Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jemsQQ; on ihan luonnollista, että jännittää tai pelottaakin tehdä testiä! :) Ei kukaan halua nähdäkään yhtä viivaa! : / Toivottavasti menkkajomotuksia ei enää ilmene ja pääset huomenna vaikka testaamaan :) :) :)

Kiitos vuononvaltiatar... Oon kyllä tehnyt testejä pari kertaa päivässä kp13 alkaen, kun kuvittelin, että nyt oli lyhyt kierto vuorossa. Tosin aloitin testaamisen vasta kp12. Ehkä on ihan pieni mahdollisuus, että olisi jo kp11 ollut plussaa. Mutta en mä usko, yleensä mulla on plussa näkynyt sekä illalla että aamulla. Mut ei se mitään, eipähän tarvi nyt sitten jännittää tässä kierrossa. Vähän hermolepoa ;)

jemsQQ, kuulostaa jännittävältä. Plussaonnea!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Pakkanen täälläkin puree, mutta ulkona näyttää ihanalta. Itse kärsin flunssasta enkä ajetellut ulkoilla tänään roskakatosta pidemmälle.

Omasta ovistestailustani vielä kun joku kyseli. Testailen nyt lääkärin ohjeiden mukaan. Kävin kp 10. ultrassa jossa katsottiin kohdun ja munasarjojen tilanne. Sen perusteella lääkäri ohjeisti aloittamaan testaamisen Clear Blue tikuilla oman kiertoni 12. päivänä ja jatkamaan 16. päivään asti jos plussaa ei tule ennen sitä. Testi pitää siis tehdä kerran vuorokaudessa niin että aamuvirtsa virtsataan pois ja sen jälkeen tulevasta aamun toisesta virtsasta tehdään testi. Näin LH-piikin ajankohta saadaan tarkemmin määriteltyä. Positiivisesta testistä viikon kuluttua otetaan verikoe josta määritetään progesteronin taso (eli ymmärtääkseni siitä näkee onko ovulaatio tapahtunut.)
Aiemmilla testailukerroilla olen testannut n. 10.-17. kierron päivä ja aina on testi näyttänyt negaa. Eli mitä ilmeisemmin mulla on jotain probleemaa ovuloinnissa.

Meillä tosiaan on testaukset vielä kesken, mutta miehen spermatestin tulos saatiin viime viikolla ja se näytti normaalia. Eli onneksi kaikki on siltä osin kunnossa! :)
Omat verikokeeni oli muuten normaalit, mutta kilpirauhasarvot olivat koholla ja sitä testataan reilun viikon päästä vielä uudelleen. Voi olla että kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Nauttikaa kaikki upeasta viikonlopusta ja tsemppiä!!!!( ja muistakaa käydä äänestämässä!)

Heips, olisin tullut jo aikaisemmin mutta en päässyt kirjautumaan sisälle :(. 
Elikkä torstaina oli pientä menkka kipuilua ja siitä asti ollut semmosta kuvottavaa oloa, yöh..
Ja jos vielä söisin pillereitä niin menkkojen olisi kuulunut tullut tänään ja pilleri aikana ne tuli aina lauantaina.

Millon mun kannattais testata? Eli tämä on ensimmäinen kunnon kierto lopettamisen jälkeen, ja en tiedä ollenkaan millainen kierto tulee olemaan. Tällä hetkellä kp 29.

Jälleen kirjoituksia tullut huimasti :) Kaikki kahlasin läpi. Mukava lukea kuulumisianne. Pahoittelut kaikille negan saaneille ja plussatuulia haamuilijoille ja muillekin! Ja negailijat, ei muuta kuin uuteen yritykseen.
Tervetuloa uudet tulokkaat! Jos ette ole käyneet esittelemässä itseänne toisessa ketjussa "Raskaaksi vuonna 2012 taustat", niin käykääpä lisäämässä infoa itsestänne sinne. Toivotaan, että vierailunne tällä palstalla olisi mahdollisimman lyhyt ;)
Karpalo84: Mitä kilppariarvosi olivat? Itselläni aloitettiin kokeeksi lääkitys lokakuussa kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Omaa: kp 15-16 / 28-36 ja ovista olen yrittänyt tikkuun saada. Aloitin nyt tikuttelun varmuuden vuoksi jo kp9, kun aiempi kierto oli niin lyhyt, enkä silloin saanut liuskaan värin väriä :/ Nyt siis olen tikutellut kerran päivässä kp9, kp11, kp13 ja tänään aion vielä tikuttaa. Mä en kestä, jos ei hormonit nouse :/

Pahoittelut myös muille, joilla ongelmia ovuloinnissa, simpoissa tai missä tahansa muussa.... Voimia meille ja "eteenpäin" -sano mummo lumessa (ja pakkasessa) :D

Niin ja siis nuo ovisliuskat ovat nyt näyttäneet puhdasta negaa eli ei mitään väriä testiviivan kohdalle :/

Noniin tänään alko päivällä kunnon menkkajomotus ja turvotus ja nännit on kipeet, mutta missä on menkat...Ei muuta kun vähän valkovuotoa tullut. Mutta kaippa ne yön aikana sitten lävähtää kunnolla päälle :/

Hiphei, sittenkin ovis :) Nippaa vasemmalta puolelta ihan kunnolla, joten päätin sittenkin tehdä vielä yhden testin. Ja tuli vahvin viiva kuin ikinä :) Nyt pitäisi vaan vielä saada mies sänkyyn...mitenkähän se onnistuu... :S

mame, voi harmi :(

Hiutale, toivottavasti sullekin se ovisplussa pamahtais!

Josma, ehkä voit jo halutessasi testata aamullakin, mutta sun tilanteessa on tosiaan hankala tietää, milloin on liian aikaista.

Karpalo84, toivottavasti sinäkin tuon oviksen kuitenkin saisit, tai ainakin sitten jatkossa apua lääkäristä siihen. Hienoa, että miehelläsi oli kaikki kunnossa!

Moikka!

Täällä tosiaan vähän jännäillään sitä huomista lääkärikäyntiä. no, onneks kohta koittaa huominen, ja sit se on ohi :) Ollaan nyt vähän lipsuttu tosta lääkärin suosittelemasta " selibaatista " Mut, empä usko et tässä sattunu olemaan ovista.. ei mitään sellasia tuntemuksia.. ja aina yleensä kyllä huomaan sen oireista :)

Mikäköhän siinä muuten on, kun km n jälkeen suositellaan yleensä odottelemaan ne yhdet menkat, ennen uutta yritystä ? Tästäkin kuulee paljon eri versioita :) Mulle sanottiin et kannattaa odotella, mut sit kuitenkin.. että eihän se kamalaa ole vaikka heti raskaaksi tulisikin. Ja kuulin myös että suositellaan sen takia, että laksettu aika on helpompi määrittää. No, vois huomenna vaikka kysästä!

Dumbo. - Tiedän, yrittää olla ajattelematta ja elää normaalisti.. mut ei toivettakaan :)

vuononvaltiatar - Hyvä, kun saitte oviksen hyödynnettyä :))) Kohta alkaakin sitten jännäilyt.. toivotaan, et tärppi kävi!! <3 mä en tiedä koska mulla noi ovisoireet tulee.. ku en oo koskaa testaillu :/

marusia22 - voi ei, harmittelut pitkittyneestä kierrosta :( tulispa pian selvyyttä. Tsemppiä!

Peikko83 -  Paljon voimia!! Älkää kuitenkaan menettäkö toivoanne, vaikka nyt siltä varmaan tuntuukin! Nyt pääsette ainakin hoitoihin, joten toivoa on! Ja onneksi on häät suunnitteilla.. saa muutakin ajateltavaa! :)

cubcake ja karpalo84 - Tervetuloa!! Olette löytäneet oikein hyvän paikan :)) Toivotaan pikaista raskautumista kuitenkin!

mame - voi ei, isot harmittelut negasta :( ..

jemsQQ -
Oletko jo testaillut ?? :) Täällä jännitetään ainakin!

Josma - Kohta voit varmaan testailla, jos tätiä ei kuulu! :)

Hiutale - toivotaan, että saat sen oviksen vielä bongattua! tsemppiä!

elenna - Hyvä!! :) toivotaan nyt, että tärppi käy!!

Nyt kauhee kiire jo.. synttäreille lähtö ja kaupoille! Palaan lukemaan illalla :)

elenna: Saattaahan olla, että se ovis oli sinulla tässä kierrossa jo vähän aikaisemmin. Toivottavasti kuitenkin olisi tärpännyt. :)
jemsQQ: Mä en kans varmaan uskaltais enää ollenkaan testailla tuossa sun tilanteessa. Mut kyllä mä uskon että teillä on tärppi käynyt. Tsemppiä :) <3<3
Karpalo84: Pikaista paranemista! Ei oo kiva näin kylmillä ilmoilla olla vielä kaiken lisäks kipeenä. :/
Josma: Muistatko yhtään, että millaset kierrot sulla oli ennen ku aloitit pillerit? Mulla ainakin lopettamisen jälkeen on pikkuhiljaa kierto palautunut samaksi kun olikin sillon joskus muinoin :) Sen mukaan sitten kannattaa testaillakin.
Hiutale: Tsemppiä ja jaksamista sinne ovulaation bongaamiseen!
Isabell: Tsemppiä sinullekin sinne lääkärireissulle! :)

Omaa: Jo nyt on kumma! Eilen tosiaan alkoi nuo menkkajomotukset mutta ne menkat eivät ole alkaneet vieläkään. Vähän sellaista limansekaista valkovuotoa on tullut ja jatkuvasti on saanut rampata vessassa että joko nyt alkais...mutta ei.

iso kiitos kaikille, mukava tulla mukaan kun noin lämpöisesti otetaan vastaan! (:

tosi moni teistä kertoo tikuttelevansa.. itse en ole kokeillut, ja olin ensin sitä mieltä, etten oo kiinnostunut edes kokeilemaan.. nyt tuntuu kelkka kääntyneen ja kiinnostus kasvaneen! :D en ole jaksanut tutkia kaikkia keskusteluja, siis kysynpä teiltä, mistä löytyvät halvimmat ovistikut? kannattaako tilata netistä, vai ostaa jostain muualta? (:

j3nni; minunkin kaveriporukassani on muutama raskaana ja yksi saikin jo vauvan heti vuoden alkajaisiksi! (: ja nyt kun itse kärsii kamalasta kuumeesta, niin tuntuu että ympärillä näkee vaan isomasuisia naisia / vaunuja työnteleviä ihmisiä. :D HUOH.

elenna; tällainen uuden käyttäjän kysymys, olettekos te kauan sitten yritelleet? 

jemsQQ; täälläkin toivotaan, että visiitit olisivat lyhyet, ihan meillä kaikilla! (: ei tartteisi täällä notkua, voisi siirtyä "eteenpäin". mutta mitäs testisi näytti - vai onko vieläkin tekemättä? ;)

hieman jos omista jutuista jorinoin.. eli, menkkojen olisi pitänyt alkaa nyt kuun alussa - eikä ne muuten ole alkaneet. olen ennen kärsinyt menkkani hyvinkin säännöllisesti kierron ollen jotain 29 päivää.. mutta nyt, kun raskautuminen on ollut toiveena, onkin kierto humpsahtanut 28-36 päiväiseksi! "/ eli eipä paljon mietitä, koskahan mahdollisesti koittaisi ovulaatio .. stressaanko minä nyt vaan niin tämän vauva-asian kanssa, vai mikä lienee sekoittanut kiertoni noin? nytkin on menossa kp 34! josko kävisi testin (tai vaikka kolme) ostamassa apteekista ja saisi sitten mielenrauhan .. vai täytyneekö kääntyä lääkärin puoleen? "/

Heippa kaikille!!!:)

Mame, tsemppiä sinne ettei täti saavu nyt ja plussaa sieltä tulee :) <3

jemsQQ, sinun uutisia innolla odotan :) Plussaa NIIN kovasti..PuuuhPuuuhhhhhh :) toivottavasti tuli perille <3

Vuononvaltiatar, tsemppiä tuleviin piinapäiviin ennen testaamista ...:)

ja kaikille muillekkin tsemppiä ja plussaa kovasti!!!

Josma, jokos oot uskaltanu testailemaan? sinnekkin paljon plussatuulia:)

Isabell, mites lääkärissä meni? :)

Elenna, JEIJ!! onnittelut H-hetkistä.. :)

Hiutale..harmmittelut kun ei ovista näy, eihän tosiaan oo voinu mennä niin nopeesti LH-huippu ohi ettet vaan oo pongannu? niinkin voi kuule monillekkin käydä kun se LH-huipun kestokin yksi näistä niin yksilöllisistä jutuista...tsemppiä :)

Omaa....kp8 ja maitomaista limaa jo taas näkyvissä josko ois tulossa lyhempi kierto tällä kertaa:), näin siis kohta taas tikuttelemaan ovista.. mahataudin jäkimainingeissa aina hetkellisiä pahoinvointi oloja joita ajattelin ensin et oisko sittenkin..mutta varmaan vaan vatsapöpö kiusaa´...apteekin oma testi negaa joten nyt se on uskottava ja uuteen kiertoon kiinni kynsin ja hampain... :)

Hei vain kaikki emoticon

Vuononvaltiatar; Tuo on kyllä niin totta.. Ja eihän niitä ole tullut sen jälkee :)!

Elenna; Kiitos! Ja onnea ovisplussasta! Toivottavasti tärppää. Saitko miehesi pupuilemaan? :)

Karpalo84; Hyvä kuulla että miehellä simppatesteissä kaikki oli hyvin! Onneksi :) Toivotaan nyt, että sulla kumminkin ovis tapahtuisi ja siinä ei mitään ongelmaa olisi! 

Josma; Mun mielestä voisit vaikka jo huomenna testailla, ja jos nega niin sitten odotat pari päivää tai jopa viikon ja katsot alkaako menkat :) Toivottavasti ei ja teillä olisi heti tärpännyt!

Hiutale; Toivotaan että hormoonit nousisi ja saisit sen testiinkiin!! Tsemppiä♥

Mame; Hmm, ompa outoa? :o Jos tätiä ei vielä ensi viikollakaan kuulu niin sinuna tekisin vielä yhden testin.. Jos sittenkin? emoticon  Haleja♥

Isabell; No onneksi se on jo huomenna niin ei tarvitse siitäkään sitten enää murehtia :) Tsemppiä nyt vielä sinne, toivon että kaikki menee hyvin♥ Kiva, että muutkin jännäileen mun kanssa! ;)

Cupcake; Stressi voi joo siirtää niitä ja tää niin kovasti vauva kuumeen pohtiminen. Toivotaan että täti sieltä pian tulee jos ei ole sitten tärppi käynyt :) Eihän sitä koskaan tiedä! Ja luulis että nuo tuosta sitten taas tasaantuu, tai ainakin toivotaan niin =)

MarinaMelina; Hehe ;) Ja sinun plussatuulet tulivat (ehkä) perille!♥ Ja tsemppiä nyt sinne, toivotaan että ovisplussa sieltä pian tulisi :)

Omaa; Täällä nyt oon vähän harvemmin näinä parina päivänä käynyt kun on armoton flunssa iskenyt päälle, täällä mä 38asteen kuumeessa tätä tekstiä kirjotan ja räkää tulee koko ajan!emoticonNooh, kai tää tästä parin pv päästä.. Mutta tosin joo, mä testasin tänään tosin en aamu pissasta koska olin unen pöpperössä käynyt jo, mutta pissa oli kerennyt n.2h rakossa olee ja kyllä siihen heti kaksi viivaa piirtyi.. Se testi viiva oli kyllä vielä haaleampi kuin kontrolli, mutta nähtävissä hyvin. Ajattelin nyt vielä muutaman päivän testata ja katsoa lähteekö se tummuun, en kyllä voi vieläkään uskoa todeksi että tuo olisi plussa! Toivon kyllä niiiin paljon, että on.. Huhhuh  (Sori jos joku jäi välistä tai jotain kun silmät ei oikeen pysy mukana :D)

Voi jemsQQ ihanaa!!! Onnenhalaus plussasta!
 Ja toivon sulle pikaista paranemista. Itse olen ollut juuri viikon kipeänä eikä oo ollu hauskaa.

jemsQQ: onnea suuresti plussasta <3 kyllä kaksi viivaa tarkoittaa raskautta ja varsinkin kun olet tehnyt niitä jo muutama! : )
pistä kuvaa tänne nii me katotaa millanen plussa siellä on : )

Cupcake; Varovaiset kiitokset! Toivotaan nyt, että tuo todella on plussa ja matkalainen pysyisi lujaa kiinni.. Ennenkin km tullut niin en uskalla vielä kauheasti hurrata :/

Karpalo84; Kiitos! No joo sitä on kuulemma ollut nyt tosi paljon liikkeellä, mutta toivottavasti tää ei kauan kestäisi :/ 

J3nni; Toivotaan todella näin.. Ehkä vuoden yritys on nyt vihdoin palkittu!! Kuhan vaan nyt tarraisi lujaa kiinni ja pysyisi koko matkan mukana.. Jotenkin tuntuu koko ajan, että mulle taas varhainen km tulee.. Ei saisi ajatella sitä, mutta en voi sille mitään :/ Ja tässä on nyt se kuva :) 

Oho tulipas iso :D Niin ja sitä piti vielä kysyä, siks ehkä mua arveluttaa niin paljon, mutta eiköhän tässä vaiheessa tuon pitäisi jo olla tummempi? Menkat siis päivän nyt myöhässä..

JemsQQ, hirmuisasti ONNEA sinulle ja tulevalle isukille myös!!! <3 kyllä se minusta ihan selkee plussa on!! :) Vooooih...ihanaa!! :) eikä sen tosiaan tartte olla tossa vaiheessa vielä tummempi, ei läheskään kaikilla ole ..harvemmilla varmaan..kyllä se siitä vahvistuu !!! tarrasukkia kasapäin matkaan...!

Takaisin