Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mähän pääsin verikokeisiin viime keväänä sillä varjolla, kun mun menkat on muuttuneet tosi niukiksi. Vielä muutama vuosi sitten alkoivat kuin hanasta ois kääntäny ja olivat luokkaa "kun mikään ei riitä", 2 tuntia oli liian pitkä vaihtoväli päiväsaikaankin ja yöaikaankin oli pakko vaihtaa ultrasuperpluspitkäyöside tai tuli yli. No mun menkat oli muuttuneet niin että tiputtelivat puolen viikkoa, vuotoa oli just häthätää 1,5 päivää ja sit taas tiputtelin puolen viikkoa. Epäilin että mulla on liian alhainen keltarauhashormonitaso (mulla oli viime talvena myös kuumia aaltoja).

Verikokeissa kävi ilmi että mun progesteronitasoni on turhan alhainen ja munasolu ei välttämättä edes irtoa (olin alkanut tuntemaan ovulaation, mutta kaitpa se oli vaan epätoivoisesti räpistelevä munasolu). Koska kunnallisella ei ollut tarjota mitään apua verikokeita enempää (yrittämistä liian vähän aikaa takana), kävin asiantuntevilla luontaistuotteiden edustajilla ja aloitin mm. A-vitamiinin, Menolistican (vaihdevuosiin tarkoitettu), D-vitamiinin, Herukansydäntyrnin (sisältää mm. 3,6,7 ja 9 omegoja) sekä söin homeopaattisia. Niillä sainkin kiertoa muutettua, tiputtelu väheni molemmista päistä sekä vuotopäivät lisääntyivät - myös kierron pituus kasvoi noin viikolla(oli aluksi 27 pv). Synteettiset lisäravinteet/vitamiinit imeytyvät yleensä huonommin kuin luonnolliset.

Ei kylläkään tärpännyt, yhtään plussaa ei tullut, koska hormonihäiriön aiheutti kilpirauhashäiriö. Tärppäs heti (vahingossa) ku alotin lääkityksen kilppariin. Huomenna mulla onkin uus palaveri tän muuttuneen tilan vuoksi, pitää tsekata noita tuotteita ja määriä, mitä voin nyt raskaana käyttää.

Oi, onnea plussasta, diabolicat! Paljon tarrasukkia sinne, toivottavasti kilpparilääkitys saadaan justeerattua niin että raskaus jatkuu turvallisesti!

Mä suunnittelen nyt semmoista, että jos tästä lääkkeellisestä inssistä ei tärppiä tule, käyn varmuuden vuoksi kilpparikokeissa. Vaikka yksityisellä, jos en julkiselle pääse. TSH mulla oli täysin normaali mutta varsinaisia kilpirauhashormoneita ei ole koskaan tutkittu.

onnea diabolicat!!! oon todella onnellinen sun puolesta, inshallah kaikki menee hyvin ja saat kesä/heinäkuussa pienokaisen :)
catriona: inshallah tuosta lääkkeellisestä inssistä on teille apua ja tärppäis. ootte kauan yrittän esikoista jo.
on: huomen koepalan otto tosin vaadin et ne poistaa koko möhkäleen että pääsen paranee, lisäks tää aiheuttaa synnytyskipuja mitä mä en tykkää tuntea ilman lapsen synnyttämist... se möhkäle painaa kohtua, suolistoa ja rakkoa ni olo on hirvee... häränkurkku ku taas ollaan (alle 1min ja yöside punanen lähes kokonaan) ja vuodon myötä synnytyskipujen voimakkuudel olevat kivut kohdussa ei ol kivoi...särkylääkettä taas...

diabolicat: Oi että!!Oikein kovasti onnea sinne plussasta!! :)
evo ja Korppi: toivottavasti siellä molemmilla tärppäisi :)
elenna: plussatuulia nyt sinne kovasti tähän kiertoon++++jos se vaikka tulisi juuri tuon lunkin asenteen johdosta! :)
Catriona: kiitti hyvästä "kalaöljyvinkistä"!! :) itse en ole niitä syönyt vaikka varmaan pitäisikin kun ei kalaakaan tule syötyä niin paljoa kuin suosituksien mukaan pitäisi. Ja hyvähän ne kilppariarvot on tarkastuttaa varmuuden vuoksi :)
Gatusa: onnea nyt siihen "möhkäleen" poistoon ja toivottavasti voit sitten paremmin!!Ikävää tuollaiset kivut :(

Täällä kp16...en tiiä oonko jo ovuloinu kun silloin kp9-10 oli niitä limoja (tosi aikaisin kylläkin) mut sen jälkeen ei mitään...ei pienintäkään masujomotusta eikä turvotuksia...ei niin mitään...kunnes sit kp15 alkoi yöllä vihlomaan tällä kertaa oikealle puolelle ja välillä oli poissa ja nyt taas (kp16) tuntuu pientä jomotusta, turvotusta ja vähän limaakin havaittavissa...hmm..saa nähdä onko ovulaatiota ollenkaan nyt sit tässä kierrossa vai onko se vasta nyt sit tuloillaan vai onks se jo kenties ollu...jännitystä elämään ;) olis se vain ihanaa jos se tästä kierrosta tärppäisi... :)

onnea kaikille yritykseen ja plussatuulia kaikille!! ja ihanaista viikonloppua!! :)

Kiitos Catriona, Gatusa ja nonne. :) Toivotaan että Salamatkustaja pysyy menossa mukana.

Mulla on siis käänteinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että mulla on ollut koko ikäni kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyviä oireita, enemmän tai vähemmän, mutta T4v on ollut ihan ok arvoissa ja TSH alaviitteessä (on ollut myös alle viitteen mutta T4v:n takia sille ei ole tehty mitään). Alaviitteessä viittaa liikatoimintaan. Kaksi kertaa myös ultrattu suuren kilpirauhasen koon vuoksi ja todettu (onneksi) normaaliksi, vaikkakin struumaksi sitä on kuvailtu. Kilpirauhanen tuottaa kyllä T4-hormonia, mutta kun sen pitäisi muuntaa se T3-hormoniksi (joka vaikuttaa mm. elimistön hormonitoimintaan, esim. suvunjatkamiskykyyn), niin mun elimistö muuntaakin sen rT3-hormoniksi, joka ei tee mitään -> mun hormonit ei toimi riittävästi.

Mä jouduin lähestymään asiaa ihan eri kautta, koska ns. julkinen terveydenhuolto (ja valtaosa yksityisistäkään) ei tunne tätä muotoa kilpirauhassairauksista ja mun veriarvoilla mut tulkitaan normaaliksi, terveeksi ihmiseksi. Mä teetin MDD-kilpirauhaspaneelin ja sylkitestin (lisämunuaisuupumuksen toteamiseksi) ja testit lähetettiin Jenkkeihin testattavaksi, koska tuota käänteistä ei tutkita Suomessa ollenkaan, missään labrassa tänhetkisen tietoni mukaan. Eli käytännössä mulla meni n. 500-600 e jo pelkästään noiden testien teettämiseen, siihen vielä muutamat verikokeet päälle, ne tais pyöriä vähän päälle satasen luokassa, lopulta 3 tunnin ajo sairauteen perehtyneelle erikoislääkärille saadakseni virallisen diagnoosin ja lääkityksen. JA ei kovin kauaa tarvii miettiä uskoakseen vian olleen ihan oikeasti kilpirauhasessa, jos vuoden alusta asti ollaan yritetty ilman pientäkään toivoa (hormonaalinen ehkäisy lopetettu 2003) ja aloitettuani Lion (eli T3-hormoni) Salamatkustaja takertui matkaan alle viikossa.. Eli ei se TSH ole mikään autuaaksi tekevä, vaikka sitä ne aika paljon seuraavat tuolla lääketieteessä.

Toivottavasti Gatusa pääsee möhkäleestään eroon ensitilassa. :)

moikkas!

testi tuli tehtyä ja negaa oli, kk.t alkoivatkin sitten seuraavana päivänä, mieli oli maassa pari päivää mutta nyt sitten odotellaan ovista ja toivoa uudestaan. neljäs yritys tulee olemaan seuraavana vuorossa.

Elenna toivottavasti sulla tärppäis ens kerralla, on niin mukava olla onnellinen kuiten toisen puolesta jos ei itsellä tärppää.

memmu80, kiitos :) Toivotaan, että sinullakin tuo 4s yritys jäisi viimeiseksi :)

diabolicat, tsemppiä tuohon teidän tilanteeseen. Toivottavasti kaikki käy parhain päin.

nonne, veikkaisin että sulla on nyt vasta se ovis. Mulla ainakin tulee just toispuoleisia kipuiluja oviksen aikoihin. En tiiä miten selvään pystyt limoista päättelemään, mutta mulla se on ainakin melko epävarmaa. Välillä ne huomaa mutta ei välttämättä aina niin selvästi. Oviksen jälkeen oon kyllä huomannut aika selvän kuivumisen. Parempi se muutenkin olis, jos ovis tulis vasta nyt, se meinaa sitten aika normaalin mittaista kiertoa. :)

Gatusa, kurja kun joudut kärsimään tuollaista vuotoa ja kipuja ja epämääräistä hoitoa :( Kumpa sinulla olisi joku mahdollisuus saada parempaa hoitoa... Toivotaan että nyt saavat sen jutun ulos sieltä ja parhaat avut sulle.

Catriona, mää vasta tajusin tuota ovis-ketjua lueskellessani mitä ne teidän tositoimet sisältää... sehän vaikuttaa lupaavalta :) Ainakin lienee melko varmaa että munis sitten irtoaa noilla keinoin ja sitten vielä ne siittiöt sinne niin oh la laa, ei sitä tiiä jos vaikka tärppää :) ++++++ -tuulta!

Ja tänään kp8. Tjot-kierto. Ovispäivät varmaankin osuu ensi viikonlopulle, joten ei mahdotonta että meidän makkarissa silloin jotain tapahtuiskin.

Meillä tavallaan samankaltainen tilanne kuin sulla; miehellä kaikki ok, mutta minulla ovulaatiossa ollut häikkää. Tosin eronani suhun on se, että olen tullut raskaaksi ja saanut Clomifenilla lapsia, samoin miehellä on jo 2 lasta, joten ihan toivoton en ole...nyt yritäämme yhteistä, takanamme yrittelyä kesästä saakka, viime kuussa kävin lääkärissä. Ultran mukaan olin ovulonut (ilman Clomifenia!!!), ei vaan ollut tärpännyt.
Menkat alkoi 1.10 ja nyt siis kp 21. Kierto 30-33.
Tikun mukaan ovis kp 18. Sen kyllä tunsinkin!!! Tässä nyt odotellaan jännityksessä.

kiitos, sitä minäkin toivon!;)
joulukuussa 2011 jätin pillerit pois, ja raskaaksi jäinkin sitten maaliskuussa, mutta se olikin tuulimuna.. kaavinnan jälkeen (joka oli kesäkuussa) ollaan yritetty uudestaan..

olette te sit jonki aikaa jo. me alotettii 03/11 mut hormonit sekasin pillerien jälkee ni vast syksyl tuli menkat, kävin lääkärillä ja alotin progesteronin, tulin raskaaks km 11/11, sit 03/12 uudestaa ja kuun lopus km 05/12 raskaaks, pikkunen kuoli 06/12 lopus mut ei tullu ulos todettii 07/12 ultras kuolleeks 5vk tiputtelun loputtua, sit kaavinta 08/12 alkupuolel ja nyt todettii myoomat ja ens viikol näköjää onki sit avoleikkaus jossa poistetaa myoomat ja yritetää säästää kohtu inshallah onnistuu. ens vuonna helmikuus varmaa aikasintaa saa alkaa yrittää raskautumista ku 3-6kk pitää oottaa että kohtu ehtii parantua ja samoin vatsa.

Gatusa: huuii, sulla on sitten hurjan paljon tapahtunut pillerien pois jättämisen jälkeen!;( oon todella pahoillani noista kaikista..
Hurjan kauan kyllä joudut sitten odottamaan että kroppa taas kunnossa.. Mutta ehkä aika tässä vaiheessa tekee vaan hyvää, kerkiää sitten parantua fyysisesti ja myös henkisesti!:)) jaksamisia sinne!:)

mamis88, paljon onnea :) :) Mulla oli kans tuulimuna ja kaavinta heinäkuussa, joten siinäkin mielessä oli kyllä rohkaisevaa kuulla sinun plussauutinen. Toivottavasti teillä nyt menee kaikki hyvin loppuun asti!

Gatusa, sinun tarina on niin kauhea :( :( Kumpa ei nyt sentään sitä kohtua jouduttais poistamaan :( niin että pääsisitte kumminkin ensi vuonna yrittämään.

Angelblue, tervetuloa :) Hienoa, että ovulaatio on sulla tapahtunut. Tsemppiä odotukseen! Tuo Dark muuten ei oikein ole enää mukana tässä ketjussa vaikka tän aloittikin... Muitakin täältä kyllä löytyy, joilla on ollut oviksen kanssa ongelmia. Itelläkin meni puolisen vuotta ennen kuin ne alkoivat tapahtumaan, näin luulen, mut se tais johtua pillerien jälkivaikutuksista.

Tintti83, tervetuloa mukaan!

Mulla on nyt ollut jotain mahakipuja :( Alkoi eilen illalla/yöllä ja pelkäsin taas vaikka mitä. Ensiks luulin sitä mahataudiksi mutta sit yöllä heräsin ja kipu oli selvästi alavatsalla. Sitten valvoin ja pelkäsin tietty. Särkylääkkeellä se sitten helpotti ja sain nukutuksi vähän. Tänään on sitten kanssa ollut enemmän tai vähemmän sellasta kipuilua :( Selässä tuntuu kanssa. Rasittavaa kun pitää pelätä kaikkea. Otin tossa illalla taas särkylääkkeen kun oli menoa, joten nyt on parempi olo. Mutta pitää kattoo miten toi yö menee...aamulla pitää taas päättää että pitäiskö soittaa lääkäriaikaa. Tein kyllä ovis- ja raskaustestit, ja negaa näytti. Ehkä se tästä taas selviää.... toivottavasti on turhat huolet taas. Tänään kp11.

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 58, joista tänne kerrottuja keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 8, Syyskuussa 3, Lokakuussa 4

Plussista 40 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 9 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 9 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

Plussanneet
: Älkää unohtako liittyä tänne: Raskaaksi 2012-ryhmässä plussanneet!

Syyskuussa plussasivat: mame, j3nni, vanilj,

Lokakuussa plussasivat: Tantziki, diabolicat, Enah, mamis88

elenna: kiitos!:) näköjään on mahdollista tulla aika pian kaavinnan jälkeen raskaaksi, joten plussatuulia sulle myös!!:) niin, ja viimeiset menkat mulla oli vasta ns normaalit kaavinnan jälkeen, että ei se kroppa näköjään samantien ole ihan kunnossa..

Onnea plussaneille ja tsempit piinailijoille vielä!<3
En itse pysy tältä palstalta poijjes, aina välillä on pakko tulla katsomaan mitä tänne kuuluupi.:)
Tänään koklattu ekaa kertaa kotidopplerilla <3-ääniä ja löytyi se jumpsutus!<3 Ihana tietää että kaikki on hyvin tuolla masussa:)

Paljon plussia!!!<3

Mamis88 onnittelut plussasta! :) Ihana kuulla, että on "toivoa"! Mullakin siis tuulimuna heinäkuussa, ei tosin tarvinnu kaavintaa vaan iha kemiallinen tyhjennys riitti. Paljon vaan tarrasukkia matkaan, että jatkokin sujuu hyvin! :)

J3nni onnittelut "jumpsutuksesta" :) On se varmaan ihanan ihmeellinen tunne kuulla pikku kaverin pienen sydämen syke.. :)

Elenna Mitäs ihmeen kipuiluja ne nyt sit on? :( Kannattaahan se varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne varsinkin jos kipuilut jatkuu tai ovat tosi kovia kipuja... :( Toivottavasti loppuu kivut itestään eikä tarviis lekuriin mennä.. :) Tsemppiä! :)

Täällä alkaa jännitys olla huipussaan..kp26/26 eikä MITÄÄN oireita mistään! ARGH! Tänään kävin ostamassa parit testit ja koitan päättää testaisko jo nyt illalla vai vasta huomen aamulla...Hmm... Toisaalta tekis mieli testata jo nyt mut jotenki pelottaa, että jos tuleekin vaan yks viiva...Toisaalta pelottaa sekin, että jos tuleekin kaks viivaa! :) Isäntäki myönsi, että jopa sitäki vähä jänskättää tää tilanne. Se on tähän asti ollu ku viilipytty.. :) Mutta, täytyy keksiä jottain tekemistä jos vaikka sais ajatukset suunnattua johonki muuhun..Täytynee tulla sit kertoilemaan mikä on tilanne, viimeistään huomenna!

Kaikille kovasti PlusPlusPlusTuulia! *puuh* :)

Takaisin