Rakenneultrakuulumiset

Onneksi olkoon myrsky terveestä tytöstä [:)]
Mä suurinpiirtein vetistelen täällä jo muiden tiedoille kun niin malttamattomana odotan omaa ultraa.. vielä viikko!!! [:)]
 
Miu,mä oon 157 ja saanu jo pari yli 4 kiloista..
ite painoin 2800 ja olin 47 cm

eka mies oli 175 ja toka joka sitten menehtyi, oli 160[:-]
Tää kolmas on 183 pitkä...

Niin ja pari  vkoa sitten tää vaveli oli 375 g....
Että kattellaan juu [:D][;)]

Kysyin antaako mitään osvittaa vielä tulevasta koosta/painosta..nii sanoi kätilö
että vielä näillä viikoilla ei voi sanoa mitään vaan
painoarvio tehdään sitten paljon myöhemmin..että tässä vaiheessa ne heittelee paljon.

Rasva ja sokerihan kasvattaa sitä pientä siellä kohdussa liikaa..eli niitä jos onnistuu
välttämään enimmässä määrin niin se tarkkaa sen painon suuremmaks.
 
Miu, ymmärtääkseni rakenneultrassa katsottu paino ei ole yhteydessä syntymäpainoon, näin mulle ainakin  sanottiin. meillä poika painoi rakenneultrassa 19+5 viikolla  345 g......


 
juu, sitä mä oon tässä pelännytkin, että kasvatan tällä kamalalla suklaanhimolla vauvasta jättiläisen :( siinähän sitten sen ulos puserran! kysyin kyllä siellä rakenneultrassa että vaikuttaako mun reipas suklaansyönti vauvan kokoon ja ihme kyllä tää ultraaja oli sitä mieltä, että ei se vaikuta, jos ei tule mitään raskausajan diabetesta. no, eilen alkoi joka tapauksessa suklaalakko, enpä usko että on vauvalle ainakaan hyvä juttu, että äiti on niin suklaahullu. voi kumpa mun raskausajan himo olis kohdistunut johonkin terveelliseen...
 
Ruska83. Se menee tuon sokerin kanssa silleen et sulla tosiaan pitäs olla se sokeritauti tai raskausajan diabetes, jotta sun sokerin syömiset vaikuttais lapsen kokoon. Ku terveellä ihmisellä se oma insuliini säätelee sitä verensokeria ja pitää sen tasaisena vaikka söisit sokeria kuinka paljon. Ja vasta se kun se oma sokeri on paljon koholla jatkuvasti se vaikuttaa vauvan painon nousuun. Ja terveellä ne ei ole paljoa koholla. Sit jos pissa kokeissa neuvolassa alkaa näkyä sokeria nii sit huolestuisin vasta. Tosin eipä sen muutaman suklaapalan syömisen jättäminen noin niinku muuten terveyden kannalta ole huonoksi.

Ja se mikä nostaa verensokeria ei ole pelkästään sokeri. Vaan hiilihydraatit. Eli kovat rasvat, jauhot ym.
 
Nii ja Myrskylle oikein paljon onnea tyttösestä!!. Mä kans kovasti odottelen sitä uusinta ultrausta 21.4 yksityisellä et siaisn tietää tuon sukupuolen.
 
Niinno Miu, rasva on hyvää [:D]
Itsekin tykkään juustoista,kermasta ja oikeesta voista..[:D]
Suola turvottaa..sitä oon yrittäny syödä vähemmän kun mulla tuppaa toi verenpaine kohoomaan.
Nyt se on ihme kyllä aisoissa[:-]
Mä oon perso makeelle ja suolaselle ja niiden yhdistelmille [;)]
Hiilarit..ai ai niitä tekee mieli,mut onneksi en syö vaaleeta leipää vaan jälkiuunileipää..
pizzaa ja makaronia yms tulee vedeltyä..siihen sit vielä karkit ja rasvat päälle niin avot.

Karppasin siis ennen raskautta ja raskauden alkuvaiheessakin ,mutta sitten ne rupes etoo joten se jäi.[:D]
 
Ei munkaan ymmärryksen mukaan tässä vaiheessa saadulla painolla ole niin merkitystä ja tässä raskaudessa ei ole edes merkitty painoa vauvoille. Pituutta vaan. Mutta loppuraskaudessa on kokoarvio tehty ekaa odottaessani ja siinä ultran mukainen syntymäpainoarvio oli 3,5kg. Ultran jälkeen lääkäri teki saman tutkimuksen tunnustelemalla ja totesi heti ettei ole ultran laskeman arvion kanssa samaa mieltä. Hänen mukaansa vauva oli jo tuolloin yli 3kg ja syntymäpaino tulisi hänen mukaansa olemaan yli 4kg. Ja sanoi että valitettavan usein tunnustelu eroaa ultran perusteella lasketusta arviosta. Mun kohdalla toi tunnustelu oli oikein ja neiti painoi 4140g syntyessään. Arvio tehtiin siis RV 36.

Molemmissa synnytyksissä kätilö on arvioinut syntymäpainon 100g tarkkuudella oikein.

Painonkehityksestä vielä sen verran että ekasta tuli n 12kg ja tokasta 8kg ja siitä huolimatta vauvat olivat lähes samankokoiset.
 
Meillä esikoinen oli rv 19+6 ultrassa 450g.
kätilö sanoi silloin että poika syntyy ehkä viikkoakin aikaisemmin kuin laskettu aika on ja että paino tulee olemaan yli 4kg...
-No poika syntyi 10pv ennen ja mitat oli 3425g ja 52cm. [;)]
Noihin painoarvioihin vaikuttaa myös lapsen pituus. Meillä on ollut kohdussa niin pitkiä poikia, että painoarviot on ollut aina yläkanttiin.

Eikä vanhempien suurikokoisuuskaan ole ainakaan meillä ollut suuren vauvan tae.[:D]
Toinenkin poika oli syntyessään normaali painoinen (3520g ja 51cm). Molemmat kasvoivat parissa viikossa pituustaulukon yläpäähän.
Esikoinen oli jo 4kk ikäisenä isompi kuin päivää ennen syntynyt tuttujen lapsi jonka syntymämitat oli huikeat 4,9kg ja 55cm[8|]

Katsotaan kuinka nyt kolmannen kanssa käy.[:D] tästä tulee nyt se 4kg vaavi, mitä meille on aina lupailtu...
 
It`s a Boy[:D] 335g täydellinen pakkaus[:)]
 
 
Mulla oikeastaan edellisistä  3 ja tästä annettu painoarvio rakenneultrassa.Rv:t on ollut20 +/-3pvää ja painoerot +/-20g ja lopputuloksena ollut tähän mennessä 3780g,3700g ja 3410g(aiemmat 4 olleet 3180g,3680g,4055g,3820g)
 
Mäkin oon pikkanen,158cm mutta aika isoja oon pyöräyttänyt silti....
Mies 175cm,syntyessään 48cm/2800g ja mä ollut 50cm/3200g joten ei tuokaan ole meidän yhteisiin vaikuttanut[:)]
 
Kiitos onnitteluista[:)]
 
haniliini,meillä on,tyttö/tyttö/tyttö/poika/poika/tyttö/tyttö ja nyt sit poika taas tuloillaan[:)]
 
kiitos Eemi03 tiedosta, joka ei ehkä varsinaisesti tuo lisämotivaatiota tähän suklaalakkoon, mutta onhan tuo hyvä tietää kumminkin [:)] (siis jos vaikka joku päivä taas repsahtaa [:D])
 
Meiän tiitiäinen oli 21+4 430 g ultran mukaan..Ite oon syntynyt 10 viikkoa etuajassa ja olin 1090 g ja 35 cm kokoinen rääpäle..[:D]
Mies on kuulemma ollut ihan normikokoinen..Ite en oo myöskään kamalan pitkä..162 cm..Mies on jotain päälle 180 cm..Et saa nähä minkäkokoinen pikkuinen on tulossa..
 
Hirmuiseti onnea kaikille!! Tyttöjä ja poikia.. <3 Aivan ihania uutisia!! Jänskää..

Mä sain valtaisan ilon tuosta, ettei äipän karkinsyönti kasvata pikkuista! Oon kauheella morkkiksella "salaa iteltäni" syönyt karkkia.. [:D] Ja ekaa kertaa mun elon aikana valkkaan suklaan ohi irtsareiden!! Käsittämätöntä... [&:] Sitä on ilmeisesti liikkeellä: suklaanhimoa? [;)]
 
Ruska83 ja Mirde: sen verran mun pitää ny sit kuitenkin kertoa tuosta että ette ihan liikaa innostu[;)]. Raskaus rasittaa elimistöä ja rasittaa sokerin sietokykyä ja insuliinin tuotantoa. Siksi on olemassakin sellainen sairaus kuin raskausajan diabetes. Et ei se kaikkien herkkujen mättääminen silti ole hyväksi. koska se rasittaa vielä lisää jo raskaudesta rasittunutta elimitöä ja saataa altistaa lisää sen raskausdiabeteksen puhkeamiseen. Siis en tarkoita todellakaan sitä, että kaikille jotka raskauden aikana mässäävät ihan hirveästi tulisi puhkeamaan diabetes mutta se herkistää sille ja rasittaa lisää ja antaa suuremman riskin. Mutta jollekkin ei koskaan tule diabetestä vaikka kuinka mässäisi. Sori oli pakko[:)]. On siis parenpi kun vähän katsoo mitä syö mut ei tartte potea kauheaa morkkista jo välillä vähän mässääkin. Kohtuus kaikessa on paras sääntö.
 
Kaikki oli hyvin masuasukilla [:D] Painoarviota ei kerrottu, mutta muuten mitat vastasivat viikkoja (19+1).

"ehkä" poika [:)] En oikein ollut ajatellut etukäteen kumpi olisi, mutta sukupuolen tietäminen (tosin vielä ehkä) taas sai tuntumaan vauvan vielä todellisemmalta!

Raukalla näytti olevan ahdasta siellä, ei ihme kun liikkeet tuntuvat niin hyvin!
 
Tuota asiasta kukkaruukkuun! onko normaalia että istukka vaihtaa paikkaa?? Kun alkuraskauden ultrassa istukka oli vasemmalla sivulla ja nyt rakenneultrassa sitten se löytyi oikealta takaa? Onko muillakin käynyt näin..? jotenkin tuntuu oudolta että istukka vaeltelee ympäri mun kohtua...
 
 
Takaisin
Top