Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vuononvaltiatar, mä juon aina paljon päivisin töissä, mutta nyt voin kotona käydä välillä tunninkin välein jos jossain asennossa alkaa tuntua ettei pysty olemaan ellei käy vessassa...ja silti ei välttämättä paljoa auta. Tämä kyllä voi olla ihan normaalia nyt kun on lopettanut pillerit ja alavatsa turpoaa eri lailla, hiuksetkin alkaneet rasvoittua nopeammin kuin ennen, niisk. :(

tulee ihan vuoden takaiset muistot mieleen...
meillä esikoinen oli 3kk kun rupesin odottamaan meidän prinsessaa <3
ihanaa !

Suuret pahoittelut j3nnille negasta, ja jälleen venyneestä kierrosta :(!!
Myös vuononvaltiattarelle (myöhässä) tädistä! :(

Onpas ikävää kun tänne on tullut niin paljon negatiivisiä tuulia... :(

Omppuf ja kp 46 yk 9

Heipsan !

Sli; Ookei, pitää varmaan itsekkin niitä joskus kokeilla :) Taino toivottavasti ei kumminkaan tarvitse.... ;)

J3nni; Höh, isot harmittelut negasta :(( Paljon voimahaleja ja tsemppiä nyt sinne<3

Vuononvaltiatar; Haha, nojuu tuo on kyllä niin totta!! :D Ja säkin saat jo pian alkaan tikutteleen, tsemppiä siihen ja toivottavasti saat LH-huipun testiin :)

J3nni: Harmittelut negasta, haleja ja tsemppiä täältä myös! <3

Kp 40, ei malttais odottaa menkkojen alkavan, niin pääsisi taas tikuttelemaan ensikierrossa, tuli tilattua raskauskeijusta ovistikkuja, ja foolihappo tabuja (liekkö auttavat).. 

Hyvää viikonloppua kaikille  !  

Iltapäivää väki! :)

Iltapäivähedelmän (kun en kahvii taikka teetä juo) jälkeen on hyvä taas kommentoida :)

Victoria; joudutpa tosiaan usein vessassa käymään : / Eikä sulla vti:tä voi olla? Tai voihan e ihan luonnollisesti noista pilsuistakin johtua.. kurjaa :(

Jenni90; ihanaa, että sinulle on siunaantunut jo kaksi pienokaista <3 Ja noin pieni ikäero helpottaa varmasti jossain vaiheessa, kun lapset alkavat kunnolla leikkimään ja oleilemaan keskenään :)

omppuf; kiitos kannustuksesta! :) eikös sinullakin tämä tuplapitkäkierto ala jo lähestyyn loppua ;-)

jemsQQ; täällä tosiaan on alettu miettiin, mihin aikaan noi testaukset sitten ajoittais.. melkeen testaan alkuun tosiaan kerran päivässä ja ja parin päivän jälkeen kahdesti päivässä... kauhee miettiminen tässä :) :)

marusia21; en tiiä, auttaako tuo fooli oikeesti sitten johonkin.. mutta onhan yleisen vireyden takia jo hyvä, ettei ainakaan liian vähän sitä saa :)

Heippatiheijjaa!

kiitos kaikille myötäeläneille.. masentavaa..
kävin tänää sittte lekurille ku löyty sopiva aika, ultrattii ja kaikkee ja tuomio oli se että et sinä kyllä ovuloi ollenkaan.
sillalailla.. sain nyt terot kuudeks kierroks, joista kolme syön ja sen jälkee katsotaa alkaako menkat tasaantuu, jos ei ala enkä ole raskaana meen tutkimuksiin jostai kilpirauhas -ja maidon eritys hormooni hässäkästä.. että voihan vitalis! ei taida meille hetkeen tulla toista lasta : (
on siis hyvin hyvin hyvin hyvä syy juoda tänää baarissa muutama lonkero tähä suunattomaan vitutuksen määrään ..

muillle toivon pikaisia plussia!!!! <3 toivottavasti meilleki ny se toinen suodaan ees 2013 vuonna...

j3nni: Voimia hirmusti! Varmasti masentavaa kuulla ettei ovuloi vaikka vauvaa on jo haaveillut.. Mulla vähä sama juttu, pitäs ultraan tulla aika, et saa nähä minkä tuomion ite saa. Mutta kyllä se vaavi sieltä tulee ! Hyvällä tuurilla jo terojen avulla, monethan on silloin tullut raskaaksi, ku sitä vähiten on odottanut, ja jos on aloittanut terot niin joillekkin on jo silloin tärpännyt! Kaikkea sitä luulee, että heti jos jättää pilsut pois niin tärppää heti, mutta tuntuu että niin käy vaan tyyliin "elokuvissa". Mutta ei saa luovuttaa ! Tsemppiä ja voimahaleja sulle! <3

j3nni: Iiiiso hali ja harmittelut sinne :( Toivotaan että ne terot auttavat!

Omaa: Eilinen kuumotus ei ole lähtenyt mutta pääkivun tilalle tuli aamulla ihmeellinen etova olo, yöks! Mistä johtunee? Hetki sitten nipisteli hyvin vähän(hyvä jos edes tunsin) Oikealta alavatsasta.

Nyt tekemään ruokaa ja hellimään kisuvauvoja :)

Josma: Mulla oli kans tuossa kierron puolessa välissä pari päivää, tuntu et naama helottaa oikeen punasena, lähinnä poskista, ja oli myös semmosta etovaa oloa, alavatsakipuilua jnejne. Voisiko olla ovulaatiota?? Vai onko sulla nyt mikä kp menossa? :) Tosin, itellä pääkipu on jatkunut tän kuun melkein koko ajan.. Naisen roppa on ihmeellinen!  :)

Moooi kaikille,

KIITOKSET kaikille tuesta ja tsemppaamisesta ! :)

Tosiaan kävin tänään lääkärillä. Ensin käytiin läpi mun kiertojen pituudet ja josko olen saanut ovistesteihin jotain näkymään.

Lääkäri totesi että kierrot ovat kyllä vähän pitkähköt, muttei mitään paniikkia suoranaisesti siitä tarvitse ottaa, vaikkakin mahdollinen ovulaatio tuleekin "liian myöhään". Enempi huolissaan hän oli tosiaan siitä mun tuhruvuodosta. Hän sanoi, että kun minulla alkaa tuhruttelu niin nopeasti ovulaation jälkeen, että voi olla, että tuhrun takia alkio ei pysty kiinnittymään, mikäli se on hedelmöittynyt.

Sitten hän tutki kunnolla ultralla jne. ja totesi että limakalvojen paksuudet jne. ovat hyvässä kunnossa, kohtu normaali jne, joten sillä puolella ei häikkää. Otti myös papa - kokeen.

Vielä hän ei lääkitystä minulle määrännyt, koska hän halusi ultrata vielä ensi viikon lopulla uudelleen, että näkee miten asiat kierron edetessä kehittyvät. Pitää myöskin saada tieto siitä, että ovuloinko ollenkaan. Plussa ovistestissä ei vielä tarkoita että välttämättä ovuloi, koska arvojen nousu tarkoittaa vain sitä, että mikäli siellä on jotain kehittynyt, niin arvojen nousu laittaa ovulaation liikkeelle, mutta mikäli siellä ei ole mitään mikä voisi irrota, niin ovulaatiota ei tapahdu. Eli tämä oli ainakin minulle uutta tietoa...

Sitten lääkäri määräsi minut verikokeisiin, mitkä pitäisi ottaa ihan kierron alkuvaiheessa, joten niitä testejä todella joutuu odottamaan. (varsinkin kun todennäköisesti en ehdi kotiin lomalta, ennen kuin se viikko menkkojen alkamisesta täyttyy, joten menee pari kk siihen.....) Lisäksi painotti sitä, että minun BMI on tasan 30, joten hissukseen pitäisi ruveta laihduttamaan ja liikkumaan enempi. (kyllä sen itsekin tiedän, mutta en vain ole vielä saanut aikaiseksi....) Lisäksi miehen pitäisi jossain vaiheessa käydä simppatesteissä. Se on minun miehelleni suht kova juttu. Hän sanoi että jospa joutuu johonkin steriiliin huoneeseen antamaan näytettä, niin siitä tulee sellainen stressi, ettei homma onnistu. Hän inhoaa kaikentyyppisiä näytteiden antamisia. (no, kukapa niistä tykkää...) Onneksi lääkäri sanoi, että mikäli simpat tuodaan kiireellisesti testin ottamisesta ja säilytetään kehon lämmössä, niin näytteen voi ottaa kotona, ja viedä sitten tutkittavaksi. Onneksi.

Joka tapauksessa, hiljaa hyvä tulee - lääkäri vielä korosti, että maltti on valttia ja että on erittäin todennäköistä että raskaudun, pitää vain jaksaa pitää hermot kurissa. Tämähän tietysti on helppo sanoa, kun jotain niin kovasti haluaa heti, tässä ja nyt. Pitää vain yrittää oppia asennoitumaan niin, että ei lataa joka kiertoon niin paljoa, ettei raskautuminen rupea määräämään elämää. Tämä minun kyllä varmaan pitäisi yrittää oppia.... Noh, erittäin hyvä juttu kuitenkin on, että viikon päästä suuntaan etelän aurinkoon useammaksi viikoksi, joten varmasti on muutakin ajateltavaa :)

Anteeksi näin pitkä sepustus, mutta ajattelin että itse tiedonjanoisena olen erittäin kiinnostunut kaikkien kokemuksista....ehkä tässä on jotain vinkkiä jollekin toiselle....?

Tsemppiä tsemppiä kaikille - kyllä tässä varmasti kukin raskaudumme aikanaan - mieluiten tietysti erittäni nopeasti :)

marusia21: Kp:sta en tiedä lopetin pillerit 2.1 joten vielä hakusessa :P Ovu vois olla, mutta en ennen ole tuntenut joten pitää tarkkailla :) Ja se olisi kyllä hienoa jos nainen saisi edes omasta kropasta selkoa  !

j3nni Harmittelut negasta ja lääkärin diagnoosista :/ Toivotaan että terot auttaisivat saamaan kierron tasaantumaan :)

Itsekin välillä miettinyt että ovuloinko ollenkaan kun välillä kierrot vaan venyy.. kaipa se pitää raahautua lääkärille itsekin jossain vaiheessa.

marusia21 Oot niin oikeessa että naisen kroppa on ihmeellinen :DD Ei tarvii kun vähän päästää ajatukset siihen että olis tärpännyt kun kaikki mahdolliset "oireet" pamahtaa päälle :)

Tänään tupsahti postiluukusta tilaamani raskaustestit, jospa tässä nyt kuitenkin vielä muutaman päivän malttaisi odotella ennen testaamista :)
Ovistestejä en vielä tilannut, ajattelin vasta sitten jos ja kun se täti suvaitsee ilmestyä.

Mulla ollut nyt pari päivää outoja vatsakramppeja, tosi epämukavaa. En tiedä että onko täti tulossa normaalia kipeempänä vaiko kenties jonkun vatsapöpön napannut, toivon vaan että helpottaisi huomiseen mennessä kun pitäisi työpäivästä suoriutua :/

J3nni: Pahoitteluni ja paljon voimahaleja! :/ Toivottavasti teroluteista olisi apua.
Victoria: Oletko alkanut syömään c-vitamiinia? Se ainakin pistää hyppään vessassa.
marusia21: Itse olen nyt pari kuukautta syönyt foolihappoa ja ainakin siitä tulee pirtsakampi olo jonsei muuta :)
mietintämyssy: muista sitten olla miehen kanssa paaaaaljon auringossa kun sehän lisää sitä hedelmällisyyttä ;)
Josma: Sinulla tosiaan saattaa olla ovulaatio lähiaikoina jonsei jo ole ollut. Oireesi ainakin täsmäisivät ja ajankohtakin vissiin.
jemsQQ: Ei sun välttämättä kuvaa tartte laittaa :) Vähän luulen että jos kerran se ovulaatio testi on jo positiivista näyttänyt niin se oviskin on mennyt, mutta hyvähän se toisaalta on pelata varman päälle :)) Ite tuun hyvin omalla kierrolla perässä :D

Tänään taas ovista tikutin ja nyt siihen tuli taas vähän tummempi viiva. :) Hihi. On tää tikuttelu vaan jännittävää touhua. Varmaan huomenna tai sunnuntaina tulee sitten kunnon tumma viiva. Toivottavasti ainakin.

Kp 15/30-37

Pepa: Totta! Sitä alkaa kuvittelemaan oireita, niin niitähän tulee, ja paljon! :D Tuo malttaminen on kyllä niin pahasta, itsellä ei sitä malttia näytä riittävän. Mutta muistakkin ilmoitella testien tuloksia kun maltat ne tehdä ! ;) plussatuulia sinne hirmusti, jospa nuo vatsaoireet viittaisivat aivan johonkin muuhun, kun tädin tuloon taikka vatsapöpöön. :) 

Itellä tuo malttaminen käy tuskaiseksi, kp 40 menossa, ja 4-5 pvän päästä pääsisi VASTA testailemaan, miten maltankaan oottaa! olin jo aamulla menossa vessaan testailemaan, mutta tuli jälleen pettymisen pelko, ja jätin testaamatta.. Vähän ollut tänään semmonen fiilunki, että saattaapa ensi viikolla täti tulla kyläilemään, vähän alkanut olemaan menkkamaiset tunnelmat alamasulla..

Oli pakko tulla tänne sepittämään jotakin, ku mies vaan nukkuu (ollut aamuvuorossa tän viikon nii on ku maansa myyny joka ilta), eikä oo nyt muille keille jutustella, niin kirjottelen tänne ajan kuluksi! Viikonloppu meneekin töiden parissa.. huokaus! 

Iltaa! :)

Täällä on taas kivasti kirjoiteltu :)

j3nni; kauhee juttu! :( Tosi harmittavaa, mutta parempi se tietty nyt saada tietää, kun yrittää vielä kauemmin tuloksetta : / Voimia! Ja voihan se olla, että noilla teroilla sitten voi raskaantua ;-)

marusia21; itellä ei varmaan kädet pysyisi aloillaan noin pitkän kierron kanssa :) Tulisin hulluksi odottaessa :D :DMutta kohta pääset testaileen. Ja höpö höpö, ei ne menkat sieltä tule! ;-)

Josma; itsellä parin viime kierron aikana esiintynyt päänsärkyä ja kuumeen tunnetta kuvitellusta oviksesta kierron loppupäässä :) Itsellä ei näemmä johtanut raskauteen, muuta toivottavasti sinulla kertoisi!! :) :)

mietintämyssy2011; hyvä, että kävit siellä lääkärillä. Hyvä aina selvitellä asioita :) Harmi vaan tuo sinun tuhruttelusi : / Toivottavasti se ei kiinnittymistä täysin mahdottomaksi tekisi! Ja toivottavasti onnistut siirtään ajatuksesi raskautumisesta muualle, edes matkan ajaksi! ;-) :)

PePa; no niin! Kiva että sait tilaamasi testit! :) Harmittelut tylsistä vatsakrampeista! : /

mame; hyvältä vaikuttaa sinun tikuttelusi. Toivottavasti viikonloppuna huippu löytyy! :)

mame, en kyllä ole alkanut syömään C-vitamiinia. Pissahätä johtuu yksinkertaisesti siitä että alavatsa on turvonnut...miksi se on turvonnut niin se onkin sitten toinen asia. :) Toivon parasta mutta eiköhän tässä pidä vielä muutamia kertoja pettyä.

Heippa kaikille

Minäkin ilmoittaudun kuumeilijaksi. Meillä on nyt 2 vuotias poika ja haaveilemme toisesta. Nyt on menossa ensimmäinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen.

Päätin "nopeuttaa" operaatiota ovistestein ja törmäsin omituisuuksiin. Vahvimman viivan sain jo 9 päivää ekasta vuotopäivästa ja sen jälkeen haaleaa posittivita koko seuraavan viikon. Ihan tummaa viivan en nähnyt. Limat ja nipistelyt tulivat 6 pv tuosta tummimmasta viivasta. Lakennallisesti ovis ois ollut 18, 19 tai 20.1, mutta ihmetyttää nuo testit. Niistä viis nyt toivotaan ja jännitetään miten käy. Hieman stressiä pukkaa, kun olisin jo aiemminkin ollut valmis toiseen lapseen ja nyt sitä kiireesti haluaisin, kun "luvat tulivat" :D Toivottavasti stressi ei haittaa raskautumistani.

Puhdas nega. Ei edes haamun vilahdusta. :(

Voiko mulla olla vti vaikka virtsaaminen ei satu tai kirvele? Mä kyllä pystyn olemaan käymättä vessassa pitkiä aikoja enkä öisin herää koko ajan. Ja eilen illalla kävin vain kolmesti kotona joten ei se ravaaminen pahaa ole. Mutta lämmöt on olleet nousussa ja alavatsa kipuilee edelleen. Nyt ei ole enää menkkamaisia kipuja vaan jo vähän ilkeämpiäkin. Mutta silti tuntuu että ne tulisivat suurilta osin sivuilta, välillä kyllä keskelläkin särkyä, mutta esimerkiksi virtsaputkeen ei tunnu minkäänlaista vihlaisua. Jos ei ole vti niin mitä hittoa?? :(

Ei muuten mutta huomenna reissuun...jos tartten lääkäriä tartten sen nyt. Toisaalta dpo on niin vähän ettei tuo välttämättä vielä ole viimeinen testi jonka teen.

Niin ja mulla nousee lämpökin iltaa kohden puolisen astetta ja kipu säteilee välillä alaselkään, esim nyt sitäkin särkee.

Takaisin