Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnitukset Mamis88:lle! :)

Mites noi tuulimunat, pystyykö niitä oireista/voinnista mitenkään ennakoimaan vai näkeekö sen vasta ultrassa?

diabolicat: itselläni ainkin oli raskauden "alkuvaiheessa" viikon verran pahaa oloa ja rintoja aristi, sitten loppui pahoinvointi, mutta rintoja aristi vielä kaavinnankin jälkeen.. et luulin alussa tottakai että siellä vauva on, kun jotain oireita kuitenkin oli.. Ultrassa sitten vasta selvisi tuulimuna.. en sitten tiedä miten muilla..?

Suhwi: kiitos, kyllä "toivoa" on muillakin!:) sitten kun kroppa on valmis siihen, niin varmasti tärppää myös sulla uudestaan!:)) eihän sitä tiedä jos huomenna siellä näkyykin 2 viivaa!;) plussatuuli sulle sinne!:) <3

j3nni: oiiii, ihanaa varmasti kuulla vauvan sydänääniä!:)

mamis88: Onnea hurjasti plussasta!!ja niin myös onnea odotukseen!! :) Onko sinulla ollut mitään oireita vielä??Olisi mukava kuulla jos on :)
elenna: niinku aikasemminkin joku sanoi että kannattaa varmaan tarkistuttaa nuo kipuilut jos yltyy kovaksi tai jatkuu...samaa mieltä oon minäkin :) eihän sitä tiiä vaikka ne tulevasta oviksesta johtuisi kun kp11 sulla meneillään...vaikkei ne testit näyttänytkään positiivista. Mulla itellä nimittäin joskus ollu monen monta päivää masukipuja just alamasulla ennen ovista...eihän noista aina löydy loogista selitystä mistä ne johtuvat...Toivottavasti olosi helpottuu ja kipuilu hellittää!! :)
J3nni: ihana kuulla että vauva voi hyvin ja sykkeet kuuluu! :)
Suhwi: sullahan on jo tosi jännät paikat siellä meneillään :) hui ku alkoi ihan jännittää että miten käy!!Plussatuulia sinne teille!! :)

Täällä kp20/26-29 menossa ja eipä mitään uutta...parina päivänä ollu masussa (tulkitsen kohdun paikaksi) sellaista vihlontaa tai sykkivää pientä jomotusta (hmm...vaikea selittää) ja paksuhkoa valkovuotoa on tullut nyt noin neljänä päivänä, joka ei mulle oo ollenkaan normaalia (aivan ymmällään kun housuissa on ollu sitä)...mut kaipa sekin normaalia on ennen tätin saapumistakin...?ainakin joillakin? aloin epäilemään että onko mulla ovista ollutkaan tässä kierrossa koska kun lämpöjä "epävirallisesti" olen seuraillut (aamulla suusta, mutta mittausaika on vaihdellu) niin ne ovat olleet matalammat kuin viime kierrossa puolen välin (tai oletetun oviksen) jälkeen...hmm...noh reilu viikko olis vielä odoteltava että mitä tapahtuu :)

nonne, tsemppiä odotteluun...! Joo toivottavasti oli jotain harmitonta...onneks nyt on jo vähän helpottanut olo.

diabolicat, ei sitä tuulimunaa välttämättä oireistakaan tiiä, paitsi jos oireet loppuu ihan tyystin niin se on tietysti huono merkki. Mut mulla ainakin oireet (oksettava/huimaava olo, rintojen arkuus, ym) jatkui ja vahvistui vielä pitkään sen jälkeen kun raskaus oli mennyt jotenkin pieleen. Ja hcg vahvistui myös. Jotain tuhruvuotoja tosin oli, mutta ei nekään aina oo huono merkki. 7 viikon ollessa täynnä menin sitten vuotojen takia ultraan ja siellä näkyi pelkkä ruskuaispussi. Sitten jäin kuitenkin odottelemaan reiluksi viikoksi tarkistusultraa ja sillä viikolla alkoi oireetkin häviämään. Onko sulla jo tosiaan 8+3 täynnä ja ootko käynyt ultrassa? Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!

Suhwi, plussatuulta!

j3nni, hyvä juttu että jumputus kuuluu :)

mamis88, kiitti ja onnea vielä sinulle sekä turvallista raskautta :)

En mä sit mihinkään lääkäriin lähtenyt, kun yöllä ja aamulla ei tuntunut kipuja. Tänään on vähän ollut sellasta huonoa oloa+mahakipua, mut kuitenkin paljon normaalimpi olo kuin eilen. Joten toivon kovasti, että oli jostain harmittomasta jutusta kyse. Kyllä vaan pelkokerroin nousee helposti näinä päivinä :/ Mut nyt on jo paremmat fiilikset :) Ei se ainakaan mitään kamalan vakavaa voi olla, kun tänään on ollut taas parempi olo. :)

Tsemppiä ja plussatuulta kaikille!

nonne: Kiitos paljon!:)) mitään oireita ei ole, tai no hieman rintoja aristaa mut ei kummempaa.. :/ tosin tänään on vasta rv 3+5.. Oireita odotellessa!!;)) voikohan olla että sulla ovis ollut myöhemmin? Oi, jos siellä onkin tärpännyt!?:)) elenna: toivottavasyi sun kuvut nyt pysyy poissa.. Tai sitten että saat selvyyden että mistä on johtunut.

Juu on meillä jo 8. viikko menossa ku en tätä raskautta edes odottanu ja vaikka tissit oli kipeet ja menkat myöhässä ni mä vaan hymistelin että kohta ne sieltä tulee... johtuu vaan nyt noista lääkkeistä tms. Et oliko sit kuudennella viikolla jo ku tein testin (raskauden poissulkevana, en hetkeäkään ajatellut olevani raskaana ku aloitin testiä tekemään).

Varhaisultraan mennään perjantaina, keskussairaalaan ultraan ei ole vielä saatu kutsua kun viime keskiviikkona vasta oltiin ekaa kertaa neuvolassa ja torstaina lähti lähete eteenpäin.

Nonniih..hetipä testailin herättyä...ja 2  viivaahan siellä näky! :) Olo on iha utopistinen! Pittää varmaan tehä se toinenki testi myöhemmin ku eihän tätä kerrasta usko... :) Isännän kans porukalla kytättiin testiä..vähä tais sitäki jännittää.. :) HUH!

diabolicat mulla ainaki oli huonoo oloo ja rintojen arkuutta sillon tuulimunaraskauden alkuvaiheessa mut sit ne hävis. Siitä kai jo jotenki päättelin ettei kaikki oo kunnossa..Sit ultrassa selvis että kyseessä oli tuulimuna. Kaipa sitä ei muuten tiiä ku ultraamalla.. Toivottavasti siellä on kuitenki kaikki hyvin! :)

onnea plussanneille!!! olen niin onnellinen puolestanne :) toivottavasti tulee lisää plussa uutisia.
täällä alko eilen menkat vuodon koostumuksest ja määrästä päätellen koska muutenhan minä en sitä pysty erottamaan tuosta myoomien aiheuttamasta vuodosta... josko menkat ois ohi ennen leikkaust mut ns talvivauva tulee jos on tullaksee sit ku saa alottaa yrittämisen taas...

Paljon onnea Mamis88, diabolicat ja Suhwi! Tarrasukkia matkaan!

nonne; tsemppiä piinapäiviin!

Angelblue; Tervetuloa joukkoon! :)

Gatusa; kyllä teitä koetellaan.. toivottavasti asiat hoituisi hyvin ja pääsisitte yrittämään!

elenna; ihmeellisiä mahakipuja sulla.. :/ onnea tähän kiertoon! :)

Catriona; ihanaa, että siellä päästään eteenpäin! Nyt sormet ja varpaat ristiin, plussatuulia! :))

Omaa; kp 38 meneillään.. tein joskus kp 30-33 tienoilla r-testin ja se näytti negaa.. tuskin nytkään mitään näyttäis ku ei ole mitn oireitakaan.. täytyy vaan uskoo että ei nytkään tärpänny.. :( välillä tuntuu että heittäisin jo kirveen kaivoon mutta taas toisinaan ajattelen että hei, ei se mitään, ens kerralla sitte.. tosiaan kun näin kauan on yrittänyt niin ei yhden kierron odottaminen tunne enää miltään.. mut toisaalta, mitä jos niin tärpittömiä kiertoja tulee vielä monen monta? olen ehkä antanut itselleni luvan olla jo vähän surullinenki kun ei oo tärpänny.. jospa sitä alkais keskittyy liikkumiseen ja noudattamaan terveellistä ruokavalioo, jos siitä sais energiaa tähän syksyyn :) mut toiveet raskautumisesta ei vaan niin helposti mene piiloon.. *huokaus* :D että tämmöstä täällä :D

Hejsan kaikki naiset!

first things first: Rutkasti onnea kaikille plussanneille, alkaa jo lokakuun tilasto näyttää ihan kivalta. ;)
Pahoittelut kaikille haikaran pettämille. ;/ Ihan tyhmiä ne haikarat.

Nyt on ollut vähän hiljaiseloa tällä saralla. Taisi olla alkukiertoa kun olen viimeksi kirjoitellut, ja nyt jo kp 26. :O Muutenkin  tämä kierto on mennyt ihan hukkaan. Olen jo toista viikkoa ollut sairaana, joten peiton heiluttelut jääneet aika vähälle tällä kertaa. Oviskin taisi mennä siinä samassa.:(  yk 4:ää odotellessa siis..

Hejsan kaikki naiset!

first things first: Rutkasti onnea kaikille plussanneille, alkaa jo lokakuun tilasto näyttää ihan kivalta. ;)
Pahoittelut kaikille haikaran pettämille. ;/ Ihan tyhmiä ne haikarat.

Nyt on ollut vähän hiljaiseloa tällä saralla. Taisi olla alkukiertoa kun olen viimeksi kirjoitellut, ja nyt jo kp 26. :O Muutenkin  tämä kierto on mennyt ihan hukkaan. Olen jo toista viikkoa ollut sairaana, joten peiton heiluttelut jääneet aika vähälle tällä kertaa. Oviskin taisi mennä siinä samassa.:(  yk 4:ää odotellessa siis..

Täällä jännitellään edelleen. Eilen ja tänään on ilmaantunut r-testiin mahdollisia haamujenhaamuja. Mahdolliset haamut tuli testiajan sisällä ja ainakin mun silmään ne punertaa ihan aavistuksen verran, voivat toki olla viivanpaikkojakin. Alavatsaa on kipristellyt sen verran lupaavasti, että joko on salamatkustaja kyydissä tai täti tekee tuloaan. Saas nähdä kuinka käy. Tsemppiä kaikille plussailuun ja onnea jo plussanneille!

Lumimarja Hui! Lykkyä pyttyyn, että tulis ihan kunnon viiva eikä tarviis haamusta arvailla! :)

huomenta kaikille, mitäpä tänne kuuluu?
lumimarja: toivottavasti viivat vahvistuu... onnea :)
muut plussanneet onnea kaikille, joilla ei vielä plussannu ni toivottavasti tulee se puuttuva viiva kans sinne testiin :)
on: ruokalistalla löytyy seuraavaa...antibiootti, särkylääke ja vuodon lopetava lääke josko pääsis veriarvot nousemaa vaihteeks, on vaa hankalaa ku ei tiedä omaa kiertoo ollenkaa, koostumuksen perusteel vuoto tulee myoomast ku veri on puhast ja tulee ku vettä vaa sillo ku tulee. käytii eile sairaalas ja ensiavus lekuri katto et ethä sä juurikaa ees vuoda no kun vuodon lopettava lääke menetti tehonsa ni kyllä sitä vaan vuodettiin taas joten lääkettä ja lisää lääkettä. sain eile kuulla et kun koepalan tulokset tulee ni päättävät leikkaavatko vai yritetääkö lääkehoitoa. ihme puuhaa täällä...olispa varaa käydä yksityisel klinikal ni ois jo tämäki hoidettu ku jo elokuus ensiavun lääkäri huomas et jotai oli kohdus mut totes toivottavast tulee iteksee ulos. nyt kananmunan kokonen myooma ja vissii pienempiäki löytyy lisäks...kun ei lääkäri sillo vaivautunu tutkituttamaan.

Näänkö ihan omiani? Ylimpänä tän aamunen ja alimpana toissa-aamunen r-testi. Järkihän tässä menee :D

Gatusa, toivottavasti nyt kuitenkin pääsisit siihen leikkaukseen, kun tuntuu ettei ne jutut tuu lääkkeillä ulos :( Eikai se nyttenkään tule, jos ei aikaisemminkaan tullut. Yritä jaksaa!

Lumimarja, kyllä minäkin tuossa kuvassa haamuja näen joka tikussa :) Eli kyllä sinussa raskaushormonia on. Ja luulisin, että ylimmässä näkyy hitusen selvemmin. Tiedätkö että minä päivänä menkkojen pitäisi alkaa? Voithan tehdä digitestin ollaksesi varma. Senkin jälkeen kannattaa kyllä seurailla että viiva lähtee vahvistumaan (siis jos nuo ovat erittäin herkkiä testejä?)

Jippiina, ikävää että oot ollut sairaana ja missannut tämän kierroksen :( Josko se yk4 sitten kohta alkaisi. Toivottavasti oot jo paremmassa kunnossa!

kukka, onpa sulla taas kierto pitkittynyt :( Ihan varmasti saat olla surullinen. Jaksamista!

Suhwi, mahtavaa, onnea :)

diabolicat
, tsemppiä v-ultraan! Tuuthan kertomaan, että mitä siellä näkyi! Toivon kovasti että kaikki on hyvin.

Täällä mennään kp14 tätä "tjot-kiertoa". Oon sitten kuitenkin sortunut testailemaan parina päivänä ovista, kun nuo mahan nipistelyt ihmetyttää. Mut ei ne enää tunnu sellaisilta, että pitäs lääkäriin lähtee. Mitälie oireilua taas. Jotain limojakin on ollut havaittavissa, joten ovis lienee tulossa, ellei sit ollut eilen. Eilen olisin ollut jo valmis "yrittämäänkin", mut mies oli niin väsynyt etten sitten ruvennut mihinkään. Saapa nähdä. Vkl:na tää perhe varmaan puuhailee ainaki kerran, joten jos ovis olis vasta sitten niin pienet tsäänssit saattas olla. Edellinen kerta oli kp9, että tuskin näillä kumminkaan raskaaksi ollaan tulossa :) Mut se käy ihan hyvin tai paremminkin, kun se matkakin tulee. Onpahan vähän rennompi asenne edes yhdellä kierroksella.

Tunnustan selaavani melkein päivittäin tätä ketjua vieläkin :) Kauhea stalkkeri... Haluan lähetellä kaikille plussanneille tietysti onnitteluja, mutta erityishaleja ja jaksamisia niille, joiden plussa on vaan hukkunut! <3 Kaikki saisi päästä jatkamaan tuonne odotuspuolelle! Erityisesti Catriona, kukka^^ ja elenna ja muut, joiden kanssa täällä tuli aivan liian kauan yhdessä kuumeiltua :)

elena: Ovat herkkiä testejä. Mukava, ettei viivat ole pelkästään mun päässä. Mietin jo, että pakotanko mieheni pissaamaan purkkiin ja vertailisin testitulosta omiini :D Kuukautisten alkamispäivämäärästä ei ole pienintäkään aavistusta, nyt kp 90/?. Ehkä pelaan varman päälle ja odottelen viikon verran ennen kuin teen digitestiä. Noita liuskoja on vielä sen verran, että voin seurailla lähteekö viiva tummumaan.

Muoks: Sen unohdin mainita vielä, että kaikkiin kolmeen testiin on viiva tullut testiajan sisällä.

elenna: myoomat on kohdun omaa kudosta mutta tiiviimpää, ei tule lääkkeillä ulos, korkeintaan pienenee jos antaa lääkettä mikä aiheuttaa menopaussin ja 27v ei huvittais sitä kokea. eli ei mul välttämättä ollu jääny istukkaa vaan mitä lääkäri sillo elokuus näki ultrassa olikin myooma joka on kasvan aika nopealla tahilla ku kananmunan kokonen jo ja sit viel on pienempiä vissii lisäks. tänää taas ku niagara ja otin 2 tablettia vuodon lopettavaa lääkettä jos auttas mut ei ol viel auttan. tuntuu ettei pysty kävelee ees yläkerrast alakertaa enää, autoin ruuanlaitos ja keho sen verra heikko ettei ees kulho enää pysyny kädessä vaan luiskahti lattialle... nyt syödää antibioottia, särkylääkettä ja vuodon lopettavaa lääkettä jotta pystyy oottaa koepalan tuloksia.

Lumimarja: kyllähän siellä näyttäisi olevan 2 viivaa!:) kannattaa käydä vaikka terveysasemalla ottamassa verikokeet, verestä otettu hcg-testi on aina kuitenki luotettavampi:)

Gatusa: Ihme touhua kyllä siellä, luulis nyt lääkäreiden ymmärtävän, että tollainen pitäis saada mahd. pian ulos sieltä:( harmittaa sun puolesta tosi paljon!;(

elenna: toivottavasti rennompi asenne tuottaa tulosta!:)

Takaisin