Kun itse tein raskaustesti oltiin saksassa matkalla ja päätin tehdä testin kun ihmettelin ettei menkat vieläkään oo alkaneet. Tosin mulla ollut aina epäsäännöllinenkierto. Testiviiva oli aika hailea ja tuntui ettei mies sitä oikein uskonut kunnon viivaksi. Itse olin todella yllättynyt (kun ovulaatioaika meni vähän miten meni, kun mies oli kipeänä), mutta helpottunut ja onnellinen. Mies otti oman tapansa mukaan todella rauhallisesti ja et noniin nyt ois vauva tulossa.
Kerroin yhdelle kaverille viikko plussauksen jälkeen. Ja varhaisultran jälkeen parille kaverille ja siskoilleni. Suurinosa odottikin että koska tulen raskaaksi, kun oli tiedossa että halutaan toinen lapsi pienellä ikäerolla. Vanhemmilleni oli pakko kertoa kun, oltiin porukalla menossa tuulitunnelilennolle sirius sportiin, etten voi tulla lentämään. Äiti oli todella innoissaan vaikka hekin tiesi yrityksestä. Kovasti äiti ja iskä ois kyselly kaikkea ja onnitteli kovasti yms. Mut oli vaikea ottaa vastaan sitä innostumista kun nt-ultra oli vasta tulossa. Onneksi nt-ultrassa oli kaikki hyvin, niin nyt mun sekä miehen perheet lähes tulkoon kaikki tietää. Ja huomaa kyllä, ettei niin innostuneita ole kun suurin osa on tiennyt tästä toisen lapsen yrityksestä. Miehen siskolle oon miettiny miten ois paras kertoa, koska sain kuulla (he eivät tiedä että tiedetään) että heille olisi myös pitänyt elokuussa tulla toinen vauva, mutta hän saikin keskenmenon ja nyt ollut todella masentunut sen jälkeen.
Ollaan ajateltu, että koitetaan olla rakenneultraan asti kertomatta isovanhemmille yms muille, että sitten on vasta varmempaa. Tosin mun maha kyllä jo näkyy, ni tuskin jää huomaamatta jos tuleekin aiemmin nähtyä.