Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samoin mullakin on tuota vararavintoa ettei vauva näänny nälkään vaikka tekisin syömälakon. :D
Käytiin eilen ulkona syömässä koko perheen voimin ja pitkän kaavan mukaan ja näkyihän se puntarissakin aamulla, 700g enemmän kuin eilen aamulla! :D Puin ensimmäistä kertaa raskauden aikana korkkarit jalkaan (lainasin 13v tyttären uudet talvi-korkkarit...) ja voi juma et oli vaikea löytää tasapaino. Hiukan on tuo painopiste muuttunut siitä kun on viimeks korkkareilla kävellyt!

Minulla nyt rv31 ja on tullut ainakin se 15kg lähtöpainosta. Kyllä tuohon on saanu syödä :D neuvolan mukaan kuulun niihin harvoin uudelleensynnyttäjiin joille ei tarvitse tehdä sokerirasitusta :) Omasta mielestä vähän outoa ettei tehdä tällä painonnousulla... Kuinka moni teistä on siinä kokeessa käynyt?

Mä kävin sokerirasituksessa sukurasitteen takia ja ensisynnyttäjä oon. Arvot oli puhtaat :)

Mulla on nyt +4 kg oletetusta lähtöpainosta (en oo ihan satavarma paljonko painoin ennen raskautta), ekassa neuvolassa oli turvotuksineen jo +5 mutta ne tippui syksyn aikana. Painon muutos on ollut +400...+550 grammaa viikkoa kohti nyt viime aikoina. :D Ei kyllä näillä mun lähtökiloilla tarttis jatkua tohon tahtiin!

Suolakurkku ei mullekaan olla sokerirasitusta tehty ja mullakin on tullu tuo 14-15kg rv32+. Ei tehty ekassakaan raskaudessa ja sillon tuli se 18kg ja tyttä oli 3,5kg syntyessään. Nyt mun sf mitta ollu tuolla alakäyrillä ja ilmeisesti ei muutenkaan vaikuta vauva suurikokoiselta, joten näillä mennään. Kertaalleen oon ite kaverin mittarilla mielenkiinnosta mitannu lounaan jälkeisen sokerin ja se oli 4,5.

Voithan pyytää lähetettä testiin jos asia sua vaivaa :)

Suolakurkku: Mullekaan ei ois tehty juurikin, koska oon uudelleensynnyttäjä eikä ekassa raskaudessa ollut mitään ongelmia. Jos oisin ensisynnyttäjä, niin 30v. lasissa ois tiennyt lähetettä automaattisesti.

Pyysin itse päästä rasitukseen, koska tiedän, että mulla tota sukurasitetta oikeasti on, vaikkei se niissä rasti ruutuun -papereissa näykään. Isän puolen suvussa on II-tyypin diapeetesta paljon. Mun isällä ei oo diagnoosia, mutta se elääkin tietoisesti äärimmäisen kurinalaista elämää. Onneksi oli arvot kohdillaan, niin ei tarvitse siitäkään huolehtia.

:) neuvolassa vaan sanovat että melkeinpä kaikki laitetaan siihen kokeeseen, alle 25 vuotiaat ensisynnyttäjät joilla bmi alle 25, ei tarvi käydä mut uudelleensynnyttäjät kuulema kaikki. Sain sitten ite valita etten mene ku ei ole suvussa diabetestä ja bmi oli minulla 21 :) Itseää välillä vaan ahdistaa tuo painonnousu, viikolta 18 lähtien painonnousu ollut semmosta +850g-970g/viikko.. Jos tätä menoa loppuun asti... :D jouluki pahasti tässä nyt :D

Mä oisin kans joutunu oon siis 22 ja bmi oli 19 mut sain ylipuhuttuu sen ettei tarvis mennä,ku en kykene olee syömättä sitä aikaa nii ei tarvinnu mennä :)

Ei se sokerirasitus ollutkaan niin paha kuin pelkäsin. Täällä ainakin juoma maistui vadelmalta eikä energiajuomalta niinkuin isäni pelotteli. Meni siis alas ihan ongelmitta ja tulos oli normaali, jee! Kiloja on kertynyt nyt 5 (farkut jalassa tosin). Oon tyytyväinen kun ei ole tullut enempää. Mulla ei oo pahemmin turvotusta, joten sekin varmaan vähentää. Joulun jälkeistä punnitusta odotellessa...

Nii! Muistanki ku äiti minua pelotteli miten kamalaa se on ja maistuukin hirveälle ja ei saa mennä vessaankaan ja ja ja.. :D Synnytyksestäki kertoessa ei paljon kaunistellut :D hah

Täällä kanssa vältytty sokerirasitukselta ja syynä juuri se, että uudelleensynnyttäjä eikä ekassa ollut ongelmia asian suhteen.

Mä en menny, kun ei oo mitään semmosia oireitakaan ollu. Kerran käyny ja se oli aivan kamala kokemus. Ilmotin kyllä et heti jos alkaa näyttään sille, niin menen kyllä sitten.

Niin:) eihän niitä kokeita koskaan kiusalla tehdä että minäkin sanoin että jos yhtään mitään diabetekseen viittaavaa niin totta kai sit pitää tehdä se rasituskoe:) nyt oli minulla ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa turvotusta sormissa aamulla, sekin sitten varmasti nostaa taas painoa:) mutta onneksi aika hyvin lähtee tuo turvotus juomalla paaaaaaljon vettä :)

Niin:) eihän niitä kokeita koskaan kiusalla tehdä että minäkin sanoin että jos yhtään mitään diabetekseen viittaavaa niin totta kai sit pitää tehdä se rasituskoe:) nyt oli minulla ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa turvotusta sormissa aamulla, sekin sitten varmasti nostaa taas painoa:) mutta onneksi aika hyvin lähtee tuo turvotus juomalla paaaaaaljon vettä :)

Huomenna sokerirasitus.. Toivottavasti kaikki on ok ja pääsen rauhassa keräämään imetysvarastoja. :)

Minä taidan neuvolassa pyytää sokerirasitusta kun kävin nyt rv31+5 ultrassa niin vauvan painoarvio 2120g.. Vatsanympärys viikkoihin nähden iso.

Mulla on puntari hukassa muuton jäljiltä niin kauhulla ootan neuvolan painolukemia huomenna :o

Takaisin