Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilanne on kohdallani kyllä todella turhauttava.. :((

Kävin tänään antamassa fluor-näytteen (valkovuoto-näyte) labrassa ja labran täti sanoi että vuodossa näkyisi olevan vähän jotain punertavaa (WTF?!!!) että toivottavasti siitä voidaan tehdä se tutkimus. Siis olin ihmeissäni, mistä hitosta jotain punertavaa tulisi? Kotona tietysti syynäsin ja sörkin itse enkä löytänyt tipan tippaa verta, tai merkkiä menkkojen alkamisesta.. Siis voi luoja. Mitähän se voisi tarkoittaa jos valkovuoto on rusehtavaa? Ja raskaustesti näyttää kuitenkin negaa.. Puuh.

Nuppu360, tuo kuulostaa kyllä aika hermojaraastavalta tilanteelta. Toivottavasti saavat labrassa selville mikä oikein on kupletin juoni!

Olen viime aikoina lueskellut jos jonkinlaisia sivustoja ja foorumeita ja törmännyt sellaiseenkin ilmiöön, että raskaus on alkanut ja menkat jääneet pois, mutta virtsatestit eivät ole raskautta paljastaneet vaan se on käynyt ilmi vasta ultrassa, joka on tehty sitten kun tuleva äiti on keksinyt ihmetellä paisuvaa vatsakumpuaan. Harvinaistahan tuo varmaan on, mutta tuli kyllä mieleen voisiko sun kohdalla olla kyse jostain tämmöisestä.

Täällä ovuloitiin eilen. Ehdin jo maanantaina alavatsan nipistelystä innostua ja tiedottaa siipalle että nyt se ovis tuli, mutta se taisi sittenkin olla vasta ennakoivaa nipistelyä. Eilen tuntui se oikein napakka vihlaisu ja kohdunkaulakin oli hyvin korkealla ja tuntui pehmeältä ja tavallista avoimemmalta (olen tän kierron ajan tutkaillut sitä fertilityfriend.comin ohjeiden mukaisesti). No, ei kun pupustelemaan, viidettä päivää putkeen!

Jollei meidän pikkupupu tästä kierrosta saa alkuaan, se ei ainakaan ole yrittämisestä tai ajoituksesta kiinni!

kp15 käynnisty. eipäs me sit pupuiltukkaan niin paljoo ku suunnittelin, oli oviskivut sen verran kamalia ettei tehny kyl yhtään mieli. mut jospa se nuilla nyt sit sais alkuunsa :) jos ei, niin lääkäriin kipujen kanssa. ja aijon kyllä nyt (koittaa) malttaa mieleni enkä tutkaile ja mieti olisiko tuo oire nyt sit sitä vai tuo. tuun hulluksi sillai. yritän siis pitää mahd matalaa profiilia. miehellekkin sanoin et kieltää mua porisemasta ääneen :PPPP pysyy se stressi poissa, joopajoo!:D

tervetuloa mamamilano. ihanaa saada joukkoon yksi suurperheinenkin :D

nuppu360
, aivan ihme tilanne sulla siellä :( toivottavasti saat nyt sit selkeyttä labroista. sanoko ne millon saat tulokset? jaksamista <3

kiva kuulla sustaki pepa, mää jo ihmettelinki mihis sää oot hävinny ku ei kuulu eikä näy :P

tirri, kuullostaa lupaavalta nuo sun tuhruilut :D

kevätneito, ei sitä tosiaankaan opi ekasta eikä varmaan vielä tokasta saati kolmannesta. sepäs tässä ihanaa onkin kun aina voi oppia uutta. ja tämä palsta on mustakin MAHTAVA!! kenen ihmeen muun kans sitä tälleen juoruilis uja haaveilis koko ajan :P

Kävin aamupäivällä otattamassa sen näytteen, eikä mtn vuotoa ole ilmaantunut sen jälkeen.. Soitan tuloksista iltapäivällä sairaalaan.

Olen itsekkin tutkinut nettiä että mikähän tää vois olla.. että jos raskaus ei ilmene virtsasta, mutta melko harvinaistahan sellainen on. :D Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa testailla.. Sitten on hakeuduttava lääkärille uudestaan. Mutta olen kyllä melko varma ettei raskaudesta voi olla kyse.. Jos valkovuoto olisi rusehtavaa, niin sehän voisi olla kiinnittymisvuotoa, muttakun sen kiinnittymisenkin olisi pitänyt tapahtua jo aikapäiviä sitten.. Että melko epätoivoinen ajatus se. :(

Inhottavaa tuo sinun epätietoisuus Nuppu360!! Onko sulla yleensä kierrot olleet säännöllisiä? Toivottavasti tulisi nyt selvyys ettei tarvitse aivan hermot riekaleina siellä sinun miettiä asiaa :(

Täällä odotellaan ajan kulumista ensiviikkoon että saisi testata ja menkat pysyisi poissa, niitä en nyt tarvitse!! :) Kuume vaan taas kasvaa kasvamistaan....

Moii.. Soitin sairaalaan tuloksista ja eihän niissä mitään ollut, puhtaana tulivat. Ihmettelen vain nyt tätä että alkaako mulla menkat vai mitä.. Kun se hoitaja otti sen fluor-näytteen niin se kävi tosi kipeetä, en tiiä kuinka kovasti se sitä painoi. Mietin jo, että aiheuttiko se jonku "haavan" limakalvolle joka vuosi sitten sitä verta. Koska tamppoonin kun laitoin ja annoin olla muutaman tunnin, niin ainoastaan muutama pisara oli verta siinä päässä.

Mun kuukautiset on olleet tosi säännölliset aina ja myös melko runsaat. Aina kun vuoto on alkanut, nii se on myös alkanut ja sitä on jatkunut 3-4 päivää. Tää on nyt pisin kierto muutamaan vuoteen (36 päivää) . Että kyllä tässä on jotain hämminkiä.. Varsinkaan jos ne menkat ei näistä muutamasta veripisarasta ylly kuukautisiksi! Onneksi koulu alkaa vasta maanantaina, että siihen saakka voi stressata asiaa. :D Mun mies väittää edelleen, että kyllä sieltä vaan vauva tulee.. Ja mä nauran sille. :D Se olis vaan niin epätodennäköistä..

No johan on vinhaa toi sun kierto Nuppu360 vielä kun aattelee että sul normaalisti on ihan säännölliset kierrot hum...toivotaan että tulee käänne suuntaan tai toiseen ettei tarvii kauvan enää mietiskellä siellä, ei kun kovasti tsemppiä sinulle :))   Täällä menossa nyt 24/29-33 ja fiilikset on vähän sillee ettei ois tässäkään kierrossa tärpänny, mutta sen näkee sit ens.viikolla ku menkkojen pitäs alkaa. PLUSSA++++ Tuulia vaan kaikille täällä...

Voiettäh.. Tutkin äsken vielä kaapissa lojunutta aamun testiä (joo.. en raskinu heittää pois vielä :D) NIIIN siihen on ilmestynyt toosi haalea viiva! Siis mitä ihmettä.. Ja tein äsken toisen liuskan, tosin haaleasta pissasta kylläkin.. Mutta siihenkin piirtyi samainen haalean haalea viiva joka vähän punertaa. Voiko muka olla? Oon niin hämmentynyt. :D Ajattelin että jos ne menkat ei viikonloppuna ala nii parasta varmaan hakea digi? Yritin epätoivoisena ottaa teille kuvaa liuskasta arvioitavaksi mutta valitettavasti kamerakännykkä ei ihan onnistunut näyttämään sitä niin hyvin mitä silmällä näkee. :D Yrittäkääs kaikesta huolimatta!

nuppu: kyllä mä siinä haalean viivan nään! :-) toivottavasti olis nyt sitten se plusssa sulla! jostain luin, et joillaki se plussa ei vahvistu, en sitte tiedä onko paikkaansa pitävä. :-)
mäkin tein tänää rfsun liuskatestin parituntia sitte ja siihen ilmaantu kans haalea viiva, ja testiajan sisällä! mun mielestä se on vähä punertava eikä mikään "viivanpaikka" siis, ku eikösse oo valkone tai sellai? en saaa kuitenka testistä mitää kunnon kuvaa, joten.. huomenna uus testi ja heti aamupissist! :-)

Tää foorumi täyttyy kohta näistä mun ihmetys viesteistä :D Voi luoja, mitenhän tässä vielä käy! Tekis mieli käydä hakeen se digi testi! Näyttäsköhän se oikeeta jos huomis aamuna tekis sen.. Nyt ois oletettuja rv 5!

Toivottavasti sielläki ois plussan puolella!! ;)

heh, plussia toivotaan meille - meille kaikille! :-)
käy ihmees hakemassa digi, eiköhän se jo näytä, ken tietää.. itse ekassa raskaudessa sain haalean plussan viikolla 6, sitä ennen olin tehny myös digi ja muita testejä, mutta sitkeesti näytti negaa kaikki, vasta ton jälkee ku sain apteekin omaan plussan nii sain seuraavanapäivänä digiin "raskaana 3+". aika kummallista, joten kaikki on mahdollista ;-)
mä teen huomen aamulla ton toisen liuskan ja jos vieki on iha "epämääränen tulos" niin maanantaina meen kyllä sitte pyytää veritestiä et ottavat hcgn ja tulehdusarvot, ku täällä valkovuoto runsasta ja niitä menkkamaisia vihlontaa ja kipua ollu vieläkin eikä menkkoja näy missää ja imetyksen lopetin kuukausi sitte, joten.. :-) toivotaan että saadaan vastauksia! :-)

Totta, plussia toivotaan meille kaikille! Tässä kyllä melkein toivo heräsi.. Varsinkin kun sanoit itsekkin plussanneesi vasta rv6!

Kävin malttamattomana lähi apteekista hakemassa digin.. Apteekin täti selitti innoissaan siitä testistä ja löi kylkiäisiksi jonku uutuus ripsivärin, haha! :D Mutta luulisi että se testi näyttää, jos liuskat näyttävät haamuja jo.. Testihän mainostaa että "yhtä luotettava kun laboratoriotestit.." Mutta mene ja tiedä sitten :D

kyllä nuppu360 se plussa sieltä vielä tulee!!! :)  minkä merkkisen digin ostit? vai onko niitä edes montaa merkkiä .. ?

mulla pitääs olla tällä viikolla kiinnittymisen hetket jos oon oikein ymmärtänyt tän systeemin. eilen aamulla ja päivällä tunsin nipistelyä alavatsassa oikealla puolella. ajattelin että kuvittelen vain mutta kun menin nukkumaan niin nipisti ja vihloi samaan paikkaan niin lujaa että ihan pelästyin, että mitä tapahtuu. sitä ei voinut kuvitella. tänään vielä nipistellyt pitkin päivää ja kun oikean rinnan sivuun koskee niin sitä aristaa. toisaalta näin pessimistinä ajattelen, että saattaa olla pelkkää kuukautiskipuilua, mutta niiden pitäis alkaa vasta ensi viikon loppupuolella..ei kai niitä vielä voi olla .. ?!?!  niin ja mikä on ollut outoa niin mahalla makaaminen tuntuu jotenkin kummalliselta, ihan kun makaisi jonkin tyynyn tai pehmeän pallon päällä. tällaista tunnetta ei oo ennen ollu, mutta laitan tänkin tässä vaiheessa kuvittelun piikkiin. maha on myös turvoksissa, mutta siltä se tuntui jo alkukuustakin, että sekin on sitten ihan jotain muuta. jos ne kuukautiset nyt ens viikon lopus alkaa niin mä marssin niiden jälkeen lääkäriin tarkistuttamaan, ettei sielä oo mitään muuta häikkää josta tuo kipuilu voisi johtua. voiko plussa näkyä jo päivän pari kiinnittymisen jälkeen??
..ja taas huomaa kuinka hyvin osaan olla ajattelematta aihetta

Sulla on aivan samat tuntemukset kun mulla on ollu viimeiset 2,5 vkoa! Viikko oletetusta oviksesta alkoi todella voimakkaat menkkakivut ja vihlominen oikean munasarjan kohdalla.. Sen vuoksi kävin terkan kautta päivystävällä lääkärilläkin mutta ei sieltä silloin vielä mitään ilmennyt. Ja menkat olisi pitänyt alkaa viikko sitten.. Menkkakipuja on ollut vain. Viime päivinä se oikean puoleinen vihlonta on hävinnyt.. Mitähän jos kiinnittyminen onkin kohdallani tapahtunut vasta viim. 48h sisällä ja veripisarat olivatkin kiinnittymisvuotoa? No voi olla kaukaa haettua, mutta kaikkihan on vielä mahdollista. Ja plussahan nimenomaan alkaa näkyä VASTA kun kiinnittyminen on tapahtunut. :)
Meillä tämä tapahtunut ei ollut mitenkään suunniteltua, niin en kyllä voinut oireita kuvitellakkaan. Kahtena yönäkin heräsin todella voimakkaan tuntuisiin alavatsakipuihin. Valkovuoto on myös ollut tosi runsasta pari vkoa ja viime päivinä taas melkeinpä olematonta.. Oireiden kirjo oli kyllä todella laaja kohdallani. Tällä hetkellä joukkoon on tullut ajoittainen kuvotus mukaan..

Ostin clearbluen digitalin.. Vielä en ole päättänyt uskallanko sillä huomenna jo testata vai malttaisiko odottaa pe-la!

Tervehdys kaikille!

Piti oikein tarkistaa, mutta olen kaksi päivää sitten viimeksi kirjoitellut.. mikä on sinällään jo ihme :D :D Mutta nyt taas jälleen oikein keskityn kommentoimaan. Olen kyllä käynyt pari kertaa päivässä tsekkaamassa uudet viestit... kp 6 meneillään... plääh.. stressin vähentäminen tuntuu mahdottomalta. Tarviin assistentin töihin, jotta siinä onnistuisin... mahakin reagoi kivasti tähän stressiin.. huoh...

Nuppu360; sinullapa on riittänyt vuoristorataa näinä kahtena päivänä! Huonossa mielessä... sanon vaan sen, ettei kannata tuijotella ei-enää-tuoreita testejä. Niihin ei ole luottamista. Ja siihen uuteen testiin piirtynyt haalean haalea viiva voi olla myös viivanpaikka... monissa testeissä näkee sen kun oikeen tiiraa... älkääkä ketään vain luulko, että olen kylmä, epäkannustava tai liian pessimistinen. <3 Tottakai on upeaa jos olisi tärpännyt ja toivon teille sitä. <3 Toisin voi myös olla.. .. puhuit vielä tuosta digi-testin tekemisestä. Tottakai kannattaa ja voit sen huomen aamulla aamupissasta tehdä. Tsemppiä!!! <3 :)

kattili; on sekin kauhiaa jos oviskivut haittaavat pupuilua! Toivotaan siimaveikkojen olevan vahvoja niin menevät perille saakka :)

Jessie; teillä aletaan elelemään jänniä aikoja :) onneksi on tosiaan miniloma niin ajatukset pysyvät helpommin muualla :)

Emby^; aivan kaamea tuo sinun tarinasi! En ollutkaan sitä aiemmin kokonaisuutena lukenut :( Ja vaikea päätös on se, jatkaako valittamalla vai antaako asian vaipua unholaan... kumpikaan valinta jää tietyllä tavalla varmasti kalvamaan... vaikeaa kyllä sinulla; jaksamisia <3

Tirri; olen ymmärtänyt, että ovulaation ja menkkojen voi myös erota tuosta 14 vrk nyrkkisäännöstä... mene tiedä. Useimmiten vissiin se pitää kait paikkaansa (?) Tosiaan vaikuttaisi kyllä siltä, ettei tuhruvuoto oikein sopisi menkkavuodoksi... joten ehkä onkin tärpännyt!!! :) :)

Kevätneito-81; mahdetaankohan me olla useammallakin tavalla vielä samankaltaisia? :D :D En kyllä tiedä, voiko nuo raskautumista "avittavat" keinot voimistaa oireita... :/

tiy*; kait tuo kiinnityksen aikaväli ovikseen voipi vähän vaihdella (?)... joissain testeissä mainostetaan, että luotettavan vastauksen saa vaikka 4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamista. Itse koittaisin kyllä odottaa vähintään siihen oletettavaan menkkojen alkamispäivään saakka testailun... sittenpähän ei ainaskaan varhuuden takia voisi näyttää negaa... mutta mene tiedä, joillainhan on tullut plussa jo ihan sika-aikaisessa vaiheessa :) Koita olla kylmäpäinen ja testaa sitten kun et enää kykene oottamaan :)

Catriona; oon kanssa törmännyt jollain muullakin forumilla vastaavanlaiseen tilanteeseen, että menkat jäävät poies, mutta pissassa ei vaan näy... harvinaista tosiaan, muttei mahdotonta :) Onnea oviksen bongaamisesta ja näemmä olette hyödyntäneetkin tilanteen kiitettävästi! :)

MamaMilano; ohhoh, ompas teillä katrasta kerrakseen!

Äippä -73; ehkä tosiaan kannattaa testailla vasta dpo 10 paremmalla puolella... Jos suurimmalla osalla menkkojen tulisi alkaa siin dpo 14 paikkeilla... Toivotaan teille peukut pystyssä plussaa! :)

j3nni; ainakin kahdessa liuskaatestissä, mitä mulla on (en kyllä muista nimiä; oisko david ja joku muu), näkyy viivanpaikka hyvin haaleana punertavana ja vaalean kuultavana kun tarpeeksi kattelee... mutta tee ihmeessä huomenna aamulla uusi testi kunnon konsentroituneesta pissasta! :) Tsemppiä!

Meikä menee huomenna katsomaan parasta ystävääni, joka on rv 34... haikea olo kyllä on kattella hänen ihanaa masuaan :/ Hyvää yötä kaikille <3

Juu kyllähän tässä pitää pian heittää jäitä hattuun ja alkaa uskomaan että ei se voi olla raskaus, sillä cleabluen digikin niin sanoo... Menkat 9 pvää myöhässä, ennenkuulumatonta! Mutta katsotaan mihin suuntaan homma lähtee.. :))

Juu, sieltähän se täti sitten kurvasi kylään eilen lähes saman tien kun olin tänne kommentoinut X( että heittelee kierto sitten näköjään täälläkin! Koko kesän on kierto ollut 34-35pv niin nyt sitten olikin vaan sen 28pv?! Helvetti soikoon....pakko ostaa ovistestejä seuraavaan kiertoon, kun ei yhtään tiiä koska se ovis on. Näköjään oma kroppakin oireilee ovista miten sattuu, kun ei voi kyllä heittää tuo niin paljon että vain 7vrk oviksen jälkeen alkais menkat jos se yleensä on sen 14vrk?! Kun varmasti vähän on vaihtelua, kuten vuononvaltiatar sanoit, mutta ei nyt noin paljon sentään!! Että ovistestien kanssa uuteen nousuun =D

Pahoittelut Nuppu, jos nyt tosiaan on niin että ei tosiaan ole tärpännyt =/ tosi kumma juttu vaan että yhtäkkiä säännöllinen kierto noin heittää! Tosin mulla kävi niin just ennen kuin aloin odottaa esikoista, että mulla "jäi kokonaan yhdet menkat välistä", kierto oli siis 8-9vk vaikka mullakin on aina ollut tosi säännölliset menkat!

kp2/28-35

Voi ei, pahoittelut sinne tädin odottamattomasta ilmaantumisesta.. Ja toi on mulle ollu just tyypillistä että oon joskus miettinyt että nyt varmaan oon paksuna ja se tiputtelu onki alkanu jo paria päivää odotettua aiemmin ja sitten oonki taas vuotanu ku niagara.. Varmaan noi ovistikut on hyödyllisiä jos sen oviksen haluaa oikeesti saada kiinni! :D Tsemppiä! ;)

Mulla ei edelleenkään oo menkat alkanu vaikka tuntemuksia on vaikka muille jakaa. Toisaalta ihan mielenkiintoista nähdä miten tässä käy, oma kroppa käyttäytyy niin hassusti.

pahoittelut tirri :(

ja nuppu, sepä voi olla että rfessistäkin siirtyy vaan koko ajan kauemmaksikin. nyt vaan relaat mielesi, niin eiköhän ne sieltä tuli.. toivon ainaki...

No ei ne kuukautiset kuitenkaan tahdonvoimalla pysy poissa, ja kyllä tässä otetaan vastaan ne kuukautisetkin ihan ilomielin.. :D En nimittäin haluais / jaksais lähteä selvittämään tätä asiaa enään mihinkään gynekologille.. :S

Takaisin