Joo en mäkään mitään länkytystä jaksa, keskustella voi selvinpäin ihan asiallisesti. Ehkä olen sit jonkun mielestä henkisesti ikäloppu jos en jaksa aamuyön 'huumoria'. En mä ainakaan baariin lähtis ketään kaveria tapaamaan, jos haluaisin sen kanssa tosissaan jutella. Kotona tai kahvilassa on paljon mukavampi. Viimeeks kun kävin isommalla porukalla ulkona niin meni ihan hermo kun ne jutut oli niin luokattomia loppuillasta. Sellasta teinieestaasjuoksemista. Ja olevinaan hienon paikan vessa oli niin karmeassa kunnossa että pidättelin koko illan. Ei siellä olis päässy edes hyppimällä kaiken laatoituksen yli, kiva olis ollu toisten yrjöjä hinkata sitten nahkapohjista. Ja siis aikuisten ihmisten paikkako? Kysyn vaan. Tää nyt vaan mun omasta ärsytyksestä humalaisia kohtaan, mutta etenkään lasten ei kyllä tartte humalaisia nähdä, koska se luo turvattomuuden tunnetta. On täysin eri asia nähdä alkoholia käytettävän annos tai pari, kun nähdä ympärillä humaltuneita ihmisiä. Siinä on ero kun yöllä ja päivällä. Ja edelleen pidän ongelmakäytön rajana sitä, ettei se häiritse läheisiä. Ja viime kädessä vasta yhteiskuntaa, siihen on monella pitkä tie, ja ongelma on olemassa jo kauan ennen 'puliukkoutumista'. Se on vain päätepiste, josta ei juuri ole enää paluuta. Kyllä moni alkoholisti sinnittelee vaikka koko työurankin ajan, mutta ei se tarkoita etteikö voisi olla ongelmaa, jos kykenee raahautumaan töihin. Alkoholiongelmia on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin, ei ole yhtä muottia. Toiset juo kerran puolessa vuodessa monta viikkoa putkeen ja ovat muuten täysin nollalinjalla, toiset tissuttelee päivittiäin, ja KAIKKEA tältä väliltä.