Nyt kerkeän ehkä kirjoitella vähän kuulumisia tännekin. Viimeinen kuukausi oli aika haipakkaa, tein opintoja pois alta ja valmistelimme muuttoa samalla. Lisäksi olen itse ollut pari viimeistä viikkoa nuhakuumeessa, joka ei oikein ota parantuakseen kun en kerkeä lepäämään.
Mutta muutto ja siihen liittyvät asiat menivät lopulta aika kivasti: mies saa jatkaa nykyisessä työssään ja tekee nyt töitä kotoa käsin joten varsinkin taloudellisesti tilanne on nyt aika kiva kun molemmilla on työtä. Tyttö sai tosiaan päiväkotipaikan kodin läheltä, ja nyt kun on käyty tutustumassa niin henkilökunta on tosi kivan tuntuista ja tyttö on viihtynyt hyvin. Uusi koti on vielä aika kaoottinen, mutta isompi kuin entinen ja ihan kiva. Ja meillä on nyt oma sauna! En ikinä ole kaivannut sitä, mutta nyt kun se on, tykkään siitä yllättävän paljon. Tänään kerkesin kaupungille, ja vaikka sää oli hirveä, näin kaikenlaista kivaa ja fiilis on positiivinen. Ehkä tänne vielä juurtuu. Ystäviä en ole vielä paljon kerennyt tavata kun olen ollut kipeä ja kiireinen, mutta miehen sukulaiset ovat olleet todella ystävällisiä ja avuliaita. Luulen, että vaikka Pohjois-Karjalaan jäi paljon rakkaita, tulee meillä olemaan täälläkin paljon tärkeitä ja kivoja ihmisiä.
Muuton hoidimme lopulta niin, että lähdimme muuttoevakkoon miehen veljen perheen luo jo keskiviikkona. Muuttopäivä oli lauantai, mies lähti tänne silloin ja me jäimme tytön kanssa vielä Joensuuhun. Tyttö oli muutaman päivän ihan paniikissa, kun koti oli paketoitu ja olimme yötä serkkujen luona. Kamala itku tuli jo siitä, jos menin vessaan. Joka ilta itki että mennään kotiin ja sitten missä isi. Muutama päivä olikin siksi aika raskaita. Mutta mies laittoi täällä tytön oman huoneen täysin valmiiksi, ja sitten kun tulimme kotiin (joka oli aivan kaaoksen vallassa kaikkien muiden huoneiden osalta) oli tyttö ihan innoissaan kun omat lelut oli odottamassa. Ja nyt on jo ihan oma itsensä. :)
Mulla alkaa työt maanantaina. Periaatteessa jännittää mutta oikeastaan odotan aika innolla. Saan ensimmäistä kertaa elämässäni oman työhuoneen ja siinä on iso ikkuna. Ja ovessa lukee mun nimeni!
Voi kuulostaa vähän hassulta, mutta olen aiemmin joutunut olemaan avokonttoreissa ja vihasin sitä hälyä. Ja nyt olen aiempaa korkeammassa asemassa (mikä näkyy myös palkassa) ja tunnen olevani arvostettu työyhteisössä. Ja positiivista on sekin, että sain kaikki kurssini tehtyä ja vieläpä hyvin arvosanoin. Aion jatkaa opintoja työn ohessa, hitaasti mutta varmasti. On ollut yllättävän kivaa opiskella jotain ihan muuta kuin aiemmin.