen myöhemmin taas lisää, ajatuksella 

Hurick, tsemppiä testailuun..

PePa, hyvä, että täti tuli sinnekin lopulta! Josko tää seuraava kierto nyt sitten olisi vähän normaalimpi.

Iissa, hyvä, että ne menkat sieltä tulivat. Tsemppiä piikkihoitoihin!

mame, jooh, kaipa sitä vuotoa nyt sitten tuli ja tulee tarpeeksi. Toisaalta tuntuu ihan kivalta, että sitä on tänään ollu jo selvästi vähemmän. Toivottavasti sulle ei seuraavaa tätiä tule!!

kukka, on kyllä niin kurja tuo teidän tilanne. Jotenkin kuvittelis, että yksityiseltä saisi nopeammin apua, mutta se on sitten taas niin kallista. :( Mutta eihän sitä tosiaan ikinä tiedä, milloin tärppää. Toivottavasti pian! Tsemppiä kuntoiluun! Mä oon kans yrittänyt terveellistää ruokavaliota nyt. Lyhyen raskauden aikana tuli tutustuttua noihin raskausajan ruokasuosituksiin. Olisivat ihan terveellisiä varmaan kaikille...koitan niihin nyt tähdätä (ainakin paremmin kuin aiemmin) ja päätin jättää karkit pois lukuunottamatta menkkakarkkipussia ;)

Sais ruveta tää flunssa menemään pikkuhiljaa ohi. Harmittaa kun hienot syyskelit menee ohi vaan täällä sisällä maatessa :/ Äskenkin tuli turvauduttua taas Finrexin juomaan mitä ei sitäkään raskautta yrittäville suositella. Vaikka eipähän se tässä kuukautisten aikana haittaa.

Tänään oon mietiskellyt että kyllä tää pitkittynyt lastentekovaihe kieltämättä alkaa taas hieman painaa... Onneks toivoa on aika paljonkin, mutta siltikin sen tuntee nahoissaan. Joulukuussa ois yksi reissu jossa olisi hyvä jos en olisi vielä raskaana, mutta haluun olla silloin jo raskaana, en tiiä miten jaksan jos en ole... Mutta päivä kerrallaan, tai kierros kerrallaan :) Täällä on muita joilla on paljon huonompi tilanne kuin mulla, joten en valita... kertoilinpahan vaan omia tämän päivän ajatuksia.

Niin, ja pakko lisätä, että vauvaan päättyvä raskaus olisi ollut meille niin tervetullut yhden vuoden, yhden kuukauden, yhden viikon ja yhden päivän ajan :) :)

Tsemppejä kaikille joilla on tätivisiitti käynnissä, sekä peukut pystyyn niille jotka aikovat testailla pian,

****plussapuhureita syys-sateiden keskelle!****

@Mame ja elenna: Ongelmana onkin etten saa syödä lainkaan lääkkeitä jotka sisältävät paracetamolia. Panadolit aiheuttaa mulle pahaa allergiaa. emoticon 

Kävin pari päivää sitten apteekissa tiedusteleen että osaisivatko he siellä neuvoa/kertoa että miten siinä tilanteessa tulisi toimia jos  tarvii lääkettä ja on raskaana (eikä saa panadolia ottaa), niin he eivät osanneet siihen mitään muuta sanoa kuin että parempi ettei ota lääkkeitä ollenkaan. (daa...)
    Mut tottahan se on, ja ymmärrän täysin. Mutta koska olen juuri tällainen, joka tahtoo ajatella liian pitkälle kaikki asiat, niin mietinpä vaan että mitäs jos ollaan raskaana ja tulee kauhee päänsärky tai hammassärky...mut ei kai sille voi mitään. Pitää kai puntaroida että kumman valitsee mieluummin: kovan hammassäryn vs. punaiset-kutisevat pikkunäppylät
"Life is full of choices" hahahaha!

tantziki, onpas sulla sitten vaihtoehdot vähissä :S Mitä oon lueskellut, niin tuo ibuprofeenin haittavaikutus kohdistuisi lähinnä ovulaatioon, eli se voi jopa estää sen. Eli kierron keskivaiheilla sitä ei ainakaan kannattaisi syödä. Ja sitten tietenkin raskauden aikana se voi aiheuttaa jotain haittaa. Mutta kyllä sitä varmaan ainakin kuukautisten aikaan voi syödä, itekin otin tällä kertaa. Mut sitten jos tuut raskaaksi, niin kannattaa sitten vielä kysyä tuotakin asiaa neuvolasta tai lääkäriltä. Sieltä voi saada vähän paremmankin vastauksen. Neuvolasta voi kysyä jotain mieltä painavia asioita vaikka heti ekalla kerralla kun soittaa sinne, sit kun on huomannut raskauden. Oon kans huomannut, että tän tyyppiset kysymykset saatetaan ottaa vähän enemmän tosissaan sitten, kun kysyjä on oikeesti raskaana.

Pakko tulla kommentoimaan sullekin mimsu. Tsemppiä kovasti ultraan! Toivon tosiaan että siellä teillä olisi tälläkertaa pikkuinen vauvanalku nähtävänä ja kaikki hyvin. Tuliko sulla ihan alussa ne molemmat keskenmenot? Käyn kyllä tuolta toukokuisista kurkkimassa, ellet tuu tännekin kertomaan uutisia! *sormet ja varpaat ristissä*

Heips!

Minä olen kyllä ihan tipahtanut taas kirjoittelusta, viimeksi kun en ehtinyt lukea kaikkea tekstiä. Hurjasti on ollut erinäisiä tapahtumia, mitä kullakin..

Täällä ei mitään uutta mihinkään suuntaan. Erinäisiä oloja, mutta ei menkkoja eikä myöskään plussaa. Josko se täti sitte keskiviikkona sitten tupsahtais viimeistään kylään. Plussaan en enää edes usko.

Turhautunut olo on kyllä, vaikkakin toisaalta ihan turhaan, yrityksen alussa tässä ollaan - toisin ku moni muu. 

Jaksamisia jokaiselle omaan napaan, toivotaan että jokaisella olisi mahdollisuus saavuttaa se yhteinen haaveemme emoticon

elenna: Tsemppiä ja varmasti toi on tosi hyvä että vuotaa kunnolla ku et tarviis arvailla että ollakko vaiko eikö olla menkat. :)
kukka^^: Tosi törkeetä tollanen..noh, eipä se auta jos ei voi mennä yksityiselle mutta kannattaa yrittää. Mä oon kyllä itse lekurille aina vinkannut että oon kuullut tällaisesta ja tällaisesta..se on vähän sama homma ku eläinlääkäreiden kanssa että ellei ole täysin vihkiytynyt juuri esim lapsettomuus puolelle/naistentauteihin niin eipä ne näistä asioista tiiä sanoakkaan.Suosittelen kyllä yksityistä..mekin päästiin aika nopsaan julkisella eteenpäin kun yksityinen lääkäri laittoi lähetettä eteenpäin.
Miehen sisko muuten on lääkäri ja sanoi että valitettavasti jos lähete lapsettomuushoitoihin tulee terkkarista tai julkiselta puolelta niin ne joutuvat pisimpään jonoon, sen sijaan jos on käytetty jtn tunnettua lääkäriä ja lähete tulee siltä niin pääseekin jonossa etusijoille. Tällaseen on kuulema menty vaikkei saisi noin mennäkkään.

Iissa: Toivottavasti tärppäisi mahd pian.
PePa: Rauhassa vaan ja yrittää olla ilman ressiä :) Kyl se siittä.
Tanziki: Miehen siskon työkaveri joka on kätilö niin oli sanonut että kyllä tarvittaessa esim: Buranaa voi ottaa vaikka ois raskaana tai yrittäisi raskautua. Mä en itse kans voi esim menkkojen aikaan ajatellakaan syöväni muuta ku ibuprofeenia, oon kokeillut muutamaa muutakin reseptilääkettä mutta ei auta kipuihin. Oon koittanut muulloin välttää Buranan ottoa mutta joskus on tarvinnut kyllä ottaa keskellä kiertoakin ja kyllä mulla ovisket ainakin on normaalisti tullut.
mimsu: Tuuhan kertoo miten kävi -peukut pystyssä täällä että kaikki on hyvin ja masuasukki voi mainiosti.

Omaa: Sunnuntai illasta eilen ja tähän aamuun on tiputellut erinäisiä määriä verta..Sunnuntaina tuli ihan olo ku ois ovikset menossa ku housut märkänä jatkuvasti ja sit huomasin että limanseassa on verta ja eilen tuli ihan pikkuhousuihin saakka -tänään taas vähemmän. Toooosi outoa mutta mullon pieni toive siitä että nyt vois olla jtn kiinnittymistä koska oviksesta on nyt viikonpäivät. Vatsa tuntuu välillä polttelevan ja tunlee olo että ihanku menkat alkais -samanlainen outo polttelu tuolla vatsassa. 

Taas mieli maassa :(((( Tänään dpo 14, eli aikalailla testipäivä ja huutavan negan anto PERKELE! En myöskään enää jaksa uskoa että se plussaksi muuttuisi, vähän välillä juilii alavatsaa et eiköhän ne menkat kohta just ala, pepusta! Tosiaan oli jostain syystä korkeammat odotukset tähän kiertoon kun koskaan aiemmin, erinäisistä tuntemuksista johtuen :( Miksei sitä voi vaan raskautua, olis niiiiin kiva tietää mitä nyt esim. on tapahtunut, oviksen bongasin liiankin helposti (siitä vuodosta), todella osuvia pupuiluja, mut ei siltikään... Tää touhu kyl haisee!!!! Kroppa kun näköjään toimii kuin kellon tarkasti (luojalle kiitos siitä), mut silti jossain mättää. Nyt kun mietin, en osaa edes kuvitella millanen tää tilanne voi olla teillä joilla yritystä takana jo pitkään ja tieto on siitä ettei kaikki ole niin kunnossa, oon niin syvästi pahoillani teiän puolesta! :( Ihan jokaiselle jaksamisia tähän kiertoelämään, on se niin rankkaa :( Kertokaa nyt miten helvetissä tästä yrittämisestä voi ketään päästä eroon, kun kerran "tähän pisteeseen" ollaan jo tultu, koska eiks just niin niitä lapsia synny? Missä OFF nappula, onko ketään sitä vielä(kään) paikantanut?

Ihania uutisia mimsu! Onnea <3 Eikö ne sanokkin et on joku ihan pikkuprosentti enää mahdollisuus keskenmenemiselle jos syke on löytynyt. Tarrasukkia ja vauvaliimaa :))

Iissa: Kiva kuulla sinustakin! Harmi vaan ettei teillekään ole plussaa tullut vielä :/
PePa: Tsemppiä uuteen kiertoon! :)
elenna: Joko flunssa on hellittänyt? Kieltämättä tökkii itelläkin taas tää yli vuoden odotus... :/
Tantziki: Tuo on kyllä hankala allergia. :/ Ei tosiaan paljoo oo vaihtoehtoja.
mimsu: Hyvä kun ultrassa ollut kaikki ihan oukei!
Sli: Sulla on kyllä nyt niin luoaavat oireet! Tsemppiä! :)
mekut: Pahoittelut negasta. :/

Omaa: Yk 12, Kp 26 ja Dpo 10 menossa. Ajoittaisia alavatsatuntemuksia, jatkuvaa valkovuotoa ja rinnat edelleen kipeät. Ihan niinku viimekin kierrossa. Voi varmaan taas heittää kirveen kaivoon.

Mä näköjään kirjottelen vaan pikavastauksia, nytkin ruuanlaiton lomassa...

Mimsu, onnea hurjasti!

Omaa napaa pikasesti sen verran, että yk1, kp11 ja viikonloppuna pitäis olla ovis, ellei kierto oo pillereiden jäljilta kovin sekasin. Tänään pääsin apteekkiinkin ja hain ne multivitat raskaus ja imetys-versiona...

Mimsu: Loistavaa! <3
Hurick: Tsemppiä uuteen kiertoon! :)
mame: Oii..hitsi voi hitto ku tärppäis nyt!!! <3
mekut: En oo paikantanut OFF_nappulaa..jos joku sen tekee nii ilmoittakoot meille kaikille. Kyllä ärsyttää ku muut sikiää minkä ehtii ja toiset jotka sitä oikeesti toivoo ja odottaa niin ei tuu plussakaan testiin ei sitten millään. >:(

Omaa: Nyt alan olla kyllä ihan hukassa mitä tässä kropassa tapahtuu..onko tosiaan niin että mulla alkaa menkat  jo nyt? Eilen illalla se verivuoto näytti laantuvan ja aattelin että ok, tää saattoi vaikka olla kiinnittymisvuotoa. Mutta tänä aamuna vessapaperiin tuli ihan kunnolla verta ja onhan tuota tippa tullut housuihinkin. Yöllä ku kävin vessassa (outoa muutren sekin että kävin sekä keskellä yötä että aamulla vessassa, normaalisti vain yöllä mutten aamulla) ei tullut mitään.
Saamari jos kierto alko jo 6 päivää oviksen perään (vuotohan alkoi sunnuntaina suht runsaalla ovislimaa muistuttavana vuotona)..en voi ymmärtää. Joskus ku söin pillereitä oli tällaset ihme menkat jotka vuoti ku halus ja samoin kun kokeilin noita keltarauhas hormoonia syödä ni menkat meni totaalisen sekasin mutta nyt oon ollut jo 3kk ilman mitään ja menkat tullut tosi säännöllisesti. Mitään menkka kipuja ei vatsassa tullu..vähän ehken turvotusta mutta ei niitä tuttuja viiltoja eikä alaselän kipuja..pakkoko tässon jo kaivaa raskaustestit esiin vaikka eipäkai nekään vielä minkään näytä. *huokaus*

dpo 9
kp 21/27-29

Sli, voisko se olla vieläkin jotain kiinnittymisvuotoa? Helvatti, mitä kaikkee vuotoo täs edes voi naisella olla, ihme ettei perse rohtuneena ympäri kuukauden ;D

Ite täs pohdiskelin kun noita lapsentekojuttuja jos jonkinmoisia oon lukenut, niin onko se AINA KIVEEN KIRJOITETTUNA niin että ovulaation jälkeen kuukautiset tulee sen 12-16 päivän päästä, vai voiko stressi vaikuttaa siihen et kuukautiset jääkin tulematta tai siis pitkittyis näistä 12-16 päivistä pidemmälle OVIKSESTA HUOLIMATTA?? Kaikki mahdolliset oljenkorret on nyt käytettävä ja kytättävä, menkkoja ku ei nyt vieläkään tuu vaikka juilinu on aikaisempina päivinä vaihtelevasti, muttaku päälle on jotain selitettävä kun toivoa vielä on ;) Hitto mää oon sekasin!!!!!

MUOKS. jäin miettimään kirjotinkohan mä nyt riittävän selvästi, eli siis jos stressaamisella on mahdollista siirtää ovulaatiota, niin voiko sillä siirtää kuukautisiakin, vaikka ovis olis selvästi bongattu ko. kierrossa :o Eli onko teille kaikille tullut ne kuukautiset sanomatta just sillon 12-16 pvn. päästä oviksesta?

toistan itseäni

Sli: Jotenkin on tässä vaiheessa tosi vaikeeta uskoo että tärppi kävis luonnollisesti kun ei se käynyt niillä femareillakaan. On kyllä jokseenkin erikoista tuo sinun vuotaminen. Voihan se olla että ne nyt vaan on menkat... :/ Kiinnittymisvuoto ei vissiin oo noin runsasta vaan sellasta et kerran tulee vähän jotain vaaleenpunasta liman seassa.
mekut: Ei oo aina 12-16 päivää oviksen jälkeinen aika menkkoihin asti. Mulla ainakin on heitellyt se alle kymmenestä päivästä yli 50 päivään...Oli ovista tai ei.

Takaisin