Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täti perkele... kp27, vähän vuotoa, mutta ei lainkaan normaalia. Ei tavallisia menkkakipuja, vuotoa siis tosi vähän. Saas nähdä alkaako huomenna menkat sitten ihan tosissaan... mutta siitä oon onnellinen että kierto on nyt suht normaali (sikäli mikäli nää nyt on oikeat menkat)....

-MJ: Juu eli soitat vaan perhesuunnitteluneuvolaan (tai voi se siellä kulkea jollain muullakin nimellä) ja mitä luultavammin saat ajan gynelle aika pian tai sitten terolutit puhelinreseptinä ilman mitään tarkistuksia niinkuin minäkin sain.
PePa: Pahoittelut negasta ja tulemattomista menkoista :/
elenna: Ei kai se canesten vielä mitenkään vaikuttais jos vaikka oisitkin raskaana...Mulla kun joskus oli kans niitä hiivoja niin oli aina pakko hakee lääkäriltä jotain kunnon lääkettä kun tuntu ettei toi canesten auttanut yhtään.
hehel: Pahoittelut alkavista menkoista. :/

Omaa: Kp 17 menossa ja ovulaatio oli eilen. Oli jopa sellaista lievää epämukavuutta tuolla alavatsan alueella. Sitä on nyt sitten hyödynnetty niin paljon kun vain on mahdollista. Rinnat ovat myös taas kipeytyneet. Toivottavasti nyt olisi onnistanut :)

Josko esittäytyisin täälläkin, kun jo tuolla äidiksi ensi kertaa ketjussa kirjottelin ja tätäkin ketjua oon jo tovin lueskellut.

Taustaa sen verran että ollaan 31 (minä) ja 37 (mies) vuotiaita ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yhdessä ollaan oltu reilut 4 vuotta, yhdessä asuttu kolmisen vuotta ja kihloihin mentiin pari vuotta sitten. Toiveissa olis, että vielä tämän vuoden puolella raskautuisin ja kaikki menis hyvin, mutta saa nyt nähdä miten käy. 

Iltoja.

Mame: Hyvä että ovis löytyi ja saitte hyödynnettyäkin..meillon vielä toi hyödyntely edessä..vielä ei Clearblue oo antanut hymynaamaa testiin. Mielenkiinnolla odotan tuota pre-seedin käyttöä.. ;) Hei..laitetaaks sitä miten kauan ennen sextailua? Mä oon hieman hukassa noiden enkku ohjeiden kanssa ja mitään muuta ei tän paketin mukana tullut.

MJ:Outoa..mä oon päässyt omalle lääkärille ja sieltä gynelle kyllä heti seuraavana päivänä kun soitin tarpeesta päästä lekuriin. Nyt oon kyllä toiminut eri kautta eli yksityiselle ja sieltä lähete Jorviin jonne aika kuukauden kuluttua. Mä siis asun kans Espoossa.

Elenna: Toivotaan nyt toooosiii paljon että sinnekkin plussa tulisi. Tehään oikein kunnon plussa-aalto <3

Taru81: Tervetuloa. :)

Omaa: Kyllä se lapsukainen olikin tosi söötti..aika rääpäle vielä mut kylläpä se siitä paksuuntuu. Musta tuleekin tämän pikkuneidin kummi! <3<3 Olot on ollut aika hassut..vatsassa tuntuu välillä pistoja ja kivistystä. Aamulla tuli hieman verta veskipaperiin..outoa. Odottelen vielä CB:n plussaa..pitäisi varmaan tulla huomenna tai Tiistaina. :)

Moikka!

Tulin vaan nopeasti kertomaan viime perjantain ekasta käynnistä siellä lapsettomuushoidoissa. Eli nyt tässä kuussa tarkkaillaan hormoni arvot verikokeilla, että se ovis oikeasti tapahtuu ja munasolu irtoaa. Ne follikkelit mitattiin ja ensi torstaina mitataan uudelleen. Kierron lopussa taas mitataan sitten keltarauhashormonit. Mies antaa parin viikon sisällä spermanäytteen. Lääkäri ja hoitaja olivat tosi mukavia ja kertoivat, että tässä kierrossa selvitetään löytyykö lapsettomuudelle syitä ja sitten tämän kuun lopussa on ns. yhteenveto käynti, jossa suunnitellaan eteenpäin. Jorvissa tehdään pistoshoitoihin saakka ja jos tarvitsee mennä pidemmälle niin sitten siirrytään naistenklinikalle. Sinne siirryttäessä voi joutua hieman odottamaan (joitain kuukausia). Käynnistä jäi tosi hyvä mieli. Vihdoinkin jotain tapahtuu:) Mielestäni odotusaika hoitoon pääsyyn ei ollut niin pitkä kuin olisin luullut. Pyysin lähetettä toukokuussa ja nyt jo päästiin.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia. Täällä ainakin hoitoihin pääsyllä oli mieltä helpottava vaikutus:)

Moikka

Elenna Kuulostaa lupaavalta nuo oireet! Sormet ristiin plussan puolesta.

Hehel
Voi harmi sitä tätiä, mutta hyvä, jos kierto alkaa normalisoitumaan! Odottelen itekin, että sais edes tasasen (ja mielellään lyhyehkön) kierron, jos ei plussaa tule. Nyt saa vähän arvailla millon vois se ovis olla, kun kierto huitelee jo yli 40.

Sli
Oi, 6 vko on kyllä niin pieni <3 Onnea kummiudesta ja toivotaan plussaa!

Taru81
Tervetuloa ja pikaista raskautumista! :)

Evo Tervetuloa sullekin. Tosi ikävä kuulla sun koettelemuksista. Itsekin km:n käynyt joskus läpi, joten ymmärrän tuntemuksia, vaikka itse pääsin sinuun verrattuna helpommalla. Toivon sulle myös pikaista raskautumista.

mame
Toivottavasti nyt tärppäs. Navakkaa plussatuulta sinne päin! 

PePa
Pahoittelut negasta. Pysyihän täti pois? Ootko uutta testiä tehnyt?

Nobody
 Pahoittelut sinnekin negasta. Mikä siellä on nyt tilanne? 
Hurickin tavoin olen kuullut samaa, että iltapäivästä vois paremmin plussata. Ite oon aamusta tehnyt kyllä kaikki testit, joten en tiedä kuinka pitää paikkansa. Itekin plussasin esikoisesta vasta kp39. 
Musta tuntuu, että mulla nippailee ja kipuilee ja särkee ja tuntuu kokoajan kropassa jotain. Oli kierron mikä tahansa vaihe menossa. Joten  en oikein osaa sanoa milloin mikäkin loppuu tai alkaa.

Minä ite Täällä kp 43 ja edelleen odotellaan jotain tapahtuvaksi. Pe oli nega ja jaksoin odottaa testin kanssa jopa eiliseen - taas nega. 
En tiedä onko mun oireet oman pään sisällä vai onko ne totta, kun tuntuu niin raskaalta edelleen. Saan kuvotuskohtauksiakin, joten aikamoisia temppuja voi kai omakin pää tehdä ja ei tää jatkuva testailu varmasti auta. Nyt mä päätin, että on aika ottaa pieni timeout tässä mun hössötyksessä. Mulla on menossa vasta eka yk, joten matkaa voi olla aika paljonkin vielä edessä ja helpommalla pääsen, jos otan vähän iisimmin. Odotan nyt ainakin perjantaihin ennen testin tekemistä, jos tätiä ei kuulu ja koitan ajatella jotain muuta. 

Mukavaa viikkoa kaikille!

Arghh... Kp 26/28-36 (dpo6-7). Päätä särkee, pissattaa, palelee, jomottaa, kiukuttaa ja väsyttääää. "Ovulaatiovuotoa" kestikin 4 päivää, joten en usko raskauteen :( Hajottaa! Kuinka ihmeessä pitkään yrittäneet saa pidettyä pään kylmänä?! Mullahan ei ole edes oikeutta marista tärpittömyydestä, kun neljännen yritystä takana vasta 2 kiertoa. Eniten harmittaa sekava ja outo kierto, jos sama meno jatkuu. Laivareissu suunnitteilla lokakuulla, mutta mutta..

Ei näy tätiä vieläkään, eilen tein negatiivisen testin ja en enää usko että se plussaks muuttuu.
Nyt on kp 35.

Plussatuulia kaikille jännäilijöille ja pahoittelut muille jotka saaneet tätivieraan :/

PePa, sais nyt tulla se täti sinne jos aikoo :(

iinaZ
, tsemppiä odotteluun...

Nella, sulla on kyllä rasittava tilanne siellä :( Toivottavasti et joudu enää pitkään odottamaan, että ratkeaa suuntaan tai toiseen :/ Näkyikö sulla ekassa raskaudessa ihan normaaliin aikaan plussa? Minäkään en kyllä yhtään jaksaisi, jos nää oireet on jotain huuhaata. Aikamoista hommaa tämä lapsen teko :O

Virkkuli, hienoa, että teillä on asiat mennyt eteenpäin :) Antaa varmasti uutta toivoa. Toivottavasti sieltä löytyisi jokin helposti hoidettava syy lapsettomuuteen.

Sli, kiitos :) Tsemppiä sinne ovispäiviin ja onnea kummilapsesta :)

Taru81, tervetuloa tännekin :) Täältä saa ehkä paremmin vastauksia kysymyksiin kun on enemmän porukkaa ja kokemuksia, tossa ekakertalaisten ketjussa taas tulee juttukaverit paremmin tutuiksi :)

mame, tsemppiä taas tulosten odotteluun. Saisi kyllä nyt sattua se ihme sinne. Hyvä, että ainakin ovis vaikuttaisi tapahtuneen :)

hehel, onko täti tullut sinne jäädäkseen? Toivottavasti sulla olisi ollut tosiaan normaali kierto nyt siellä.

Jooh, nyt en enää kestä tätä epätietoisuutta...ehkäpä testaan huomenissa jos uskallan. En kyllä tajua mitä muita nää mun oireet vois olla kuin raskausoireita. Oon kyllä jo ruvennut miettimään, ovatko oireet vähenemässä, kun ne tosiaan alkoivat niin kovin voimakkaasti silloin dpo6. Nyt dpo12 eli vasta keskiviikkona olisi tädin saapumispäivä. Se kemiallinen raskaus kolkuttelee takaraivossa ja se, että testissä näkyisi taas joku onneton haamu tai nega (viime raskaudessa hcg ei noussut tarpeeksi nopeasti). Mut jos tulis kunnon plussa niin sittenhän tää siis näyttäisi paljon paremmalta kuin viimeks. Äh ääh...

Tää ilta menee varmaan parannellessa flunssaa ja lueskelemalla jotain raskausoire-sivustoja... hauskaa iltaa kaikille muille(kin)...

Kamalasti taas asiaa ehtinyt tulemaan. Mä en ees enää - taaskaan - pysyny perässä kuka kirjoitellut ja mitäkin. Siispä toivottelen plussanneille tarrasukkien ja vauvaliimojen kera onnea, tädin kohdanneille toivotan tsemppiä uuteen kiertoon ja sitten, km:t + kaikki muut joilla vastusta; jaksamisia emoticon Eikös ollu tasapuolisesti jaettu kirjoitus? emoticon

Mulla olis kamalasti omanapa-asiaa ku tahtois marmattaa, mutta en viitsi edes aloittaa. Tänään on päivä, jolloin on v**nut kaikki aika urakalla ja jopa ollut hieman apatiaolo. Siispä, jos joku niitä plussauutisia vois vaikka heitellä, ihan päivän piristykseksi? emoticon

Taidanpa kirjoitella huomenna lisää, jos tuo ajatus kulkisi sitten paremmin ja mielikin vähän parempi. Päätin repäistä huomenaamulla ja testata ihan huvikseni, josko Pregcheck jotain jo voisi näyttää. Tuskin näillä päivillä vielä, mutta kokeillaan.. itseäni piinatakseni.

Tänään ei oo ollenkaan yhtä ärrimurripäivä, kohdussakin on täyteläinen olo ja ihanaa etomistakin havaittu aamusta työhön mennessä. Ei siis heitetäkään kirvestä kaivoon, vaan odotellaan rauhallisin mielin plussaa.. tai menkkoja. Täähän voi olla etomisen perusteella myös työallergiaa. Plussa- ja oilituulia kaikille!

Tänä aamuna saatu negatiivinen testitulos :( Yöllä vielä särki aika kovasti toista rintaa, mutta tiedä sitten, mitä nää viikon kestäneet oireet taas oli... ehkä jonkinlainen pms-oireiden ja flunssan yhdistelmä? Tai sitten se kemiallinen raskaus. Tai sitten täti ei ole tulossa ja tulee taas joku vaivainen haamu testiin jossain myöhäisessä vaiheessa, mistä saa ruveta pelkäämään, että käy kuten viimeksi. Ehkäpä olisi parempi, jos täti saapuisi siis huomenna. Mutta eipä tässä jaksa murehtia...tässä flunssassa on ihan tarpeeksi sairastamista. Tänään ei ollut töihin menemistä, sen verran kurja olo on. Jospa se tästä.

Sli no eipä niitä kauheesti siellä perhesuunnitteluneuvolassakaan (ehkäisyneuvola) kiinnostanu mun tilanne :( päivittelin sille tyypille siel puhelimessaki et on se nyt ihme ku muualla espoossa pääsee helpommin lääkäriin mut meiän terkkariin ei koskaan pääse vaikka ois pää kainalossa! :D sano se nyt kumminki kysyvänsä lääkäriltä, että ottaako hän kantaa ilman mun näkemistä, mut tuskimpa siitäkään nyt tulee mitään.. No ens viikolla soitan sinne terkkariin ja kysyn mitä se doctor nyt sit sano :)

emoticon  huomasin just, et melkeen kaikki mun tänne kirjottamat viestit on ollu aika negatiivissävyytteisiä, sori emoticon

iinaZ toivotaan, että merkit ennustaa hyvää :)
PePa ja Nella^ toivotaan, että se täti sieltä tulee kohta jos ei kerran plussaa tästä kierrosta meinaa tulla (:

Iltoja! Onpas täällä nyt kovin monella omituisia oireiluja, etenkin iinaZ:lla. Mitään fiksuja neuvoja mulla ei valitettavasti ole kenellekään teistä. Jaksamista teille, jotka joudutte pähkäilemään miksi kierrot venyvät ja venyvät!

Itse ihmettelen olenko jo ovuloinut ja jos niin milloin. Kiertopäivä on nyt numero 13 ja olisin oikeastaan odottanut ovuloivani eilen tai tänään. Hölmö kun olin, aloitin ovistestit vasta sunnuntaina. Silloin tuli liuskaan vahva testiviiva, muttei kuitenkaan likikään niin vahva kuin kontrolliviiva. Maanantaina viiva oli jo himmeämpi ja tänään lähes olematon. On siis ihan mahdollista että ovis onkin ollut jo esmes lauantaina. Silloin pupuilun ajoitus olisi kohdallaan mutta itse oviksen ajankohta (kp 10) turhan aikainen sikäli kun lääkäriä on uskominen. En siis taida voida odottaa suuria tästäkään kierrosta. Enkä yhtään tykkää siitä että ovikset ja kierrot heittelevät sinne tänne! BLÄÄH!

Täällä kp 40 eikä mitään.. Meitä näyttäisi olevan täällä useampiakin joilla täti kadoksissa? Tarulle tervetulotoivotukset ja mamelle tsemppiä odotteluun!

Jopas nyt tosiaan on negatiivis painotteisia uutisia vaan tarjolla..höh. :((

Virkkuli: Kuulostaa tosi hyvälle..toivottavasti meillä kans käynnistyisi toi homma yhtä sutjakkaasti kun teillä. Se taitaa vaan riippua siitä missävaiheessa kiertoa sinne mnee..mullon sillon vissiin kp: 12-15 että keltarauhashormonit ne nyt ainakin näkee..nii hormoniarvot muutenkin kun sattuu oviksen aikaan toi eka käynti. :)

Nella^: Se vaavi oli 6 päivän ikäinen sillo viime viikolla <3 Noi sun oireet kuulostaa kyllä lupaavalle..:) Joko sieltä täti karahtaa paikalle tai sit plussa tuuli alkaa puhaltaa vaihteeksi tähänkin ketjuun.

Iinaz: Noniih..eiköhän se plussa teillekin sieltä saaha <3

Elenna: No voi hemmetti noita tyhmiä nega testejä. Toivotaan silti että se plussa sieltä vielä tulisi. :)

-MJ: Tiedithän muuten että sinunn ei tarvitse suinkaan mennä lähimpään mahsolliseen terkkariin..esim: Tapiolasta mulla vain hyvää sanottavaa ja jos asut Espoossa niin voit käydä sielläkin.

Catriona: Tosi omituista tuo heittely..kannattaa vielä seurata sitä ovista kuitenkin. Millä testillä sä muuten tikuttelet?

Omaa: Clearblue näytti eilen hymynaamaa ja tilanne kyllä illalla hyödynnettiin. Mikä omituista niin tänään sitten ei plussaa kys.om testillä tullutkaan vaikka mulla kyllä usien jaää LH koholle oviksen jälestä pariksi päiväksi. Testaan huomenna vielä uudestaan mutta ihmettelen miten se tosiaan näkyi vain yhtenä päivänä..sittenkin sain testituloksen näkyviin klikkaamalla tikun takas testimittariin ja sieltä tuli kyllä hymynaama -tänään pelkkä rinkula. Perhana näihin testien kanssa.

Omaa: 

Taru81: Tervetuloa joukkoon!
Sli: Sitä Pre-seediä saa laittaa röörin aikasintaan 15 min ennemmin. Tuliko o plussa? :)
Virkkuli: Olipa sulla kiva ensikäynti! Mullekin sanottiin että pistoshoitojakin voidaan kunnan puolella aloittaa..Juu, mutta sitten itte oliskin yksityisellä pitänyt käydä sikakalliissa ultrissa. Toivottavasti siellä ei oo sama homma.
Nella^^: Pahoittelut negasta. Jospa ne menkat nyt alkavat vain hitaanpuoleisesti?
iinaZ: Näin pidempään yrittäneenä voin todeta että tää yrittämisaika on ollut enemmän tai vähemmän jatkuvaa vitutusta.
PePa: Pahoitteluni negasta! :/
elenna: Kiitos tsemppaamisesta! :) Pahoitteluni negasta! Mikä siellä nyt on  tilanne? :/
-MJ: Mä oon ainakin niin perusnegatiivinen luonne ettei yhtään haittaa vaikka muutkin on :D
Catriona: Kyllä sulla se ovis on ollut ja toivottavasti siitä nyt tärppi kävi! Ei vielä kuule heitetä keppiä nurkkaan :) Mä en nyt yhtään muista sun hoitohistoriaa jos sitä on, mutta nuo lh:n heittelyt sopis pco:hon. Mullahan kans ennen noita femareita heitteli lh miten sattuu pitkin kiertoa.
nobody: Kiitos tsempeistä! :)

Omaa: Sellanen semi ok fiilis. Toiveet taas niin korkeella että nyt olis kyllä pakko onnistua. En sitten aloittanut terolutejakaan kun elän siinä toivossa että menkat nyt tulis ajallaan. Yk 12, Kp 19, Dpo 3

Sli: Juu tiesin kyllä ettei oo pakko tohon omalle terkkarille mennä, mut jos valitsen jonkun toisen terkkarin niin sit joudun sitoutuu siihen vuodeksi ja se siirtoprosessi kestää n. 2-3 vkoa.. näin mulle ainakin sanottiin kun tästä kysäsin :)

Takaisin