Pulinaketju

Yölento

Supliikin supersankari
Marrasmammat 2016
Tervetuloa kaikki nelikymppiset ja sellaiseksi itsensä kokevat. Mukaan mahtuu raskautta viime metreillä yrittävät, viime metreillä plussanneet ja synnyttäneet.

Aihe on vapaa eikä tarvitse pysytellä iän ihmettelyssä, vaan kaikki elämänalueet ja - kokemukset sopivat mukaan.

Pyrkimys totuuteen on suotavaa.

Esittelyketju tulee varmaan myöhemmin.
 
Mulla keskimmäinen paha maitoproteiiniallergikko. Kauhea refluksi joka helpotti vasta 7kk iässä kun söi jo enemmän kiinteitä ja sitten alkoi 1,5v iässä oksentelu uudestaan. Sit vasta lääkäri määräsi allergiakokeet. Kukaan ei puhunut mitään ennen kuin 1,5v iässä sitten ajateltiin jospa oiskin joku allergia. :sad001 iho oli poskista ruvella välillä ja välillä taipeita myöden. Onneks te saitte avun noin nopeasti :Heartred

Nyt 6v on siedätetty kypsennettyyn lehmänmaitoon, mutta ruokajuomana kaurajuoma. :)
Ai kamala! Kauhistuttaa, miten kauan nämä pienet puolustuskyvyttömät vauvat joutuvat kärsimään kivuista, kun neuvolassa vauvan itku ja oireet kuitataan sanoilla "jotkut vauvat nyt vain itkevät" ja annetaan rasvaa ihottumaan.
 
Suski, ihana kuulla, että jollain muullakin on niin, että lapsi ei nuku päiväkodissa. Olen aina ajatellut, että päiväkodissa simahtaa sitkeinkin, mutta meillä lapsi ei nuku päiväkodissa, vaikka kotona nukkuu 1,5-3h. Hoitopäivien illat ovat kamalia!
 
Meillä nuorempi lopetti päiväunet alle kaksi vuotiaana. Aloitti päikyssä elokuussa ja harvoin simahtaa sielläkään, vaikka aamut alkavat usein jo seiskalta. Minulla molemmat muksut olleet samanlaisia tässä asiassa. Yöunet sitten kelpaa makeasti ja pitkään.
 
Auts. Minkä ikäinen isoveli on? Monelta nukahtaa sit yöunille? Mulla meinaa olla tän 1,5veen kanssa jo ongelma kun jos päiväunet venähtää niin yöunille meno on tuskaa. Kaks isompaa oli tosi rytmisiä lapsia pienenäkin, tällä ei edelleenkään oo kunnon tasaista rytmiä
Vähän vaihtelee. Joskus kukkuu 22-23 asti, joskus nukahtaa aikaisemmin. Onneksi kuitenkin herää aamulla päiväkotiin helposti, vaikka illalla kukkuisikin.
 
Meillä nuorempi lopetti päiväunet alle kaksi vuotiaana. Aloitti päikyssä elokuussa ja harvoin simahtaa sielläkään, vaikka aamut alkavat usein jo seiskalta. Minulla molemmat muksut olleet samanlaisia tässä asiassa. Yöunet sitten kelpaa makeasti ja pitkään.
Minä olen päiväunien vankkumaton kannattaja. Keskimmäinen nukkui päiväunet vielä ekaluokalla koulussakin. Sen jälkeen oli pari vuotta nukkumatta ja noin 10-vuotiaana aloitti uudelleen ja aikuisena nukkuu yhä niin kuin minäkin. Esikoinen on ollut vähäunisempi ja lopetti päiväunet noin 3-vuotiaana. Tämä kuopus vaikuttaa enemmän runsasuniselta, kun oikeasti tarvitsee unet, mutta ei osaa nukahtaa päiväkodissa.
 
Meillä ei ole koskaan illat kamalia. Ainut ongelma oli pienempänä illalla autoilu. Silloin jos nassikka nukahti, niin kyllä yöunet siirtyivät rajusti. Nykyään ei sitä ongelmaa enää ole.
 
Meillä nuorempi lopetti päiväunet alle kaksi vuotiaana. Aloitti päikyssä elokuussa ja harvoin simahtaa sielläkään, vaikka aamut alkavat usein jo seiskalta. Minulla molemmat muksut olleet samanlaisia tässä asiassa. Yöunet sitten kelpaa makeasti ja pitkään.
Esikoinen on nyt pari kuukautta vajaa 4 v, ja välillä nukkuu päiväkodissa, välillä ei. Tuntuu, että hän on vain liian kovilla kierroksilla eikä osaa rauhoittua sänkyyn muuten kuin pakon edessä. Ja jos ei nuku päivällä, on jo neljän aikaan ihan kauhea täystuho ja riitelee kaikesta (eikä pysy hereillä jos istahtaa hetkeksi paikoilleen). Minulta menee järki, jos en laita viikonloppuna esikoista päiväunille, joten kotona ne on ehdottomasti nukuttava.
 
Meillä nuorempi lopetti päiväunet alle kaksi vuotiaana. Aloitti päikyssä elokuussa ja harvoin simahtaa sielläkään, vaikka aamut alkavat usein jo seiskalta. Minulla molemmat muksut olleet samanlaisia tässä asiassa. Yöunet sitten kelpaa makeasti ja pitkään.
No joo! Mun esikoinen lopetti kans aikaisin, siinä 2-3v korvilla,en enää muista. Nukkui välillä ja välillä Ei. . Oli hankala saada nukkumaan ja sit heräs kiukkuisena päiväuniltaan. Nukkui kylläkin sitten 12h yössä putkeen ja hyvin (en tiedä vaikuttiko etten imettänyt). Kakkonen nukkui myös yönsä hyvin (yöimetys jäi 1,5v) mut nukkui päiväunet vielä 4vuotiaana. Nyt ns isompana esikoinen on edelleen hyvä uninen, nukkuu herkästi 12h yössä jos vaan mahdollista. Kakkonen 6v nukkuu hyvin mutta on selkeesti vähemän unitarpeinen. Tästä vikasta ei mitään tietoa. Menee niiiii vaihdellen ja yöt edelleen risaisia.
Että joo. Mieluummin otan tasapaksut hyvät yöt kun ne päiväunet vaikka kieltämättä se oma hetki on houkuttava.
 
Meillä on ukko se joka nukkuu aina päikkärit. Ja hänen vanhemmat myös. Siksi meillä kotona naureskellaan, että päikkärit ovat eläkeläisten ja isien hommaa. Joo ne nassikat on erilaisia. Toiset nukkuu, toiset ei. Vaikka ihan paikallaan torkut kaikille olisi.
 
Hei kaikille! Ehkä mäkin freesin alun kunniaksi jätän pelkän taustailun ja uskallan liittyä erinomaiseen seuraanne. :) Muutamassa muussa foorumin ketjussa olen harvakseltaan käynyt kirjoittelemassa. Olen 43 ja vauvaa toivotaan puolison kanssa. Mulla on edellisestä liitosta parikymppinen esikoinen, miehellä ei vielä lapsia ole. Yritys meillä alkoi viime keväänä ja ihme kyllä, tulin kesällä luomusti raskaaksi. Raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon, pienen kehitys oli loppunut rv 7+1. Rv 6+4 näin sydämensykkeen ultrassa, joten pettymys on ollut valtava. Ikäni puolesta ei odotukset ole korkealla. Käytiin jälkitarkastuksessa/ensikäynnillä Dextralla kkm:n jälkeen ja lääkärin mielestä olisi paljonkin toivoa, jos tehdään IVF alkiodiagnostiikalla. Puolisolle ajatus on vaan vähän vieras, enkä ole varma riittäisikö tällä hetkellä rahatkaan hoitoihin. Että saapas nähdä, miten tässä vielä käy. :sad001 Nyt dpo8 tai 9 eikä pienen pienintä raskausoiretta, eiköhän ollut tämä kierto taas tässä.
 
Alcyone mulla oli kkm 2017. Kävin myös alkuraskauden ultrassa ja syke näkyi. Sairaalassa tyhjennys. Oli aika rankka kokemus. Sen jälkeen tulin muutaman kk päästä raskaaksi ja siitä syntyi poika, nyt kohta 1v. Mielessä kävi johtuiko iästä, mene ja tiedä, mutta onnistui s n jälkeen ja sattuuhan noita nuoremmillekin.
Toivottavasti teillä vielä tärppää! Hoidoilla tai ilman. Turhan kalliita kyllä ovat.
 
Hei kaikille! Ehkä mäkin freesin alun kunniaksi jätän pelkän taustailun ja uskallan liittyä erinomaiseen seuraanne. :) Muutamassa muussa foorumin ketjussa olen harvakseltaan käynyt kirjoittelemassa. Olen 43 ja vauvaa toivotaan puolison kanssa. Mulla on edellisestä liitosta parikymppinen esikoinen, miehellä ei vielä lapsia ole. Yritys meillä alkoi viime keväänä ja ihme kyllä, tulin kesällä luomusti raskaaksi. Raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon, pienen kehitys oli loppunut rv 7+1. Rv 6+4 näin sydämensykkeen ultrassa, joten pettymys on ollut valtava. Ikäni puolesta ei odotukset ole korkealla. Käytiin jälkitarkastuksessa/ensikäynnillä Dextralla kkm:n jälkeen ja lääkärin mielestä olisi paljonkin toivoa, jos tehdään IVF alkiodiagnostiikalla. Puolisolle ajatus on vaan vähän vieras, enkä ole varma riittäisikö tällä hetkellä rahatkaan hoitoihin. Että saapas nähdä, miten tässä vielä käy. :sad001 Nyt dpo8 tai 9 eikä pienen pienintä raskausoiretta, eiköhän ollut tämä kierto taas tässä.
Tervetuloa! Minulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten. Kaksi aikuista tytärtä ensimmäisestä liitosta, nykyisellä miehellä ei ollut lapsia. Ensimmäinen raskaus alkoi yk1, mutta tuli keskenmeno. Olin tuolloin 42-vuotias. Seuraavana vuonna tuli seuraava plussa ja se meni kesken. Kolmas plussa toi vauvan. Olin 45-vuotias. Lapsi on nyt 3-vuotias.

Tsemppiä. Mahdollisuuksia on!
 
Meillä 3,5v nukkuu 1,5-2h päikyssä. Viikonloppuisin nukahtaa vain autoon joten tänäänkin lähdettiin yhden jälkeen ajelulle. 10min ja taju pois. Sen jälkeen ajeltiin kirppikselle jossa nukkui tunnin unet rattaissa. Iltaisin nukahtaa vasta klo 22 joten omaa aikaa ei jää kuin öisin mutta onneksi olen iltavirkku.
 
Takaisin
Top