Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei, vähän tässä omia höpöttelen. On todella mukavaa tulla tänne töiden jälkeen "rentoutumaan" ja lukemaan muiden kuulumisia. En ole miettinyt edes että miten käy, tuleeko menkat vai ei olen mennyt sillä että tulee kun on tullakseen. Olen muutenkin ihan hirveä stressaamaan, enkä halua enempää aiheita :)

P.S. Menkää muuten kirjoittelemaan tuonne, te jotka ette vielä ole sitä tehneet :)
http://www.vau.fi/Forum/Vauva--ja-lapsiaiheiset-keskustelut/Vauvakuumetta/Kuumeiluklubit/Raskaaksi-2012-jasenien-taustat/1515943T/?page=1#reply-13966678

Huh, tännehän on tullut taas monta sivua kirjoituksia :)
Monillahan teistä on nyt jännät paikat!! Toivottavasti saadaan paljon plussia ja sitä mukaa väkeä odottajien puolelle emoticon Kovasti plussatuulia!!

Mulla ei ole mitään kerrottavaa, kun vasta melkein 3 vkon päästä tosiaan se jälkitarkastus.. :) Mut, oon aika hyvin nyt onneks muutakin saanut ajateltua, en nimittäin haluais stressata tästä raskautumisesta.. helpommin kyllä sanottu kuin tehty!!

Juttelin eilen siskoni kanssa näistä raskausaiheista.. niiin, hän kertoi tuttavansa yrittäneen 2 vuotta miehensä kanssa tuloksetta, meni sitten ja kokeili vyöhyketerapiaa ( jotain lapsettomuushoitoja ) niin heti kävi tärppi! :)
Hän ainakin koki saaneensa avun juuri näistä vyöhyketerapiahoidoista. En sitten tiedä aiheesta enempää, mutta ajattelin vaan kertoa, jos jotain vaikka kiinnostaisi! En tiedä myöskään onko siitä oikeasti hyötyä, vai kävikö vain hyvä tuuri :)

Aika kiva kuitenkin kuulla, että jotkut voivat saada avun tuommoisestakin, onko joku muu kuullut ?

Silloin kun tulin raskaaksi, niin mulla ei ollut mitään kiinnittymisvuotoa, kaikilla sitä ei vissiin ole.. Ei ollut aavistustakaan tapahtuneesta, ennenku ensimmäsiet raskausoireet nosti päätään :)
Oon muuten aika " arka " tekemään noita testejä, teen vasta kun oireet on vahvat tai menkat todella myöhässä.. mun mielestä se odottelu on vaan jännempää, ku et pettymys sit, jos onki negatiivinen..

jemsQQ onneksi kaikki oli hyvin! nyt sait ainakin mielenrauhan ja toivottavasti myös teillä käy tärppi pian! <3

Elenna, mulla on aina ollu noita Davidin herkkiä liuskoja ja oon kyllä muitakin kokeillu..mulla ei ainakaan oo tullu koskaan haamun haamua eikä sen puoleen mitään viivan paikkaakaan..ihan tylyjä selviä negoja..itse oon ainakin kokenut et ne on olleet tähänasti ainakin hyviä ja luotettavia!! :)

Tärppionnea kaikille!! <3 ++++

jemsqq: Mulla on kans vähän sama fiilis että tää vois olla se maaginen kierros kun tärppää!  :D  Viime menkatkaan ei aiheuttanu sellasta masistelua ku yleensä ku olin niin varma et jos en jo ole raskaana niin sitten pian olen.

Mietin tässä että pitäisköhän munki nyt sitten tilata niitä hiton ovistikkuja..Jos niistä sittenkin olis jotakin hyötyä. :P :D

Heisku; Mulla sama juttu kun elenalla, mutta toivotaan että siellä olisi tärpännyt!! :) Tsemppiä!

Elenna; Onnea aamuiseen testailuun ! Tee vaikka ensin se davidin ja sitten seuraavana aamuna vasta tuo CB :) PLUSSA ONNEA<3

Josma; No se on hyvä, niin ei tarvitse stressata niin paljoa :)

Isabell; No älä muuta sano! Vaikka se on aina yhtä kamalaa käydä siellä tai ylipäätänsä gynellä kun se tutkimus ei niin hirveen mukavaa ole.. :D Mutta saa ainakin mielenrauhan (hetkeksi:DD) ja ei tarvitse sitten siitä stressata :) Ymmärrän sua kyllä niin hyvin ton testaamisen kanssa, se on aina yhtä vaikeaa ottaa se testi sieltä kaapista ja kädet täristen tehdä sitä ja sit ku tulee se nega ni tekis mieli vaa vajota maan alle.. :/ Ja kiitos myös tuosta vinkistä! Pitäisi sitä varmaan joskus kokeilla jos vaikka auttaisi ;) Ja tsemppiä sinnekkin nyt vielä (ja pikaisia raskautumisia), olen varmaan ennenkin sanonut, mutta ikinä sitä ei voi liikaa lähetellä<3

Mame; On vai? Se on oikeesti ärsyttävää kun tulee semmoinen tunne ja odotukset silloin niiiin korkealla! Enkä ymmärrä vaikka kuinka mieheni sanoisi, että elä nyt siinä ettei tule ni sitten tulee, muttakun mulla on semmonen fiilis et nyt tästä kierrosta tärppää ja sehän sillon tärppää!! :D Ja sama mulla toi etten jaksanut sen enempää siitä negasta välittää mikä tuli haamun jälkeen, koska luottavaisin mielin tähän kiertoon. Ja tilaa ihmeessä, ei siitä haittaakaan ole :) Mutta en tiedä onko se jo myöhäistä ehkä tässä kierrossa? Mutta tuolla halpa-testissä tulee ainaki ne jo päivässä, vinkiksi ;)

Heissuli vei ihan kaikille! :)) Jälleen on tullut paljon viestejä. Näitä on niin kiva lueskella!

Virkkuli: kysyit nippailuistani... Ne on jotain jänniä, satunnaisia "nipistelyjä", semmoisia pieniä kevyitä. En oikein osa kuvailla... mutta ei sellaisia menkkakipuja, joita yleensä koen paljon ja voimakkaasti.

Menkkoja ei ole vieläkään... mutta tänään taas oli sitä pientä ruskeaa... outoa! Tooooodella outoa! En tiedä mitä tästä tulkita!? Myöskin häpyluussa ja nivusissa oli tänään hetkellisesti jotain tuntemuksia. Siis mitä! Onko menkkani tulossa... ei kai nämä menkatkaan ole, kun verestä ei ole tietoa. Jos joku tulehdus? Niin ja nälkä on ihan koko ajan ja väsyttää armottomasti! Flussan takiako? Vai mitä...

Pitäisiköhän tilata testejä netistä... IiIiikKK!! Kuulostan varmasti ihan pimeältä, mutta tuntuu ihan hassulta tilata testejä... en edes osaa valita ostopaikkaa... herkkiä vai vähemmän herkkiä? Hahah, itseänikin ihan naurattaa ääneen tätä kirjoittaessa! JOs jos jos...
En ole avokille uskaltanut vielä kamalasti hehkuttaa... ettei tulisi pettymyksiä. Eilen tosin kyllä sanoin, että menkat ei ole tulleet... mutta voihan ne vielä tulla.... Olen mennyt nyt ihan sekaisin :-D Hihhih!

MarinaMelina: nyt on kp 22/21. Silloin eka kierto ehkäisyn loppumisen jälkeen oli 28 päivää. Joten ei tässä vielä pidä hättäillä... Olen ihan varma, että tämä kierto päättääkin olla 28pv ja kohta tulee täti kylään. Tiedäpä tuota! Oireet on vaan kyllä ihan hassut... ja olenkin mennyt ihan sekaisin :-D

-Muru-: Nyt kuule testiä tekemään. Kuulostaa niin lupaavalta! :) Saatais taas plussapisteitä tänne palstalle.

jemsqq: Tilasin sitten kunnon satsin ovistestejä sieltä halpa-testistä ja samoin raskaustestejä. Jos niillä olis "henkinen" vaikutus ja ne jäiskin kokonaan käyttämättä...hihi ^-^  Tosin voihan se tosiaan niinkin olla jotta jonsei nyt tärppäiskään niin muutenkin voi olla liian myöhäistä näitten ovismaisten oireiden takia.
Mun mies on ihan samanlainen ku sun mies. Se aina vaan sanoo, että kyllä se vauva sieltä vielä tulee sitten kun on tullakseen ja et kyllä se sitten kunnolla ilmoittaa itsestään.

mame: kävin äsken tekemässä mammaksi.fi raskaustestitilauksen... herkkiä puikkoja ja sitten yksi CB:n testi (se sellainen joka näyttää päivät ym). Siihen saakka siis odottelen ja jos menkat ei ole paketin saapuessa alkaneet, teen testin. Toivotaan parasta, että pääsen testailemaan! :)

Onpas tänne taas tullut paljon tekstiä! En millään pysy perässä, vaikka muka yrittää lukea vähä väliä näitä kirjoituksia täältä. :D
Mun pitikin kysyä ovis testeistä, ja oonkin aikalailla saanut siihen jo vastauksen, kun ajattelin kysyä että mitkä ovis testit olisivat sellaisia hyviä, ja luotettavia. Viime kierrossa kokeilin apteekin ovis tikkuja, ja jokaiselle tikulle tuli haalea "plussa", eli samanlaiset lussat jokaiselta päivältä, ja ne kai oli tulkittavia negoja, eli lyhyesti, en saanut ovista bongattua.. Mietin sitten, että josko ensi kierrossa kokeilisi niitä david testejä, kunhan täti kurvaisi ensin kylään! :)

Muru: siis mulle tuli aivan hymy jotenkin huulille kun luin tuon sun selostuksen, todellakin toivon ettei täti tulisi sulle kylään! ja sitten tekisit testin ja tadaa! plussa! :)

37kp, viikko vielä pitäis ootella tätiä! mene aika, mene nopeaa jooko?! :)

Mutta, nyt häätyy mennä nukkumaan, hyviä unia te ihanaiset, ja vauva täyteisiä sellaisia! ;-)

marusia21 kirjoitti:

Muru: siis mulle tuli aivan hymy jotenkin huulille kun luin tuon sun selostuksen, todellakin toivon ettei täti tulisi sulle kylään! ja sitten tekisit testin ja tadaa! plussa! :)

37kp, viikko vielä pitäis ootella tätiä! mene aika, mene nopeaa jooko?! :)

Hihhih, hyvä jos sain hymyn huulille sekoilujeni kera. Tää on vaan niin tätä odottamista... aiemmilla kierroilla ei ole ollut oireita, täti on tullut ja mennyt oireineen kaikkineen. Nyt on jotenkin ihan erilainen olo ja oireet... siitä kai tämä hehkuttaminen. Mutta yritän pitää pään kylmänä... kohta se täti ihan varmasti tulee... yritän välttää kamalan pettymyksen... U know. :)

Tsemppiä kovasti sinullekin!! :))

Iltaa (tai yötä) kaikille! :)

Mulla on ollut kiireinen kokkaus- ja siivouspäivä joten olen vain lukenut viestit nopsaan läpi. En siis kommentoi kummempaa kuin että ebaysta myyjä planningfamily on osoite jos haluaa halpoja testejä. :) Ebaysssa on kyllä monta muutakin myyjää! Raskaustestit tilasin kotitesti tmv nimisestä suomalaisesta kaupasta, ja sieltäkin liuskoja.

Omaa: Mitä nämä kivut ovat? Alavatsaa jomottaa niinkuin päivä ennen menkkojen alkua, tällaista ollut eilen ja tänään. Alkaa ketuttaa ja särkylääkettä ei uskalla ottaa kun toivoo että olisi raskaana. :S Kun koitin nukahtaa aikaisemmin illalla (otin torkut), iski vasempaan munasarjaan äkillinen kipu joka oli niin kova että hätkähdin. Nämä molemmat ihan uusia juttuja...

Hei! Jos vielä sopii, niin liittyisin seuraanne. Olen itse 29 ja mies 26, meillä ihana 2.v poika ja toisen yrittäminen ollut käynnissä jo puolisen vuotta. Yksi km takana ja nyt kp 32/31. Välillä olo on ihan ehdottoman raskaanaolevan tuntuinen ja toisaalta ei sitten yhtään. Testit näyttää negaa, mutta täti ei vielä ole kyläillyt. 

Teidän tekstejä lukiessanne olen kuumeillut vähän samoja asioita, jännittää, stressaa, pelkää ja odottaa. Toivomme niin kovasti toista pientä ihmettä kotiimme, mutta vaikka ovikset käytettään hyödyksi ja peittoja heilutellaan aktiivisesti, tulosta ei vain näy :( Tämä ketju on tuonut minulle toivoa ja toivottavasti plussatuulet puhaltavat oikein kunnolla kaikille!!

Huomenta leidit!

Tickerini kertoo jo kaiken; kp 1/33, yk 7!!  emoticon
Viimeiset kolme kiertoa ovat olleet 33pv mittaiset, siksi kokeilen nyt mennä yrityksessä sen mukaan. Näin ollen ovulaatio voisi olla 6.2. seudun tietämillä. Minulle saapui raskauskeiju-sivuilta tilaamani David ovulaatio- ja raskaustestit. Kokeilen tikuttaa niillä tässä kierrossa. Aprikoin vaan sitä, kuinka aikaisin kannattaa alkaa tikuttaan... Toisaalta kierto voikai silti olla 28pv... huoh huoh... Vitutusta ei laske ollenkaan se, että mulla on keskiviikot aina reilu 9h työpäiviä... kivaa olla tän kipuilun kanssa :(

MarinaMelina; ompa söpöä, että lueskelette miehen kanssa yhdessä noita vauvakirjoja <3

jemsQQ; kiitos kannustuksesta ja voimahalista! Olisi vissiin kannattanut vaan uskoa tuota negaa kun tein ja luovuttaa heti emoticon Tyhmä minä!

Heisku; toivottavasti teillä olisi tällä kertaa tärpännyt ;-) !! Tsemppiä

elenna; noh, ootko jo testaillut uudelleen? ;-) Täällä jännätään siun puolesta!! :) Kysyit tuosta David testistä... tilasin juuri niitä itsekin... olisiko joku mahtanut joskus sanoa, että niihin ei turhaan ilmesty mitään...

Josma; täälläkin ilmoittautuu yksi stressaaja :) Olen onnistunut pitkittään kiertoni 28pv jopa 35 päivään! :D :D

Isabell; itsellä kävi silleen tuon stressaamisen kanssa, että onnistuin pitkittään kiertoani pidimpään tähän mennessä. Meillä oli tarkoitus heinakuussa aloittaa yrittäminen ja odottelin sitten vaan innolla edellisen kierron loppumista. Sainkin odotella melkein kaksi viikkoa niitä menkkoja.. onnistuin siis stressaamaan sen verran kuitenkin... hyvä minä :D Tuosta vyöhyketerapiasta. Pari tuttavaani on kyllä käynyt paljonkin ja toisella on auttanut toisella ei. Lisäksi terapialla voipi olla synnytystä käynnistämiseen positiivista vaikutusta ;-) Omaa kokemusta ei ole. Lymfahieronnassa olen pari kertaa käynyt, mutta silloin ei ollut vauvat vielä mielessä :)

mame; ainakin ovistikut näyttävät oviksen ja jos sitä ei ole... toki voihan ovis olla joskus tulemattakin muista syistä... itse ainakin päätin nyt kokeilla niitä, että näkee, milloin ovis tapahtunee :)

-Muru-; jokainen meistä sekoilee näissä vauvakuumeiluasioissa välillä :) lupaavia oireita sinulla ainakin. Onnea testailuun! :)

marusia21; toivottavasti pääset pian sitten uudelleen tikutteleen, jospa vaikka ovis bongattaisiin ;-)

Victoria; jänniä oireita siellä sinulla ;-) Tsemppiä :)

Paapu; tervetuloa mukaan! :) Harmi, että teilläkin yrittäminen jo venähtänyt pidemmäksi :( Onnea tähän kiertoon vielä. Jännäily jatkuu aina menkkoihin asti ja joskus vielä sen jälkeenkin :)

vuononvaltiatar, pahoittelut uudesta kierrosta. :( Ja mitä tulee ovisteisteihin, niin jossain luin taulukkoa että 28 päivän kierrolla testaus kannattaa aloittaa kp11, itsekin aloitin viimeksi tuosta päivästä.

Ja nää menkkakivut jatkuu edelleen, mutta menkoja ei näy. Hui.

Moikka ihanaiset "yrittäjänaiset"!

Minäkin haluan kiittää kaikkia ihanasta palstasta. Tämä on kyllä oikea henkireikä:)

Paapu: Tervetuloa mukaan. Meillä kans yritystä takana periaatteessa n. puoli vuotta.

Muru: Mulla ihan samanlaisia oireita ollut, mutta ensin tuli ruskeeta verta ja sitten ihan kunnon vertakin, mutta vain yhden päivän. Oletko mitannut onko lämpöä?

Vuononvaltiatar: Suuret pahoittelut menkoista... Mä olin jo ihan varma, että plussa on sulle tulossa. Se on niin ärsyttävää, kun on alkanut jo toivoa ja sitten ne menkat pärähtää. Jos sulla on kipuja niin menkkojen aikana voi ihan surutta ottaa särkylääkettä. Nyt vaan tsemppiä ja positiivista mieltä seuraavaan kiertoon ja toivottavasti töistä saat uutta ajateltavaa:)

J£nni: Olin kanssa erottavinani pienen näkymän, kun kääntelin näyttöä. Uutta testiä vaan sitten huomenna tai ylihuomenna:) Pidetään peukkuja, että viiva vahvistuu!

Kaikille jännittäjille kovasti plussatuulia

Omaa: Tänään oireita ei ole niin paljon, joten alan uskoa, että menkat olikin vain lyhyemmät ja VTI teki oireet. Tosin pissaaminen ei kirvellyt missään vaiheessa. Nyt sain vielä kaikenlisäksi flunssan... Lämpö on kuitenkin pysynyt alhaalla. Onneksi noita kouluhommia riittää, kun huomenna on tentti ja esseen palutus... Voi plääh.

Hyvääää aamupäivää ! :)

Kiitos muru kannustuksesta!
Voi että oon onnellinen, et liityin tänne! aivan mahtavaa tämä tsemppaaminen, ja tämä yhteinen "henki" mikä täällä on!

Vuononvaltiatar: Tiedän niin tuon tunteen! Viime kierrossa olin AIVAN varma, että nyt on tämä nainen raskaana, kun oli pari päivää tullut ruskeaa vuotoa, eikä menkkoja näkynyt, seuraavana aamuna päätin että teen raskaustestin... No, tikun otin mukaan ja olin ihan mielissään ja kun vessaan pääsin niinniin.. no, menkat.. Mutta tosiaan, jospa uudessa tulevassa kierrossa tärppi tulisi, ja täti jäisi kokonaan tulematta! Hirmuisesti tsemppiä ja plussatuulia senkin edestä !<3 +++++ 

Jenni: Minäkin olin näkevinäni tosi hailakan näköistä viivaa, jospa viiva tummentuisi !! Peukkuja pidetään hirmusti täälläkin! :)

virkkuli: Onko sulla ollut aijemmin ns. oireettomia vti:tä? Yleensä siinä lämpö nousee, sekä pissaaminen kirvelee, ja tietää kyllä varmasti että se on sitä.. Jännäilen täällä, että oireet olisivat jotain muuta! ;) ps. varmaan olet testannut karpalo mehuja, tai pelkkien karpaloidenkin syömistä?, auttaa vti oireisiin toosi hyvin. :)

Täällä ei minkäänlaista oiretta, välillä alamasua nipistelee, mutta harvoin sitäkin.. ei edes menkka oireita!! no, odotellaan...

Iltapäivää naiset! 

-Muru-;
Hmm, oireet kyllä kuullostaa lupaavilta! :) Toivotaan, ettei täti tule kylään!! 

Mame; Noniin, hyvä homma :D ! Ja toivottavasti joo ei tarvitsisi niitä edes käyttää.
Haha, no jos nekin on katsos jotain "kohtalotovereita".. Ja se on niin ärsyttävää välillä kun sanoo et älä stressaa kyllä se sieltä tulee, vaikka tiedän että hänkin sisimmässä stressaa tästä asiasta :) 

Marusia21; Oioi, sielläkin jo jännätpäivät lähellä!! Tsemppiä paljon :) ja niitä plussia!!+++

Victoria; Hmm, jospa se tärppi olisi nyt käynyt?  Mikä kp sulla on? :)

Paapu; Tervetuloa joukkoon! :) Tai olispa siellä nyt tärpännyt niin visiittisi jäisi lyhyeksi ;)

Vuononvaltiatar; Hmph, eikä ! Isot harmittelut ja toooodella iso rutistus<3 Not nice, mutta älä kultapieni masennu vaikka nyt tuntuu että kaikki kaatuu päälle! Sulla on aina meidät, muista seemoticon  !! (Mäkin aloin tässä kierossa tikuttamaan jo kp 10 niin ei mene ainakaan ovu sitten ohi) Tsemppiä sinne nyt vielä paljon! =)

Virkkuli; No höh, toivottavasti ensi kierrosta sitten! Sinnekkin lähettelen paljon haleja ja tsemppiä =)!!

Omaa; Luulempa, että ovu olisi ollut eilen tai edellispäivänä.. Silloin oli mahassa hiukan nippailuja ja limakin oli lisääntynyt, nyt ei mitään tietoa niistä, onneksi saatiin hyvin ainakin hyödynnettyä se.. Hmm, nyt siis vain odotellaan! (Varmuudeksi jatkan tuota tikuttelua vielä hetkisen, ettei sitten käy "vahinkoa" ja menekkin se ohi) 

Takaisin