Kiitos. Eniten pelottaa sikiövauriot. Mut toisaalta sikiölle on vaarallisempaa hoitamaton kilpirauhashäiriö kuin hormonikorvaushoito siihen. Tosin, nyt kun sitten syön hormoneja kilpirauhashäiriöön ja olen raskaana, en pysty mitenkään erottelemaan, mitkä oireet johtuu Liosta ja mitkä raskaudesta ja oikean annostuksen hakeminen tulee raskauden takia olemaan vaikeata. Tosiaan yhden yhtäkään plussaa ei saatu aikaiseksi aikaisemmin, progesteronitasot niin alhaisia että munasolu tuskin edes irtoaa ja mulla oli kuumat aallot näin kypsässä 30-vuoden iässä viime talvena. Lion aloittamisesta ei mennyt viikkoakaan ku kävi tämmönen sattumus. Ja söin vielä kaikkein pienintä mahdollista annosta. Tosin olen syönyt puolisen vuotta lisäravinteita tämän hormonihäiriön korjaamiseksi.elenna kirjoitti:kukka^^ kirjoitti:
diabolicat; Paljon onnea plussasta!
diabolicat, onnittelut raskaudesta :) Aattelinkin, että tuleekohan hyviä uutisia kun näin pitkästä aikaa sinun nimikmerkin. Mutta oliko tää nyt huono niitten kilpparijuttujen kannalta? Turvallista raskautta teille :)
Siihen mä oon erittäin tyytyväinen etten lähteny ruinaamaan mitään luteja tai clomeja, koska nehän ois puuttunu ainoastaan oireeseen, ei itse syyhyn. Ja hoitamaton kilpirauhashäiriö aiheuttaa enemmän keskenmenoja sekä sikiövaurioita. Työn takana tää oma diagnoosi oli, koska sairastamani muoto kilpirauhasvaivasta on sellainen, jota ei Suomessa kovin moni lääkäri tunnista (omalääkäri ei ole koskaan kuullutkaan) joten vaatii itseltä aika paljon selvittää asioita. Olen sairastanut sitä käytännössä koko ikäni, pikku hiljaa sitten pahentunut.
Ensi viikolla on eka neuvolakäynti ja hoitaja puhui ultrasta viikolle 8, johtuneeko tästä sairaudestani. Mut selviää keskiviikkona.
Ite olin täysin varma että tädin puuttuminen johtui tuosta hormonikorvaushoidosta ja tein maanantaina raskaustestin lähinnä raskauden poissulkevana asiana. Mutta siellä olikin sitten yllätys! Mullakin tuli parina päivänä kiinnittymisvuotoa ja kuvittelin että nyt ne menkat alkaa. Ja kun se jäi pariin tuhrupäivään ni aattelin että on joku hormonihärö, kyl ne sielt tulee... kunnes laskin että mennään kiertopäivässä 44 ja tätiä ei näy ei kuulu.