Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka!

Aika outo se ovisvuoto? Mulla on tullut joskus sellainen ihan hailakka tippa, mutta ei muuta. Hyvä, että se ei kuitenkaan ole mitään vakavaa.

Mame: inhottavia ne sun lääkärit, kun tollai kiusaa niillä ultrajutuilla. Miten te aiotte nyt edetä? Oliko mitään jatkosuunnitelmaa, vai eivätkö sitten tee mitään, jos ei avaa rahapussia? Pitäisköhän meidänkin kokeilla sitä, että pitäis sen tauon ennen oletettua ovista. Täytyy kysyä lääkäriltä, kun ylihuomenna päästään sinne lapsettomuushoitojen ekalle tapaamiselle.

Meillä oli kans alkuun mies ihan äimän käkenä, kun valistin sitä biologiasta. Nyt se jo hieman tajuaa, eikä ole niin stressaantunut, kun tietää, ettei tarvii joka päivä yrittää. Meillä kun on aika eri aikaiset työt niin miestä välillä stressaa nukkuminen yms.

Täällä meneillään kp1 tai 3. Pientä ruskeaa vuotoa tiputteli pari päivää, vaikka kivut oli ihan kovan vuotokivun oloisia ja niin pahoja, etten päässyt tänään edes töihin. Nyt vasta tuli eka vuoto, joka vaati suojaa. Tosi oudon oloiset menkat. Ajattelin taas valemenkkoja, kun tisseihin pisteli, mutta nyt "onneksi" alkoi kunnon vuoto niin ei tarvitse taas ihmetellä. Ylihuomista lääkäriä siis odotellessa hieman pelon sekaisin tuntein.

Virkkuli, kummalliset menkat sulla :O Mullakin alkoi kerran niin, että tiputteli ja kramppaili päivän ja sit alkoi kunnolla. Lääkäri sanoi jälkeenpäin, että saattoi olla ohimenevä hormonihäiriö. Tai mistäs tuota tietää, vaikka raskaus olisi yrittänyt alkaa. Ootko tehnyt yhtään testiä?

nobody, toivottavasti saisit viedä masuvauvan laivaretkelle :)

mekut, miehesi on kuitenkin ihan kivasti mukana hommassa, hyvä juttu :) Meillä kesti aika pitkään, ennen kuin sain miehestä irti muita kommentteja kuin tyyliin "jaa".

mekut ja iinaz, jos noita ovisvuotoja alkaa olemaan useammankin kerran eikä oo ennen ollut, kannattaa ehkä kysyä niistä lääkäriltä. Muistaakseni luin tällasen vinkin jostain kun itsekin mietin ko. asiaa vähän aikaa sitten. Ohimeneviä häiriöitähän sattuu, joten ei tää tietysti tarkoita, että tota vuotoa jatkossa enää tulee teille. Mulla ei kuitenkaan ilmeisesti ollut ovulaatiovuodosta kyse vaan olivatpahan vaan ensimmäiset "kuukautiset" kaavinnan jälkeen ihan erityisen niukat.

mame, kiitti vinkistä niistä maitohappobakteereista. Kutinakin tuntuu jo vähentyneen, joten en kyllä mihkään lääkäriin lähtenyt. Mut ostin sit jotain Gefilus-jugurtteja, jotka auttavat joka tapauksessa ainakin mieleen! Kiva, jos  minunkin täällä olosta on jollekin muullekin iloa... Minustakin on kiva, että täällä on viellä vanhojakin, ja pidempään yrittäneitä. En oo kehdannut vielä tuonne Pidemmän kaavan mukaan yrittäneisiin änkeä mukaan, kun mulla on mielestäni kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet raskautua vaikkapa piankin uudestaan. Tai niinhän mä kuvittelen...toivon tosiaan, että noi limakalvot paranee nopeesti, jos eivät vielä ole kunnossa. Kunpa teille se toivottu ihme tapahtuisi :O

Edelleen ollut vähän flunssainen olo, mutta onneks ei oo kuumetta tai nuhaakaan. Kurkku sentään ollut öisin kipeä, mistä tunnistaa tän flunssaksi. Mun taudit on aina tosi outoja.

On kyllä taas niin oksettava ja huimaava olo että... :( Tää on just samanlaista kun esimerkiks silloin heti kaavinnan jälkeen ja samaten kuin raskausaikana... ehkä oon nyt ihan yliherkkä noille hormoneille ja ne on jotenkin sekasin taas (tosin hcg oli kyllä laskenut alle yhteen viime viikkoon mennessä). Nyt on kuitenkin vasta dpo7 joten eilen alkaneena tää tuskin normi raskausoirettakaan on. Onhan tietty voinut hyvinkin hedelmöitys tapahtua, mutta en usko sen pystyvän kiinnittymään vielä kun en uskalla uskoa limakalvojen olevan niin äkkiä kunnossa. Kaipa tää siis menee ohi. Ei kyllä jaksaisi tällaisia oloja turhan takia :/ Mutta itepähän halusin yrittää heti taas...

täälläpä on tapahtunut paljon ja käyty vilkasta keskustelua.. onnea kaikille plussanneille ja onnea yrityksiin muille!
täällä on taas se aika kuukaudesta, kun jouduin pettymään pahasti.. :(
Nyt on siis kuudes kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä vielä ole tärpännyt. Onnistuminen on todellakin vaikeeta, ihmettelen, miten joillekin se voi käydä "vahingossa"! Me harrastetaan kuitenkin hyvää seksiä ja säännöllisesti, eletään terveellisesti ym. Jostain täältä luin että suuseksi voi heikentää mahdollisuuksia.. voiko se olla totta?!? on se kumma jos siitä pitäis luopua, kun siitä molemmat tykätään ja sillä usein rakkauden harrastaminen meillä alkaa ;)
Oon laskenu ovulaatioajankohdat, ottanu käyttöön jopa greippimehut, multivitat (foolihappoineen) ja makoillut sängyllä tyyny pyllyn alla seksin jälkeen. Tilasin netistä ovulaatiotestejä, ehkä niillä selviää, ovuloinko ollenkaan.. en oo kokeillu ovistestejä vielä. Oon jo sen verran alkanu epäillä omaa terveyttä, että varasin lääkärintarkastuksen ihan varmuuden vuoksi. Saa nähdä, mitä lääkäri sanoo tähän mun epätoivoiseen yrittämiseen.. Mitä vielä voin tehdä? Työt stressaa sen verran paljon, että siitä vois löytyy heti yks syy.. kalenterini on tosiaankin liian täynnä ja lista tekemättömiä töitä odottaa. kunpa vain tulisin raskaaksi ja saisin alkaa odottaa sitä maailman parasta ja tärkeintä työtä eli äitinä olemista :) silloin unohtaisin varmasti kaiken turhan stressin! 
miehelläkään ei kyllä oo helppoo, paljon reissaa työn takia ja tekee pitkää päivää. ja hänenkin mielessä varmaan jo alkaa painaa se, että miks meillä ei tärppää, kun hänkin niin kovasti jo haluis jälkikasvua. olikohan tosiaan virhe jättää tää homma näin "myöhäseen" ikään ja hankkia ensin se koulutus, työ ja asunto. nyt on ne kaikki ja kissanpentukin, mut vauvaa ei kuulu.. pelottaa.
mitä fiiliksiä teillä muilla?

Hei vaan taas kaikille!

Täällä ei mitään kummempaa. Viime kierrosta ei laskettu mitään, eikä tärpännyt. Nyt ei myöskään lasketa, katotaan kuinka käy.

LiljaMaria: Meilla on kaksi lasta ja kolmatta kuumeillaan. Kaksi ensimmäistä on saaneet alkunsa melkein kuin vahingossa ensi kerrasta. Ja silloin en stressannut lastentekoa yhtään. Molemmista huomasin kuukautistenkin olevan myöhässä vasta muutaman päivän päästä. Kuopuksesta pupuiltiin ehkä kaks kertaa mutta oikeaan aikaan. 
 Kolmatta ollaankin sitten yrittämällä yritetty kohta vuosi. Pakko se siis on uskoa. Ainakin mun kropassa tapahtuu jotain (hormonaalista?) stressin takia ja koko kroppa menee jotenkin lukkoon.
Lisäksi luonto on järjestänyt niin että naisenkin tekee mieli heilutella peittoja silloin kun on otollisimmat ajat. Jos kokoajan kyttää ja tutkailee itseään, menee tarvittavat oireet ohi tai niitä ei huomioida kun kalenterissa saattaa lukea ovis eri päivälle. Niinpä olen heittänyt kalenterit nurkkaan ja todennut että what the hell, vuosi on jo mennyt, sama se sitten kuinka kauan menee.

Kannattaa kokeilla jos pystyy! Melko helpottavaa sanoisinko! emoticon

LiljaMaria, ymmärrän sinun huolen ja turhautuneisuuden :( ...mutta mielestäni teillä ei ole syytä pelkoon kuitenkaan... Olin itse viime syksynä ihan samanlaisessa tilanteessa ja myöhemmin selvisi, että mulla meni ilmeisesti pillerien jälkeen noin puoli vuotta ennen kuin ovulaatio alkoi tapahtumaan. Kierrot olivat kuitenkin heti ihan säännölliset. Lääkäri sanoi nyt äskettäin, että jos on syönyt pitkään pillereitä, tulee usein "muutama non-ovulatory kierto". Ehkä teilläkin on ollut muutama tuollainen mahdollisuukseton kierto, mutta nythän ne alkaIsi sitten olla takanapäin. Meillä tuli plussa kierrosta nro11. Olihan siinä toki kova odotus ja alkoi hiukan masentaakin, mutta kaikki mun pelot oli kyllä turhia. Mä oon kohta 30v. Toivottavasti selviäisitte kuitenkin vähän nopeammalla tahdilla kuin me :) Kyllä se plussa sieltä vielä tulee... Mäkin oon lukenut, että sylki olisi pahaksi siittiöille, mutta tiedä sitten....kai tuossa voi käyttää maalaisjärkeäkin mukana...

sarggu, sinulla on hyvä asenne :) Hyvää rennompaa yritystä sinne!

Tulinpahan taas avautumaan noista pillerien vaikutuksista...minun mielestä niistä pitäisi puhua vähän enemmän...

LiljaMaria: Tee elämääs tilaa sille lapselle jo nyt. Koita poistaa niin paljon turhaa stressiä elämästäsi, kun vaan pystyt. Kalenteria tyhjemmäks ja rauhaa sekä kiireettömyyttä tilalle. Mieti pitääkö sun oikeesti tehdä ne kaikki asiat to do-listalla. Se, että saa kropasta ja mielestä turhaa stressiä pois, niin ei ainakaan huononnna raskaaksi tuloa. 
Eräs tuttu on yrittänyt lasta jo puoltoista vuotta ja tokas vaan joskus, että on ollu tosi kova paikka, kun ei lasta saa tehtyä oman aikataulun mukaan. Kun on tottunut suorittamaan elämässä, niin oletti suorittavansa sen lapsenkin. Ei välttämättä ole sama mitä sulla on, mutta stressin poistaminen ja elämäntahdin rauhoittaminen vois olla yksi asia, joka vois edesauttaa raskautumista ihan kaikille.
Itsekin odotin yli 30v. ennen ekaa lasta. Molemmilla vakkarityö ja muutamia vuosia työelämää takana, oma asunto, muutamia kissoja, elämää vähän nähty ja remuamiset koettu. Musta se oli ihan hyvä odottaa ja oltais varmaan odotettu pidempäänkin, ellei lääkäri olis pitänyt saarnaa siitä, että NYT on aloitettava, jos lapsia (enemmän, kuin yhden) haluaa. Omistautunut lääkäri :), mutta sai mut miettimään asiaa ja niinhän me sitten aloitettiin yrittämään. 

Sarggu: Pitäis itekin ottaa samaa asennetta. Itsellä myös esikoinen tullut ekalla yrityksellä, kun en sitä yhtään odottanut. Mietin, että ainakin puoli vuotta menee raskautumiseen enkä ottanut mitään stressiä. Nyt kun toista yritetään, niin ajatuksetkin pyörii nopeassa onnistumisessa, vaikka on hyvin todennäköistä, ettei kahta kertaa voi noin vaan natsaa. Ainakaan, jos sitä odottaa. Saat sen mistä luovut,  vois pätee tähänkin. Mun elämässä se meinaa yleensä menee niin

Hurick: Toivotaan, että oon myöhänen sitten vaan. Esikoisesta plussasin kp 39. Tosin oli oviskin sillon ollut ihan eri aikaan, kuin luulin ja LA siirtyi viikolla ultrassa. 

Mulla taas aamulla negatiivinen rtesti. Mun mies jo sano, etten saa tehdä niitä enää :D Pitäis vissiin odottaa vaan. Kyllä se tieto suuntaan tai toiseen jossain vaiheessa tulee. kp 38 menossa. Mulla on yks testi jäljellä ja teen sen huomenna. Sitten odotan ainakin maanantaihin. Niin varmaan ;) 

LiljaMaria: Nou hätä! Yk 6 ei oo vielä mitään. Suurin osa naisista raskautuu siihen mennessä ja vuoden sisään raskautuu yrittäjistä yhteensä n. 80  % ja jäljelle jäävästä 20% puolet raskautuu jo toisen yritysvuoden aikana. Sulla tulevaisuuden näkymät ovat siis vielä mitä mainioimmat. Itellä ei niinkään kun kuulun jo tuohon ylijäämä 20%:n. Mutta jos jotakin niin kannattaa yrittää lievittää sitä työstressiä jotenkin. Niin ja siitä suuseksistä, sylki jarruttaa siittiöiden liikkumista samoin kuin liukkarit ym.
elenna: Ei sitä kuule tiedä vaikka tärppi olis teillä käynyt! Jostain joskus lueskelin että heti km:n jälkeen on parhaimmat mahdollisuudet tulla uudestaan raskaaksi. Kovasti tsemppiä! :)
sarggu: Pahoitteluni kun ei edelliskierrossa tärppi käynyt.
Nella^^: Pahoitteluni negasta!

Omaa: Kp 14 ja aika varmasti tänään tulee ovistikkuun plussa. Jos ei niin sitten huomenna. Toivottavasti vaan illalla jaksais sitten alkaa hyödyntään sitä. Inhottavia nää illasta aamuvuoroon työkuviot.

Moi!
Onnea plussanneille ja pahoittelut negan saanneille tai tädin kohdanneille!

mame: aika lailla erimoisia näyttää noi lääkärit olevan.. Meillä lapsettomuuslääkäri sanoi, että ehdottomasti jokatoinen päivä koko kierron ajan eikä vaan tähtää siihen ovulaatiokohtaan, sillä siittiöistä tulee huononlaatuisia jos pidättäytyy seksistä jopa kolmekin päivää. Näin oon kyllä kuullu sanovan muiltakin lääkäreiltä.

ON: Täällä oli siis joku viallinen testi kyseessä kun tuon hailakan viivan testiin sain viikko takaperin, tosin mää tiesin sen jo koska ei se millään olis voinu olla mahdollista.
Täällä käytiin tiistaina ekalla lapsettomuuskäynnillä yksityisellä ava-klinikalla tampereella. Suosittelen lämpimästi kaikille jopa ekan käynnin jälkeen jäi todella hyvä ja positiivinen fiilis, lääkärimme oli tosi mukava kuten hoitajakin. Kp oli tuolloin 16, siinä juteltii ja ihmeteltii, kerrotttiin hoitovaihtoehdoista ja suunniteltii hoitoa, mut ultrattiin, jossa todettiin että isoin follikkeli oli 13.5mm, ovulaatiota odotetaan tapahtuvan viikonlopunaikana. Clomejahan oon syöny nyt 5kk, ja ne loppu nyt! Mulla clomit ovat aiheuttaneet limakalvon ohenemisen niin paljon, että mikään munasolu ei siihen kyllä pystyisi edes kiinnittymään. Joten vika löyty, clomit saa mulla munikset kasvamaan, mutta samalla ohentaa limistä huomattavasti jolloin raskaaksi tuleminen on melkein mahdotonta.. No ei siinä mitään, onpahan nekin nyt kokeiltu.
Ensikierrosta mulla siis alkaa pistoshoidot! Kp 3-7 pistän gonal-F 300, kp 8 ultra jossa katotan munisten tilanne ja mietitään jatketaanko pistoksia, riippuu ihan kuinka isoja munikset ovat, sitten sen mukaan on myös myöhempi ultra jossa arvioidaan ovulaation ajankohta ja mulle annetaan päivä, jolloin pistän pregnyliä jotta saadaa munasolun irtoominen varmasti tapahtumaan. Mies antaa ensiviikolla spermanäytteensä ja katotaan vaan varmuudenvuoksi ettei siinä ole mitään häikkää. Lääkäri oli tosi kannustava ja uskovainen siihen että nää pelkät pistokset tulis mulla auttamaan, koska syy tähän lapsettomuuteeen tavallaan jo selvisi. No, tiedetään sillon lisää ku siemennesteanalyysi tulee ja ekat pistoshoidot takana.
Jäi tosi hyvä mieli ja toivon jo että uusi kierto alkaisi jotta saan alottaa pistokset!!!!! :)
Ehkä, ennen joulua täällä jo odotettaisiin ja saisin maailman parhaimman synttärilahjan - plussan testiin! =D

Ei tällä erää muuta, toivotan kaikille syksyisiä plussia :)

Moi,
liityn tännekin ketjuun mukaan.
Takana keskeytynyt km heinäkuussa, todettiin np-ultrassa. Syke oli jo nähty viikoilla 8+5 mutta siis np:ssä sitä ei enää ollut. Taisin mennä shokkiin - en oikein muista käynnistä juurikaan mitään, onneksi mies oli mukana. Sain mukaani lääkkeet ja nipun papereita piikin kankkuun (olen rh-neg eli se joku vasta-aine annettiin). 
Onneksi tyhjennys kotona onnistui ja kaikki materiaali tuli ulos. Kokemus on kyllä tähänastisen elämäni kaamein. Supistuksia ja "minisynnytys" kesti melkein seitsemän tuntia. Meinasin pyörtyä monta kertaa ja vahingossa näin sikiön ja myös istukan. 
Nyt on takana ensimmäisen menkat (kp 6/28-30), suht normaalit ja olisi siis aika katsoa tulevaan. 
Halu päästä uudelleen raskaaksi on raastavan kova, mutta pelko uudesta keskenmenosta ja myös siitä että ei tärppää heti kaivertaa mieltä. Tätä keskeynyttä yritettiin 8 kiertoa.
Onneksi on yksi lapsi olemassa, vauhdikas kaksivuotias joka pitää minutkin liikkeessä ja näin estää asioiden liiallisen märehtimisen.

J3nni: Wautsiwau..teillä onkin paljon saatu aikaan heti ensimmäisellä kerralla. Ilkeekö kysyä mitä toi setti maksoi? Maltanko toisinsanoen ootella kuukautta ensin julkiselle sitten vasta päästään muihin hoitoihin..eihän noi ihan hirveen kalliita näytä olevan muuallakaan kun miettii että saa Kela-korvauksen. Ellei sitten tehdä koeputkihedelmöitystä tms.

Virkkuli: Kerrohan sitten mitä teille tehtiin siellä Jorvissa  ekalla kerralla ja kuinka kauan saa ootella että jtn konkreettista tapahtuu. Tsemppiä!
Mame: Toivottavasti tulisi se plussa ny sieltä..ja kierron lopussa sit oikee plussa. :))
Nella^: Koitahan nyt malttaa sinne Maanantaihin saakka..vaikka tiedän, se on hitsin vaikeeta. :)
LiljaMaria: olen ihmetellyt sitä samaa että miten se voi toisilla onnistua vahingossa..vaikeeta ymmärtää. Meillä mentiin miehen tahdosta kans tähän kolmeenkymppiin (no mä viel 29 mut Joulukuussa 30) ja kyllä meilki kaikki on..asunnosta kissanpentuihin..mutta se tärkein uupuu. Joskus mietin kun kasvatan noita Norjalaisia metsäkissoja että onko se mun kohtalo tosiaan että meidän kissat on meidän lapsia. Noh..toivottavasti ei sentään.
Elenna: Tsemppiä..toivottavasti toi johtuisi uudelleen raskautumisesta eikä mistään muusta.

Omaa: Mä oon tikutellut ovista jota yllättäen ei vielä tietenkään näy..kp 8 eli Sunnuntai-Maanantai akselilla pitäs oviksen olla..hassua kyllä mullon jo nyt ihan sellanen olo että ois ovis meneillään mutta oma pää huijaa. Pitänee tänään aktivoitua yrityksissä. :) Niih ja tänään mennään katsomaan ystävän 6 päivää vanhaa vauvaa..aijai mä uskon että siitä se vasta paha vauvakuume tuleekin..miksi kaikko muut saa mut me ei. :(( Kahdelle kaverille syntyi viimeviikon Perjantaina vauvat..MUR! :((

Sli: Eka käynti siellä maksaa alle 100e, oon kyll jostai lukenu että jotkut saaneet sen ilmaiseksi. Tiedähäntä sittten, tuo pistoskynä maksaa myös hiukan alle 100e, ja siittä riittä mulle 6 pistokseen, tuo irrotuspiikki on aika halpa ja saa alle 10e. Näihin päälle sitten vielä pari ultraa nii loppusummaks tulee n. 300-500 /kk. Riippuu ihan että jatketaanko mulla noita pistoksia tuon kp 7 jälkeen, ihan siittä kuinka hyvin ovat munikset kasvaneet.
Mullahan tuo on minimi annos, kun alotetaan pienellä hoidolla ja katotaan tarpeen mukaan mikä annos on sitten sopiva, jos joutuu ostaan toisen kynän vaikka gonal-F 450 tai 900 nii se on sitte jo heti 100-200e kalliimpaa, kun sitä lääkettä on enemmän siinä "kynässä".. Mutta kun itse olen näin pieni, nii lääkäri veikkas ettei kovin isoa satsia edes tarvita.

Pyh ja pah, täti on karkuteillä.. Kp 34 ja aamupissasta nega. Nega toki harmittaa, mutta enemmän ärsyttää jos kierrot rupee enemmänkin heittelemään.. Sorry omanapaisuudesta, mutta kun ottaa päähän :(

Ohhoh, onpa tullut hurjasti tekstiä sitten viime käynnin! Selasin pikana kaikki läpi, enkä muista mitä siellä kaikkea olikaan. Enkä jaksa kirjoitellessa samalla selata. 

nobody; toisaalla olen lueskellut paljonkin juttuja, joissa moni on sanonut ettei aamupissistä ole tullut plussia, mutta myöhemmin päivällä kyllä. Ja itse myöhään plussanneena esikosta voisin sanoa, että älä vielä luovuta, jos ei täti ole tullut kylään emoticon

Taisi jollain olla plussatuultakin? Onnea niistä, ellen väärin muista emoticon

Kauanko teillä on kestänyt oviksen jälkeen, että erinäiset kipuilut ja ovisoireilut on kadonneet ja olo "normalisoitunut" ennen tädin saapumista / plussaamista? Mulla dpo4, vasta, mutta oviskipuilu nivusissa ei helpota, vaan tasainen jomotus on koko ajan. Voihan se olla että niin on aina ollut, mutta nyt vasta kiinnitän siihen huomioni. Toki, toivon sen olen oireilu jostain muusta kuin lähenevästä tädistä emoticon  Välillä pistelee epämääräisesti myös pitkin mahanseutua, välillä tökkii kylkiä ikävästi tai kivistää hieman navan yläpuolelta. No joo, ei ne raskausoireita ole kuitenkaan, mutta ajattelinpa kysellä, miten muilla emoticon  

Nyt tämä tätikammoinen lähtee unille ja toivoo että tuo sukkapuikkopistely katoaa aamuun mennessä - tai pysyy ja se enteilee plussapuhuria. 

Lycka till vaan taas kaikille..

Aika hassua, että on nuo lääkärit antaneet erilaisia ohjeita pupustelusta :o luulis nyt, että osaisivat antaa yhtenevää tietoa.
Huomasin, että joku oli noista maitohappobakteeritableteista puhunu hiivan ja tulehduksien estossa. Just tossa kesän alussa kysäsin yhdeltä gyneltä, että voiko niillä ehkäistä hiivan tuloa niin sanoi ettei ne auta millään lailla sillä se vaikutus ei kulkeudu oikeaan paikkaan jostain syystä, vatsavaivoihin toki auttavat. Parempi ois käyttää niitä emätinpuikkoja tai -kapseleita.

Mame Törkeetä tollanen! Luulis nyt, että voisivat järjestää ultraukset jollain muulla tavalla kuin, että omakustanteisesti joutuis yksityisellä lappaamaan :( pitäis olla todellakin rahoissaan, että pystyis pari kertaa viikossa käymään ultrattavana..

ON: just soitin sinne terkkariin ja pyysin lääkärinaikaa, jotta saatais selville mikä ihme on vikana, kun ei menkkoja kuulu :( kp 74 tällä hetkellä! on meillä pk-seudulla tosiaan asiat huonosti kun saa 3 kk jonottaa lääkärin aikaa, sanoivat vaan että aika tulee postissa. Luulis nyt, että oisivat johonkin väliin saaneet mut tungettua, mutta ei auta itku markkinoilla. Tuskin odotan tota kolmee kuukautta ja toivottavasti ei edes tarvii ja menkat alkaisi. Täytyy alkaa pommittaa niit joka päivä et saisin jonku peruutusajan tai sit mun on yksinkertaisesti mentävä yksityiselle ruikuttaa vaikka rahaa ei hirveesti ois ylimääräseen :(

Huomentapäivää jälleen ja tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!

LiljaMaria: Kuten muutama tässä onkin jo kommentoinut, teillä ei vielä ole mitään syytä huoleen. On täysin normaalia että terveelläkin pariskunnalla, jolla on kaikki kunnossa, kestää noin vuoden verran tulla raskaaksi. Meillä tärppäsi kierrosta numero 8 tuo sittemmin kesken mennyt raskaus.
Tässä vaiheessa kannattaa kyllä ottaa nuo ovulaatiotestit käyttöön; kaikilla kun ovulaatio ei tapahdu oppikirjamaisesti 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua. Testeillä saatte selvitettyä minä kiertopäivänä sinulla on ovulaatio ja onko ovulaation jälkeinen luteaalivaihe riittävän pitkä (alle 12 vrk on liian lyhyt).  
Suuseksi saattaa jossain määrin heikentää raskaaksitulon mahdollisuuksia koska sylki tappaa siittiöitä. Ei se kuitenkaan niitä kaikkia voi millään tuhota joten jos nautitte suuseksistä, siitä vaan!

Täällä mennään tämän uuden yrityksen kierrossa numero 20 (ei, tämä ei enää ole millään mittapuulla normaalia), kiertopäivä numero 9. Toissapäivänä kävin mahalaukun ja ohutsuolen tähystyksessä ja biopsiassa keliakian varalta. Verikokeet olivat negatiiviset mutta koska kaikilla keliaakikoilla ei kehity IgA-vasta-aineita, tähystys on ainoa luotettava keino todeta tämä sairaus. Oli kirjaimellisesti yököttävä operaatio - kaikkeen sitä ihminen ryhtyykin selvittääkseen mistä lapsettomuus johtuu! Kolmisen viikkoa menee labran analysoidessa suolinukkanäytteitä ja sitten saan tietää olenko keliaakikko.

j3nni: Ja meille lääkäri perusteli selibaattia sillä, että kun siittiöitä ei nyt muutenkaan ole mitenkään älyttömän paljon niin sitten jos joka päivä humppaa niin niitä ei kerkiä muodustuun uudestaan tarpeeks lisää. Miehelläni kuitenkin oli hyvä siemennestenäyte ja siittiöitä runsain mitoin ja silti saimme nuo ohjeet. On kyllä aikas hintavia nuo yksityisten palvelut. Ihme ettei sun tartte käydä kun parissa ultrassa, kun mulle sanottiin että jos alotetaan pistoshoidot niin ultrassa pitäis käydä vähintäänkin kaks kertaa viikossa koko kierron ajan. Tosi erilaiset hoitokuviot kyllä eri puolin suomea.
evo: Tervetuloa joukkoon!
Sli: Trust me, kyllä teillekin se pienokainen vielä tulee :) Kovasti tsemppiä sinullekin loppukiertoon!
nobody: Pahoitteluni negasta!
Hurick: Mullapa ei ovis oireile koskaan mitenkään. Ainoa mistä tiedän että se tapahtuu on ovistikut :D Sillon kun söin femareita niin sillon ehkä tunsin hintsusta ovispäivänä jotakin.
-MJ: Kokeileppas saada aikaa neuvolasta? Kun ite ainakin sinne soittelin pitkittyneitten kiertojen takia aikoinani. Pitkät kierrothan johtuu yleensä ovuloimattomuudesta tai sitten siitä että on liian vähän keltarauhashormonia. Ja kai niitä muitakin syitä on. Esim. ne kilpirauhasen arvot joita mullakin testailtiin...
Catriona: Hyi mikä koettelemus sulla on ollut! Toivottavasti ei sitä keliakiaa olisi, mut toisaalta sitten sekin ottais päähän kun olis edelleen selittämättömästi lapseton. Kovasti tsemppiä!

Omaa: Pelkäsin jo ihan etten saa plussaa ovistikkuihin ollenkaan, mutta tänään se tuli. :) Hiihihii ja tottahan me se heti sitten hyödynnettiin siittiöystävällisen pre-seed liukkarin kera. Sitten toinen vähän kakkeluksempi juttu. On kyllä ihan bullshittia, että karppaus auttaisi pco:hon. Ei ainakaan minun kohdallani ole toiminut sitten yhtään. Nimittäin ennen karppausta minulla oli pco vain lievänä toisessa munasarjassa ja nyt se onkin sitten molemmissa muniksissa ihan kunnolla. :/  Aion siis jatkaa aivan normaalilla ruokavaliolla tästä eteenpäin. Kun ei oikeesti tarttis ees laihduttaakaan.

Yk 12, Kp 16

-MJ: Kokeileppas saada aikaa neuvolasta? Kun ite ainakin sinne soittelin pitkittyneitten kiertojen takia aikoinani. Pitkät kierrothan johtuu yleensä ovuloimattomuudesta tai sitten siitä että on liian vähän keltarauhashormonia. Ja kai niitä muitakin syitä on. Esim. ne kilpirauhasen arvot joita mullakin testailtiin...

Mites toi käytännössä tapahtuu? Lähimpään neuvolaan yhteyttä, sanonko sinne vaan, että menkkoja ei oo ollu kolmeen kuukauteen? En tiennykkään, että neuvolaan ois mahdollista päästä näissä asioissa, aina oppii uutta :) Sori ku kyselen ehkä vähän tyhmiä, mut tuli niin uutena juttuna tää, et haluun olla varma (:

Täällä on myös täti karkuteillä :/ Eilen olisi pitänyt tulla mutta eipä näy..
Eilen olin jo ihan varma että tuloillaan on kun koko aamupäivän oli ihan sellainen olo, vatsaa särki ja jomotteli mutta ei. Pari päivää sitten tehty testi näytti negaa joten en oikein usko että se enää plussaksi muuttuisi, mutta pitänee testailla vielä uusiksi jos ei se täti tietään löydä tänne asti nyt viikonlopun aikana..
Negaa enemmän mua tällä hetkellä harmittaa se että jos nää kierrot taas alkaa heittelee, ei jaksais sellasta nyt yhtään :(

Moi,

PePa, toivottavasti sinne saapuisi plussa tai täti nyt pian!

MJ, tuossa varmaan tarkoitettiin perhesuunnitteluneuvolaa. Se on ainakin täälläpäin äitiysneuvolan kanssa samassa paikassa ja sinne otetaan sitten yhteyttä kun haluaa lapsettomuustutkimuksiin (normaalisti pääsee sillon kun on väh. vuosi yritystä täynnä). Pahoittelut tilanteestasi :( toivottavasti sinulla se täti saapuisi nyt pian!

mame, onnittelut ovulaatiosta :) Ja pahoittelut pco:n pahenemisesta :( Kuulostaa järkevältä tuo sinun jatkoruokavalio. Ja eihän se liika laihuuskaan hyvää tee raskautumiselle.

Catriona, mikähän ihme teillä mättää raskautumisessa :( :( :( Jaksamista!

Bahuga, mulla on vaihdellut aika paljon noi oireet eri kierroissa. Mutta raskausoireet ei voi alkaa ennen kiinnittymistä, että sulla lienee jotain muuta kiertoon liittyvää. Toivottavasti teillä olisi silti tärpännyt :) Mulla tuli tällä kierroksella tosin jo dpo6 aika kuvottava olo, en tiiä voisiko se olla raskausoire. Periaatteessa kai kiinnittyminen voi jo silloin tapahtua, ja joillain on kuulemma raskausoireita tullut jo viikkoa ennen kuukautisia. Mut siinähän on sitten vielä todella jännittävää aikaa, että pysyykö pikkutyyppi kiinnittyneenä edes kuukautisiin asti....silloin tapahtuu paljon varhaisia keskenmenoja.

nobody, toivottavasti sielläkin jo täti tulisi sitten, jos ei kerran plussaa :/

Sli, kiitos. Aijai, tuo 6 päivän ikäinen on varmasti ollut tosi tosi pikkuinen :O :)

evo, tervetuloa tännekin!

j3nni, tsemppiä pistoshoitoihin.

Nella, kumpa sieltä saapuisi se plussa tai edes täti sinnekin, että tilanne selviää. Tsemppiä!

Mulla meni se dpo6 ja 7 oksetusolo ohi, mutta sen jälkeen on sitten rintoja jomotellut mielestäni enenevässä määrin. Että, täytyy tässä toiveikas olla. Pikku flunssan poikasta on myös ollut koko ajan, mutta ei se vaan kunnolla ala. Tänään vasta dpo10, eli vielä on 4 päivää kuukautisten alkuun...mitä vaan voi vielä tapahtua. Toivottavasti tämä ei ollut taas yksi kemiallinen raskaus... mutta jos on niin sitten on.

Onks kukaan käyttänyt Canesten hiivalääkettä raskauden aikana? Rupesin nyt käyttämään sitä pelkästään ulkoisesti, kun kutina on ulkopuolella. Siinä lukee, että ulkoisessa hiivassa hoitoaika on 1-2 viikkoa, joten mietin, että ehkä se ei siksi oo mulla parantunut normaaleilla kolmen päivän kuureilla, mikäli ees on kyse hiivasta. Mut siinä myös lukee, että raskauden 3n ensimmäisen kuukauden aikana pitäisi neuvotella lääkärin kanssa ennen käyttöä... :S Hankala neuvotella, kun ei tiedä onko raskaana. Rupesin kuitenkin eilen käyttämään kun se kutina alkoi ärsyttää.

Takaisin