Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Isabell: Voi että toivottavasti täti nyt ei sinne tulis :)))
unelma-Anelma: Tervetuloa joukkoon :)
Pikkutonttu: Ootko koittanu tällä: http://suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomivyohyketerapeutteja/ hakee niitä vyöhyketerapeutteja? :) Toivottavasti löydät kans sellasen hyvän terapeutin jonka kans synkkaa muutenkin. Mulla on kyllä nyt toiveet aika korkeella sen tärpin kans. :) <3
vuonovaltiatar: Ei oo kyllä yhtään itsekästä toivoo sitä raskautta. Kyllä mäkin jo niin haluaisin sen vauvan. :) <3 Onneks oma mies on niin kans tosissaan tän projektin kanssa että aloitti kans vitamiini kuurin. E vitamiinia, sinkkiä ja D vitamiinia. :D
Perhoska: Paljon jaksamista sinne! <3 Älä nyt kuitenkaan vielä pyyhettä kehään heitä. Vasta kuitenkin puoli vuotta teillä yritystä takana. Kaikki on vielä mahdollista :)
kiiki87: No toivottavasti ei kovin pitkäksi kierto veny. Tai voihan se plussa vielä myöhemminkin tulla. :)
Virkkuli: Toivottovasti asiat siellä selviää parhain päin. Pahoittelut myös täti punaisesta :/
j3nni: No toivottavasti saat nyt ensin kierrot kuntoon. :)

Omaa: Edelleen pupustelua joka toinen päivä taktiikalla jatkettu. Oon kyllä niin super pettyny loppukierrosta jos ei oo tärpänny. Enempää ei oikeesti vois kyllä raskautumisen eteen tehdä mitä nyt on tehty. Oon jopa onnistunu noudattaan kaikkia niitä tavoitteita mitä kierron alussa asetin. Sitten oon kyllä aika varma että jossain on jotain perustavaa vikaa jos nyt ei onnistu.

Kiitos pikkutonttu, vuononvaltiatar ja mame :) Ihana kun näihin keskusteluihin otetaan niin hyvin mukaan. Pitää vähän selailla tätä keskustelua taaksepäin että tiedän missä tilanteissa muut on.

Vuononvaltiatar
tuohon ammattiin liittyen, oletko töissä ja jos olet niin oletko kertonut että yritätte lasta? Ite olen palaamassa vanhempainvapaalta takaisin töihin heinäkuun alussa ja minut sijoitetaan suoraan takaisin angioihin koska siellä on hoitajapula. Osastonhoitaja suorastaan luottaa siihen että tulen paikkaamaan kesällä sairaslomalle jäävää hoitajaa. Sillon esikoista yrittäessämme mietin paljon että voinko olla kertomatta yrittämisestä kun jouduin kuitenkin välillä seisomaan ihan putken vieressä toimenpiteiden aikana. Mietin sitten sitäkin että jos kerron enkä tulekaan raskaaksi niin en halua sitä työpaikalla käydä läpi, joten jätin sitten kertomatta ja olin erityisen varovainen (suorastaan säikky). Tosin kyllä heikon plussan jälkeen kävin paljon mielessäni läpi että kuinka paljon olin ollut siellä huoneen puolella säteissä viimeisen parin viikon aikana. Ja onko röntgenhoitajalla oikeus kieltäytyä A-luokan töistä jos vasta yrittää lasta? Se kun saattaa kestää kuukausia tai vuosiakin ennen kuin onnistuu...

Eli, parempi olis raskautua ennen heinäkuuta niin mun ongelmat ratkeis töidenkin puolesta ;). Taisinkin juuri perua sen ettei meillä mikään kiire ole. Mitä lähemmäs pilleriliuskan loppu tulee niin sitä innokkaampi olen toisen lapsen yrittämisestä :D

Iltaa leidit!!:)

Unelma-Anelmalle tervetuloa! :) ja onnea pikkukakkosen yritämiseen ! Hyvä kun olette liikkeellä rauhallisin fiiliksin niin on tuo vauvantekoaika mukavampi :) mutta tuttu tunne sekin että välillä on kiire, riippuu miltä kantilta katsoo asiaa:)

Pikkutonttu, tilasin itsekkin samasta paikasta ovisliuskat ja r-testit, tuli kyllä super nopeesti mullekkin kun sunnuntai iltana tilasin niin tiistaina oli postilaatikossa, vaikka mekin täällä metsän keskellä asutaan :)

Vuononvaltiatar: onneksi ovikseen mulla on vielä kaksi viikkoa jos vanhat merkit pitää paikkansa, siinä ajassa tuo jälellä olevat vajaat kaksi/kolme kiloa voiskin jopa saada poijes :) Siinäpä se onkin tuo loppukierron vitsaus kun ei voi tietää millon oireet on niitä ns. oikeita oireita ja millon menkkaa edeltäviä =/

Iissa, toivotaan että kaikki menee tässä kierrossa mallikkaasti ja oviksen ajallaan ja saadaan ne toivotut!! <3

Perhoska, oih, iso hali harmillisista uutisista!!:(´ja uskon sen että varmaan on itku herkässä kun se on täälläkin jo :( itsekkin oon suunnitellu että pyydän päästä gynen tarkistukseen jos ei tästä kierrosta tärppää..vaikka kävinkin viimeksi syksyllä mutta kun tilanteet tosiaan voi muuttua nopeaan =/

Kiiki87: harmittelut negasta :( eikös se kuitenkin vielä plussaksi voi muuttua jos ei tätiä kerran kuulu? tsemppiä kovasti sinne !

Virkkuli, iso hali tädin kohdanneelle <3 Jospa lääkärissä nyt alettaisiin kunnolla asiaa selvittämään ja saatas siihen sitten selvyyskin!

J3nni: sielläkin sekava tilanne:( on varmaan inhaa tavallaan paikallaan odottaa kun ei muuta voi! Jos vain kykenee niin kannattaa yrittää keskittyä muihin asioihin niin aikakin menee nopeampaa..

Mame, Nyt saa sitten luvat tärpätä :)

On: Kp6 ja rauhallista menoa :) Yövuoro 2/3 ja sitten vapaat ... nam :)

Moi,

Melina, hyvää työyötä!

Unelma-Anelma
, toivottavasti teillä tärppäis ennen heinäkuuta ;) Onhan tässä vielä useempia kuukausia aikaa, joten kaikki mahdollista. Kauanko yrittelitte ensimmäistä lasta?

mame, toivottavasti teillä on tärpännyt! Oot kyllä ahkera ollut sitten, jos kaikki säännöt oot pitänyt :O Mun pitäis varmaan ottaa mallia. Colajuomia menee tosi paljon :/

Virkkuli, pahoittelut tädistä :(

kiiki87, toivottavasti sittenkään ei ne sun menkat alkais. Onneks liikut jokatapauksessa aika sopivanpituisissa kierroissa, vaikka onkin vaihtelua. Kiitti kommentista tohon rokotteeseen. Mulla on poliorokote kyseessä, en tiiä onko kuinka erilainen kuin tuo hepatiitti. Hepatiitit on onneks pistetty jo aiemmin. Hyvä sentään, ettei tarvi nyt kuin tuo yksi laittaa. Ja tuskinhan oon ees raskaana :D

Perhoska, voi kurja noita huonoja uutisia :( Mutta älä nyt heitä pyyhettä kehään. Toivotaan, että tuo terokuuri auttaa. Jaksamista ja iso hali <3

vuononvaltiatar, kuulostaa todella ikäviltä nuo sun päänsäryt :( Tulis nyt vaan sulle se plussa niin olis kivempi kärsiäkin. Kiitoksia tsemppauksista :) Ehkäpä tässä kevään mittaan saadaan plussat meille, toivoa on.

pikkutonttu, raskauskeijusta oon itekin tilaillut, ja ihan nopeesti tulevat :) Toivottavasti saat plussaa ovistestiin ja sitten raskaustestiin :)

mame, ihana kun osaat noita vauvanvaatteita tehdä :) toivottavasti vyöhyketerapiasta oli apua, ja plussa olisi tulossa.

Noin, sainpahan vastattua ainakin muutamille teistä. :) Nykyisin jotenkin väsyttää niin kovasti, ettei jaksais kunnolla täällä foorumillakaan kirjoitella, saati sitten muita hommia tehä. Ehkä tää on jotain kevätväsymystä. Ovis oli vkl:na, joten kaikki kolotukset johtuu jostain muusta. Oon päässyt ehkä vähän rauhallisempaan vaiheeseen tässä yrityksessä, eli tää asia pyörii päässä hieman vähemmän. Ehkä oon jo tottunut siihen, että en kumminkaan oo raskaana. ;) Mutta kyllähän tässä taas varmaan ensi viikolla alkaa jännityttää taas enemmän.

Paljon plussia tänne foorumille ++++++++++++++++! Ja hyviä yöunia kaikille :)

Iltaa kaikille!

Onpas nyt jotenkin kovasti monella erilaisia murheita ja suruja :( toivotaan että asiat kääntyisi vielä parhain päin kaikilla...vaikka aikaa se viekin. harmillista että me kaikki täällä niin kovasti toivotaan ja halutaan ja tehdään vaikka mitä niitten unelmien eteen ja silti tuntuu et on vaan jos jonkinnäkösiä erilaisia vastoinkäymisiä....nyt saa luvan sitten plussa tuulet ja kaikki muutkin hyvät tuulet alkaa puhalteleen itse kullekkin!! MUR! ja voi kun edes joku meistä nyt plussaisi niin varmasti piristäisi kaikkien mieltä ja tsemppaisi vielä enemmän tätä mieletöntä yhteishenkee ja "elämistä" mitä täällä on <3

Unelma-anelma: tervetuloa! :)

Nyt täytyy mennä iltapuuhiin....sisältäen tietenkin kaikenlaista asiaan liittyvää... ;)
Savuton Jessica kp 9/yk 5 :)

Hui kun täällön tullu palijo tekstiä! :D meni pieni tovi lukies.. en lähe jokaiselle erikseen kirjoitteleen taaskaan ku  hetkki sitte kotiuduin töistä.. Laivalta tultiin viime yönä ja aamusta soitettiin töihin :)

päivittelen nyt vaan omanapaani... 
kp 15/30, viivan viiva ei oo ovistestiin tullu enää muutamaan päivään.. poh pöh...missä mun valkovuodotki on :o tai siis oli vuotoa jonkin verran, 3-4 päivää sitte ku sain haalean viivanki ovistestiin. mut nyt ei oikeestaan mitään... ku normaalisti on näihin aikoihin enempi vuotoa...
liekö sit stressi pistää kroppaa sekasin, vai mitä lie tää on... 
Mut laivareissu oli oikein onnistunu :) ja työ päivä piiiitkästä aika oli oikein mukava :)

Omaa napaa täällä nyt päivittelen :
Ihmettelen taas omia oireitani + puuttuvia "oireita". Normaalisti kierron puolessa välissä on rinnat tullu aroiksi, mutta nyt ei merkkiäkään että olis edes aroiksi tulossa. :o Ja sitten uusi oire, mahassa on tuntunu outoo painetta ja jomotusta, välillä pienen pieniä vihlasuja, mutta ei yhtään samanlaista ku menkkakipu. Mietinki tässä nyt et onko voinut onni tulla meille ja tärpännyt?! :)) TOSIN voiko näin aikasin edes raskausoireita ilmetä ? nyt siis kp19 ja dpo2, kai en ole siis tikuttanut.. Nooh, viel 11 päivää ja pääsee testei tekemään :) Nyt on kyl taas normaali-minä ilmestynyt kuvioihin, eli malttamattomuus, en millään jaksais oottaa noin kauaa ! :D

Rousme, ihanan positiivista :D Tosiaan sehän äitiyspakkaus muuttuu jo syksyllä, mutta ei taida olla tiedossa sen sisältöä vielä? Mutta niinkuin elenna sanoi niin enemmän väriä saisi olla :) Toivotaan sinne Rousme plussaa! Eikös olo raskaana olevalla olekin usein vähän erilainen :). Ite muistan vuoden takaisesta vaan sen että rinnat oli arat ja että olin normaalia väsyneempi.

kiiki87, mä olin kans ihan maani myyny pari vuotta sitten kun sain tietää että siskoni oli raskaana (kyseessä toinen sisko jolla ei ongelmia raskautumisessa). Iski ihan kamala kateus kun sisko oli sanonu aina ettei välttämättä koskaan edes lasta halua. Se oli niin epäreilua kun itellä oli ollu monta vuotta vauvakuume, mut piti kuitenkin yrittää olla iloinen siskon puolesta. Ja kyllä samalla häpesin kateuden tunteitani enkä voinu siitä sillon kellekään puhua, myöhemmin vasta. Mullahan ei periaatteessa ollu mitään syytä olla kateellinen kun ei vielä edes lasta yritetty. Ite olin elämäni niin sössiny että jätin 6 vuoden jälkeen miehen joka "ei ollu vielä valmis" perheen perustamiseen ja mulla oli ihan tuore suhde... tosin meni kolme kuukautta tuosta kun puhuin tämän nykyisen mieheni ympäri perheen perustamiseen :D Että sinänsä tein oikean valinnan kun lähdin edellisestä suhteesta tuon lapsiasian ja osittain luottamuspulankin takia.

Perhoska, pahoittelut ikävistä uutisista, mutta älä heitä pyyhettä kehään. Nuo kystathan ei estä raskautumista, vaan tekevät siitä vaan hieman haastavampaa. Vaikka tuo ei varmaan tällä hetkellä paljon piristä *hali*. Olen jonkun kerran kuullu sen että kun joku on raskautunu heti niin on tullu tunne, että tätäkö sitä sitten oikeasti haluttiin, mutta jos sen eteen joutuu tekemään enemmän töitä niin siitä osaa iloitakin enemmän ;).

elenna, viimeksi tärppäs jo kolmanteen kiertoon. Katotaan nyt miten se kierto lähtee tulemaan kun en oo aikasemmin näitä minipillereitä napostellu. Molemmilla siskoilla on ollu ongelmia just sen kanssa ettei oo meinannu kierto alkaa pillereiden jälkeen vaan on pitäny sitten sen takia lääkärissä juosta.

Omaa napaa: Lääkäri sano mulle pari kuukautta sektion jälkeen jälkitarkastuksessa että vuosi täytyy olla väliä synnytysten välillä ja että puolitoista olis hyvä olla eli siitä laskin keskiarvoksi sen että puolivuotias sais tuo meidän tirpana olla kun "saisin" tulla taas raskaaksi. Ja niinhän se on, ettei se aina ole välttämättä niin helppoa. Tänään viimeinen pilleri nassuun ja sitten alkaa miehellä unelmien päivät :D Meillä onkin ollu hieman hiljasta makkarissa viimeset kuukaudet... liekkö syynä tuo poika vai pillerit jotka tuntu vievän viimesetkin halut.

Täälläkin kärsitään päänsärystä kun on hartiat niin jumissa (poika painaa jo melkeen 8kg ja on ihan sylivauva vielä). Migreeniäkin pukkaa vaikka ei vuoteen oo sitä ollukaan. Hirveesti ei kehtais migreenilääkkeitäkään syödä kun imettää ja varsinkin nyt kun ruvetaan yrittämään kakkosta.

Oikein hyvää naistenpäivää kaikille, katellaan illalla revontulia! :)

Huomenta väki ja hyvää naistenpäivää!! <3 <3

Kp 23/30 dpo 7. Plääh, tarttis täyttää Kelaan hakemus, jossa mää anon, ettei ne takaisinperi mun opintorahaa... Tuli valmistumisen jälkeen loppuvuosi tehtyä kunnolla töitä, niin ylittyyhän nuo tulorajat :) :) Oli kiva metsästää kaikki viime vuoden palkkalaskelmat edellisestä työpaikasta! Mutta onneksi se palkanlaskija on tosi mukava :) Tänään on eessä hiusten sävytys. Aion palata punapääksi! Suurimman osan viimeisen 10v aikana oon ollut punapää :)

Mutta naiset; syödään tänään kaikki jotian herkkua, on se sitten ihan mitä tahansa!! <3

Virkkuli; suuret pahoittelut menkoista! :( :( Hyvä, että tuli sentään kunnon vuotoa... Odottavan aika on kyllä pitkä. Tsemppiä tulosten kuulemiseen! <3

j3nni; meneempä sinulla sekavaksi nuo kuviot.. Kauheeta oman kehon kyttäilyä tuollainen! Ei raskautumisen tuollaista kuuluisi vaatia! Jaksamisia <3

mame; meillä katkesi tuo pupuilu tuossa dpo 4 kohdalla... ollaan oltu niin väsyneitä illalla.. plaah... Nyt jollei tärppää, tiedän syyttäväni tuota katkosta :( :(

Unelma-Anelma; itse olen toimessa yhden henkilön yksikössä. Ihmettelen kovasti, ellei tämä suuri vastuu asioiden hoitamisessa ja auttamaton kiire ole stressillä vaikuttanut kiertoihin! : / Täällä tehdään tällä hetkellä uä- & natiivijuttuja (lukeutuen orttot ja kefalot). Mammon hankkimista ollaan varovasti mietitty :)
Täällä ei onneksi kohdistu lainkaan samalla tavalla säteilylle ja kiinnipitäjänäkään ei voi olla. Minulla ei nimeksikään ole osastokuvauksia, oikeastaan kaikki on voitu kuvata röntgenissä. Olen pohtinut ihan samaa, että pitäisikö periaatteessa jo yritysaikeet kertoa tässä työssä... kuitenkin moni asia estää meidän työskentelyn tiettyjen potilaidenkin kanssa. Esim. Eristyspotilaat ja ihan influenssapotilaatkin tulisi nätisti kiertää kauempaa... Minun yksikössä tarkoittaisi asiakkaiden lähettämistä jompaan kumpaan lähiterkkariin : / Inhottavaa, mutta täytyyhän niin tehdä oman ja vaavin parhaan takia...
Tietty jos ja kun toivottavasti raskaudun lähitulevaisuudessa; Minun pitäisi asiasta mahdollisimman nopeasti kertoa. Mutta´kun en säteilylle sillä lailla altistu, en ehkä kerro kuin vasta lähempänä rv 12. Ensimmäisen ultran jälkeen siis :) Tulipa pitkä vastaus :D :D
Toivottavasti raskaudut ennen heinakuuta, niin dilemma häviää! :)

MarinaMelina; taisin ajatella jotian taas ihan muuta... juu, onhan täysin mahdollista tuossa ajassa saada hieman painoa alas. En muista oletko aiemmin kirjoittanut ja onko minulta täysin mennyt ohi, miten yrität tuota painoa tiputtaa? Oliko pelkkä ravinto ja liikunta? :) Tsemppiä! :)

elenna; kyllä täällä sais yksi sun toinenkin jo päästä kummeilupuolelta odottajien puolelle <3 Mutta ajattele, kuinka hyvältä tuntuisi, jos plussa tulisi nyt, kun on hieman löyhennyt otetta yrittämiseen?? :) Täällä ainakin jännätään sen puolesta sun kohdalla! :)

jessica3; sinne antoisia iltahetkiä ;-) ;-)

vanilj; hienoa, että laivareissu oli kiva :) Kyllähän keho voi mennä välillä ihan sekaisin kaikesta... : / Täytyy vaan jatkaa tikuttelua jos vaan myöhemmin munis irtoaisi :)

Rousme; Nyt vaan tarkkailemaan noita oireita ja kannattaa yrittää malttaa mieltä sitten testaillessa :) Vaikka vaikeeta se onkin :) :)

Vuononvaltiatar, tsemppiä Kelan byrokratian selättämiseen! Mun kälyni sai niin ikään tapella niiden kanssa valmistuttuaan - valmistumisen jälkeiset tulothan eivät kuulu Kelalle yhtään millään tavalla, eivätkä oikeuta opintotukien takaisinperintään, mutta ilmeisesti Kelalle ei automaattisesti kulkeudu tieto valmistumisesta vaan pitää itse ilmoittaa. Ne eivät myöskään meinaa uskoa mitään ennen kuin niille esittää tutkintotodistukset ja kaikki.

AURINKOISTA NAISTENPÄIVÄÄ!!!!!!! emoticon

vuononvaltiatar
Kiitos! <3 Täs on kyl välillä usko, toivo ja rakkaus sellasella koetuksella että huh! Ainut murheenkryyni (ONNEKS!!!) mitä nää clomit aiheuttaa, on se et vedän erittäin herkästi pienet vihreät vihannekset syvälle ylähengitysteihin! :D Mut onneks mies tietää mistä se johtuu! Ihan pienen pieni väärä sointi äänessä saa mut lähes raivonvaltaan! Onneks nyt jotenki sen pystyy hillitsemään edes! :D

Melina my darling!! Me niiiiiiiiiiin plussataan tässä kierrossa!! <3 :D

Hei kaikille, on ollut ihana lueskella samassa asemassa olevien pohdintoja, kun nyt itsekin olen kunnolla päässyt yritykseen mukaan. Meillä siis puolitoistavuotias poika, ja ehkäisyä ei olla käytetty enää melkein vuoteen. Toki kunnollista yritystä hidasti se, että mun menkat palasi vasta nyt helmikuussa, eli kun poika oli jo 1v 5kk. Johtuu varmaan siitä, että imetän edelleen, nyt vielä kaksi kertaa päivässä: osaa poika itse jo ihanasti pyytää tissiä =)

Nyt käsillä tässä yk 2 ja teidän kielellä dpo 13, kp 37 (normi kierto olis noin 32-33). Aika jännä hetki, kun pitäs menkkojen alkaa just tänään tai viimestään huomenna. Ovulaation bongasin tikuilla kp 23, jollon testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi ja tosi selkeet ovulaatiokivut oli kp 24, jolloin ovulaatio varmasti tapahtuikin (päästiin se myös hyvin hyödyntämään). Yk 2 meillä on sen takia menossa, kun bongasin jo ensimmäisen ovulaation ennen ensimmäistä kuukautisvuotoa vahvojen oireilen ja tiputteluvuodon perusteella. Mulla ainakin on ovulaatiotuntemukset vahvistunu selkeesti esikoisen syntymän jälkeen, tai ainakin näin voisin näiden kahden ovulaation perusteella arvella: just irtoamisen aikaan on maha pari tuntia aivan tosi kipeä, limaa on reilusti ja venyvää ja sitten parina päivänä ennen ovista tekee tosi kovasti mieli kellistää mies peiton alle... + liuta muita oireita alkaen n. viikko ennen ovista.

Saas nähdä miten tässä kierrossa käy, on nyt kaksi päivää ollut lievää pahoinvointia, nälän tunnetta, repäisykipuja alavatsassa!, pientä nenäverenvuotoa niistäessä, nuhaista oloa (vaikka ei kyllä flunssa ole) ja palelua. Tissit on ollu ihan normit, toki en tiiä miten tää imetys vaikuttaa, et kipeytyy vaikka oliskin raskaana.  Mut joo tiedäppä näistä, oon jo monta kertaa viimesen vuoden aikana kuvitellut olevani raskaana, nyt kuitenkin tunne hieman erilainen... Ajateltiin lauantaina tehdä testi jos ei ehdi menkat alkaa ennen sitä. Sori tää oma napa, ajatus vaan nyt pyörii ympyrää tän oman mahan ympärillä.. ollakko vai ei? Toivonmukaan juu, sillä just on miehen sisko ja yks tosi hyvä kaveri raskaana ja olis niin ihana päästä taas mukaan odottamaan yhdessä (meidän kaikkien esikoiset suunnilleen samanikäisiä).

Suuret plussapuhurit nyt vaan pyörimään, otetaan kaikki ilo irti kauniista päivistä ja nautitaan naiseudesta. Ihanaa naistenpäivää!

Ihanaa naistenpäivää !

En ookkaan tänne kirjoitellut vähään aikaan, oon pitänyt pientä hiljaiseloa, mutta toki oon kirjoituksianne melkein päivittäin lueskellut ! :) 

Perhoska: Voimahaleja täältä myös :/ <3 Tiedän niin tuon tunteen, mitä oot joutunu nyt käsittelemään, ja varmasti tulee tunne jolloin tekis mieli heittää pyyhe kehään. Mulla tuli aivan sama tunne sillon ku kävin vasta siellä lääkärillä jossa todettiin kummatki munasarjojen olevan polykystiset, en voinu olla itkemättä, vaikka tietenki raskaus on mahdollinen, mutta haastavampaa. :/ Ja teilläkin niin "vähän" vasta yritystä takana, että varmasti sinnekkin tärppi tulee! Saitko sinä siis terot käyttöön, vai oonko ihan väärässä? 

Rousme: oi että, kuulostaa hyvältä! Joillakinha on käyny silleen, et tärppi kierrolla ei ole ollut niitä tiettyjä oireita, mitä muilla kierroilla on ollu! plussatuulia sinne !! ++++ :)

Vuononvaltiatar: Voi että nuo kela hommat on niin pyllystä ! nimin. joutunut tappeleen kelan kanssa moneen otteeseen ylittyneiden tulorajojen takia.. :D Tukkaa on kiva kyllä säväytellä välillä, piristää kummasti ! Itelläkin on nyt vaaleanruskea tukka, ja ensi viikon jälkeen olisi tarkoitus olla blondi, hihe =) 

Omaa napailua: Täällä vietetään hiljaiseloa, viimeinen provera tbl syöty tänään, ja nyt pitäisi rueta oottelemaan tädin tuloa, VIHDOIN ! en ikinä oo näin paljoa odottanut sitä, että täti tulisi kylään! :D Liekkö nuo lääkkeet tekee tepposia muuten, nyt ollut monta päivää jotakin vti:n kaltaista; koko ajan tunne että pissattaa, sillontällön kirvelyä ja alamahan jomottelua.. Voi olla tarve mennä huomenna käymään tohtorilla hakemassa jotakin roppeja siihen. :/

Plussatuulia kaikille, kyllä me vielä tärpätään, eikä luovuteta ! :)

mame: Kumpa solunne nyt olisivat kohdanneet ja pieni olisi parin viikon päästä havaittavissa testissä! :) Voihan se oireettomuuskin olla oire ;)
Rousme: Sori olin varmaan sekoittanut kaksi viestiä keskenään :) Onnea oviksesta! JA tietty jaksamisia tähän piinavaiheeseen ;)
Perhoska: Pahoittelut huonoista uutisista! :( Älä vielä luovuta :/ Toivotaan että hormonit tepsivät siellä toivotulla tavalla ja tilanne tasoittuu. Toki ottaa oman aikansa päästä noin suuresta pettymyksestä yli, paljon jaksamisia sinne <3
Josma: Ovistuulia +++ Tuosta vaivasta, mulla oli samankaltaista kun oli hiiva, mutt oli mulla muitakin oireita (joita en syystä tai toisesta halua kuvailla YÖK)
pikkutonttu: Pahoittelut tädistä! :( Onnittelut onnistuneesta juomatauosta :) Kroppa kiittää varmasti <3
kiiki87:Pahoittelut negasta!! :(
vuononvaltiatar: Täällä sama että aina loppukierrosta fiilikset aaltoilee, välillä tulee niitä toivonpuuskia, mutta nämä kertyneet kierrokset on tehny musta melkoisen pessimistin :P Plussatuulia sinne näihin viimeisiin päiviin ;)+++ Ja lisäks toivottavasti saat anomuksen läpi kelalle, nuo rajat ja muut nippelitiedot on niin arseesta!! :(
Nia: Hyvä että vuoto tuli itsekseen etkä tarvinnut hormooneita :) On hyvä saada myös noita ajatuksia välillä muuallekkin, toivottavasti nautit uudesta työpaikasta
jessica: Jep kevät vaikuttaa kaikkeen! Toivottavasti toiveesi toteutuvat :D
Catriona: Olet siis tullut samaan päätelmään kun minä, vaikka kaikkensa yritykselle antaa lopputulos ei melko varmasti silti ole toivottu plussa. Stressivapaata aikaa sinne ja herkullisia vaakamamboiluhetkiä. :D
Lille: Toivotaan sinne viivan vahventumista ja sitä isoa Oplussaa!!
elenna: Onnittelut oviksesta!! :) Täällä vähän samanlaiset fiilikset kierron suhteen, oon tolkuttanu itselleni että pessimistit ei tipu niin korkealta joka kerta. Paljon plussatuulia sinne +++
Isabell: Oih oireita!! hyvähyvä. Ole siis tämän kuun ensimmäinen plussaaja ;)<3
MarinaMelina: Juu näin mä arvelisin, yleensähhän vuoto on runsaampaa kun ovis on tapahtunu. Paljon tsemppiä painonpudotukseen, kuulostaa kyllä  melko nopeelta tahdilta tuo 3-4 :o Mulla ei varmasti onnistuis :P
Unelma-Anelma: Tervetuloa joukkoomme kirjavaan!
Iissa: Tsemppiä "uuteen nousuun" :) Toivotaan että nuo clomit tuo tällä kertaa sen toivotun tuloksen!! :o
Virkkuli: Pahoittelut justiinasta!!! :( Aina se sillon tulee kun sitä ei toivois :/ Olipas omituinen lääkäri.. :o Toivotaan että sulla ei olis häikkää noissa verikokeissa, tai jos on niin jotain helposti korjattavaa!!
J3nni: Ihmeellisen pitkään pitää odotella niihin verikokeisiin!! :o mä kävin jo elokuussa kun pyysin ensimmäistä kertaa teroja. Näköjään vaihtelee nuo käytännöt.. Mulle sanottiin että pitää olla yrittäny yli vuoden että sais clomit (julkisella). Mut oon kuullu et jotkut on saanu ne jo lyhyemmässä ajassa. Auttaskohan jos pyytäsit jonkun toisenkin lääkärin lausuntoa??
vanilj: Pahoittelut negoista o-testeistä. Mutta musta kuulostaa että sulla olis jo ollu ovis?? :o Mullakin oli o+jo kp9 ja ovis kp 10. Toivotaan että olisi aikaistumisesta huolimatta tärpänny teillä :)
Elkku: Myöskin tervetuloa kuumeilemaan :)
marusia: Sinne myös paljon plussatuulia, toivotaan että tabut on tehny tehtävänsä :)

Huhhuh.. tuohon pötkön meni varmaan puoli tuntia, toivotaan että mun kommentointi on ajan tasalla. Alotin jonku 3 sivua sitten laitetuista jutuista x)

ON: Oon ollut tässä viime päivät ärsyyntynyt/vittuuntunut/surullinen. Saatiin kuulla muutama päivä sitten yhden tutun odottavan ja olivat joutuneet yrittämään melkein 2 kuukautta......Kertoivat päin naamaa, olisin toivonut vaikka sähköposti ilmoitusta nin olisi saanut sulateltua. Heillä vuorossa kolmas. Tuttujen (kuten jotkut muutkin ovat todenneet) ilmoitukset ottavat huomattavasti enemmän pattiin. Täällä netissä osaa vaan olla onnellinen toisten puolesta (yleensä) kun kuitenkin tietää taustat ja toiveet jotenkin paremmin. Tulipas sekavasti, toiv ymmärsitte.

Testailin taas ovistestiä (älkää kysykö miksii xD) ehkä halusin nähdä täysin negan JA SELLASEN SAIN!!! jee vihdoin :P Teroja vielä muutama jäljellä, melkein kaikki sivuoireet taas........huoh.

kp19/23-36? dpo9

Hirrrrrveen hyvää naistenpäivää! :)

MarinaMelina: Nam yön jälkeiset vapaat on kyllä parhautta :)
elenna: Kyllä säkin colajuomista eroon pääset kun vaan teet sen päätöksen. :) Sovit vaikka ittes kanssa tietyn päivän millon saat colaa juoda.
jessica3: On kyllä tosiaan kumma kun ei nyt hetkeen oo tnne palstalle plussaa tullut. Mur.
vanilj: Toivottavasti teillä nyt olisi tärpännyt. :)
Rousme: Ei kai noin aikasin raskausoireita oo ellei sitten edelliskierrosta oo jo tärppi käynyt. Koska kiinnittyminenkin tapahtuu vasta n. dpo 7...No mutta toivotaan parasta kuitenkin :)
vuononvaltiatar: Voi plääh. Toivottavasti kela olis kerrankin armollinen! Ite oonki ikuinen blondi. Välillä ollut muitakin värejä, mut blondina viihdyn parhaiten. Tietty sekin varmaan vaikuttaa kun omakin tukka on luonnostaan aika vaalea. Onko sulla omat hiukset punertavat? :) Niin ja toivotaan nyt tosiaan teille sitä tärppiä tuosta katkoksesta huolimatta! :) <3
Elkku: Tervetuloa joukkoon tummaan! Toivottavasti teilläkin pian tärppäisi :)
marusia21: Voi tulispa tosiaan se täti sulle pian. :) Ite kans viime kierrossa oikein odotin sitä :D
omppuf: Niimpä jospa tää oireettomuus tosiaankin olis oire :D Vähän olis mahtavaa ku tähän asti joka kierrossa on ollu jos mitäkin :DDD Paljon jaksamista sinulle! Ja toi kyllä vituttaa toi ett "joutunu yrittään melkein 2 kk" HUOH! Ei tollanen aika ees oo mitään yrittämistä.

Omaa: Kp 17 dpo 4 meneillään. Muutaman päivän päästä saa siis taas alkaa tarkkaileen josko tulis jotakin kiinnittymisvuotoo tai oireita tai edes jotakin. :D Tää kierto on kyllä ollu niin ihmeellinen kun mitään tuntemuksia ei oo ollu missään. Valkovuodotkin tuli ennen ovista normaalisti ja himot kasvo ja nyt ne alkaa taas pikkuhiljaa laantumaan. Ensimmäinen täysin normaali kierto sitten e-pillereitten jälkeen. Vielä ku saisin plussan tai menkat tulis ajallaan niin olisin super tyytyväinen. :)

Tilastoa: Voi kökkö mikä näitä nykyajan haikaroita vaivaa! Tässä kuussa ei siis ole tullut plussan plussaa tälle palstalle! :/ Kertausta: Tammikuussa tullut siis 6 plussaa, helmikuussa 7. Plussista vain kolme on tullut yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja loput 10 plussaa on tullut alle puolessa vuodessa. Masentavaa meille kauemmin yrittäneille. :/

omppuf: sitä mä mietinkin jot se ovis ois ollu jo koska nyt ei oo tullu viivan viivaa.. ja sillon aiemmin tuli kumminki pari haaleaa viiva, jotka ihan selkeesti näky, ja sit siitä haaleni. Tänäänkään ei viivan viiva tuullu... joten katsotaan ja toivottaan että ois sattunut tärpätä.. yhtää en osaa nyt sanoa... 
ymmärrän ärsytykses täysin.. se on vaan jotenki raastavaa kuulla kun joku on tullut raskaaksi heti tai on tullut vahingossa raskaaksi.. haluais kyllä olla iloinen toisten puolesta mut jotenki ei vain osaa.. 
mame: toivottavasti siellä nyt ois tärpänny <3
tilasto ei kyllä kuulosta lupaavalta meille pitempään yrittäneille, mut josko tässä kuussa haikara yllättäis totaalisesti meistä monet :)

on: kp16/30 ei ovis viiva testiin ei ees haamuakaan. höh.. no katotaan.. mut jos se O+ ois ollu jo aiemmin kun viivaa vielä testiiin tuli niin ovis ois ollu abouttiarallaa kp ~9..
mut nyt virkistäytymään poreisiin naisten iltaan :) 

montako päivää oviksesta pitää olla että vois/ kannattais alkaa testaamaan r-testiä? :)

vanilj: Kiinnittyminen tapahtuu yleensä n. dpo 7 tienoilla ja vasta sen jälkeen mun käsittääkseni dpo 10 on sellanen millon aikasintaan kannattaa testiä tehdä, mutta silloinkin se plussaamisen mahdollisuus on vielä niin olematon, että kannattaa oottaa siihen asti kunnes menkat on jääny tulematta. :) Toivottavasti tosiaan se haikara yllättäis meidät yli puoli vuotta uurastaneet. Haluaisin niin jo sen plussan!!!!

Genetiikka: :D Löysin sitten helistimen sivuilta tälläsen laskurin millä voi laskee tulevan pojan tai tytön pituuden http://www.helistin.fi/?page=9154344&id=1 . Jos me saadaan tyttö niin siitä tulee suurinpiirtein samanpituinen kuin minusta eli n. 168 cm ja jos me saadaan poika niin siitä tulee isona  n. 182 cm. Mieheni siis on 185 cm. Sitten löysin tällaisen silmienväri laskurin http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html . Sen mukaan meidän kaikista lapsista tulee 100 % sinisilmäisiä. :) Sitten omalla päättelyllä + jollain hämärällä muistikuvalla lukion biologian tunneilta laskeskelin, että se on 50/50 mahdollisuus sille että lapsista tulee tummia tai vaaleita. :)

Iltaa!:)

Elenna, tsemppiä loppu kiertoon!! :) ja toivotaan että kevät väsymys väistyy nopeaan ja kyllähän sen niin tekee kunhan päästään lähemmäs kesää !emoticon

Vanilj: Oisko se kuitenkin ollu se sun ovis jo sillon kun tuli tummemmat viivat emoticon jos kerran nyt on jo ihan negaa? Tai sitten se on vasta tuloillaan...

Rousme: Voi kun aika kulkisi nopeaan ja pääsisit nopsaan testaamaan!! Tiedän ton tunteen kun ei millään malttas oottaa..itsekkin oon nyt ollu kuumeilun kanssa ihan sinut, mutta kun taas päästään loppukiertoon niin auta armias kun oon malttamaton :)

Unelma-Anelma: voih, migreeni on maailman inhottavin tuttavuus =/ itsellä on kyseinen vaiva ollu jostain 6 vuotiaasta asti..*huoh* pahimmillaan oli teinivuosina ja nyt sitten aikuisiällä helpottanut mutta silti kun kohtaus yllättää niin oon kyllä ihan töööööt. Nyt yrittämisen aikaan en oo uskaltanu kunnon migreenilääkkeitä ottaa ellei oo ollu aivan pakko, yritän tottuttaa itteni tohon panadoliin (joka ei muuten auta yhtään) kun eihän niitä sitten raskausaikana voi käyttää. Meillä toi migreeni kulkee suvussa ja äitillä raskausaikana se pysyi kokonaan pois...toivon että mulla ois samoin !

Vuononvaltitar: Itse kanssa jouduin sotimaan kelan kanssa jälkeenpäin ajasta opiskelun loppuvaiheessa kun olin töissä.. emoticon  Hermoja raastavaa touhua! sielläkin siis päivän piritystä hiusvärin muodossa :) Minäkin olen taas vaihteeksi punapää

Iissa: <3 Näin tehdään!!! Hitsi kun vois ajassa päästä nopsaan hiukan eteenpäin :) ei malttas taas odotella, mutta pakko se on...nyt täytyy vaan keksiä jotain uutta ajateltavaa! :)

Elkku: Tervetuloa ja tsemppiä sinne testaukseen !!! plussatuulia ++++++

Marusia21: Jes!! Hyvä että asiat etenee :) nyt sitten tätiä kehiin ja uutta yritystä :)

Omppuf: Mä olen aina ollu sellanen että kun pudotan painoa niin se sitten tapahtuu reippaasti :) Kyllä luulisin että onnistuu, nyt on melkein 2kg jo lähteny reilun viikon sisään...osa tietenkin nesteitä aluks! :) nyt pitää vaan jaksaa jatkaa, kun oon aina ollu aikamoinen herkkupeppu emoticon Itsekkin tiedän ton vitutuksen kun kuulee vauvauutisia, mitä lähempää sen inhottavammalta se tuntuu vaikka onnellinenkin samalla oiskin.. jospa meidänkin vuoro tulis nyt nopeaan!!:) tsemppiä kun testauksen aika koittaa <3

Mame, jospa oireettomuus enteilee hyvää :) Nyt kyllä sais teilläkin olla jo se plussa kierto, ja tämä tyttö menee muuten kanssa vyöhyketerapiaan jos siellä nyt tärppi käy !! :) Mielenkiintoisia nuo laskurit, täytyypä ittekkin testailla :)

kp7

jäipä multa monelle vastailematta aiemmin päivällä ku tuli yhtäkkinen kiirus...
Rousme: tuo on jotenkin niin tuntua to kärsimättömyys, ei millään jaksa oottaa :D
Unelma-Anelma: Se on jännä miten ne pillerit vaikuttaa haluihin.. josko ne nyt alkais lisääntyä :) En muista ootko jo kertonut mutta minkäslaiset kaksi karvakorvaa teillä asustaa? :)
vuononvaltiatar: tsemppiä kelan paprujen kans, son raivostuttavaa puhaa..
Elkku:hui sulla on siellä tosi jännät päivät :) plussatuulet sinne <3
marusia: kannattanee käyrä lääkäris jos oireet vain jatkuu.
mame: sais kyllä haikara meidän osoitteet löytää ihan just nyt heti :) nyt aattelin hillitä itteni sinne loppuun saakka testausten kans mut saas nähä... jatkan viä muutaman päivän tuota oviksen bongailua jos se tulooki täs kohta pian... tietääpä sit ens kierrossa alkaako koska testailemaan :)
Vitsit ku laitoit kivat linkit, hetihän niihin piti mennä seikkailemaan :D pojasta pitäis tulla 182cm ja jos tyttö tulis niin 168cm :) sini tai vihree silmäset :)
MarinaMelina: niinpä oon kyllä nyt aiva hukas ton oviksen kans, ennen ainakin kuvitelin sen tunnistavani, mut ilmeisesti oon ollu väärässä ja pahasti :D

on: mukava naistenpäivä tuli käytyä uiskentelemassa, siellä oli jumppaa ja rentoutumista yms yms.. oli kiva ilta :) mahaa on nippaillut tänään vähän väliä, ovis vaikko mitä... ei auta ku oottaa ja testailla. ärsyttää olla hätähousu :D

Takaisin