Pulinaketju

On kyllä upea peitto Helenalla!
Mä haaveilen tekeväni neljästä lampaan taljasta ison peiton tonne meidän kalastajatorpalle.. Ehkä joskus 10 vuoden päästä.

Ollut taas ihan tukka putkella päivä. :dead: puoli tuntia sitten lapset karjui yläkerrasss(ja yksi selässä) ja mä fileerasin ja paistoin kaloja - ja kanelipullia yhtäaikaa. Hetken sykki otsasuonet aika lujaa.. Varsinkin kun yhtäaikaa tuli porkkanakauppias, isäni, ukko hirvijahdista ja yksi vuohenmaidon tarvitsija ovelle. Noh, nyt on rauha taas maassa, vatsat täynnä ja tiskikone hurruttaa rauhakseen. Oi elämä. En vaihtais :grin..

Dpo 7 ja aika matelee.....

Esikoinen 15v. toi eilen poikakaverinsa, vuotta vanhemman, meille yöksi, jäi vielä toiseksikin yöksi. Olisi perjantaina mennyt hänen luokse, mutta kun siellä ei ollut vanhempia kotona niin en päästänyt. (en tunne poikaa tai hänen vanhempiaan) Sanoin että yöksi voi mennä jos vanhemmat kotona ja saan heidän numeron, niin voin soittaa ja kysellä asioista. Vähän luottamuspulaa ollut tuon teinin kanssa ja aina kysyn vanhempien numeroa että pystyn varmistamaan mihin on menossa. Mutta ei meillä vissiin niin kamalaa ole, kun uskaltaa poikakaverin tuoda mukanaan. :p

Berry joo on... Olen aivan kauhusta kankeana.. Just kuulin, että veljen vaimolla meni raskaus kesken viikolla 8+6. Sydänäänet kuultu ja kaiken piti olla hyvin...

Onko kellään hajua, mistä tällaisen pussin neulontaohjetta voisi lähteä etsimään? Voisin kokeilla tehdä tulevalle kummipojalle. Ei näytä hirveän vaikealle. Paitsi tietenkin lankavalinta sitten ..

Liitteet

• Screenshot_20201018-135358.png
    Screenshot_20201018-135358.png
    84.3 KB · Katsottu: 188
Onko kellään hajua, mistä tällaisen pussin neulontaohjetta voisi lähteä etsimään? Voisin kokeilla tehdä tulevalle kummipojalle. Ei näytä hirveän vaikealle. Paitsi tietenkin lankavalinta sitten ..
En löytänyt muita sivustoja, kuin mistä sellaisen voisi ostaa. Neulonta ohjeita en löytänyt.

Ravelrystä löytyy kaikenlaisia ohjeita, ei välttämättä identtisiä, mutta minun mielestäni sieltä löytyy yleensä aina jokin sellainen ohje, joka on vielä kivempi kuin se alkuperäinen kuva, jonka ohjetta lähdin metsästämään.

https://www.ravelry.com/patterns/library/ellison-bunny-outfit

https://www.ravelry.com/patterns/library/floppy-ears-bunny-bonnet-dk

https://www.ravelry.com/patterns/library/little-bunny-hat-2

https://www.ravelry.com/patterns/library/bunny-hat-and-diaper-cover-with-a-tail-pattern

Eivät ole samanlaisia, mutta näihin löytyy ohjeet. :rolleyes:

Ja siis tuolla hakusanalla bunny ja newborn -kokovalinnalla löytyi 340 eri ohjetta, joista selailla.

Berry joo on... Olen aivan kauhusta kankeana.. Just kuulin, että veljen vaimolla meni raskaus kesken viikolla 8+6. Sydänäänet kuultu ja kaiken piti olla hyvin...
Minulla iltätähden yrityksen ensimmäinen plussa meni kesken 9+6. Otti kyllä koville, kun jotenkin ajatteli päässensä pitkälle, vaikka 12 viikkoa ei ollut täynnä.

Tsemppiä huomiselle!

Pidetään hengitystä ja kaikkia peukkuja Peppipupun huomiseen siirtoon(?).
Huhhuh, on taas liian jännää :smiley-ashamed004..

Voi täällä on ollut elämää ja selasin just lukemattomat sivut läpi! Onnea ja pahoitteluja, tsemppiä ja naurupalloja talveksi kääntyvään pimeyteen kaikille.

Mulla on tulevalla viikolla NIPT ja Nt-ultra. Jännittää. Paljon. Tiedän että vauvanalku on hengissä kun tunnen jo jotain hipsutusta silloin tällöin ja kohtu (ei siis vyötärönympärys) on kasvanut. Mutta silti. Me ollaan päätetty yhdessä miehen kanssa, että meille ei tule vauvaa jos seulonnoissa havaitaan jotain häikkää. Siksikin tää eka virallinen ultra on niin pelottava.

Mä niin jännään täällä teiän plussien puolesta!

Ihan kysyisin et kuinka aikasin muilla on kuukautiskierto lähteny lyhenemään? Mä olin 32 kun muutamalla päivällä lyheni musta se on älyttömän aikaseen kun se on eka merkki vaihdevuosien lähestymisestä. Onneksi ei vielä sillon hedelmällisyyteen vaikuttanu kun 2 lasta on tullu sen jälkeen mut nyt 5 vuotta myöhemmin kierrot on lyhentyny 5-10 päivää nuoruudesta siis kun olin alle 20 esimerkiks. Ja täytyy kyllä sanoo et aika usein ne tulee :meh:.

Ihan kysyisin et kuinka aikasin muilla on kuukautiskierto lähteny lyhenemään? Mä olin 32 kun muutamalla päivällä lyheni musta se on älyttömän aikaseen kun se on eka merkki vaihdevuosien lähestymisestä. Onneksi ei vielä sillon hedelmällisyyteen vaikuttanu kun 2 lasta on tullu sen jälkeen mut nyt 5 vuotta myöhemmin kierrot on lyhentyny 5-10 päivää nuoruudesta siis kun olin alle 20 esimerkiks. Ja täytyy kyllä sanoo et aika usein ne tulee :meh:.

Kyllä taisi minullakin siinä kolmenkympin jälkeen ruveta pikku hiljaa lyhenemään kierrot, hitaasti mutta varmasti. Nuorena ei 35 päivän kierto ollut mitenkään yllätyksellistä. Nelikymppisenä oli sitten sellaisia 26-28 päivän kiertoja, tai lähellä niillä main. Synnytyksen jälkeen kaikki onkin ollut aivan sekaisin, ja kierrot minipillereiden lopetuksen (5/2018 muistaakseni) jälkeen ovat vaihdelleet 24-100 päivän välillä, enimmäkseen kyllä siellä 25 päivän kantissa on ollut. Ikää minulla on siis nyt 46 vuotta, joten ehkä pieniä etiäisiä voi vaihdevuosista jo olla. Imetys on miltei jo loppunut, ehkä 1-2 kertaa viikossa on sitä lajia enää meillä.

Kohdunpoiston haluaisin, vuodot ovat melkoisen runsaita, kun ennen lapsen saamista vuoto oli kohtuullisen niukkaa, eikä kestänyt montaa päivää. Mutta aika nihkeä oli lääkäri laittamaan eteen päin sitä asiaa, joten kärsitään nyt sitten. Etätyöt helpottaa siinä mielessä, kun on kotona, niin on jotenkin helpompi käydä vaihtamassa (yö)sidettä parin tunnin välein, onneksi se vaihe kestää vain 2-3 päivää. Ja tarvittaessa pääsee pesulle ja vaatetta vaihtamaankin, kun on kotona :bag:

Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto 7-96, yhtenä vuonna oli vain neljät menkat ja siitä seuraavana puolen vuoden ajan joka toinen viikko ja siitä eteenpäin pari vuotta likimain normaali 25-35pv. Vaikea sanoa, olisiko joku vivahde vaihdevuosista, epäilen ettei.

Takaisin