Iissa ja muutkin, joita kilpirauhasasiat kiinnostavat: Ensinnäkin, itselläni aloitettu TK-lääkärin toimesta vajaatoimintalääkitys Thyroxin lokakuussa 2011. Tai, no enemmänkin omasta toimestani, koska ehdotin, että eikö lääkettä voisi kokeilla ja sitten sain kokeeksi ja nyt olen syönyt siis lokakuusta lähtien. Mulla arvot todellakin olleet jo 2006 lähtien mitä sattuu. Eli 2006-2007 TSH yli 5 ja yli6 ja T4V noin 12. Sitten 2008 TSH olikin 1,5, ei lääkitystä, seurantaa vain. Seurantakin sitten unohtui, kun en itse pitänyt huolta. Nyt sitten vuosi tai kaksi sitten oli otettu arvot ja sain vain kuulla, että ihan normaalit, enkä jaksanut sitten itse niiden perään kysellä. Nyt kun olen alkanut ottaa selvää ja kerätä itselleni arvoja paperille (TK:sta saa soittamalla, lähettävät kotiin), niin TSH ollut lähes 4. Nyt sitten lokakuussa 2011 halusin kokeisiin ja soitin TK-lääkärille, määräsi kokeet ja TSH 4,09 ja T4V 12. Puhelinaika lääkärin kanssa arvoista ja hän sanoo, että ovat ihan rajojen sisällä!!! TSH yläraja-arvo on siis 4 ja jo yli 2 arvoilla voi saada pahoja oireita. No, olin asiasta onneksi selvillä ja sanoin, että oireet kyllä ovat pahoja; luettelin epäsäännöllinen kierto, väsymys, alotekyvyn puute, ei kiinnosta mikään, iho kuiva, alapaine (verenpaine) koholla, sydäntuntemuksia (muljahteluja) jne jne jne.... No, lääkäri sitten vaan, että "voidaanhan me kokeilla lääkitystä" ja määräsi sen puhelimessa, hain apteekista. Kontrollit venyivät, kun yleensä eka kontrolli pitäisi olla 6-8 vkon kuluttua lääkkeen aloittamisesta. mä pääsin vasta 4 kk lääkkeen aloittamisesta. Silloinkin vielä TSH 3,8 tai jotain ja nosti annosta heti tuplasti. Nyt kävin viime viikolla kokeissa ja TSH oli 0.5!!! En ole lähellekään niin väsynyt kuin aiemmin. Multa on nyt otettu paljon muitakin arvoja ja lääkäriaika TK:n gynelle odottaa 16.4. <3 tää huojentaa jollain lailla. Jos kilppariasiat mietityttää, täältä foorumilta saa tosi paljon apua
http://www.kilpirauhas.info/foorumi/ Käykää katsomassa!
omaan kiertoon liittyvää: Sain bongattua ensimmäisen kerran (kolmas kierto josta tikutin) LH piikin eli ovistesti (David liuska) näytti positiivista tiistaina aamupäivällä. Tiistaina sitten touhuiltiin miehen kanssa (ollaan kyllä jo ennen sitäkin touhuiltu vähintään jtp). Nyt sitten vaan ei enää ke ja to tullut mitään :( väsymystä, riitelyä, paineita ym. Sitten vaan keskusteltiin ja "riideltiin" yömyöhään. Että enpä sitten tiedä, jäikö ovis hyödyntämättä oikeasti ;( Harmittaa todellakin, mutta en vaan voinu ajatuksilleni mitään (nää ahdistukset ja riidat siis johtuivat minusta, ei miehestä. Hän olisi ollut valmis intiimiin yhdessäoloon ja lapsen yrittämiseen).
Todellakin näiden kuukausien aikana on omat halut pudonneet pilvistä ihan maan kamaralle. Aiemmin seksi oli seksiä ja nautinnollista sellaista minulle. Ja meillä minä olin se, joka sitä enemmän halusi. Nyt ajatukset ovat vain "lapsen yrityksessä" ja halut kadonneet. En uskonut ikinä itselleni käyvän näin.
Anteeksi ON!