Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rousme; en taida uskaltaa testailla vielä huomenna aamulla... onhan mun pisin kierto ollut sen 35pv, joten ei tässä vielä mikään hoppu ole :) 31-32pv taitaa ollut kultainen keskitie :) Jotenka lauantaiaamulle taidan jättää testailut, jollei menkat sitä ennen ala :)

Nopeeta omaanapaa vaan nyt:

Eipä siellä Felicitaksella hullua hurskaammaks tullu, 60e köyhemmäks kylläkin! No, se on pientä ja menis se turhempaankin! Sanottiin että 2,5 ylittävillä arvoilla alotetaan lääkitys! Mutta kappas kappas...mulla 2,65 (helmikuussa otettu) eikä alotettu! Oon kuulema rajatapaus ku marraskuussa otettu arvo oli 2,41! Nyt pitäis sit toukokuussa saada kinuttua lähete jostain verikokeisiin ja kattoo se arvo taas! Jospa sen sieltä polilta vaikka sais! Että kiukuttaa! x( Noh, sain ilmasen ultran...taas! Folli 12,8mm pieni murkula, mut limis oli ottanu kasvun 10,6mm ja oli tälläkertaa 3-viivainen, maanantaina oli siis 6mm eikä viitettäkään 3-viivaisuudesta! Jotain positiivista sentää! x) Mut paljonpa sellasella tekee, kun folli on tuommone! Ja ensimmäisenä se sano, et arvohan on kunnossa! Joo, mut oireet ei! Kerroin sille listan oireita väsymyksestä hiusten ja ihon kuivumiseen sekä aloitekyvyttömyyteen yms.! Mut ei ni ei! Ja oli vielä TIETENKIN sellane lääkäri mikä ei oo tehny lapsettomuustutkimuksia, vaan vain normi gynen vastaanottoja! Aattelin siinä vaiheessa: MISTÄ MUA RANKAISTAAAAAAN???!!!! -.- Eli se ei ollu edes kuullu koko 2,5 arvosta, vaan kysy toiselta lääkäriltä! Mutta näin nyt...käski vaan olla kärsivällinen!! NO KIITTI!!!! :|

Moi,

elsiina tervetuloa!

vuononvaltiatar,
voi kunpa nyt sinun jännittäminen saisi onnellisen lopun eli plussan tikkuun tällä kertaa :)

mame, on toi dpo10 tosiaan aika varhainen testausaika. Toivottavasti seuraavassa testissä olisi eri tulos :)

Pahoittelut kaikille tädin saaneille :( :( :( Isabell ja kiiki87 ja omppuf ja olikos muitakin...

Rousme, mulla on htc-puhelin, ja siihen oon ladannut WomanLog-nimisen ohjelman. Se on kalenteri joka ennustelee ovispäiviä ja seuraavia menkkoja, ja siihen voi merkata yhdynnät ja lämpötilat ja painon ja pillerit. Viimestä oon itse käyttänyt nyt ovisplussan merkkaamiseen ;)

Iissa, kuulostaa kovasti kurjalta, luin nyt tuon viimeisimmänkin viestisi :( Ei oo kyllä reilua, jos ei saa kunnon apua :( Mutta jatkat taistelua! Tsemppiä kovasti jatkoon! Iso hali <3

Jooh, tällä hetkellä ei ole kovin hyvä olo, mutta se nyt todennäköisemmin johtuu tämän päivän muista koettelemuksista eikä raskautumisesta ;) Kävin mm. terveyskeskuksella toteamassa, että en uskaltanut ottaa tänään  eli kp25/28 lomamatkaa varten poliorokotusta (jota siis ei suositella raskaana oleville). He sanoivat, että se on mun oma päätös. Hoitaja kävi sitä lääkäriltäkin kysyyn. Noh, en kai mä sit voinut sitä ottaa. Siirrettiin aika ensi viikolle. Jos oonkin raskaana, niin sittenhän tuleekin kauhea miettiminen rokotuksen ja matkan suhteen, että mitä tekis. Mutta se ois sit sen ajan murhe, kai sitä jostain saa neuvoja sitten siinä tapauksessa.

Olis kyllä niin ihanaa saada marraskuu-vauva, sen kanssa ehtis sitten vielä joulun viettoon vanhempien luokse toiselle paikkakunnalle. <3 Mut ei pidä nyt toivoa mitään. Ainakin on win-win-situation tiedossa. Plussa tai huojennus noista matka-asioista.

Tsemppiä kaikille jännäilijöille ja plussasadetta kaikille!

Iltaa! :)

Täytyy vielä kommentoida, kun vasta huomenna illalla voin seuraavaksi kommentoida :) Oon päivän koulutusreissulla :) Ei menkkoja vielä :)

Iissa; Kyllä se varmasti kukkarossa tuntuu tuo lääkärin luona käyminen. Mutta tottahan tuo on, että voisi mennä vastaava summa paljon huonompaakin asiaan :) Onneksi siellä oli kuitenkin limiksen tilanne parantunut. Harmi vaan, että munis ei oo tarpeeksi iso :( Jännää tuo lääkityksien aloitus. Paikoissa voi hyvinkin olla tuollaiset guidelinet, että tottakai aloitetaan lääkitys tiettyjen arvojen kohdalla, mutta sitten tehdäänkö niin.... ? Selityksiä ja selityksiä tuntuu aina löytyvän : / Hyvä todeta raskautumista jo tosi pitkään haaveilleelle ihmiselle, että älä nyt mitään stressii tästä ota. Ota iisista ajan kanssa.. Mieti asiaa ihan rauhassa kotona partnerisi kanssa.. Yeah right! Sympatiat minulta sinulle! :)

elenna; kumpa toisikin haikara tällä kertaa minulle plussan <3 Ja kuitenkin jotenkin tiedän, ettei tuo. Huoh... tuntuu, ettei se oma aika koskaan koita :( Parempihan tuo rokoteaika oli siirtää ensi viikkoon, niiin saa ainakin varmuuden tuohon, oletko raskaana! Sitten onkin toinen homma, otatko rokotteen jos olet raskaana... onneksi sinulla on tuo matka, mikä saa olon ainakin sitten paremmaksi, jos tässä kierrossa ei ole tärpännyt :) Voi, lähdettäisipä mekin matkalle :) Ollaan tyyliin viimeiset 5 vuotta matkustettu vaan maan rajojen sisällä :) Voisi olla niin kivaa piipahtaa oikeen kauempanakin ;-)

Melina No, voihan se olla et ovis tulee, mut ei se vissii hyödytä mitää vaik tuliski tai jotain! Eli tuhoon tuomittu jälleen koko kierto! Sinällään ehkä ihan hyvä, et nyt saa hengittää pari viikkoo eikä tartte jännätä tuleeks sielt plussa vai not! Ja KIITOS!! <3 Nii ja tsemppiä oviksen metsästykseen!!!! <3 :)

vuononvaltiatar Eipä niistä näytä tietävän kovin moni muukaan! Jos niissä on jotain häikkää ni näköjää Hesan Felicitaksella joku ja endokrinologit vain ja ainoastaan tietää näistä yhtään mitään! Eli kannattaa sit suosiolla, jos vaan mahdollista, hakeutua heidän tykö sitten!

elenna Kiitos!! <3 Ihan sillee pikkase teki miel kysyä siellä, et onks tuo joku valelääkäri vai mistä arvonnasta se on tuon lupansa voittanu???!!! Tuntu ettei se tiiä mistään mitään! Mut, nyt YRITÄN :D olla stressaamatta tuota ja mitään muutakaan loppu kierrosta! Katellaan sitten ens kuussa taas, josko ne 3tbl clomeja + metut jelppaa! Niin mielelläni en lähtis niihin pistoshoitoihin, mut jos ei muu auta ni se on sit alotettava! :|

Virkkuli: tsemppiä tähän kiertoon, josko tuo stressin vähentäminen auttais :)
Rousme: hyvän nimen ootta keksiny peltohiiret :DD toivottavasti siellä ois tärpännyt <3 kuulostaa lupaavalta :) mä en malttaisi maanantaihin asti odottaa :D 
j3nni: toivottavasti siellä ois pupuilut ja ovis osunu yksiin :)
Isabell: pahoittelut tädistä :(
mame: pahoitelut negasta, toivottavasti ei täti sinne eksyis ja pääsisit tekeen positiivisen testin <3
MarinaMelina: toivon todella että ois kiinnitymiskipuja :)  tsemppiä oviksen bongailuun :)
vuononvaltiatar: iisot plussatuulet <3 jännäilen täällä sun puolesta.
Iissa: voi ei mikä lääkärireissu ollut :/ tsemppiä paljon <3
elenna: ihan hyvän päätöksen teit rokotuksen suhteen :) sulla ei enään montaa päivää testaukseen, paljon plussa tuulia <3

on: tänään on taas pitänyt keksimällä keksiä tekemistä, joten nyt on ikkunat pesty... äsken tulin piloxong:sta ja zumbasta, mut en kyllä pystynyt tekeen kunnolla kun alavattaan tuntu inhottavalta. Valkovuotoa tuli paperrin pyyhittäes runsaasti, aiemmis kierrois on tää aika ollu hyvinki kuivaa... 
nyt taas olo on että ihan varppina olisin raskaana, mut hitto jos taas kroppa tekee temput...toivoo mut siltikin epäilee... 

MarinaMelina: Onnea oviksen bongailuun :) toivottavasti tosiaan saisin seuraavalla testillä sen plussan sitten :)
vuononvaltiatar: Hui siellä jännitys tiivistyy. Toivon niin teille sitä plussaa <3 Tänään tosiaan nega testin jo tein ja ajattelin sitten uuden testin tehä joskus viikon pästä.
Iissa: Voi kyllä sua nyt koetellaan :/ Oisit kysyny et mistä kaupasta sitä kärsivällisyyttä saa...Onneks kuitenki jotaki positiivistakin tuolla reissulla ilmeni.
elenna: Toivottavasti sinäkin nyt sen plussan saisit :)

Apuaa, nyt on tullu taas sellain olo etten kyl maanantaihin asti jaksa oottaa :/// pitäskö mennä huomenna jo apteekkiin ja tehdä testi pe aamuna ? :o Mitä ootte mieltä ? Sit olis jo kp28/30 ja dpo11 .......... Huoooh ku en tiedä :( 

Tuli nyt sitten tilattua raskauskeiju.fi :stä testejä ja niitten saapumisajankohta vaikuttaa testauspäivään, jos tulee perjantaina niin hyvä mut jos ei, niin sit odotellaan maanantaihin :) 
Lämpökin noussut taas 36,8 ........ja mahaa pistellyt puolelta toiselle taas pitkin päivää...

Sori jos hermoilen täällä oman napani kanssa, mut en voi itelleni tällä hetkellä minkää :(

Päivää ihanaiset emoticon

Ihanaa kun aurinko paistaa ja lämmittää jo paljon!! Eilinen pettymys ja vitutus vaihtui tänään sisustusvimmaan, ajattelin laittaa taas kämpän uuteen uskoon! JA "uutta" autoakin katteltiin, että muutosta piisaa.. Jospa tässä kuussa saisi tätä vauvakuumetta purettua vähän muihinkin asioihin ja ajattelin myös hemmotella itteäni vähän ;) Stressi pois ja kevättä rintaan! Ehkä se vauvakin sitten ilmoittelee paremmin tulostaan.. toivottavasti pian <3

mame - Harmittelut negasta! :( mutta testasit kyllä tosi aikaisin.. ehtiihän se hyvin vielä plussaksi muuttua! Ja saa kyllä luvan nyt teille tullakkin!! <3

MarinaMelina - Onnea oviksen bongaamiseen :) toivotaan, että se tuo myös toivotun tuloksen <3

Rousme - Sulla on kyllä lupaavia oireita :) Testaa sitten, kun susta siltä tuntuu! Voihan sitä tarvittaessa uudestaankin testailla.. mut luotettavintahan se olis tehdä vasta sitten, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa :) Nyt plussatuulia sinne kovasti!!! <3

vuononvaltiatar - Nyt se täti saa luvan pysyä poissa! Toivon niiiiiin paljon sinne sitä plussaa <33 tulethan kertomaan, kun olet testaillut :)

Iissa - Äh, mikä lääkärireissu :( no onneks kuitenkin tilanne parantunut <3 tsemppiä!!!

elenna - Toivotaan nyt kovasti sinne plussatuulia! <3

vanilj - Toivottavasti tuo sun tunne osuu oikeaan ja olet raskautunut <3 niinhän sitä sanotaan, et nainen aavistaa usein alkaneen raskauden jo ennen testin tekemistä. :) +++

pikkutonttu - Jatka tikuttelemista vaan :) Kai se oviskin voi viivästyä!? noi oireet kyllä viittais siihen, et lähellä on!  Mä en kyllä tosiaankaan oo asiantuntija tässä, mutta luulisin näin! Toivottavasti saat kohta oviksen bongattua ja se tuo myös toivotun tuloksen <3

Iissa ja muutkin, joita kilpirauhasasiat kiinnostavat: Ensinnäkin, itselläni aloitettu TK-lääkärin toimesta vajaatoimintalääkitys Thyroxin lokakuussa 2011. Tai, no enemmänkin omasta toimestani, koska ehdotin, että eikö lääkettä voisi kokeilla ja sitten sain kokeeksi ja nyt olen syönyt siis lokakuusta lähtien. Mulla arvot todellakin olleet jo 2006 lähtien mitä sattuu. Eli 2006-2007 TSH yli 5 ja yli6 ja T4V noin 12. Sitten 2008 TSH olikin 1,5, ei lääkitystä, seurantaa vain. Seurantakin sitten unohtui, kun en itse pitänyt huolta. Nyt sitten vuosi tai kaksi sitten oli otettu arvot ja sain vain kuulla, että ihan normaalit, enkä jaksanut sitten itse niiden perään kysellä. Nyt kun olen alkanut ottaa selvää ja kerätä itselleni arvoja paperille (TK:sta saa soittamalla, lähettävät kotiin), niin TSH ollut lähes 4. Nyt sitten lokakuussa 2011 halusin kokeisiin ja soitin TK-lääkärille, määräsi kokeet ja TSH 4,09 ja T4V 12. Puhelinaika lääkärin kanssa arvoista ja hän sanoo, että ovat ihan rajojen sisällä!!! TSH yläraja-arvo on siis 4 ja jo yli 2 arvoilla voi saada pahoja oireita. No, olin asiasta onneksi selvillä ja sanoin, että oireet kyllä ovat pahoja; luettelin epäsäännöllinen kierto, väsymys, alotekyvyn puute, ei kiinnosta mikään, iho kuiva, alapaine (verenpaine) koholla, sydäntuntemuksia (muljahteluja) jne jne jne.... No, lääkäri sitten vaan, että "voidaanhan me kokeilla lääkitystä" ja määräsi sen puhelimessa, hain apteekista. Kontrollit venyivät, kun yleensä eka kontrolli pitäisi olla 6-8 vkon kuluttua lääkkeen aloittamisesta. mä pääsin vasta 4 kk lääkkeen aloittamisesta. Silloinkin vielä TSH 3,8 tai jotain ja nosti annosta heti tuplasti. Nyt kävin viime viikolla kokeissa ja TSH oli 0.5!!! En ole lähellekään niin väsynyt kuin aiemmin. Multa on nyt otettu paljon muitakin arvoja ja lääkäriaika TK:n gynelle odottaa 16.4. <3 tää huojentaa jollain lailla. Jos kilppariasiat mietityttää, täältä foorumilta saa tosi paljon apua http://www.kilpirauhas.info/foorumi/ Käykää katsomassa!
omaan kiertoon liittyvää: Sain bongattua ensimmäisen kerran (kolmas kierto josta tikutin) LH piikin eli ovistesti (David liuska) näytti positiivista tiistaina aamupäivällä. Tiistaina sitten touhuiltiin miehen kanssa (ollaan kyllä jo ennen sitäkin touhuiltu vähintään jtp). Nyt sitten vaan ei enää ke ja to tullut mitään :( väsymystä, riitelyä, paineita ym. Sitten vaan keskusteltiin ja "riideltiin" yömyöhään. Että enpä sitten tiedä, jäikö ovis hyödyntämättä oikeasti ;( Harmittaa todellakin, mutta en vaan voinu ajatuksilleni mitään (nää ahdistukset ja riidat siis johtuivat minusta, ei miehestä. Hän olisi ollut valmis intiimiin yhdessäoloon ja lapsen yrittämiseen).
Todellakin näiden kuukausien aikana on omat halut pudonneet pilvistä ihan maan kamaralle. Aiemmin seksi oli seksiä ja nautinnollista sellaista minulle. Ja meillä minä olin se, joka sitä enemmän halusi. Nyt ajatukset ovat vain "lapsen yrityksessä" ja halut kadonneet. En uskonut ikinä itselleni käyvän näin.
Anteeksi ON!

Rousme: Raskauskeijulta tulee yleensä testit jo seuraavana päivänä (jos ehtivät tilauspäivänä vielä postiin). Se on mukavan nopeaa toimintaa. Eli eiköhän sulle viimeistään pe testit tule :D

Hiutale ; Viestiä voi muokata tekstin alapuolella, muokkaa aihetta. Pääsee takaisin viestiin :) Jos sitä tarkoitit!

Rousme: Mäki aina päätän odottaa testaamisen kanssa siihen asti et menkkojen pitääs alkaa mut en mä vaan pysty. :D Sit liian aikasin tehtyn tulee aina se nega ja sit ei oo tullu hullua hurskaammaks vaan sitten pitää tehdä uus testi myöhemmin tai kaks. :DD
pikkutonttu: stressi voi siirtää ovista tai jättää sen kokonaan tulematta. Itellä oli edelliskierrossa ovis kp 16 ja tässä kierrossa se oli kp 13 että voi tietysti ihan muuten vaankin heitellä :) Nou hätä.
Isabell: Varaappas huvikses vaikka aika vyöhyketerapiaan ennen ovista. :) Jos ei auta vauvaprojektiin niin ainakin on koko rahalla itsensä hemmottelua :)))
Hiutale: Itellä kans halut hiipuu aina loppukierrossa olemattomiin. Ei vaan pysty ja kykene tekeen yhtään mitään ja sitten tulee kauhee morkkis kun miettii sitä että no entä jos just sillon ku ei pupusteltu niin olis ollut mahdollista saada lapsi alulle. Plääh.

Omaa: Kp 24 ja dpo 11. Ei mitään oireiluja sen kummemin edelleenkään. Vähän oon jo asennoitunut siihen että taaskaan ei ole tärpännyt. :/ Hmmph.

Hiutale Toivotaan että se ovis tuli nyt sit kuitenkin hyödynnettyä! Eleleehän ne simpat muutaman päivän kuitenki siellä vartoilemassa munasolua! =) Ja olen käyny tuolla kilpparifoorumilla, mut en oo keksiny mikä sähköposti sinne kävis!? Hotmail, gmail, suomi24 ja luukku kun on poissuljettu, enkä löytäny sieltä mistään mikä se sit pitäis olla!

vuononvaltiatar: pahoittelut tädistä! :(
vatukka: sekaan vaan :) välillä kyllä tulee mahottomasti tekstiä ettei perässä pysy :D mut tuu ihmeessä päivittelemään kuulumisiasi :)
mame: voi hitsit..toivottavasti tuo tunne ois väärä ja täti ei sinne löytäis enää <3
Hiutale: kyllä tuosta sun tekstistä selkoa sai :) hyvä että saitte oviksen bongattua, toivottavasti ois tärpännyt <3 tuo halujen katoaminen on tuttua.. jotenki alkaa vain maistua puulta kun on "pakko"...
Isabell: ihana ku oot nuon positiivinen :) tsemppiä siis uuteen kiertoon <3 Toivon kyllä todella että tää tunne ois totta, mut jotenki ei uskaltais toivoa :)
pikkutonttu: kannattaa jatkaa tikuttelua, josko tuolla stressillä ois sormet pelissä :/ koita keksiä jokin rentouttava hetki, tai jotain missä ajatukset sais tuulettua <3 tsemppiä <3
Rousme: taitaa ne tikut tulla perjantaina, tai siis tänään :) paljon paljon plussatuulia <3

on: ei mitään.. siis no alavatta tuntuu joo joltain mut en sit tiä oisko mahatauti iskemässä, kun poika on nyt taudin kourissa.. eli tää yö menee valvoes toisen unta..

Huomenta :) Noniin eilen illalla otin viimesen puikon(vihdoin!), sit vaan odottelemaan tätiä..
Olen tän viikon siivoillu yhtä tarhaa kun siivoja ollut pois, ja eilen ne ilmotti et täälä on yks poika jolla on kihomato! :S Nyt odotan et joko illalla alkaa peppu kutiaa !

Kp 23

Takaisin