Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenta kaikille !

vuononvaltiatar: Harmittelut tädin tulosta, ei oo mikään niin inhottavaa ku se, että toivo on korkealla tärpin suhteen ja sitte täti perk*le tulee kylään. :/ Mutta uuteen kiertoon, jospa tuleva kierto olisi se kierto, eikä tätiä enää kuuluisi! <3

Josma: Onko puikot auttanu? Mulla ainakin sillon kun sain ko. kuurin, niin heti ensimmäinen alko auttamaan :) hyi että, kiva ku saa tuommosia ylläreitä tietää.. ;s

Kp 7, ei nää mensut varmaan ikänä lopu... -.-''

vuononvaltiatar Voi hittolaisen täti!!! emoticon Milloha sille se porttikielto saadaan aikaseks! Toivottavasti pian! <3 Ja huomasin vasta nyt tuolta edelliseltä sivulta et olit kirjotellu vielä lisää tuohon lääkärikäyntiin liittyen! Tosin oltiin vissii aika samoihi aikoihi ne tekstit sit siihe laitettu! Elikkäs, tän hirveen johdannon jälkeen: Kiitos symppiksistä!!! <3 Ja samanmoisia lähtee nyt täältä sinne!!! 

Huomenta!

Täällä kp 2. Testasin siis eilen aamulla, kun vuotoa ei ollut ilmestynyt ja nega tuli. Viivanpaikan kohdalla väri hiukan kyllä värjäytynyt. Mutta en taida testata enää vuodon loputtua.. tuntuu turhalta.

Kiitos teille kaikille kannustamisesta! Perseestähän suoraansanottuna tää on :(

Iissa; eli Felicitakseen siis kaikki vaan :)
Vanilj; toivottavasti ei sinuun nyt sitä tautia iskisi! :) Ja onnea jännäilyyn!
mame; tsemppiä teille loppukiertoon! Täällä ei oireettomuus auttanut tällä kertaa :( :(

Viesti tulee nyt kahdessa osassa, kun työpäivä loppui enne kuin sain viestin tehtyä. Palaan asiaan kotona <3

pikkutonttu - Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan näin viimeisinä jännäilypäivinä ! <3 Sinne myös tsemmpiä oviksen bongailuun! kyl se sielt viel löytyy ;)

Isabell - Kiitos tsemppailusta <3

Hiutale - Kyllä, testit tuli tänään ! :)))

Mame - Mulla iski sama ongelma kun sulla, ... varsinkin kun testit tulivat tänään :D Millon sulla pitäisi täti tulla ?

Vuononvaltiatar - Voi eei, pahottelut inhottavasta tädistä :(( Onnea uuteen kiertoon ! <3

Vanilj - Olit oikeassa, testit tulivat tänään, ja toivotaan et sulla olis tärpännyt ;)

ON: Elikkä niiku joilleki jo tuossa ylempänä laitoin niin, testit tulivat tänään.. Tietty testasin tossa hetki sitten vaikka viel on liian aikasta ja hieman hämmennyin...

Täs on siis kaks kuvaa aamuisesta testistä minkä tein.. Mikä toi tulos oikein on ?! Itse näen, ja myös Mieheni näkee siinä 2 viivaa, plussa haaleampi, mutta 3 päivän pääst pitäis vast täti tulla kylään... Viivat tuli molemmat nopeasti. Testi on davidin erittäin herkkä raskaustesti.

Kp 28 dpo11 APUA...

Rousme Kyllä mä ainaki tuon perusteella uskaltaisin väittää tuota ihan rehelliseks plussaks...tai ns. haamuplussaks! Kun kerta vasta dpo11! Mitä olen noiden muiden r-testejä katellu dpo11, ni juuri tuota luokkaa ne on ollu! :) Varovaisesti onnea ja viivan vahvistumista!!! <3 HCG kun kuulema tuplaantuu n. 48 h välein ni sunnuntaina pääset varmana tiirailemaan ihan mahti viivaa jo! :D Ja vielä se et siin varmasti on myös punasta väri eikä oo harmaa ni asia on aika selvä mun mielestä! :D Sit vaan digiä kehiin vielä! ;)

Rousme, haamulaiseltahan tuo näyttää :) Toivottavasti vahvistuu siitä! Itselläni ei ole noihin Davidin testeihin tullut haamun haamua.

vuononvaltiatar, pahoittelut kurjista menkoista :( ja iso hali sinnepäin <3 Kyllä se siitä vielä alkaa onnistaa.

Tämmönen pikaviesti tähän työnlomaan :) Täällä kp27/28 enkä tiiä mitä haluan... ;) Jos täti tulee, pääsen ottamaan rokotuksen ja ostamaan lohdutus-karkkipussia ;)

Hei apuaaa, alan olla innosta sokeena kohta jos toi oikeesti kerta haamuplussa on  :)))) täytyy nyt sit sunnuntaihin odotella ja toivoa et se siitä vahvistuisi :)

Rousme: kyllä toi munki mielestä on aika vahva haamuplussa, mitä ite oon kans noilla testeillä testaillu, niin ei ikinä oo yrittänykkää toista viivaa! Varovaiset onnittelut plussasta täältä!<3 testailehhan vielä, ja kuvaa taas tänne! nuita plussa testejä on niin kiva katella! :D

Ja edelleen rankutusta kilppareista!! emoticon

Laitoin tuonne toiselle foorumille kyselypalstalle kysymyksen, jossa Felicitakselta IVF-hoitaja ja kätilö Heli Läikkö vastaa kysymyksiin! Ja vastauksena sain seuraavaa:

Valitettavasti nämä asiat eivät aina ole niin yksiselkoisia. Aina on otettava huomioon juuri kyseisen henkilön kokonaistilanne ja se mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella. Siitä varmasti osittain ainakin johtunee erilaiset käytännöt hoitaa.
Voisin ajatella, että ehkä kohdallasi ei ole aloitettu kilpirauhaslääkitystä siksi, että tuo vapaa tyroksiini (t4v) on kuitenkin hyvä, vaikka tsh onkin hieman korkea. Ihanne olisi, varsinkin kun ollaan aloittelemassa hoitoja, saada tuo tsh arvo mieluiten 1-1,5 pintaan, mutta jälleen kerran siis kokonaistilanne ratkaisee. Kohdallasi kannattaisi kyllä miettiä kilpirauhasarvojen tarkastamista uudelleen jo aika piankin ja niiden perusteella miettiä jatkot.

Kilpirauhasella on kyllä äärimmäisen tärkeä tehtävä hormonikierron säätelyssä. Se vaikuttaa oikeastaan koko kuukautiskierron toimintaan, ihan säännöllisestä kierrosta, munarakkuloiden kehityksetä ja ovulaatiosta, keltarauhasen toiminnasta yms. alkaen, joten siinä mielessä siihen olisi kyllä hyvä kiinnittää erityistä huomiota. 

Eli, kuten voimme huomata, tsh on mulla hieman korkea, en siis turhaan hötkyillyt tämän kanssa! Ja tuo mihin kaikkeen se yksi hormoni vaikuttaa kokonaisuudessaan ja pahimmillaan näissä tapauksissa estävästi on kyllä aika hurja juttu! Myös se, et kuvittelin jo hetken et oon oikeesti nähny unta tuon asian kanssa kun kaikki mua hoitaneet lääkärit ovat olleet jyrkästi vastaan, et kilppareissa olisi jotain vikaa! Pitäisköhän seuraavaks ottaa yhteys endokrinologille sit! 

Rousme: Selvä plussahan tuo minusta on :) Vaikkakin haalea mutta niinhän se kai useimmiten tossa dpo 11 paikkeilla onkin !! monet luottaa jo noihin vaaleisiin plussiin ! :) 

Onnittelut halit sinne!!!!!! emoticon  ja tosiaan lisää testien kuvia muiltakin päiviltä kun itsekkin testailen noilla davideilla niin on kiva nähä millainen se plussa sitten oikeasti on :) itsellä ne ei siis tosiaan ole haamun haamuja liioin näytelleet vaikka oon niin monia monia kertoja niillä testannu ... joten kyllä tuo plussa on <3

Vuononvaltitar: Harmittelut tädin tuppaamisesta emoticon Sitten kun taas tuntuu että jaksaa niin uuden kierron kimppuun! se aina vaan hetkisen ottaa....:( ootko varma ettei kannatas testata jos aijemmin on värihailua näkynyt testissä, itse en varmaan sais mielenrauhaa ennekö testaisin...:O

Mites Mamella menee, ootko jo uudelleen testannu??? plussaapuhkunpuuuh!!!!!!!!!!!!!!!

Täällä mennään tällä hetkellä kp 15 ja ovistesti näyttää jo tummempaa, ei kuítenkaan vielä plussaa... kohtakohtaemoticon  Edelleen oon jaksanut "unohtaa" kuumeilun, ja hyvää niin ! :) Pikkuinen tulee kun on tullakseen <3

Rousme: vautsi kyllähän tuosta viivan erottaa. Kyllä se siitä vahvistuu <3 uutta testiä ja kuvaa meille sit vaan :) onnea mielettömästi <3
MarinaMelina: tsemppiä tärppi päiviin :)
Iissa: kyllä mä sinuna ottaisin yhteyttä endokrinologille, kun kerta noi kilppraiarvot vaikuttaa niin moneen asiaan. ärsyttävää kun oot hakenu apua muttet oo sitä saanu.
mame:a mäki huhuilen :)

on: kp 24/30, dpo 7 vielä pitäis kuus päivää jaksaa, no mut nyt on olo että kyllä se täti sieltä kummiski tulee.. joten ei tällä hetkellä kiiretttä testaamisen kanssa :)

Juups kuvia laitan varmasti, kuhan pari päivää menis että voisi uuden testin tehdä :) Enää on jäljellä 2 davidin raskaustesti puikkoa, käytin siin tuon liuskan "huviksi" jo tänään ku tuli tilatessa kaupan päälle :D Tais käydä sit sillee et kaupanpäällisen päällisenä tuli vielä plussaki! Oon kyl niin ilonen :))))) Huvittavaa oli viel se että tein tuon testin ylläriylläri vessassa, missä on energiansäästölamppu, ei kovin kirkas. Joten kun katoin eka testii ni aloin mielessäni vaa kirota et "no eipä tietenkää mitää tullu....voikohan se lääkkeillä tehty abortti oikeesti vaikuttaa siihen etten voi saada enää lapsia..." no otin sen sit siitä mukaa ja menin keittiön ikkunalle kattomaa ja sitä ja silmät pyöristy ku olin niin hämmentyny :D ja siellä se nyt edelleen on vaikka useampi tunti on jo kulunu... Täytyy kyl säästää se jos se sit oikeesti oli tulevan vauvan eka plussa :) 

( itseasias mulla on vieläki säästössä äitini luon testi minkä tein viime vuonna, n. rv5-6 paikkeilla.. edellee se plussa kiiltää siinä ja tavotteena saada nyt yhtä tumma ! ) 

vuononvaltiatar: Pahoitteluni tädistä! Itelläkin vissiin täti tulossa käymään. :(
vanilj: Toivottavasti poika pien paranee ja itekin välttyisit tuolta taudilta. :/
Josma: Hyvä kun kuuri loppui niin pääsee taas yrittämään :)
marusia21: Pahoittelut tädin pitkästä vierailusta! :/
Rousme: Kyllä nyt voimme jo varovaisesti onnitella plussasta :) <3 Tänne täti mahdollisesti tulee 4. pvän päästä. :/
elenna: Tsemppiä jännäpäiville! :)
Iissa: No nyt kuulosti jo ihan asiantuntevalta tuo lausunto! :) Toivottavasti saat apuja vielä jostain. <3
MarinaMelina: En oo uutta testiä tehny enkä vissiin teekkään :/ Toivottavasti teillä olis tämä se plussa kierto :) <3

Omaa: Tänään siis Kp 25 ja dpo 12 menossa. Uutta testiä en ole tehnyt enkä vissiin teekkään, kun vyöhyketerapeutti sanoi tänään et on munasarjojen pisteet niin pömpöllään et pian alkaa menkat. Paineli myös kilpirauhasten kohtia ja sanoi että nyt laitetaan hormoonitoiminta kuntoon :) Toivottavasti tosiaan siinä onnistui ja oon kyllä miljoonasti kiitollinen jos mulla ihan oikeesti tulis menkat kp 28 aikoihin niin ku kuuluukin. :) Sanoi myös että toisilla ihmisillä ne e-pillereitten vaikutukset häviää niin hitaasti (esim mulla) että sen takia kestää se raskautuminen. Kertoili myös kaikkia ihania tarinoita kuinka sellasetkin joilla ei oo tullut menkkoja ollenkaan ovat sitten tulleet vyöhyketerapian avulla raskaaksi. Olotila semimasentunut ja samaan aikaan toiveikas uuden kierron suhteen. :)

Heips! emoticon

Täällä yövuorossa valvotaan ja ei mitään uutta, kp 4 ja menkat jatkuu..

Vatukka - Tule mukaan vaan :)

vuononvaltiatar - Eikä!! :( harmittelut tädin vierailusta! Toivottavasti jäisi nyt viimeiseksi pitkään aikaan! Tsemppiä uuteen kiertoon <3

vanilj - Toivottavasti se täti pysyis nyt pois.. plussatuulia kovasti <3 +++ !!

Rousme - Oi, onnea haamuplussasta <3 !! Kyllähän toi nyt selvältä plussalta näyttää :) Kohta se siitä vahvistuu! Tikutitko muuten ovista ? En nyt muista ulkoa :)

elenna - Plussatuulia!! :)

Iissa - Kiva, kun sait asiantuntijalta nyt vastauksen :) Toivottavasti pääset pian asiassa eteenpäin ja apu löytyy <3 tsemppiä!

MarinaMelina - Toivotaan, että siellä nyt tärppää <3 ++

mame - Vyöhyketerapia kuullostaa kyllä mielenkiintoselta :)) ihan ku ennustajalla kävis! Harmi kuitenkin tuo tädin tulon tekeminen :( No, uuteen kiertoon sitten vaan <3 toivottua tulosta tietenkin toivoen!

Isabell - En tikuttanut ovista ja itseasiassa huomasin pari päivää sitten et ollaan heiluteltu tämän kierron aikana VAIN 3 kertaa peittoja :O ei varmana oo voinut käydä näin hyvää tuuria ... :)

Rousme: Varovaiset onnittelut haamulaisesta!! kyllä se siitä vahvistuu <3 ootko tehny tänä aamuna uutta? vai teetkö vasta huomenna? Jännää jännää......aika hauska jos noista on yks kerta osunu ja ollut se oikea kerta :) oliko oletetun ovulaation aikoihin edes :) eihän se sitä katso ja jos et oo tässä kierrossa ottanu mitään stressiä ja paineita niin se on voinut juurikin tapahtua kun ei osaa odottaa....innokkaana täällä mäkin seuraan tilannetta.

Anteeks hiljaisuuteni, täällä on tullu niiiiiin paljo tekstiä ja ollu ny kauhee kiire et kerinny vaan pikasesti yrittää vilkuilla kaikkien tekstit. mut kaikki ootte ajatuksissani ja kaikkia jännäilen samalla tavalla niinku ennenkin :)
Mutta missä on tän kuun plussat :( MAME eikös nyt mennä jo kaikkien keskiarvojen ja viivojen alapuolella......

-Jessica kp 19-  lomaan 4 päivää -emoticon 
(jännittää muuten et toivottavasti täti ei pamahda kesken reissun kylään....se ei ois kauheen kivaa se....ja muutenki mun puolesta vois pysyy kokonaan pois....)

Rousme: ehkä toi että ei niin stressannut auttoi asiaan :)
Isabell: lähtispä se täti sieltä pikoihin :) kiitos, nyt kyllä ei oo mitään oiretta/tuntemusta, joten taidan asennoitua odottamaan tätiä.. :)
mame: pahoittelut vyöhyketerapian uutisista, mutta hyvä että laittaa hormonitoiminnan kuntoon. e-pillereistä oon kans kuullut että joillakin vaikutus lakkaa myöhemmin... ja ilmeisesti paljon vaikuttaa se että miten kauan niitä on syönyt...tsemppiä uuteen kiertoon, jos tää kierto ei olekkaan se kierto <3
Rousme: kauankohan testissä pysyy se plussa, täytyypä itekkin ottaa talteen jos joskus plussan saa.. esikoisen aikana tein CB digitestin niin siinä pysy sen  paari viikkoa.
jessica3: toivottavasti sinne ei eksyisi täti ollenkaan, mut jos pirulainen eksyy niin toivottavasti ei lomalla yllätä. ei onneksi sulla oo enää montaa päivää lomaan :)

on: täällä koko sakki sairastanut vattataurin... ny onneksi jo vähä paremmas voinnis... :)
kp 25/30, dpo 8. ei mitään oloa/tuntemusta... joten tätiä asennoidun oottelemaan..

Anteeksi tämmöinen omanapailu tässä, muttamutta, alkaa menneen jo hermo näitten menkkojen kans, eikai voi olla normaalia että mensut kestää jo kaheksatta päivää? alkaa tuleen kiire jo tuonne peiton alle!! :D tekeeköhän tuo provera pilsut sitte tuon?! hmh, kai se pittää soittaa lekurille ma aamuna, jos tämä ei ala jo loppua... huohhelis

Onnea Rousme, kyllä tuo selvältä plussalta näyttää! Toivottavasti vielä vahvistuu tuosta ja salamatkustaja pysyy matkassa täysiaikaiseksi saakka. Lisääkin plussia saisi mitä kernaimmin tulla. Jospa ne haikarat nyt alkaisivat joukolla kotiutua sieltä kevätkokouksesta?

Täällä 8 DPO eikä niin minkäänlaista osviittaa että mitään olisi mihinkään kiinnittynyt. Eräänlaisia vauvauutisia on kuitenkin, nimittäin meidän makkarissa pesälaatikossa (siskon äitiysavustuspakkauksen laatikko haikarakuvineen, by the way) piipittää viisi kissanpentua! Olin odottanut niiden syntyvän aikaisintaan huomenna mutta emopa keksi pyöräyttää ne torstai-illan päätteeksi just kun olin kotiutunut töistä. Koko homma oli ohi alle kahdessa tunnissa - kyllä on kissoilla helppoa... Jospa tuo kissamaailman haikara saisi välitettyä ihmisiin erikoistuneelle kollegalleen terveiset että nyt tähän osoitteeseen ja sassiin!

Takaisin