Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon käynyt vaa'alla viimeks neuvolassa 1.pv ja nyt ajattelin käydä kotivaa'alla. En tiedä onko hyvä idea.. Latasin kännyyn semmosen sovelluksen ku "Happy pregnancy" ja siellä on semmonen näppärä taulukko josta voi seurata raskaudenaikaista painonnousua. Aluksi siihen syötettiin oma BMI (tai mitat, se laski indeksin) ja se näyttää paljon sitä painoo saisi tulla ja mihin tahtiin. Se piirtää myös semmosta käyrää ja toistaseksi mun paino on pysynyt siellä minimumin ja maximumin välissä. Nyt oon viikon verran vetänyt noita hiilareita, elikkä parempi varautua pyörtymiseen. Tuon vaakan sängyn viereen..

Mulla on tänään aamulla turvotus kadonnut kuin ihmeen kaupalla! En tiedä mitä oon tehnyt kun eilenkin vedin hampurilaisaterian päivälliseks/iltapalaks... Eka kerta pariin viikkoon kun sain kädet kunnolla nyrkkiin heti aamusta ja nilkatkin näyttää normaaleilta taas eikä puupökkelöiltä. Ja samalla katos kilo painosta taas. Onneks seuraava neuvolakäynti on vasta 31.12. niin eiköhän sen kilon saa takaisin jouluherkuilla ettei neuvolatäti pyörry. Ens viikolla on ylimääräinen neuvolalääkäri mut en tiedä punnitaanko siellä.

No ei menny kotivaakalla kympin raja rikki vielkää. Minne ne juustosämppärit menneet on :confused: Itseasiassa näytti ettei ois noussu ollenkaan. En mä kyllä huomaa mahankaan kasvaneen :( Pitipä vielä tarkkailla vanhojakin nla-kortteja. On tämä masu sentään isompi mitä näillä viikoilla ed.raskaudessa. Ja hurjia eroja nuissa käyrissä! On menty ylä-, ala- ja keskikäyrää eikä sillä tosiaan ole ollut merkitystä vauvan syntymäpainoon. (Katson pystyväni pätevään vertailuun kun neljättä käyrää kerrytän...)

Mäkin luulin, että ne kaikki mun syömät joulutortut ois räjäyttänyt tuon vaakan, mutta eiij... Siitä mä huolestuin enemmän kuin näistä suppareista ja aloin soitella neuvolaan...

Puntari löytyi viime hetkillä ennen tän päivän punnitusta, mutta apua, ei olis kyl kannattanu mennä illalla puntaroimaan itseään... Näyttäis siltä et olisin 5 päivässä lihonnu 5 kiloa...apua. No aamulla uus punnitus :o

Nyt tää mama to be on kiukkunen kilojen takia..... Samperi soikoon. :sad001 Kävin tänään neuvolas ja kahdessa viikossa on tullu 1,4kiloa lisää!!! Siis whaaaat.....:angry1 Syöny arkipäivisin normiruokaa, liikkunut 5-6päivää viikossa (salitreenejä ja spinningiä) ja yrittänyt ajoittaa herkuttelut viikonlopuille, mut silti 1,4kg!!!!! Ens neuvola 5.1, silloin varmaan tullu +5kg ainakin ku joulu on tässä välissä :sad001:sad001:sad001

Ei oo kivaa ku alkaa ahdistaa tämä jo...

Endorfiinitähtönen & manna, alkaako teillä lisääntymään turvotus? Muutenkin, vauveli kasvaa näillä viikoilla jo aika vauhtia..

Eihän sulla mitään ummetusta tai turvotusta ole? Niistä tulee äkkiäkin painoa. Ja mulla näyttää muutenkin heittelevän helposti kilon päivässä ja muutenkin seilaa ees-taas: 9.12. oli 73,2 kg ja tänä aamuna 18.12. 71,5 kg

Tulee hupaisa käyrä muuten, kun noista satunnaisista mittauksistani tein: raskauskg_rv31+6.png

Ei oo vielä yhtään turvotusta, ehkä vähän ummetusta (1krt/päivä tai 1krt/2päivää). Oon yrittänyt syödä kuivattuja luumuja ja juon jo ennestään paljon vettä.

Mut, tärkeintähän on että vauvalla on kaikki hyvin. Mut on tämä vaan vähän vaikeata itsellä ku alkuvuodesta olin elämäni kunnossa ja tikissä (ennen ollu jojoilua painanu 62-100kg), niin nyt tuntuu taas pahalta ku vaaka vaan näyttää enemmän ja enemmän vaikka kuinka liikkuu ja syö hyvin :(
Kyl sitä sit ehtii saada pois sen jälkeen ku vauva on ulkona. :)

Tää kotona olo ei kyllä auta yhtään tossa painonhallinnassa... Tuntuu, että koko ajan olis muka nälkä ja jääkaapin ovi narahtelee sitä mukaa... Kotivaaka on siirtynyt jo uudelle kymmenelle.

Mannikka, joo mulla varmaan turvotti eilen pahasti ja tänään wc-reissun jälkeen ennen neuvolaa oli paino laskenu eilisiltaisesta 3kg. Ja neuvolakortin mukaan nyt olis 4viikossa tullu vaan alle 400g/viikko. Huoh :)

Nyt mää tiiän minne mun kilot on menny... :grin "Luulin" et ois vaan menny vatsaan ja tisseihin, mut karu totuus tuli esille ku laitoin päälle toppahousut.. Eivät menny lähelläkään kiinni ja oisivat varmaan revenny perseestä jos oisin kyykänny vähän nitten kans :rolleyes: Eli boooty on saanu oman osansa tästä painonnoususta... Eiku enemmän pintaa rakastaa, vai miten se meni?:grin

niin muokkaus viel. onhan sitä tullu reisiinkin ihan kiitettävästi :( :D

Muokattu viimeksi:
Mulla ne kilot on tullu mahaan,tisseihin ja reisiin :D Ei muuten mee enää omat housut reisistä ylöspäin :D

Takaisin