Moooi kaikille,
KIITOKSET kaikille tuesta ja tsemppaamisesta ! :)
Tosiaan kävin tänään lääkärillä. Ensin käytiin läpi mun kiertojen pituudet ja josko olen saanut ovistesteihin jotain näkymään.
Lääkäri totesi että kierrot ovat kyllä vähän pitkähköt, muttei mitään paniikkia suoranaisesti siitä tarvitse ottaa, vaikkakin mahdollinen ovulaatio tuleekin "liian myöhään". Enempi huolissaan hän oli tosiaan siitä mun tuhruvuodosta. Hän sanoi, että kun minulla alkaa tuhruttelu niin nopeasti ovulaation jälkeen, että voi olla, että tuhrun takia alkio ei pysty kiinnittymään, mikäli se on hedelmöittynyt.
Sitten hän tutki kunnolla ultralla jne. ja totesi että limakalvojen paksuudet jne. ovat hyvässä kunnossa, kohtu normaali jne, joten sillä puolella ei häikkää. Otti myös papa - kokeen.
Vielä hän ei lääkitystä minulle määrännyt, koska hän halusi ultrata vielä ensi viikon lopulla uudelleen, että näkee miten asiat kierron edetessä kehittyvät. Pitää myöskin saada tieto siitä, että ovuloinko ollenkaan. Plussa ovistestissä ei vielä tarkoita että välttämättä ovuloi, koska arvojen nousu tarkoittaa vain sitä, että mikäli siellä on jotain kehittynyt, niin arvojen nousu laittaa ovulaation liikkeelle, mutta mikäli siellä ei ole mitään mikä voisi irrota, niin ovulaatiota ei tapahdu. Eli tämä oli ainakin minulle uutta tietoa...
Sitten lääkäri määräsi minut verikokeisiin, mitkä pitäisi ottaa ihan kierron alkuvaiheessa, joten niitä testejä todella joutuu odottamaan. (varsinkin kun todennäköisesti en ehdi kotiin lomalta, ennen kuin se viikko menkkojen alkamisesta täyttyy, joten menee pari kk siihen.....) Lisäksi painotti sitä, että minun BMI on tasan 30, joten hissukseen pitäisi ruveta laihduttamaan ja liikkumaan enempi. (kyllä sen itsekin tiedän, mutta en vain ole vielä saanut aikaiseksi....) Lisäksi miehen pitäisi jossain vaiheessa käydä simppatesteissä. Se on minun miehelleni suht kova juttu. Hän sanoi että jospa joutuu johonkin steriiliin huoneeseen antamaan näytettä, niin siitä tulee sellainen stressi, ettei homma onnistu. Hän inhoaa kaikentyyppisiä näytteiden antamisia. (no, kukapa niistä tykkää...) Onneksi lääkäri sanoi, että mikäli simpat tuodaan kiireellisesti testin ottamisesta ja säilytetään kehon lämmössä, niin näytteen voi ottaa kotona, ja viedä sitten tutkittavaksi. Onneksi.
Joka tapauksessa, hiljaa hyvä tulee - lääkäri vielä korosti, että maltti on valttia ja että on erittäin todennäköistä että raskaudun, pitää vain jaksaa pitää hermot kurissa. Tämähän tietysti on helppo sanoa, kun jotain niin kovasti haluaa heti, tässä ja nyt. Pitää vain yrittää oppia asennoitumaan niin, että ei lataa joka kiertoon niin paljoa, ettei raskautuminen rupea määräämään elämää. Tämä minun kyllä varmaan pitäisi yrittää oppia.... Noh, erittäin hyvä juttu kuitenkin on, että viikon päästä suuntaan etelän aurinkoon useammaksi viikoksi, joten varmasti on muutakin ajateltavaa :)
Anteeksi näin pitkä sepustus, mutta ajattelin että itse tiedonjanoisena olen erittäin kiinnostunut kaikkien kokemuksista....ehkä tässä on jotain vinkkiä jollekin toiselle....?
Tsemppiä tsemppiä kaikille - kyllä tässä varmasti kukin raskaudumme aikanaan - mieluiten tietysti erittäni nopeasti :)