Puoliso (ja raskaus)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mippu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä ei esikoiselle alkuun ees kasattu pinnistä kun muutettiin ekan kuukauden aikana ja vanhaan kämppään ei pinnis ois mahtunu ilman järkkäilyä. Nukku hyvin juurikin tuossa laatikossa :)

Mä petasin jo sen laatikon valmiiks. Saa toimia päiväsänkynä olkkarissa ja yöt sitten nukkuu pinniksessä makkarissa.

Mä aion laittaa sen sinne pinnasängyn sisään, kunhan se nyt joskus tulee.

Missä te pidätte sitä laatikkoa? Lattialla? Eikö lattialle vedä? Eihän sitä voi pöydällä pitää vai voiko? Tuolilla? Entäs jos kissa tönäsee sen lattialle? Apua apua, ja ketjukin on väärä koko tyhmälle kysymykselle :)

Meillä ainakin pinnasängyssä se laatikko. Onhan se pinnis ihan hurjan iso, raukka varmaan hädissään jos sinne joutuis ilman laatikkoa :). Siihenhän sopis vaikka neljä vauvaa! Saa nukkua laatikossa niin kauan kun siihen sopii.

Ei mahu kunnolla se pinnasänky, niin meinasin nukuttaa äplaatikossa niin kauan kun mahtuu / viihtyy siinä. Laatikon ajattelin laittaa sohvalle ainakin yöksi, päivällä voi olla esim sängyllä..

Mies soitti maailmalta toivottaakseen hyvää yötä. Sit se oli vähän aikaa hiljaa ja kysy, että jännittääkö mua... Meinas itku tulla ja sanoin että joo. Etenki nyt ku oon ollu yksin kotona ja on ollu aikaa miettiä synnytystä ja vauvan hoitoon liittyviä asioita. Onneks muru tulee huomenna kotiin ja pitää parin vkon joululoman.

Mulla meni äitiyspakkaus suoraan muuta säilöntää varten varastoon! :) Me vuokrataan taas vaavi sänky, oon kokenut sen niin hyväks.

Meillekin tulee! :) Koska ootte ajatellut sen vuokraa? Kuulemma pitäs suht nopeasti tulla? Ajattelin et jos laittais tilauksen vasta sairaalasta käsin vai onko liian myöhään?

Niin no oon ite miettiny ihan samaa, et milloin se olis järkevä tilata... saihan sieltä tilattua tietylle toimituspäivällekin, et jos tilais sille la viikolle. Sit käy tietty niin et potsu syntyykin aikasemmin.

Hih, tuolla mun miehellä on pahempi ruokahalu kun mulla :D syötiin seittemän kieppeillä possun kasleria, makaronia ja salaattia. Äsken kysy oisko meillä viel jotain ruokaa, tein sitten sellasen valmis-hernekeiton niin meni koko purkillinen :D

Täällä menee taas hermot ihan totaalisesti.. Eikö tuoa mies tajuu että mä en oo enään se sama ihminen kun puol vuotta sitten! Kesällä kun hän täytti 30v nii uhos kaikille vaan että nyt täytyy sit alkaa rauhottuu ja alkaa ottaa vastuuta elämästä mut paskat.. Aika lailla sama rata jatkuu silti.. Hänen vanhemat on tulossa käymään meillä tänään ja mä niin lähen pakoon tätä kaikkee.. en todellakaan jasa alkaa siivoo ja leipoo mitään.. Pistin kyllä viestin miehen äitille että mä en sit huomenna oo kotona koska mä en jaksa mitään vieraita.. Hän oli ymmärtäväinen ja kyseli että onko kaikki hyvin.. Sainoin sille vaan että oon hyvin väsyny ja että en jaksa alkaa avautuu sille yhtään mitään (tiedän että hän luonollisesti pitää oman pojansa puolia loppu päässä) nii aivan turhaan mä sille alan avautumaan.. Kaikki tuntuu niin kaaokselta ja kaikki tavaliset jouluperinteet on totaalisesti murskattu eikä mulla oo mitään joulu fiilistä laisinkaan saatikaan jos puhutaan keskiviikosta kun pitäis perinteisesti lähtee miehen vanhempien luoa viettää jouluu nii ei kiinosta yhtään lähtee sinne leikkii ilosta ja hyvä tuulista.. mielummin jään sit yksin kotiin nii en ainakaan pilaa muiten jouluu mun omalla kiukku fiiliksellä.. Kaikki joulu siivoukset ja koristelut oon saanu ihan ite yksin hoitaa ja suuriman osan kaikista joululahja ostoksista kin.. Pelottaa ja ahdistaa mitä nää tulevan kuukaudet tuoa tullesaan.. Mä en usko että tuoa mun mies oikeen tajuu miten isoista muutoksista tässä on kyse ja että se tulee olee totaalisen loppu puhti väsyny jo ensimäisten viikkojen jälkeen siitä kun lapsi on syntyny.. ja sit sillä onki taas hyvä syy lähtee radalle ja ladata vähän akkuja.. No entäs minä? Mä oon nyt jo ihan totaalisen loppu ja välillä sitä vaan toivois että tää olis joku todella todella paha uni ja että heräisin kohta tästä kauheesta kuplasta.. Pitäis oikeesti varmaan käydä keskustelemassa näistä kaikista tunteista ihan ammatilaisen kanssa ennen kun tää koko tilanne riistäytyy ihan käsistä..

Nanna, viimeinen kirjoittamasi lause on täyttä asiaa. Toivottavasti löydät edes pikkuisen joulumieltä <3

Tsemppiä Nanna. Juttelu vois tehdä hyvää, itekseen kun pyörittelee asioita, ne tuppaa paisumaan. Enkä tarkoita, että liiottelisit vaan ne ahdistaa aina enemmän ja enemmän. Ja mun mielestäni nyt sinne LA:an asti menet pienimmän stressin periaatteella, eli jos joulumökötys kotona tuntuu parhaalta, sitten teet silleen.

Nanna suosittelen tota puhumista jollekkin. Se ainakin mulla aikoinaan autto laittaa asiat oikeeseen järjestykseen. Jaksamista ja nyt oot vaan itsekäs ja ajattelet itseäs ja vauvaa <3

Voimia ja jaksamista Nanna <3

Meillä taas mies alko jo miettiä ristiäisiä o.O mä oon ollu niin valmis jo hoitaa senkin ajattelun kun oon arvellu ettei häntä niin "kiinnosta". On miettiny jo paikan ja papinkin (eri asia onko ne miten sitten vapaana).

Takaisin