Mun mies saa kyllä kaikki pisteet, mitalit ja papukaijamerkit synnytyksessä mukana olosta! Siis aivan uskomaton mies, vaikka oon aina tiennytkin että hieno mies se on :) Tsemppasi mua niin hyvin etenkin ponnistusvaiheessa, jossa mulla alkoi hieman usko loppua... Pari kertaa taisin sanoa (nooh useammin ajattelin), että en jaksa enää mut mies kannusti ponnistamaan ja muistutti JOKAISESSA supistuksen välissä, että nyt pitää hengittää. Kätilö sanoikin synnytyksen jälkeen, että mies hoiti suurimman osan hänen työstään :)
Miehen verikammosta ei ollu mitään tietoa synnytyksessä, vaan oli kattomassa siinä kun vauva tuli maailmaan ja leikkas napanuorankin. Mies myös liikuttui aivan kyyneliin kun näki pienen syntyvän. Siinä kohtaa unohti vähän hengittää ja kätilö komensi miehen makuulle, mutta se oli oikeastaan todella söpöä kun molemmat oltiin aivan kaikkemme antaneita :)
Kyllä siinä toisiamme katsottiin aivan eri silmin pojan syntymän jälkeen. Aivan uskomatonta tulla vanhemmiksi!
Ja se on vielä sanottava synnytyksestä, että pahinta mitä sanoin miehelle oli ponnistusvaiheen yks "pää kiinni" eli aika vähillä pääsi mies :D mulla alkoi niin ärsyttää kun se hoki et "kohta tukka näkyy" kun itestä tuntu ettei homma etene ollenkaan... No väärässä olin ja tukka näkyi sit piakkoin!