Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lau-ra pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Hetty oikein suuret onnittelut!! Teillä tärppäsi nopsaan! :))

Josma minä en ainakaan osaa vastata asiaan... minun kiertoni myös olleet aina sekavia, kuukautiset kivuliaita ja runsaita. Nyt kun en käytä ehkäisyä, on kierrot totaalisen erilaiset kuin normaalisti, enkä ole siellä kaiken muutoksen keskellä osannut oireiden perusteella tunnistaa ovulaatiota. Tällä kierrolla bongasin oviksen testillä ensi kertaa! :)

Omaa: se kertomani outo vuoto (jota joku veikkasi kiinnitysmisvuodoksi) loppui eilen ja tänään sitä on pikkusen taas ollut. Mutta kuukautisia ei ole ilmaantunut. Olen tosin vatsassa huomannut jotain nippailuja ja tuntemuksia pariin otteeseen. Tiedä sitten onko ne uusia, erilaisia menkkojen alkufiiliksiä vai jotain muuta... jännää! Jos siellä olisikin matkustaja...  :-D

Kiitos vastauksista :) Mulla on ihan hirveet menkka kivut ollut aina ja hyvin runsas vuoto.. Saapa nähdä miten menee nyt kun alkaa taas "tasoittua" pillereiden jälkeen.

Heippa kaikille!!:)

Voikun tämä aika kierrosta on niin tylsää ja hiljaista..:/

Eilen kyllä tuli aivan siis kumma tunne itselle, olin töissä ja yhtäkkiä rupesi poskia kuumottamaan kovasti ja ne lehahti aivan punasiksi ja oli näin jonkun aikaa. Tietenkin vauvakuumeisen mielellä ynnäsin että voisiko olla kyse hedelmöittymisestä vaikka TIEDÄN ettei naisen ole mahdollista tuntea sitä mitenkään..menin sit nettiin lukemaan niin siellä oli aika monikin ihminen (raskautuneet) maininneet että ovulaation jälkeen tullut samalainen tunne ja ovat sen katsoneet olleen hedelmöittymisen aikaa.. Hihii, kaikkea sitä keksii taas..!!:) Ihan höpöhöpö juttuja mutta kuitenkin niin mukavia ...:) En siis oikeasti usko että tämä siihen liittyisi mutta on se niin mukavaa pitää itseään jännityksessä..siis kunnes taas joutuu pettymään..yöh. 

Ja minäkun aattelin että nyt en keksi itselleni mitään oireita .. Nyt keksin niitä ilmeisesti kahta kauheammin :) Noo, onpahan ajanvietettä !!

Mitäs muille kuuluu?

Ps. Nyt tuli kirjat jotka tilasin, sen suomalaisen vauvakirjan ja isä kasvamassa..Vooooi, kun sais antaa sen miehelle sitten ens viikolla.... Snif:)

-Melina kp20/26-33 dpo2

Minä taidan olla täällä erikoinen tapaus, kun mielestäni loppukierto on juuri mukavinta aikaa :) Menkkaviikko on ankeinta aikaa, ja toisella viikolla joutuu huolehtimaan, että pääseekö sitä sänkyyn h-hetkellä. Mutta sitten kun ovis on saatu hyödynnettyä, niin sen jälkeen voi jäädä vain rennosti odottelemaan ;) On mukava elää siinä pienessä toivossa, ja laskea päiviä.

Tänään on kyllä ruvennut jännittämään jo aika lailla, tuleeko menkat huomenna. Eiköhän ne tuu, kun noita menkkamaisia jomotuksiakin on tänään ollut. Mutta toivon niin, että ne olisivatkin niitä toisia jomotuksia. En oikein muista, missä vaiheessa mulle on menkkajomotuksia aiemmin tullut. Täti on tuntunut hyökkäävän ihan puskista, mutta ehkäpä vain siksi, että oon laskenut kaikki jomotukset lupaaviksi...

Melina, niin, eipä kai sitä hedelmöittymistä voi tuntea. Mutta sellanen fiilis kyllä välillä tulee, että tärppäsiköhän nyt. Toivottavasti sulla tärppäsi :)

Muru, toivossa on hyvä elää. Toivon, että sulla tosiaan olisi se matkustaja :)

Hetty, paljon paljon onnea :) Ihanaa, että onnisti heti!

jemsQQ, tsemppiä kaikututkimukseen!

marusia21, ei niitä oireita kaikille raskaana olijoille kuulemma tule... ootko miettinyt testaamista?

Victoria, tsemppiä tulosten odotteluun!

Iso hali Lau-ralle <3 Kamalan kurjaa, kun pitää noin kauan odotella :(

iltaa väelle!

Vieläkään ei menkkoja kuulu... jatketaan katselua :)

jemsQQ; onnea huomiseen ultraan, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Hetty; onnea vielä kerran teille! :)

Josma; ennen kuumeilua en koskaan edes kiinnittänyt huomiota ovikseen :) En ole tikuttanut ovista, joten en voi yhdistää tuntemuksia tapahtumien kulkuun... useimmiten tuntuu alavatsalla jommalla kummalla puolella tai molemmilla vihlaisuja... lisäksi tuntuu turvotusta...

-Muru-; toivotaan teille pikkuasukkia! :) :) Jännää!

MarinaMelina; ompa sinun oireesi jänniä :) eihän sitä koskaan tiedä, miten jokainen kokee noita vaiheita :) Jospa piti paikkaa sinun kohdallasi ;-)

elenna; toivottavasti sitä tätiä ei näy teillä pitkään aikaan :) ties vaikka tällä ekrtaa nuo jomotukset johtuivat aivan muusta ;-)

Elenna: jospa niitä mensuja ei tulisi ollenkaan. ;-) raskaustestin olen tehny jo kahdesti (noloa, hätäilevä kun olen :# ) ja putipuhdasta negaa näyttänyt, mutta ovulaation olisi mun kierrossa pitäny olla viime viikolla (jos siis koko ovulaatiota tapauksessani on edes tapahtunut) että ei se plussa varmaan (?) edes vielä näkyisi. mutta jospa ensi kierrossa, jospa!

ihan uskomaton sosialisointi käynyt täällä! On ihanaa kun palsta on aktiivinen mutta naiset, KOLME ja PUOLI sivua :D Vitsi mikä tahti. Putosin niin kelkasta että moni jää nyt ilman kommenttia, mutta. Muru, kuullostaapa kovin tutulta :D Minulla on nyt viidettä päivää tätä rusehtavaa, tiedä sitten mitä on. Ookoo, voi olla vaiks joku tulehdus, mutta mielestäni se ei selitä miksi kuukautiset jää pois ?! Huokaus. Vuononvaltiatar, ihan hyvin voit olla raskaana vielä.(: Kiertoakin ehkä jäljellä ja eihän se testikään aina heti näytä. Itse soitin tänään sairaanhoitajalle, oli sitä mieltä että seuraillaan vaan. Kysyin että voisiko vuoto johtua mahdollisesta varhaisesta keskenmenosta ettekä ikinä arvaa mikä oli vastaus: 'Eihän se mahdollinen alkio ole vielä edes ehtinyt kiinnittyä.' :DD Voi luojake mikä sairaanhoitaja. Tyypillä on jäänyt menkat pois mutta eihän se alkio nyt niin pian kiinnity.(:

Oviksesta: Itellä oli viime kierrossa (yk 5) ehkä elämäni ensimmäistä kertaa tunnistettavissa ollut ovis. Alavatsa vähän kipuili ennen sitä ja kunnon limaisuus alkoi heti sen jälkeen. Nyt en oikein tiedä onko minulla nyt pian ovulaatio tulossa vai menossa, kun tavallisuudesta poiketen rinnat on kipeät liikkuessa ja limaisuus alkoi jo nyt. Muita oireiluja ei sitten olekaan. Hmmh. Mene ja tiedä sitten. Mietin tässä että se voi olla nyt sitä greippimehun vaikutusta tämä limaisuus kun sitä viikossa ainakin pari litraa juon :D

Nyt siis kp 11/30-37 meneillään. Vähän sellanen puolittain tylsä vaihe.

Onpas siinä ollut Edelialla asiantunteva sairaanhoitaja :O Tai sitten on ollut ihan muissa maailmoissa kyllä. Ehkä itse raskaana ;) :D Mutta ikävä, että et nyt sitten saanut kunnon vastauksia :( Ehkä voit soitella uudestaan joku päivä? Jos vaikka sattuis fiksumpi tapaus vastaamaan...

Tsemppiä mame, ja muut odottelijat, kyllä se aika siitä sujuu!

marusia21, puhaltelen sinne päin tärppituulia!

vuononvaltiatar, hyvä ettei tätiä näy.. pysyis nyt vaan poissa sieltä ja täältä! Kylläpä osaakin olla jännittävää.

On ihan epätodellinen olo. Tää on ensimmäinen kerta, kun osaan päivän tarkkuudella odottaa menkkoja. Melko suurella todennäköisyydellä se ois huomenna, kun aiemmat kierrot on ollu 27, 28, 26, 28, 26. Ja testailujenkin mukaan menis varmaan näin.

Hyvää yötä kaikille. Nukkukaa hyvin ;)

-Muru-; Toivotaan että siellä todella se matkalainen olisi kyydissä!! :) Paljon tsemppiä!

MarinaMelina; Hihi, eihän sitä koskaan tiedä.. Toivotaan että kyse olisi siitä ;)!! Ja mitä tuo kirja muuten makso, haluisin itsellekkin tilata semmoisen, taino miehelle :)

Elenna; Kiitos :)! Toivotaan että kyse olisi ihan jostain muusta.. Huih, kun alko ihan jännittämään sun puolesta. Nyt siis paljon plussaonnea sinne!!++++

Vuononvaltiatar; Kiitos ja juu toivotaan.. Kauheasti en viitsi stressata sitä, vaikka niin taidan tehdä kun unikaan vielä tule :/ Mutta saapahan huomenna sitten mielenrauhan KUN sieltä mitään ei löydetä... ;) Ja sinunkin puolesta täällä jännäilen ja toivon todella että plussan siihen testiin saat, eikä täti tulisi sinne pitkään aikaan!!<3

Marusia; Ei se ole lainkaan noloa, toiset voivat testailla kaks-kolmekin testiä päivässä!! :D Ja niinkuin sanoit, eihän se välttämät vielä näkyisi.. Onpas teitä nyt paljon jotka voivat jo jännäillä, mutta sinnekkin paljon niitä plussatuulia!!+++

Edelia;
Haha, onkos sitä tekstiä niin paljon tullut? Ohhoh :D Ja hyvä sairaanhoitaja sinulla! Mahtoikohan olla harjoittelia vaikka tuo nyt pitäisi olla sanomattakin selvää.. :D Tsemppiä sinnekkin paljon ja niitä plussia!! :)

Mame; Täälläkin olen ehkä elämäni ensimmäistä kertaa huomannut oviksen, ihan varma tästä en voi olla, mutta luulen niin.. Ja itsekkin ihmettelen onko ovis mennyt vai tulossa kun tänään tein testin niin siihen tuli aika tumma se testiviiva, mutta en ole ihan varma oliko se tummempi mitä se 2pv sitte tehty.. Vaikeeta... :D Oletkos sä nyt enään testaillut? Ja mä oon sua huimat 2pv kierrossa edellä ;) Heh, aika samaa tahtia mennään!

Mutta nyt tämä leidi yrittää mennä nukkumaan, huomiseen rakkaat :)

Nega tuli taas, eli se siitä kierrosta. Nyt kysymys, onko normaalia ettei kuukautisten mukana ole yhtään hyytymiä? Jos näin on, niin mulla on kai sitten kp4/27.

Pahoittelut edelialle negasta! Hyytymistä en osaa sanoa..
Ovisplussia kaikille jotka on siinä vaiheessa kiertoa :) 
Elenna: miten kävi? tuliko täti vai testasitko? :o

Sori en meinaa pysyä mukana nyt ollenkaan (taaskaan). Ihmettelin että miten te saatte punaviiniä alas :D yyyyyh! Tässä olis vielä n.8päivää kiertoa jäljellä, jos sitten vaikka pääsis siihen uuteen vihdoin (menkat alko viimeks joulukuun 7...) :)

Ps. Plussatkaahan nyt joku jännäilijä! Täällä ootellaan et pääsen onnittelee!!

Huomenia!:)

Elenna: Niin, sitä täälläkin toivotaan!:)

Vuononvaltiatar: Jep!:) toivottavasti sieltä tajuaa täti pysyä poissa!

Marusia: Höpöhöpö, ei tuo nyt noloa ole, mä testailen piinapäivillä yhtäkyytiä..:) Nyt aattelin hiemán tässä kierrossa hidastaa, mut saa nähä onnistuuko!:) Sinuna ainakin testailisin vielä, varsinkin jos tätiä ei kuuluu... Pluusatuulia ++++

Edelia: Sillä sun sairaanhoitajalla on tainnu mennä perusoppi yli ymmärryksen (: PAH. Vähän saman tyyppistä porukkaa ilmeisesti kun tuolla meidän tkssa..Soita tottakai uudelleen jos tuo tilanne mietityttää ja varmaan mietityttääkin...Noista hyytymistä tai niiden puuttumisesta en osaa sanoa, mulla niitä on aina ollu ja niitä (ÄLLÖVAROITUS:) irronneita limakalvon riekaleita.. sillon kun söin pillereita oli menkat aika paljon niukemmat ja sillonkin niitä kuitenkin tuli ainakin yhtenä päivänä..nyt kun pillerit jäi niin on menkat ollu hurjan paljon runsaammat..:/ Mun mielestä kuullostaa jännältä eittei tulis kun ruskeaa vuotoa..mutta voihan se tietty olla joku hormonaalinen häiriökin tai ihan muuten jotenkin niukemmat mensut (?), tai sitten oot raskaana ja sulla nousee jotenkin erityisen hitaasti noi hormonit..niitäkin tapauksia tiedän..:)Plussia ja tsemppejä kasapäin sinne! Toivottavasti tilanne selviää pikaseen!

Mame: Mulla ainakin (luulisin) se greippimehu vaikutti tohon limotteluun kun oli minusta paljon enemmän limoja kun aikasemmin..varsinkin just paria päivää ennen sitä ovista.. en kyllä aikasemmin ole niitä liioin seurannut mutta luulisin että oisin laittanu merkille jos noi paljon ois aijemmin ollu:) Jotenka oisko se sun ovis sit tulossa...tsemppiä sen metästykseen !! :)

JemsQQ: Tilasin cdon.comista kun tilasin sieltä muutakin samalla, mut hinta oli mun mielestä kaikkialla lähes sama..elikkäs se tais olla 17.95eur.. ja siis sen kirjan nimi oli isä syntymässä eikä kasvamassa.. kun taisin viimeks kirjottaa väärin..:) tosta oviksen testailusta....onks sulla se limasuus vähentyny vai lisääntyny, siitähän tietäs onko ovis menny vai tulossa.....

-Melina kp 21/26-33 yk3 dpo3

Vielä ei ole menkat alkaneet. Mulla on yleensä alkanut ne joko aamulla tai iltapäivällä. Joten pitää vielä odotella. Mutta toivoa on niin kauan kuin niitä ei näy. Vaikka vähän siltä tuntuiskin. En oo testannut vielä...Illalla tai huomisaamuna sitten. Nyt jännitän kyllä niin pahasti, että varmaan sekin voi siirtää menkkojen alkua, ainakin muutamilla tunneilla.

Kiitos omppuf ja jemsQQ viimeisimmistä tsempeistä :) Kyllä tuun kertomaan heti sitten.

Isot pahoittelut Edelialle :( En oo ihan varma mitä tarkoitat, mutta sanoisin, että mulla ei tuu ainakaan paljoa hyytymiä. Vaikea sanoa, kun käyttää tamponeja. Valittelin syksyllä huimausta lääkärille, ja hän sanoi, että jos menkoissa on paljon hyytymiä/kokkareita tai jotain sellaista, niin silloin voi tulla raudanpuutosta. Eli kuulostais mun mielestä siltä, että parhaassa tapauksessa hyytymiä ei ole... Mulla tulee kuiteskin eniten vuotoa ekoina päivinä, eli menkat alkaa ihan kunnolla, ei tipoittain.

Huomenta kaikki! :)

Edelia; No höh, isot pahoittelut ja jaksamisia<3 Ja ei niitä hyytymiä välttämättä tule, tai niin minulle on sanottu :)

Omppuf; Ei se punaviini mitään herkkua ole, mutta opettelen sitä tässä samalla juomaan :) Ja yhdyn suhun, voisiko joku jo plussata niin saisi onnitella !! Ja mulla menee siihen vielä hetki ennenkuin saan testiä alkaa tekemään :/

MarinaMelina;
Ookei, kiitos tiedosta :) Ja en ole oikein varma, mielestäni tänään sitä oli jo vähemmän mitä eilen.. Mutta varmuudeksi tänään vielä tikutan :)

Elenna; Hmmm, jännitys tiivistyy ;) Voi kun siellä se plussa tulisi!

Omaa;
Tulin hetki sitten lääkäristä ja HUH kaikki oli oikein mainiosti tuolla alhaalla ! Nyt ei sitten siitäkään tarvitse stressata.. Ja ajattelin, että jos puolenvuoden sisällä ei tärppää niin sitten lähdetään hoitoihin.. Toivottavasti sitä ennen tärppäisi!

Huomenta/Hyvää aamupäivää ihanat ihmiset! <3

Täällä on vielä jännät tunnelmat. Täällä kp 33/28-35. Eilen ja yön aikana mitään ei ollut tapahtunut menkkojen saralta. Nyt noin tunti sitten vessassa käydessä oli pikkuhousunsuojaan ilmestynyt ruskea viiru. Pyyhkiessä paperiin tuli limaista eritettä haalealla rusehtavalla verellä.. jotenka tässä ollaan suuntaamassa kahteen mahdolliseen suuntaan: vuoto voi alkaa railakkaasti päivän parin sisällä tai ihan kohta taikka sitten tuo on jotain muuta :) :) Jomotuksia tai kipuja ei ole ollenkaan. Jännää! :) Katsotaan.

marusia21; harmittelut negoista :( Mutta jospa testailit vaan liian aikaisin ;-) Tsemppiä odotteluun :)

Edelia; samaa mieltä olen, kun sinäkin. Jos sinulla olisi tulehdus, ei menkkojen pitäisi jäädä poies.. Tai en tiedä, voiko sellainen vaikka viivästyttää menkkoja? Vaikee homma... Saitpa vastaan ikävänpuoleisen sairaanhoitajan :( Kurjaa, että jää huono kokemus tuollaisesta otuksesta! Mur :) Ja harmittelut negasta! Aina on yhtä kurjaa myöntää tappio ja siirtyä seuraavaan kiertoon! Noista hyytymistä en osaa sanoa. Kaipa sellaisia riekalemaisia voi olla siitä limakalvosta, mutta eikai oikeen klimppejä kuuluisi tulla (?) Mutta taas en tiiä. Ainakin synnytyksen jälkeen tuollainen klimppeily, mikä sana :) :), viittaisi tulehdukselliseen. Kannattaa vielä olla yhteydessä sinne lääkärille...

mame; tuo kierron alkuvaiheet tuntuu aina niin tylsiltä! :( Mutta kohtaa taas tulee säpinää :) :)

elenna; jännää vaan on teilläkin siellä! :) Kumpa vaan kumpa vaan ;-)

jemsQQ; minä ainakin itse olen vähän sellainen, että stressi taikka jännitys vaikeuttaa nukkumista.. vähintään herään monta kertaa yöllä paniikissa, oonko nukkunut pommiin! :) :) Hyvä huomio siinä mielessä, että en koskaan ole nukkunut pommiin. Jollei kello herätä, herään itsellään :) Hieno homma, että kaikki meni hyvin ultrassa :)

omppuf; itsekään en ole yhtään punaviini-ihminen... viime pikkujouluissa koitin juoda aterialla sitä, mutta ei mennyt alas kun vasta muiden juomien nauttimisen jälkeen ;-) Mutta tuollain kotioloissa en sitä kykenis ikinä juomaan...

MarinaMelina; kiitos kannustuksesta! Katsotaan vielä tovi, mihin tämä tilanne tästä etenee :) Sitten harmittaa jos menkat alkaa kuitenkin.. eipä sillekään mitään sitten voi :(

Minäkin aktivoidun taas kirjoittelemaan tänne..nyt kun tää tylsyys vaihe on ohi ja voi testailla sitä ovista taasen..kohta. Meinasin netistä tilata CB:n ovistestit että löytys tässä kierrossa oikee päivä ainakin..kohta viikko menkkojen alusta kulunut eli loppuviikosta täytyy alkaa aktivoitumaan vähän enempi. ;)

Ootteko muuten tilannut mistä ovistestejä? Viimeksi testasin PregChekillä mut se näytti mulle ovista kolme päivää.. emoticon

Ootte kyllä todella paljon tänne kirjoitelleet..mä en pysy enää yhtään perässä kun pidin viiden päivän breikin kirjoittelusta. Pitää nyt aktivoitua tälläKIN saralla. emoticon

Huomentapäivää, kylläpäs täällä on riittänyt juttua viime päivinä! Tipahdin näemmä kärryiltä kun muuttovalmistelut ovat vieneet ajan. Saimme perjantaina avaimet uuteen, ihka omaan kotiimme ja tulevana lauantaina on muuttopäivä, jee! Maanantaina sitten suunnataan siipan kanssa klinikalle kuulemaan kokeiden tulokset ja keskustelemaan jatkosta.

Ovistesti näytti eilen plussaa, joten tänään tai huomenna (kp 11 tai 12) pitäisi irrota. Nyt ei välttämättä jakseta kovin ahkerasti pupuilla, koska siippa paiskii pitkiä työpäiviä ja minä pakkaan ja roudaan. Ei me nyt edes jakseta ottaa stressiä näistä oviksista ja pupuiluista vaan lähdetään siitä että lääkärikäynnillä selviää miten toimitaan tästä eteenpäin. Kyllä me vielä jollain konstilla se Pikkupupu saadaan!

Moikka kaikille!

Mä en ole oikein ehtinyt kirjoittaa, kun aika menee aina lukemiseen:) ja työt ja koulutehtävät painaa päälle... Kiva kun ootte jaksaneet kirjoitella tuntemuksista. Tsemppiä kaikille tylsään vaiheeseen. Mulla tylsä vaihekin tällä kertaa jännä...

Muru: Minkälaisia nippailuja sulla on ollut? Toivottavasti olis pulussasta johtuvia:) Mulla sellaisia pieniä nipistyksiä välillä minasarjojen kohdalla, välillä ihan "alapäässä" ja välillä sisäreisien kohdalla.

Elenna, Marusia ja Vuononvaltiatar: Toivon kaikille kovasti plussaa ja jännitän teidän puolesta!!

Jemsqq: Hyvä, että kaikki oli kunnossa kaikukuvauksessa. Tehtiinkö se ultralla? Mä olin Joulukuussa siinä laparoskopiassa. Siinä tehtiin sellainen suihkutus, jossa katsottiin, ettei munanjohtimet ole tukossa. Ei onneksi ollut, eli kaikki oli kunnossa.

Omaa: En ole vielä tehnyt testiä, kun ajattelin, että pistely ja paine johtuu VTI:n paluusta... Nyt syön toisen antibioottikuurin. Menkat kesti siis vain n. 24h, mutta nyt menkkamaiset kivut ovat palanneet ja pienet nippailut ja kauhea nälkäkin koko ajan. Jos nämä jatkuu niin teen kyllä testin, mutta mulla on ollut niin paljon hormoonihäikkiä, että voivat olla vain jotain sellaistakin. Jännä on kyllä olo ja viime yönä näin unta, että olin synnyttänyt ja sain vauvan syliin. Uni tuntui todella ihanalta. Kaikkea sitä pieni mieli kehitteleekin... 
Tsemppiä kaikille päivään! Nyt täytyy lähteä kohta töihin... Olo ei kyllä ole kovin hehkeä.

huomenta! : )
täällä kp 30, ja menin ja testasin, vaikka sisimmäsäni tiedän, että ei se vielä näyttäisi plussaa että nega sieltä tulee, koska kp 23 oli vissiin ovis ja tossa kp 27 tuli se "ehkä kiinnittymisvuotoa".. joten olisi ehkä liian vähän aikaa, mutta, tässä on testin tulos:

ihan niinku siinä jotain yrittäisi olla. joku esiesiesi isien haamu :D testi on apteekin oma. taikka sittten se on joku tympee viivanpaikka?!? mitäs ootte mieltä?
mulla on tuolla kaapissa viellä clearbluen testi jonka teen vasta 23pv. sillo oletetusta ovulaatiosta on kulunut 13 päviää ja oletetusta kiinnittymisvuodosta 9 päivää.. jollei se täti ennen sitte saavu tänne..

olen pessimisti, ja sanon itselleni että tuo on vaan joku viivanpaikka.. valokuvaakin siitä on niin vaikea saada : ( ei tule sittten ainakaan kovin pahaa pettymystä.. vaikka silti on pieni toivo yllä... : )

Takaisin