Pahoittelut tädin kohdanneille!! :( voimia ja jaksamisia, varsinkin henkistä voimaa lähetän <3
appelsiini
Oi onnea plussasta aivan mielettömästi!! :)
vuononvaltiatar
Joo, en oo tosiaan tiennyt yhtään mitään siitä, miten päin pitäis olla ja mitä ajatella... tietämättömyys tosiaan on pahinta, todellakin. Ei sille oikeen voi mitään. Kun vaan sais sen selvyyden, ja tietäis missä mennään... Huhhuh :/
emby^
Kyllä mun mielestä ja monen muunkin mielestä sut tutkinut lääkäri teki hyvinkin väärin, ja kivut pitäis aina ottaa tosissaan, ku kohdunulkoiseen kuitenkin on joku mahdollisuus. Eikä vaan jättää kipuja huomioimatta, saat sitten ruveta väittämään että alhainen kipukynnys. Jos kipu tuntuu kovalta henkilölle A ja sama kipu ei tuntuis niin pahalle henkilölle B niin ei se oikeuta siihen, että tutkimuksia voi jättää tekemättä. Mulla itellä kipukynnys outo, umpisuolen tulehtuessa rupes tuntuu hyvin epämiellyttävälle ja CRP olikin sit semmosta luokkaa että olis pitänyt sattua muka paljon enemmän... en tiedä. mutta väärin mun mielestä toimittu, eipä välttämättä vaikka oliskin tutkittu oltus sitä huomattu samalla tavalla, mutta kuitenkin... Argh. Voimia sinne <3
tiy*
Ovulaatiosta - olettaen, että se on varmasti tapahtunut juuri silloin kuin sen ajattelee tapahtuneen, niin menee 5-12päivää kiinnittyä. Yksilöllistä sekin, ja se miltä kiinnittyminen tuntuu. HCG alkaa erittyä sun kroppaan vasta kun alkio kiinnittyy, ja mä oon ihan ihmeissäni, miten voikaan lukea raskaustestin paketissa että hedelmöittynyt munasolu alkaa jo tuottamaan kehoon HCG:tä, eihän se ole kropassa kiinni vielä, millä ihmeellä se muka hormoni erittyis kehoon ..? eli siis kiinnittymisen jälkeen vois kuvitella että koska virtsaan hormonin erittyminen on myös yksilöllistä, vois kuvitella että kannattaa tosiaan alkaa testaamaan vasta sitten, kun menkat olis pitäny alkaa. Välttyy turhilta pettymyksiltä. Joillakin näyttää plussaa testi tosi aikasin, mutta itse faktat (??) tietäen, en uskaltais testata ennen ku on joko myöhässä tai päivä jona pitäis alkaa.
Nuppu360
Ei ihan niinkään. Kuukautiskierto siis menee niin, että (okei joo tiedätte jo, mutta kertauksen vuoksi) ensimmäinen kunnon vuotopäivä lasketaan kierron ensimmäiseksi päiväksi. Kun ovulaatio tapahtuu, noin 14-16 päivää ennen seuraavia kuukautisia (joillakin tää vaihe voi olla lyhyempikin), munasolu alkaa sillon jo kulkeutua kohtuun päin. Hedelmöitys voi tapahtua 24h sisällä munasolun irtoamisesta. Hedelmöittynyt munasolu kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy 5-12 päivää ovulaatiosta. Jos ovulaatio myöhästyy, myöhästyvät menkatkin. Ovulaatio täytyy tietää aika tarkkaan, jotta voi tosissaan sanoa menkkojen olevan myöhässä, jos on sveitsiläisen kellontarkka kierto, joskus voi stressin tai elämäntapamuutoksen tai syyn tuntemattoman takia ovulaatio viivästyä, tai jättää tapahtumatta. Ja noin viikon kuluessa kiinnittymisestä useimmilla näyttää raskaustesti positiivista.
Jos sulla on ovis tullukin myöhemmin? Vai bongasitko sä sen?
kattili
David liuskan herkkyys 10IU/ml ja clearblue 25IU/ml. Herkkyyksissä on eroja, varhaisissa on yleensä 10-15 ja normaaleissa 25-50. Harvoin paketissa niitä lukee. terveyskeskuksessa on veritesti(+/-) herkkyys 50 ja virtsatesti herkkyys se 25. joo on testeillä eroa. predictorin herkkä on 12,5IU/ml.
Omanapa
hitsi miten paljon tekstiä!! :)
huhuhu.
Mistäs sitä sit aloittais. No ensinnäkin... kp42 ja menkkoja ei näy/kuulu.
Kaks viikkoo gynestä tulee tiistaina. Tän kahden viikon sisässä olis kuulemma pitänyt tulla menkat / plussa. En oo vielä uskaltautunut testaamaan.
Pää on ollut sekaisin. Hyvin hyvin hyvin sekaisin.
Tuntemuksia:
-alavatsan nipistelyt, kouristelut, vihlomiset
-hikoiluaallot
-väsymys
-rintojen "täyteläisyys"?
-häpyluun vihlonta
-välillä kummallinen melkeen etoo-olo.
Ja Perjantaina. Voi jumankiesi mikä olotila!! :(
Aamulla menin töihin, olin iloisella tuulella, oli hyvä olla, ei missään mitään vikaa.
Niinkuin ei ollut loppupäivänäkään missään mitään vikaa. Muuta ku mun olotilassa.
Yhtäkkiä tuli semmonen löysänvetelä väsynyt olo, sit rupes ihan pirusti kiukuttaan, ja sit heitteli kiukun ja itketyksen välillä kaks tuntia, mieliala vaihtu ihan sekunneissa. Ensin meinasin karjua kaikille näkemilleni asioille, pahvilaatikoillekin. työpaikan oven lukolle ärähdinkin kun ei suostunut toimimaan niinkuin halusin. Ja sit itketti ja masensi. Ja ihan hetkien päästä kiukutti. En jaksanut hymyillä, yleensä kun hyvin positiivinen ihminen oon niin en jaksanut asiakkaillekaan enää hymyä vääntää, toimin ku joku robotti - yritin vaan pitää tunteeni sisällä. Työkaveri kysyi, lähtikö nälkä, oli hiuskarvan varassa, etten purskahtanut itkuun kun sanoin että joo lähtihän se. KIESUS!
Ja no, oon sit pähkäilly koska uskallan testiä tehdä. Negan vois tehdä alta pois ja vois ootella menkkoja että pääsee syömään teroluteja.
Tänään väsymyksen lisäks tullu kurkku kipeeks, ja sit ollu kipee olo mut en oikeesti oo kunnolla kipeenä. Ihmetyksien ihmetys.
Laskeskelin torstaina, mikä yk olis menossa. yk14 olis nyt. Pää hajoaa.
Huomenna josko uskaltais... saa nähdä...
Dark
Kp42/29-39
yk14