Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Repo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä rv 21 lopuillaan ja paino alkanut lopultakin lähteä noususuuntaan alun tippumisen jälkeen, nyt lähtöpainosta +3 kg. Ruokahalu noussut ihan huimasti, nälkä on olevinaan koko ajan :D

Minä täältä huutelen kanssa että nyt enään -4kg lähtöpainosta.
Josko sais pysyttyä lähtöpainossa.

Mulla ahdistaa tuo painon nousu. Ärsyttää kun neuvolassa oleva puntari näyttää enemmän mitä kotona oleva. Kotona painan kolme kiloa vähemmän mitä neuvolassa vaikka just ennen neuvolaa kävin kotipuntarilla. Ja puhuinkin neuvolassa että teidän puntari näyttää paljon enemmän niin hän vain tuumasi että joo monet äitit sanoo samaa. Öö.. Pitäskö vaikka päivittää se vanhanaikainen puntari.. En onneksi sokerirasitukseen joudu näillä näkymin kun alkupaino oli alle bmi 25. Mut silti tulee läski olo siellä vaikka en oo mässäilly normaalia enempää.

Eli tähän mennessä kotipuntaria jos katsoo niin on tullut 5kg. Eikä sitä kahdeksaa mitä neuvolan puntari näyttää. :(

Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä neuvolan puntari näyttää... Ainut millä saa luotettavan tuloksen painonnousuun on, että aamulla herättyä pissan jälkeen käy omalla puntarilla. Näin sanoi mulle neuvolassa th, että ei todellakaan tarvitse siellä käydä puntarilla, vaan kotona samalla vaa'alla punnitsee itsensä, niin saa luotettavimman tuloksen. Ihmettelin kyllä, aikaisemmin aina neuvolassa joutunut puntarille, mutta tämä raskaus menee näköjään sitten näin :)

mulla noussu paino aamupainon mukaan 5,8kg ja 20päivässä 1,1kg...kai toi nyt sitte iha sallittavissa rajoissa menee..jos ny ei loppua kohden iha älysti alkas nousee nii vois pysyä siinä vähä yli 10kg nousussa...enempää en tosiaa haluiskaa...on se sit nii veemäistä niitä taas tiputtaa mitkä ei synnärille jää :( muutenki saa sit taas alottaa tiputtaa...

Joo mua ei kyllä yhtään lohduta toi 1kg mikä on vaan tullut tähän mennessä, kun mulla on kourallinen esikoisen raskauskiloja jäljellä... :D

Mulle tullut 6-8kg, riippuen mihin alkupainoon vertaan. Kun paino heitteli esikoisen syntymän jälkeen 70-72kg välillä. Mulla kans muutama kilo jäi siitäkin, kun imetysaikana ei paino pudonnut yhtään :D Ja esikoisen aikana kuitenkin tulikin vain 10kg.. Saattaa olla, että tän raskauden jälkeen saa kyllä tehdä hommia, että saa kilot putoomaan, jos niitä tätä tahtia tulee loppuajan. Tosin jos nyt toiset 6-8kg tulee, niin onhan se nousu periaatteessa ihan normaalia.. Mutta kuitenkin vähän stressaa, kun painoa on ollut mulla aina vähän liikaa. Toisaalta on sit taas olo, ettei vois vähempää kiinnostaa ja sit tulee vedettyä taas ihan mitä sattuu herkkuja :o

iteki just pelkään tota et sit ei hirveesti kiinnosta alkaa pudottaa painoo ja jää taas junnaa useeks vuodeks pahimmassa tapauksessa...mä kyl haluisin olla"elämäni kunnossa" 30v. Onha tässä viel 3,5v aikaa mut mut :D ei se heti tapahdu...

Mä haaveilen vähän, että olisin elämäni kunnossa 20v, mutta ei taida ihan aika riittää.. :D

Ehkä pitää ottaa tavoitteeksi myös toi 30v. :D

Mä oon tosi huono ottamaan itseäni niskasta kiinni. Herkut jätän varmasti helposti pois, mutta vaikeeta alkaa syömään tarpeeksi ja tiettyihin aikoihin yms ja vielä vaikeampaa ruveta liikkumaan ihan kunnolla. :|

Mä kerran jo olin ihan suhteellisen hyvässä kunnossa, kun 2013 pudotin 20kg ja aloitin salitreenit ja tein ihan elämäntapa-rempan :) Syöminen on periaatteessa helppoa, mutta tarvis löytää se aika liikunnallekin. Itse en laihdu muutakuin liikkumalla ja ruokavaliolla pystyn ainoostaan pitään "tuloksia yllä" ja pysyyn samassa painossa :/ Hyvin tiukasti pysyinkin ruokavaliossa vielä edelliseen raskauteen asti, mutta nyt oonkin koko ajan kotona ollessa syönyt miten sattuu..

Mulla juuri eilen oli synttärit, 26v tuli mittariin. Jos nyt heti kunnostautuis, ois se neljä vuotta aikaa olla kunnossa :'D

Mulla on 20kg enemmän painoa kun esikoisen odotusaikana. Esikoisesta tuli 5kg ja kuopuksesta 15kg no jos nyt pysyy aloitus painossa niin jään miinukselle koska jotain kiloja jää sairaalaan.

Niinko jo tuolla neuvola ketjussa mainittin että paino tippunu hieman lähtöpainosta. Sinänsä hyvä koska pituuteen nähden en hirveesti sais kerätä painoo. Ei kuulemma oo mitään haittaa. Syön kuitenkin ihan hyvin jne.

Mulle on tullut nyt 2 kiloa lähtöpainoon. Viikkoja se 18+. Hassua, miten paljon enemmältä se tuntuu. :)

Mulle on tullut 3kg ja nyt 19. viikko menossa. Kahdesta ekasta tullut puoleenväliin mennessä 4kiloa, joten hyvin samoissa mennään :) mä oon tällä vauhdilla aiemmissa päässyt sinne 16-17 kiloon :) :) pari kiloa vähemmän ois kiva, mutta tulee mitä tulee!

Minä luotan siihen, että saan sitten kilot karistettua kun vaavi on 1-2 -vuotias. Näin on käynyt ennenkin, vaikka raskauskiloja on kertynyt 16-18kg jokaisessa kolmessa aiemmassa raskaudessa. Toki se töitä teettää, mutta onnistuu :)

Sama meininki! Tulee mitä tulee, on siinä sitten loppuelämä aikaa niitä tiputella. :) Olen vain äimistynyt, ettei painoa ole tullut enempää, vaikka syön kokoajan ja olo on jo paljon painavampi... ehkä olen henkisesti jo viimeisellä kolmanneksella. ;)

Ärsyttää kun neuvolassa oleva puntari näyttää enemmän mitä kotona oleva. Kotona painan kolme kiloa vähemmän mitä neuvolassa vaikka just ennen neuvolaa kävin kotipuntarilla. Ja puhuinkin neuvolassa että teidän puntari näyttää paljon enemmän niin hän vain tuumasi että joo monet äitit sanoo samaa. Öö.. Pitäskö vaikka päivittää se vanhanaikainen puntari..

joo mä oon samaa sanonut ja koko ajan justiin parin kilon ja 15 minuutin heitolla. vastaukseksi saanut ihan saman kuin sinäkin "niin ne kaikki sanoo" luulis raksuttavan..todella ärsyttävää.

mulle iski yhtäkkiä joku kriisi tuon painon kanssa mukamas (siis + 2-3kg ja 18+6 nyt) kun katselin alkukesän kuvia..iski ressi et ens vuonna samaan aikaan olis näytettävä samalle. ja muutenkin fitmama siintää mielessä. jep, just nythän se onkin ajankohtaista ajatella moisia. :facepalm:

Mulle painoa on kyllä tullu, 6 kiloa ainaki jollei jo enempi :sad001 aloitus bmi 20.5, joten eivät ole huolissaan mut itse olen vähän. Esikoisesta tuli 22 kg, kakkosessa 12 kg mut silloin aloituspainoa oli enempi johtuen esikoisesta. Nyt haaveilen että tulis yhtään se 12 kg mut ei tällä tahdilla tuu riittämään:confused:
Ja esikoisesta synnärille 10 kg mut imetys ei kyllä laihduttanu. To kasta synnärille jäi vaivaset 4 kg, painon tiputin salitreeneillä takas alas lähelle lukemaa ennen esikoista.mut imettäminen ei mua oo laihduttanut .

Takaisin