Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iltaa! :) :)

Ansku92; oi onnea :) :) Toivottavasti tällä kertaa pikkuinen pysyy loppuun asti mukana :)

White Christmas; harmittelut endon epäilystä :( Ei oo koskaan kivaa tuollasta kuulla!

mame; no höh. Oireita kyllä kuulostaisi kovasti olevan :) Toivottavasti vielä plussa testiin ilmaantuisi ellei menkat sitten ala :)

cupcake; hienoa, että testejä tuli tilattua :) :) Pääsee sit tikutteleen :)

jemsQQ; onnea niin paljon plussasta!!! :) :) :)

MarinaMelina; onnea alkavaan tikutteluun! :) Toivottavasti tästä tulee SE kierto :)

elenna; nam, tuli muuten kaakusta ihan hyvää :) tuo melba oli sen verran hapanta, ettei tullut yliäklöä :) :)

Josma; harmtittelut negasta!! :( :(

Ansku92; paljon paaaljon onnea plussasta! (: kauhee ku kaikki nyt rupes plussaamaan hirveätä vauhtia! mut ihanahan se vaan on. (; 

elenna mainitsi tuosta greippimehusta.. lieneekö siitä oikeasti hyötyä ja jos on, niin mihinhän se homma oikeen perustuu? (: 

MarinaMelina; Kiitos ! Ja nojoo, mutta en ainakaan vielä tuonne odottajien palstalle kirjoita, pitää tätä ensin vähän sulatella ja ottaa rauhallisesti.. Niin kovasti sitä pelkään että kesken taas menee.. Mutta hope not!! :) Tsemppiä sulle ovikseen, toivottavasti nyt tärppää!!

Elenna; Heh, no se on hyvä kuulla :) Ja LA olisi n. 11.10♥ Ja hyvä että olet oviksen bongannu! Toivotaan että tämä olisi juuri se kierto! :)

Josma; Harmittelut negasta :( Jospa on vielä liian aikaista.. 

Ansku92; Paljonpaljon onnea plussasta! Nyt paljon liimaa ja tarrasukkia mukaan♥

Kiitos nyt vielä kaikille! Tää on kyllä jotain niin ihmeellistä, pelottavaa ja jännittävää.. Ei voi oikeen vieläkään uskoa todeksi, mutta kaipa se sitten viimeistään, kun eka ultra on, taidan kyllä sitä ennen mennä varhaisultraan, että näkee onko siellä oikeasti joku ja oikeassa paikassa :D 

Ansku92: Paljon onnea plussasta :)
MarinaMelina: Toivottavasti se lh-huippu nyt löytyy ja tärppi käy :) Ite en pysty koskaan oleen ylianalysoimatta vaikka yritän olla niin etten ajattelis koko projektia :D
elenna: Toivotaan että pikkuinen olisi kiinnittynyt eikä olis mitään greippimehusta johtuvaa tuo kierron pitkittyminen :)
Josma: Pahoittelut negasta. Voihan se plussa silti siellä vielä tullakin :)
jemsQQ: Sua tulee kyllä kauhee ikävä! Tuu aina sit tekeen tilannepäivitystä tänne! :)<3

Omaa: Tein sitten hätäpäissäni tänään päivällä r-testin, mutta negahan se oli. :( Silti ei menkkoja kuulu ei näy ja ne jo toissapäivänä piti tulla. Jostain lueskelin sitten että jos luteaali vaihe (aika oviksesta menkkojen alkamiseen) on pitkittynyt niin se johtuis kai korkeesta progesteroni (keltarauhashormoni) arvosta. Onko kellään kokemusta tai tietoa tällaisesta asiasta, kun aika huonosti tietoa googlettamalla löysin? :)

Tilastopäivitystä: Vuoden alusta on nyt sitten plussanneita seuraavasti; MariaL, Hetty, Olive2011, oon-, Heisku, jemsQQ ja Ansku92. Eli periaatteessa vähän yli 1 hlö/ viikko. :)

Heips, ajattelin myös liittyä runsaaseen joukkoonne, koska ajatus olisi että tänä vuonna minäkin raskaudun. Taustaa sen verran, että keväällä 2011 jätin pillerit pois ja ajateltiin, että tulee kun on tullakseen, mutta loppu vuodesta vauvakuume kasvoi ja tärppäsikin, mutta päätyi vielä viime vuoden puolella km. No, nyt pikku hiljaa tuntuu että uskaltaisi taas alkamaan yrittämään vaikka ajatus uudesta km kauhistuttaa.

Nyt odottelen ovulaatiota jonka olisi määrä tulla loppu viikosta. Mietin vain,että haenko vielä ovulatio testin apteekista vai pitäisinkö ottaa ihan rennosti ja lopettaa  liika ajattelu ennen kuin alkaakaan.

No nyt liityin tähän ryhmään kun olen teidän keskustelujanne lukenut ja huomannut kuinka suuresti täällä plussaillaan. VALTAVASTI ONNIA KAIKILLE PLUSSAN SAANEILLE!! Ihanaa!emoticon

Onnea Ansku92 plussasta ja jos muutkin on plussailleet :)

Itse pitänyt vähän matalaa profiilia että pysyis tuo stressi ja liika ajattelu vähän vähemmällä, niin ei oo uskaltanu täällä käydä lukemassa edes :D
Tänän aamuna mahan pohjasta kivisteli ja nipisteli jännästi  ja nyt on ollu rinnatkin toooosi hellät :D Mutta en uskalla itseni antaa miettiä mistä se vois johtua :/

Toivon niiiiin kovasti raskautta ja pelkään niin paljon etten oo raskaana :(

pikkutonttu: Tervetuloa mukaan palstailemaan! :)

Omaa napaa tulin nyt nopeasti vielä tänne päivittelemään, kun koin äsken pienoisen paniikin ja kauhunhetken... :/ Lueskelin tässä kaikkia miesten lapsettomuuteen liityviä juttuja ja törmäsin sellaiseen asiaan että jos miehelle on tehty lähelle kiveksiä tai nivusia leikkauksia niin siemennestetutkimuksiin olis syytä hakeutua jo parin kuukauden yrittämisen jälkeen. :/ No ei siinä mitään, mutta kun meikäläisen miestä on niiltä alueilta leikelty ainakin kaks kertaa. Että näin. Täytyykin sitten huomenna alkaa jo soitteleen aikaa jonnekin.

Huh, olipa taas tullut tekstiä! Viimeksi en päässyt kirajutumaan sisään ja nyt sitte kahlasin kaiken läpi... Toivottavasti muistan kaiken mitä piti kirjoittaa....

Valtavasti onnea jemsQQ ja Ansku 92!!! <3 Ja tarrasukkia matkaan!

Perhoska
: Toivottavasti saat pian selvyyden ja kierto tasoittuu!
Isabell: pahoittelut km ja toivottavasti saatte pian luvan yrittää uudelleen. Itsellä takana myös km, mutten nyt muista miten perustelivat sitä, miksei heti saa yrittää uudelleen...
Dumbo: helpommin sanottu kuin tehty. Itse yritän kans olla ajattelematta, mutta musta tuntuu et sit ainakin ajattelen asiaa koko ajan.
marusia: toivottavasti täti tulee kylään ja alkais uus kierto ja uus mahdollisuus :)
Peikko83: onpa kurjaa :/ mutta nyt tiedätte ainakin syyn, eikä tarvitse sitä enää arvuutella. Ystäväpariskunnalla oli sama tilanne. Vajaa pari vuotta diagnoosista ja heillä pikkunen sylissä!
Cupake: tervetuloa mukaan joukkoon! Toivottavasti vierailus on  lyhyt :)
j3nni: Olispa itelläkin joku reissu tms että sais jotain muuta ajateltavaa!
Karpalo84: tarvetuloa mukaan!
vuononvaltiatar: mulla sama, rinnat särkee loppukierrosta. Tuntuu et rintsikatkin painaa.
mame: toivottavasti isännällä kaikki niinku pitää! Pidän peukkuja!
elena: hienoa että bongasit oviksen! Toivotaan että tärppäsi!! :)
Hiutale: oot siis tikuttanu joka toinen pv? Kannattaisko tikuttaa joka päivä, ettei vaan pääse LH huippu menemään ohi.
Sli: pahoittelut tädistä, toivottavasti seuraavassa kierrossa tärppää!
White Christmas: toivottavasti jää vain epäilykski, jos ultrassakaan ei näkynyt mitään.
Pikkutonttu: tervetuloa mukaan! Ja pahoittelut km:sta. Itselläkin suurempi pelko nyt km jälken, kuin esikoista odottaessa.

Omaa napaa: negaa tosiaan ovistesteillä tullut. Ne vahvemmat viime viikon ke ja to ja sen jälkeen vaan vaaleempaa. Tais ovis olla tässä kierrossa jo ajoissa.. Onneks tuli pupuiltua jo alkuviikosta. Tänäänkin oli pakko viel varmuudeks testata, ku omat kierrot useemmin pitkittyneet, ku ollu tosi lyhkäsiä. Eiks LH kuitenki vaan kerran kierron aikana nouse, ettei se "aaltoile" ennenku nousee huippuunsa? Millään jaksais odottaa raskautumista, mä olen aina tällanen "kaikkihetimullenyt" ja sit täti tulee ja saa pettyä :/ Ku osais ottaa rauhassa..

Mut plussatuulia valtavasti kaikille, niin ihana lukea, ku jotain onni potkii! <3

Isabell: Minulle perusteltiin että kohtu saisi palautua rauhassa ja sitten tietysti, että raskautuminen on helpompi määrittää. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että jos on ollut sponttaani km niin sillä ei ole suurta merkitystä. Jos on tehty lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta niin odottaisin yhdet kuukautiset. Mutta tuo on minun rakentama mielipide kaikkien lukemieni perusteella kun sitä kovasti mietein oman km jälkeen. Tosin vaikka minulla oli sponttani km niin yhdet kuukautiset kerkesi hyvin tulla kun otti kyllä aikaa päästä keskenmenosta yli ettei niinkään tehnyt mieli touhuilla. Mutta nyt olen päättänyt suunnata ajatukset tulevaan luottavaisin mielin. :)

Mitä ovulaatio tikkuja olette käyttäneet?

Huomenta! :)

Täällä menossa kp 21/32 ja dpo 5. Jos luteaalivaiheeni olisi se 14vrk, tämä kierto venyisi 30pv pituiseksi.. Elikkä mensujen pitäisi tällöin alkaa tai olla alkamatta 17.1.torstaina :) Elikkä sen jälkeen aikaisintaan testaillaan :) :)

cupcake; greippimehu on ajateltu auttavan positiivisesti limakalvoon kohdussa ja ovislimojen määrään ja laatuun... näin oon ymmärtänyt :)

jemsQQ; toivokaamme, ettei tämän kesken menisi ja saisitte pikkuisen :)

mame; harmittelut negasta :( Hyvä, että törmäsit tuollaiseen sivustoon! Parempi on tarkistaa tilanne ennen kuin yritys käy entistä pidemmäksi :)

pikkutonttu; tervetuloa joukkoon!! :) :) Onnea yrityksiin! Voihan sitä katsella ensin ilman ovistikkuja :) Itsekin koitin vasta 6kk yrittämisen jälkeen tikuttaa :) Itsellä käytössä nyt ekaa kertaa David-ovistestit :)

Dumbo.; nuo sinun tuntemasi ovat niin tuttuja varmasti meille kaikille! :) Koskaan ei uskalla uskoa täysillä voivansa olla raskaana, kun tietää pettymyksen olevan paha : /

hm86; harmi, ettei ovis ole suoraan testissä näkynyt, ainakaan vielä tässä kierrossa... Onneksi ollette hyödynnelleet tilannetta siellä päässä ;-)

hyvät huomenet kaikille! (: pakkasaamu taas, ihanasti aurinkokin paistelee - ja mikä ihaninta, minulla alkoivat tänään VAPAAPÄIVÄT! (: tänään ajattelin leipoa korvapuusteja ja josko saisin imuroitua. 

pikkutonttu; tervetuloa mukaan joukkoon! (: jospa pian tärppäisi ja välttäisit uuden km:n! plussaisia tuulia sinnekin! (:

mame; nyt aiheutit noita sydämentykytyksiä tännekin suuntaan! minunkin miehelleni on tehty joku pieni leikkaus kivesten alueelle (en oikeestaan tiedä edes miksi)! "/ pitääpä itselläkin ottaa asiasta selvää ja puhua avokillekin.. ehdottomasti tahdon tältä osin mielenrauhan! kamala.. "/ mutta jospa teillä ei olisi niiltä osin mitään ongelmia, ja miehesi siittiöt olisivat kunnossa!

vuononvaltiatar; ahaa, se perustuu siis siihen.. (: kaikenlaista! :D

Ovis pongattu,sittenkin!

Eilen alko olee kauhia puputteluolo illal ja tuli sit onneks pupuiltua. Oli sitte pakko myös tikuttaa tänään ja positiivista se vihdoin näytti! Kierto taitaa nyt.venyä johonki 30-31pvään, mut ei väliä. Toivotaan, et tärppää!!

pikkutonttu: mulla käytössä halpa-testi.fi-stä ostetut ovistestit.

Pikainen visiitti tännekkin, kohta pakko vääntäytyä liikkeelle ja kohti uutta työpäivää..

Hurjasti paljon onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille!! emoticon

hm86 Onnea oviksen bongauksesta :) Paljon plussatuulia siis sinne suunnalle +++++

Täällä jatkuu oviksen tikuttaminen ilman tuloksia..

Paljon onnea jemsQQ!! Ja jos oli vielä muita plussanneita niin tietysti samoin myös heille :) Nauttikaa raskaudesta,se on ihanaa ja ainutlaatuista aikaa <3 Oon pikaisesti lukemassa kaikkien kuulumisia,kiva huomata et noinkin moni on plussannut jo tän vuoden puolella!

Mä kans oon miettiny tota ovistikuttelua,et onko sitä hormoonia (en nyt muista mikä se oli nimeltään ) vielä oviksenkin jälkeen,eli siis koko kierron ajan?että pitäiskö ovulaatiotestin näyttää puhdasta negaa sit kun ovulaatiosta on jo aikaa..sorry jos tätä asiaa oli jo täällä puitu aikasemmin,lukasin vaan tosi nopeeta ku on vähän kiire niin saattoi mennä ohi.. Kaverin kans vaan puhuttiin aiheesta ja hän sanoi että ei tuu toista viivaa ollenkaan enää loppukierrosta,ja minä tietysti uteliaana testasin niin kyllä mulla ainakin tuli ihan selkee viiva vielä vaikka ovis oli n viikko sitten,sitä ei voinut olla huomaamatta.mutta joo siis se tästä aiheesta.

Itellä on ihan tylsä loppukierto menossa,nyt siis kp 25/27-32 (?) ku tosiaan se ovis jäi hyödyntämättä miehen työreissun takia..tai pupuiltiin n 3 päivää ennen ovista joten toiveet ei oo korkeella!et alkais vaan ne menkat niin pääsis kohti uutta yritystä.Jospa ne jo viikon päästä alkaisi.nyt on kyllä lähdettävä ruuan laittoon et vielä ehtii ennenku pikkujäbä herää. Paljon plussatuulia kaikille tasapuolisesti ++ + !

hm86: Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :S Et oo muuten varmasti ainut tällä palstalla joka on "kaikkimullehetinyt" tyyppinen. Itellä kans taipumusta siihen. :D
pikkutonttu: Meillä on käytössä halpatestin ovis liuskat. Ihan päteviä ovat olleet. :)
vuononvaltiatar: Tavallaan joo hyvä että törmäsin siihen mies juttuun, mutta kun oon kauhee ressaamaan niin ei varmaan ainakaan auta lastensaannissa tämä tieto ennenkuin saadaan kunnolla selvyyttä asiaan. :/
cupcake: Joo toivotaan parasta. Se juttu muuten löyty täältä vaun sivuilta. Oliskohan sen artikkelin nimi ollut mitä tehdä jos toivottu raskaus ei ala ja siinä sanottiin näin:
Miehen siemenneste kannattaa tutkia jo muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen, jos mies on sairastanut pahoja genitaalialueen tulehduksia, jos on tehty kivespussiin tai nivusalueelle kohdistuneita leikkauksia tai jos kivekset eivät olleet syntyessä laskeutuneet kivespussiin. Erektio- tai ejakulaatiohäiriöt ovat myös aihe hakeutua tutkimuksiin ja hoitoon.
Minun miehellä siis lapsena leikatttu mm. nivustyrä ja lueskelin aiheesta eri palstoilta niin se voi aiheuttaa siittiöiden epämuodostumia ja täten lapsettomuutta. :///// Voi pälli.

omaa: olisin tänään sitten varannu aikaa tuonne perhesuunnittelu keskukseen, mutta siellä onkin soittoaika vain klo 10-11 ja tottahan nukuin sitten yli yhteentoista joten täytyy huomenna sitten koittaa soittaa. Nyt menossa dpo 17 ja kp 33. Menkat olis pitänyt alkaa jo 3 pivää sitten mutta ei vaan niitä kuulu ja testi näytti eilen vielä ainakin negaa. Nännit on aina vaan ihan järkyttävän kipeet. Tiedä sitten mistä sekin johtuu. :/

Tervehdys kaikille ja tervetuloa uusille!

Oltiin reissussa pohjoisessa ja siksi en ole kirjoitellut... Kiva reissu oli, mutta kylmä.

Peikko83: Voi kuinka harmillisia uutisia. Toisaalta positiivista, että nyt olette tilanteen tasalla ja pääsette suoraan hoitoihin. Niissä on se hyvä, että toimitaan heti raskautumista varten:)  Kyllä varmasti voitte vielä saada pienen

J3nni: Mulla on kans masentunut olo siitä, kun kaikki muut saavat vauvoja ja me ei. Toissa viikolla perheenjäsenille ja kavereille syntyi 3 vauvaa. Sain sentään ostaa vaatteita niille, mutta tuli kyllä aika kateellinen olo...

Onnea Jemsqq ihan hirmuisestija Ansku92. Ihan mahtavaa!!! Jos jaksatte niin tulkaa kertomaan kuulumisia. Tarrasukkia matkaan ja nauttikaa raskausajasta:)

White Cristmas: Pahoittelut endoepäilystä. Mulla on se ja on jo 3 kertaa leikattu. Ei se endo aina lapsen saantiin vaikuta. Tutuilla on mennyt ihan yhtä kauan endolaisilla ja ei-endolaisilla raskautuminen. Kannattaa kuitenkin tutkia kunnolla, koska usein endo voidaan hyvin leikata. Kovinkaan usein endo ei kyllä näy ultrassa, ellei ole tosi iso. Kannattaa seurailla ja jos oireita on niin vaatia laparoskopiaa, jossa endo voidaan todeta. 

Dumbo: Mä olen kans yrittänyt pitää matalaa profiilia, kun on mennyt oireiden kyttäily ihan överiksi... Olisi hyvä, jos saisi tosiaan muuta ajateltavaa niin voisi olla parempi onni plussankin kanssa, vaikka tuuripeliä se kai on.

hm86: Hyvä, että pongasit oviksen:) Mä pongailin niitä aiemmin, mutta kun se testi mätsäsi hyvin oireiden kanssa niin en ole enää viitsinyt, kun sekin alkoi tuntua vähän stressaavalta.

Isa: Voihan olla silti mahdollista, että tulisi plussa, sillä siittiöthän voi elää 5vrk naisen elimistössä. Tietty se on silloin vähemmän todennäköistä. Meillä oli mies työmatkalla koko H-hetken, joten...

Mame: Voihan se olla, ettei vain näy testissä? Oliko sulla aiemmin kierto venähtänyt? Millä testeillä oot testaillut?

Omaa: Täällä tosiaan nyt kp27 ja menkat pitäisi alkaa. Yleensä kierto 25-28pvä. Eilen oli aika kovat kivut, mutta erilaiset kuin yleensä menkkojen alkaessa. Viime menkat kesti tosiaan 24h ja silloin olin jotenkin tosi varma raskautumisesta... Testit on kuitenkin näyttäneet negaa. Tänään soitin labratuloksista ja sekin oli nega (virtsasta 3h rakossa). Eli nyt odotellaan menkkoja alkavaksi. Ihmettelen tosiaan vieläkin kovasti tätä koko aikasta nälkää ja nännipihoja, joissa lämmetessään näkyy todella voimakkaasti nyt jo 3 isoa verisuonta. Näkyykö teillä muilla nännipihassa verisuonet? Olen vissiin tulossa hulluksi...

Virkkuli: voi kun oliskin niin ettei vaan näy testeissä :) Oon testannu ihan vaan nuilla halpatestin liuskoilla. Viime kierto tätä ennen oli ihan normaali ja nytkin mulla oli jo parina päivänä kauheet menkkakivut, mutta mitään ei sitten tullutkaan ja kivutkin hävis jonnekin. Kuivaa kauttakaan mulla ei oo ollut nyt ollenkaan että sellasta limansekaista valkovuotoo vaan tulee. Mulla on aina näkynyt nänneissä ja rinnoissa yleensäkin verisuonet tosi hyvin. Mut jonsei sulla oo ennen ne näkynyt niin voihan se raskauden merkkinä olla ihan mahdollinen. :) Itellä vaan nyt ollu noi nännit ihan todella kipeet. Vähäkin kun hipasee niin sattuu ja vissiin vähän ne on turvoksissakin.

Heippahei! :)

Eilen aamulla oli tosiaan se lääkärikäynti, kaikki näytti hyvältä.. paitsi, viimeiseksi ultratessa kohdussa näkyi jotain, lääkäri epäili sen olevan verta ( menkat alkamas kohta ) mutta piti varavuoks käydä verikokeessa varmistamassa, ettei raskaushormoneja enää ole. Niissä tuloksissa tosin menee aikaa, joten teen kyllä huomenna raskaustestin ( sekin olisi pelkästään käynyt, mut haluun olla 100 % varma, et kaikki on kunnossa.. ni kävin verikokeissakin ) jos se näyttää positiivista, niin soitto neuvolalääkärille, jos negaa niin ei hätää, rauhassa voin kuulemma menkkoja odotella.
Kyllä mä nyt toivon, et ne menkat alkais!! Pääsis vihdoin tästä km pyörityksestä ja aloittaa uutta kiertoa.. no, päivä kerrallaa :)

cubcake - kannattaa varmaan niitä ovulaatiotestejä tilailla :) Yövuorot on rankkoja ja mulla ainakin pistävät koko elimistön sekaisin! Parasta yövuorossa on just se, kun pääsee aamulla nukkumaan <3 Tsemppiä :)

MarinaMelina - Tsemppiä uuteen kiertoon, toivotaan että tärppi kävis sielläkin :) ++

jemsQQ - Kyllähän tuo PLUSSA <3 on!!! ja nyt sait varmistuksen, kun teit clearbluen.. ihanaa!! Onnea kovasti ja oikein paljon tarrasukkia matkalle! Toivotaan että tämä pieni kyytiläinen pysyy loppuun saakka matkassa mukana! :) <3 Tulethan kuitenkin jatkossakin kertomaan välillä kuulumisia ?

elenna - Mahtavaa kun sait oviksen bongattua :) !! Toivotaan, että kohta olis pieni kyytiläinen matkassa mukana!! ++

Sli - harmittelut tädistä :( .. Tsemppiä uuteen kiertoon :)

Ansku92 - Oikein paljon onnea PLUSSASTA!! <3 ja tarrasukkia!!

Josma - harmittelut negasta :(

vuononvaltiatar - Toivotaan, että siellä olisi tärppi nyt käynyt!! :) Ja nam, kuullostaapa hyvältä tuo juustokakku!

White Christmas - Toivotaan ettei sinne saakka tarvitse odotella.. jospa sieltä vaikka se plussa paukahtaisi ennen sitä :) Tsemppiä!!

mame - Harmittelut negasta :( :( .. ja saattehan ainakin mielenrauhan, jos miehesi käy noissa testeissä.. toivotaan, että kaikki on kunnossa! Tsemppiä!!

pikkutonttu - Tervetuloa :) ja pahoittelut kokemastasi keskenmenosta, itsellänikin kkm rv 12 tämän vuoden puolella, menkkoja kovasti odottelen saapuviksi, että päästään uuteen yritykseen :) Toivottavasti siellä pian tärppi kävisi!

hm86 - Ovis siis bongattu ja hyödynnetty :) Toivotaan, että tärppi olisi käynyt!! ++

PePa - Tsemppiä oviksen bongailuun!

Virkkuli - Harmittelut negasta :( erikoisia oireita kyllä ja nuo vuorokauden kestäneet menkatkin.. 

nyt runsaalla kädellä omaa napaa: mutta se näytti plussaa!!! <3 täytynee huomenna tehdä ihan digitesti, mut nyt on aika uskomaton olo! :D aaaapua!

Takaisin